- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (48 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (32 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (202 opinie)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Testowali hybrydowe Jaguary i Land Rovery
Przedstawiciel marek Jaguar i Land Rover, dealer British Automotive Gdańsk, zorganizował dla swoich klientów przejażdżki hybrydowo-elektryczną flotą swoich aut.
Przez kilka dni klienci firmy British Automotive Gdańsk mieli okazję przetestować gamę hybrydowych modeli Jaguara i Land Rovera. Wszystko w ramach wydarzenia EV Tour. Ostatniego dnia, w piątek, trójmiejscy dziennikarze wybrali się na małą wycieczkę na Żuławy.
Do dyspozycji gości oddano cztery hybrydy typu plug-in: Jaguara E-Pace, Jaguara F-Pace, Range Rovera Evoque i Range Rovera Sport. Na liście testowych aut znalazł się także w pełni elektryczny Jaguar I-Pace.
Hybrydowy układ napędowy (P300e) Jaguara E-Pace i Range Rovera Evogue składa się z turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, który generuje moc 200 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a także z umieszczonej przy tylnej osi 109-konnej jednostki elektrycznej. Łączna moc systemowa wynosi 309 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny zasilany jest prądem magazynowym w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 15 kWh.
Evoque PHEV do "setki" przyspiesza w 6,4 sekundy. Według producenta SUV wyłącznie na prądzie jest w stanie przejechać do 66 km. W przypadku E-Pace sprint od 0 do 100 km/h trwa dłużej o zaledwie 0,1 sekundy. Natomiast zasięg na prądzie wynosi do 55 km.
Cennik hybrydowego Evoque startuje od kwoty 300 400 zł. E-Pace jest nieco tańszy - ceny rozpoczynają się od 283 700 zł.
Większe SUV-y, czyli Jaguar F-Pace i Range Rover Sport, bazują na czterocylindrowym silniku benzynowym o pojemności 2 litrów (moc 300 KM i moment obrotowy 400 Nm) oraz jednostce elektrycznej o mocy 143 KM. Łączna moc układu P400e wynosi 404 KM i 640 Nm momentu obrotowego. Baterie mają pojemność 17 kWh. W przypadku F-Pace maksymalny zasięg wyłącznie na prądzie wynosi 53 km, natomiast w Range Rover Sport - 48 km.
F-Pace do "setki" przyspiesza w 5,3 sekund, a Range Rover Sport jest o sekundę wolniejszy. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 385 500 zł. Za Sporta trzeba zapłacić więcej - ceny wersji hybrydowej rozpoczynają się od 417 900 zł.
W testowanej gamie był także w pełni elektryczny Jaguar I-Pace. "Elektryk" oferuje 400 KM mocy i blisko 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto do "setki" rozpędza się w 4,8 sekundy, a na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać ponad 400 km. Katalogowo "elektryk" kosztuje 380 900 zł.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (31) 5 zablokowanych
-
2022-03-06 10:05
Targowisko zbytku i próżności.
Ukraińcy na wojnie! Potrzebują pomocy, a oni zabawiają się drogimi zabawkami?
- 2 0
-
2022-03-05 12:47
Rzeczywiście w aktualnym czasie wojny, nic tylko testować i kupować.
- 8 0
-
2022-03-05 09:20
(1)
Land Rovery mają w sobie to coś
- 5 0
-
2022-03-05 09:42
Defender i owszem
pozostałe są już bardziej atrakcyjne wizualnie i jakby cywilnie (mieszczańsko) podobają mi się bo są poprostu nowe,dobre,funkcjonalne i dostosowane do norm środowiskowych co jest dla mnie dość istotne.
- 2 0
-
2022-03-05 09:42
buble
- 7 0
-
2022-03-05 08:36
Hybrydy mam w 'd' (3)
To nie hejt a realizm
- 14 8
-
2022-03-05 08:42
Ale co konkretnie masz do hybryd? (1)
- 3 4
-
2022-03-05 09:37
Pewnie nic, ale jak napisał lubi mieć coś w tyłku
o gustach się nie dyskutuje - i trzeba być tolerancyjnym
- 2 3
-
2022-03-05 09:27
Wsadzcie sobie te hybrydy tam gdzie....
- 4 1
-
2022-03-05 06:48
(1)
Elektryk za prawie 400000zł...tak,okazja życia i ładowanie co 300km drogiego prądu z elektrowni opalanych węglem...To ja już wolę swojego 20 letniego benzyniaka,spokojnie drugie tyle jeszcze pojeździ.
- 35 5
-
2022-03-05 09:15
I jeszcze swoje nie zmieniane majciochy.
Ahahahahaha.
- 1 8
-
2022-03-05 07:45
Zaśmiecą zużytymi bateriami świat.
- 24 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.