• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Arteon: Passat zostaje w tyle

Michał Jelionek
8 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
VW Arteon podczas poznańskich targów. VW Arteon podczas poznańskich targów.

Był gwiazdą podczas swojego premierowego pokazu na salonie samochodowym w Genewie, teraz debiutuje w Polsce na Motor Show Poznań. Mowa o absolutnie nowym modelu w gamie Volkswagena, następcy CC, czyli Arteonie. Producent właśnie opublikował cennik auta, który otwiera kwota 127 690 zł.



W listopadzie ubiegłego roku Volkswagen oficjalnie zakończył trwającą osiem lat produkcję modelu CC. Niemcy zapowiedzieli jednak, że szybko w jego miejsce pojawi się następca. I rzeczywiście, słowa dotrzymali. Do akcji właśnie wkracza Arteon, auto pozycjonowane wyżej od Passata. Nowość VW prawdopodobnie trafi do sprzedaży latem.

Przed niemieckimi projektantami postanowiono niełatwe zadanie. Mieli zbudować samochód o sportowej stylistyce z zachowaniem funkcjonalności przestronnej limuzyny. Do budowy Arteona wykorzystano sprawdzoną platformę modułową MQB. Auto w nadwoziu fastback mierzy 4862 mm długości, 1871 mm szerokości, 1427 mm wysokości, natomiast rozstaw osi to 2841 mm. I jak zapewnia producent - takie wymiary pozwoliły wygospodarować naprawdę dużo wolnej przestrzeni na nogi pasażerów oraz w bagażniku, którego pojemność wynosi 563 l (po złożeniu tylnych siedzeń - 1557 l).

Trzeba przyznać, że stylistyka Arteona należy do tych bardzo atrakcyjnych. Szczególną uwagę przykuwa przód auta. Styliści w bardzo ciekawy sposób połączyli diodowe reflektory i LED-owe światła do jazdy dziennej z chromowanymi listwami atrapy chłodnicy.

Czytaj także: VW Golf po kuracji odmładzającej

  • Nowy model VW.
  • Następca modelu CC, czyli VW Arteon.
VW Arteon będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Essence, Elegance i R-Line. Klienci będą wybierać silniki o mocach od 150 do 280 KM. Wszystkie jednostki będą oferowane z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią DSG.

Wstępna oferta silnikowa Arteona będzie mocno okrojona. Początkowo osoby zainteresowane kupnem Arteona będą musiały zadowolić się zaledwie dwoma, ale za to najmocniejszymi silnikami: 2-litrową jednostką benzynową TSI o mocy 280 KM oraz 2-litrowym dieslem TDI o mocy 240 KM. W obu przypadkach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. To jedyne silniki, z którymi oferowany jest napęd 4MOTION.

W przyszłości ofertę silnikową wzbogacą cztery jednostki: 1.5 TSI (150 KM), 2.0 TSI (190 KM), 2.0 TDI (150 KM) i 2.0 TDI (190 KM). Co ciekawe, pierwsze egzemplarze Arteona przedsprzedażowo będą dostępne wyłącznie w dystrybucji internetowej.

Cennik VW Arteona:

Arteon Essence
1.5 TSI 150 KM (6 biegów) - 127 690 zł (produkcja w późniejszym terminie)
2.0 TSI 190 KM (DSG) - 145 890 zł
2.0 TDI 150 KM (DSG) - 154 590 zł
2.0 TDI 190 KM (DSG) - 164 190 zł

Arteon Elegance
2.0 TSI 190 KM (DSG) - 156 690 zł
2.0 TSI 280 KM (DSG, 4MOTION) - 202 590 zł
2.0 TDI 150 KM (DSG) - 165 360 zł
2.0 TDI 190 KM (DSG) - 174 990 zł
2.0 TDI 240 KM (DSG, 4MOTION) - 197 790 zł

Arteon R-line
2.0 TSI 190 KM (DSG) - 159 390 zł
2.0 TSI 280 KM (DSG, 4MOTION) - 205 290 zł
2.0 TDI 190 KM (DSG) - 177 690 zł
2.0 TDI 240 KM (DSG, 4MOTION) - 200 490 zł

Opinie (55) 2 zablokowane

  • Bardzo ladne auto i wg mnie konkurecja dla A7 (3)

    a do tego sporo tansze. A hejterom proponuje zeby podali przyklad polskiego samochodu ktorym my podbilismy swiat.. :)

    • 2 10

    • To tak troche jakbys porownal taka gorsza C klase z CLS-em

      • 4 0

    • jak już

      to dla a5, ale słaba ta konkurencja...mniej więcej taka jak polonez caro do ówczesnych 405, vectry, czy passata właśnie, jeśli już chcesz porównań z polskimi samochodami:)

      • 0 0

    • Melex?

      • 0 0

  • Za 15 lat będzie mój

    Już em sie zapisoł w autohandlu tedei, jestem pierwszy w kolejce

    • 4 1

  • (1)

    Polska to kraj w którym bilet na samolot z Gdańska do Warszawy kosztuje 9 Złotych,
    bilet na pociąg 100 Złotych,
    a i tak każdy pojedzie w wężyku aut, ryzykując mandat :-)

    • 5 1

    • jak jeździsz w miarę normalnie

      to mandatu nie ryzykujesz...masz po prostu mentalność nagminnie łamiącego prawo:)

      • 0 0

  • Piękny to on nie jest, ale i tak ładniejszy od Passata. (1)

    Ale Niemcy nigdy za bardzo nie błyszczeli w stylistyce, która zawsze była mniej, lub bardziej "chamowata".

    • 3 3

    • Stylistyka rodem z Pantery i Tygrysa :)
      Ale i tak lepsze niż japońskie Star Wars czy Manga.

      • 1 0

  • (1)

    Przysięgam, widziałem dzisiaj jak Laguna II diesel holowała Passata B5. Oczy przecierałem kilka razy ze zdumienia, bo było to dla mnie wielkim szokiem. Aż musiałem się z Wami tym podzielić. SKANDAL!

    • 4 2

    • wytrzyj ręce

      • 2 0

  • Niemcy już nie kupują tak często VW tak jak kiedyś, gdy byli większością etniczną.

    Słabo widzę rynek w Polsce tego modelu za 15-20 lat.

    • 3 0

  • Gwiazdą to była

    KIA STINGER.

    • 1 1

  • coo? za tyle kasy spłaszczonego passata (zresztą brzydkiego strasznie) z nową nazwą?

    Nigdy! Choćbym wygrał dziś nawet kilka baniek nigdy!

    • 2 1

  • silniki. :(( (2)

    czy nikt już nie potrafi dzisiaj produkować silników większych niż 2l? Co czytam o jakimś nowym motoryzacyjnym "cudzie", to pojemność największego motoru to właśnie 2000 cm^3. W tym przypadku mówimy o ciężkim, ważącym ponad 1700 kg aucie. Czy żeby dostać solidną jednostkę a nie silniczki od podkasiarek obudowane zylionem turbin, trzeba sięgać po AMG? Już nawet Porsche zwariowało i w nowych 911 nie ma ani jednej wolnossącej jednostki!!!

    • 1 0

    • (1)

      Bo inni nie potrafia budowac silników i nadrabiają pojemnością.
      Weź taki 1.9 tdi - poniżej 2 litrów, a do dziś nie pobita konstrukcja - moc, trwałość, ekonomia, to jest właśnie 1.9 TDI.
      Dla wielu marzenie poza zasięgiem, zwłaszcza czerwone tdi.

      • 0 0

      • z tym się zgodzę

        miałem TDI 1.9 - z jedną czerowną literką na pompowtryskiwaczach przed laty. cudowna jednostka - solidna, trwała i dynamiczna, oczywiście jak na swoje możliwości. natomiast silnik ten był zainstalowany w octavii 1 o masie ok 1200 kg, i to był właśnie odpowiedni rozmiar silnika i moc generowana z tego silnika to było ok. 105 KM - w sam raz na taką pojemność. Były mocniejsze wersje, ale z tego co pamiętam te 130-140 KM to był max dla tego silnika. Chciałeś więcej mocy - kłaniał się silnik 2.5, 3.0, albo większe. Moc silnika pochodziła z jego pojemności, a turbina była tylko dodatkiem. Jednostki napędowe były przez to trwałe i bezawaryjne, do tego dawały większą przyjemność z jazdy, ponieważ były bardziej bezpośrednio sterowane przez kierowcę.

        • 0 0

  • extra prawie jak aldi..

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane