• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volkswagen ID.5: nawet 500 km zasięgu

Michał Jelionek
17 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5. Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.

Po ID.3 i ID.4 przyszedł czas na kolejnego "elektryka" w rodzinie Volkswagena. Mowa o modelu ID.5, czyli modnym ostatnimi czasy SUV-ie typu coupe. Tyle że na prąd. Jego cennik startuje od kwoty 220 890 zł. Poznajcie go nieco bliżej.



Czy podoba ci się nowy VW ID.5?

Elektryczna rodzina ID rośnie w siłę. Kilkanaście miesięcy temu nasza redakcja miała okazję przetestować ID.3, czyli model, który przetarł szlaki nowej serii "elektryków" Volkswagena. Teraz gama na prąd liczy już trzy auta osobowe - oprócz wspomnianego ID.3, są to także większe ID.4 i ID.5. I o ile dość łatwo odróżnić ID.3 od ID.4, to już różnice między "czwórką" a "piątką" nie są tak okazałe.

ID.5 choć ma bardzo zbliżone wymiary nadwozia do ID.4, to na żywo wydaje się od niego dużo większy. To prawdopodobnie przez zabieg stylistów, którzy w "piątce" dość wysoko poprowadzili linię okien. Poza tym ID.5 prezentuje się bardziej zadziornie, charakteryzuje się wyraźnie opadającą linią dachu, co w dzisiejszych czasach jest dość popularnym rozwiązaniem.

Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5. Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
Elektryczna nowość VW mierzy 4599 mm długości, 1852 mm szerokości i 1613 mm wysokości. Rozstaw osi ma 2766 mm. SUV coupe oferuje bagażnik o pojemności 549 litrów.

Ten samochód naprawdę może się podobać. Jego stylistyka jest przyjemna dla oka. Czy jest ładniejszy od swojego kuzyna z bardziej "zamożnej rodziny"? Mowa oczywiście o Audi Q4 Sportback e-tron, którego ID.5 jest skromniejszą wersją (choć cenowo oba modele są zbliżone do siebie). Co do wyglądu - to oczywiście kwestia gustu. A o nim, jak wiadomo, się nie dyskutuje. Nam się ID.5 podoba. Zresztą, oba modele nam się podobają.

Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5. Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
Testowany przez naszą redakcję egzemplarz to wersja Pro Performance (środkowy wariant). Co oferuje? 204-konny silnik elektryczny (310 Nm maksymalnego momentu obrotowego), który na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Nie jest to demon prędkości, ale kiedy potrzeba - przyspieszenia mu nie brakuje. Oceniając sprint do "setki" należy pamiętać, że ten samochód swoje waży - ponad 2,1 tony.

Warto również dodać, że dwie pierwsze wersje (Pro i Pro Performance) oferują po jednym silniku elektrycznym. Natomiast flagowy wariant GTX ma dwie jednostki, po jednej przy każdej osi. Co w efekcie daje napęd na cztery koła.

Podczas jazd testowych średnie zużycie energii oscylowało w granicach 15 kWh na 100 km. A to uważam za bardzo dobry wynik, choć muszę przyznać, że jazda była dość... niedzielna.

Jak jeździ ID.5? Zwyczajnie, bez większych fajerwerków. Ten samochód raczej nie dostarczy kierowcy wielkich emocji za "kółkiem", ale też nie do tego został stworzony. Ma przede wszystkim bezpiecznie i komfortowo przetransportować rodzinę z punktu A do punktu B. I tego się trzymajmy.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5. Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
Każda wersja ID.5 oferuje tę samą pojemność baterii - 77 kWh. A to oznacza, że gdybym utrzymał średnie zużycie energii, to na jednym ładowaniu przejechałbym około 513 km. A jaki zasięg deklaruje producent? 516 km. Rzadko się zdarza, że rzeczywisty zasięg niemal idealnie pokrywa się z tym deklarowanym, który bywa często naciągany. Tu miłe zaskoczenie.

Ile trwa ładowanie ID.5? Korzystając z ogólnodostępnych, standardowych sieci ładowarek (prąd przemienny AC o mocy 11 kW) "tankowanie do pełna" potrwa około 8 godzin. Sporo.

Dzięki nowemu oprogramowaniu ID.5 może być ładowany ze zdecydowanie większą mocą (prąd stały DC) - nawet 135 kW. Wówczas naładowanie baterii do pełna zajmie około 30 minut. Korzystając z przydomowego gniazda należy uzbroić się w cierpliwość, bo pełne ładowanie potrwa kilkadziesiąt godzin.

  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
Zaglądamy do wnętrza ID.5. Dla osób, które poznały już nowy design "elektryków" VW kokpit nie powinien być żadnym zaskoczeniem. Charakterystyczne elementy? To przede wszystkim wybierak kierunku jazdy umieszczony za kierownicą po jej prawej stronie (połączony jest z ekranem wskaźników). 12-calowy, wystający ekran centralny i znajdujące się tuż pod nim niezbyt intuicyjne w obsłudze panele dotykowe do zwiększania głośności czy temperatury. Wnętrze ID.5 to także nieźle wyprofilowane, nieco sportowe z wyglądu fotele.

Wnętrze ID.5 jest dość surowe. Swego rodzaju przytulności nadaje kokpitowi brązowy panel z materiału imitującego skórę. Jakość wykonania kabiny należy ocenić pozytywnie, choć nie brakuje twardych plastików.

  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
Sporą innowacyjnością w ID.5 jest jego udoskonalony system ID.Software 3.0, który oferuje szereg nowych możliwości, jak chociażby automatyczne parkowanie (Park Assist Plus z pamięcią). Nie jest to zwyczajne parkowanie, które większość z kierowców już poznało. Mam tu na myśli wyszukiwanie miejsca parkingowego, a następnie kręcenie kierownicą za kierowcę. Tu chodzi o samodzielne parkowanie, i to dosłownie.

A pisząc dokładniej - system zapamiętuję manewry, które wykonujemy np. parkując codziennie na swoim miejscu w hali garażowej, następnie je odtwarza i samodzielnie parkuje. Trzeba go jednak w pierwszej kolejności tego parkowania nauczyć, czyli: parkujemy sami tylko raz, oprogramowanie zapamiętuje nasze manewry i finalnie wylicza sobie tor parkowania, po czym kolejne manewry w tym miejscu wykonuje już sam.

Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5. Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
ID. Software 3.0 daje także możliwość m.in. zdalnej aktualizacji oprogramowania pokładowego. Choć już teraz mówi się o pojawieniu - być może jeszcze w tym roku - wersji 3.1, która ułatwi kierowcom ładowanie z ogólnodostępnych stacji. Bez zbędnych kart, logowań etc. Po prostu, kierowca będzie podjeżdżał autem pod ładowarkę, podpinał kabel i tyle.

Nowe modele aut - więcej artykułów



  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
  • Nowy, w pełni elektryczny Volkswagen ID.5.
Ile kosztuje ID.5? Cennik dla bazowej, 174-konnej wersji Pro startuje od kwoty 220 890 zł. Za nieco bogatszy wariant Pro Performance trzeba dopłacić ponad 7 tys. zł. Natomiast topowa opcja GTX to już wydatek rzędu 256 590 zł.

Egzemplarz testowy został wyceniony na kwotę 263 tys. zł.

Auto do jazd testowych użyczył dealer Volkswagen CityMotors.

Miejsca

Opinie (92) 4 zablokowane

  • (13)

    Ile trzeba spalić węgla żeby naładować to lub jakiekolwiek inne elektryczne auto?

    • 34 3

    • Zero (6)

      Możesz ładować ze słońca lub wiatru.

      • 2 22

      • Chyba trzy tygodnie. Hahaha.

        • 16 3

      • A panel z czego zrobiono i ile wyemitowano przy jego produkcji? (2)

        Dla zainteresowanych ekologią skrzydła wiatraków po zużyciu nie nadają się do recyklingu, więc w Niemczech wpadli na pomysł, żeby je odsprzedać dalej, do Polski i Rumunii

        • 14 3

        • co do odsprzedaży to totalne bzdury, nie da się tego odsprzedać bo to ograniczają przepisy

          po zużyciu czyli po utracie resursu to idzie w śmietnik i tak jak napisałeś jest nic nie warte i nie można z tym nic zrobić, ale z tą odsprzedażą to ty chyba Brauna słuchasz by wierzyć w takie głupoty. Inżynieria to inżynieria, tu są towarzystwa klasyfikacyjne i przepisów nie obejdziesz.

          • 0 0

        • Panel ze szkła, aluminium, piasku, miedzi

          A Twój rower? A może komórka?

          • 0 0

      • i z modlitwy

        • 0 0

      • Jeszcze z wody

        • 0 0

    • To jest nic w porównaniu z tym, ile (1)

      trzeba zasobów by to cudo wyprodukować - zaangażowane jest kilkadziesiąt krajów a surowce i komponenty w sumie kilka razy opływają kulę ziemską - nie ma chyba bardziej niszczącego zasoby planety wyrobu niż auto elektryczne.
      A potem jeszcze infrastruktura - potrzeba będzie kilkadziesiąt tysięcy stanowisk ładowania wraz z przyłączami plus oczywiście nowe linie i elektrownie. Koszt dla środowiska? Ogromny - ale nie możemy się oglądać na środowisko czy klimat gdy chodzi o ekologię hue hue

      • 14 5

      • Bo auta spalinowe robiąc z liście, chrustu i mchu.

        Więc nic nie trzeba do nich transportować wystarczy pójść do lasu i zbierać.

        • 3 2

    • A ile trzeba zużyć zasobów, by (2)

      Wydobyć ropę, przetransportować ja, rafinować, i dostarczyć do stacji paliw?

      • 4 10

      • do wydobycia podzespołów i produkcji baterii do 1 auta elektrycznego (1)

        zużywa się ok. 8000 litrów oleju napędowego, zatem ropa i tak jest potrzebna
        na tym olej przeciętny "diesel" przejedzie ponad 100 000km

        • 3 1

        • Opowieści z mchu i paproci...

          • 0 0

    • 5 kg na 100 km. W Polsce

      • 0 0

  • Wygląda spoko, podobny do Q4 e tron (6)

    Cena ok, po dopłacie z programu Mój elektryk wyjdzie w okolicach 200 tys.

    Jedno pytanie czy poprawili baterie czy mają te same błędy co ID 3 i 4 czyli utrata 10% po roku gdzie cała konkurencja nie przekracza 7% do 3 lat.

    • 8 2

    • do kogo skierowana jest oferta zabawki na prąd za ponad 200tys zł ? zna ktoś odpowiedź (4)

      ...szczególnie jak idzie plajta w gospodarce

      • 10 4

      • Idź do salonu (3)

        Każde auto spalinowe tyle już kosztuje w tej klasie - Mazda 6, Passat, Superb, Mondeo, itd

        • 2 2

        • (2)

          Ale auta, o których piszesz są klasę wyżej :P

          • 2 1

          • (1)

            I dalej pojadą

            • 3 1

            • Jak się odpowiednio kurki z ropą przykręcą to zobaczymy które dalej pojadą :-)

              • 0 0

    • To samo

      • 0 0

  • (2)

    Ponad dwie tony stali i na oko 20 calowe opony. To ma być ta ekologia?

    • 33 1

    • Nie tylko stali (1)

      W samej baterii masz od wuja aluminium, grafitu, litu, kadmu, niklu i manganu.
      Do tego od groma plastiku - ale plastik jest zły tylko gdy jest słomką od napojów hehe :)
      Dużo bardziej eko byłoby robić prościej, taniej, trwalej - ale nie nie nie, w ekologii chodzi o nakręcenie spirali konsumpcji - po to właśnie ludziom się wciska ten cały kit.

      • 29 2

      • Dodajmy, że w spaliniaku ani grama aluminium, plastiku ani niklu nie ma :-) :-) :-)

        • 0 0

  • Czy to prawda, że przeciążone bateriami samochody elektryczne mają generalny problem z oponami (4)

    dodatkowo ładując go z domowego gniazda pełne ładowanie potrwa kilkadziesiąt godzin, a prąd ma podrożeć w 2 lata o 100-150%, nie mam więcej pytań

    • 25 3

    • dlaczego współczesne samochody są tak toporne z wyglądu?

      • 5 0

    • Bo samochód ma stac się na powrót luksusem tylko dla wybranych...plebs na hulajnogi i rowery no i oczywiscie pieszo..

      • 10 2

    • Musisz kupować opony dostosowane do masy auta, a że to waży sporo to i opony drogie.

      • 6 1

    • Tak, mają problemy z oponami, dokładnie te same problemy co spaliniaki - zużywają się i trzeba wymieniać

      • 0 0

  • Za 210 000 (5)

    Kupię NOWE Volvo XC 60, czyli auto o klasę wyżej, lepiej wykonane i ładniejsze...

    • 29 2

    • (4)

      Ty nie kupisz nawet auta za 21 tysięcy.

      • 4 10

      • Masz rację, bo (1)

        nigdy nie kupiłem auta tańszego niż 120 000 zł

        • 5 2

        • nie powiesiłeś sobie na ścianie

          a nie "nie kupiłeś" bo ty żadnego nie kupiłeś. Prawko najpierw zrób.

          • 0 2

      • euro ? (1)

        • 0 5

        • rubli

          • 0 0

  • Niemiecki przemysł musi mieć tani gaz (1)

    Kupujcie
    Im drożej zapłacicie za auto tym oni więcej zapłacą za gaz
    Rachunek prosty, jak was tak jak i Niemców nic nie obchodzą dzieci z powyrywanymi nogami miasta zniszczone w 90 proc to się podpisujcie
    Do tej pory rząd niemiecki nie dostarczył ani jednej sztuki nowoczesnego uzbrojenia . Zgodził się tylko wyjątkowo na 7 ( siedem !! ) armat z Holandii. Krew się poleje w takiej Europie prędzej czy później . Samochód wam nie pomoże żeby uciekać ( na prąd ..)

    • 9 4

    • Też unikam niemieckich produktów z uwagi na ich podejście do wojny. Druga sprawa to w prawie każdym teście vw id omawiają kłopoty z eieszającym się systemem. Koreańska konkurencja wydaje się być krok przed niemcami

      • 1 1

  • Coś dla kuriera?

    • 5 0

  • "Pro Performance" osiągający zawrotne 160km/h? To mniej niż Daewoo Lanos... (6)

    Ani to "Pro" ani "Performance"

    • 15 5

    • Tyle to Fiat Panda wyciąga.

      Bez problemu.

      • 6 1

    • ...i przyspieszenie w 8.4 sekundy do "setki". (2)

      Mozna sprzataczke nazwac Menagerem (Powierzchni Plaskich) to i to jezdzidlo z bebnowymi hamulcami z tylu mozna nazwac Pro Performance.

      • 6 2

      • mQ (1)

        Najpierw dowiedz się czemu zastosowano bębny z tylu. A pózniej bezmyślnie się wymądrzaj

        • 2 6

        • z dwóch powodów

          - bo tarcze rdzewiały nieużywane i skracała się ich żywotność - problem dobrze znany w Norwegii
          - bo bębny są tańsze

          • 0 0

    • W Polsce i tak nie masz prawa jechać szybciej niż 140 km/h

      • 2 4

    • Rzeczywiście po co mu te 160 jak wystarcza 140.

      • 0 0

  • (3)

    "Oceniając sprint do "setki" należy pamiętać, że ten samochód swoje waży - ponad 2,1 tony."

    Oceniając sprint ocenia się czas rozpędzania a ten jest kiepski. Auto spalinowe o takiej samej mocy i wielkości jest zwyczajnie szybsze.

    • 17 3

    • i grubo tańsze

      • 10 1

    • To chodź się pościgać spod świateł jak spaliniaki takie szybkie :-) (1)

      • 0 0

      • Nie ma problemu.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony Automobilklub Morski?

 

Najczęściej czytane