• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W tych miejscach kierowcy tracą głowę

Maciej Korolczuk
3 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na mapie Trójmiasta jest kilka punktów, w których kierowcy muszą zachować szczególną czujność, a mimo to wciąż dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń. Na mapie Trójmiasta jest kilka punktów, w których kierowcy muszą zachować szczególną czujność, a mimo to wciąż dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń.

Są miejsca na mapie Trójmiasta, gdzie kierowcy biją się z myślami, odbiera im mowę, gdzie rwą sobie włosy z głowy i tracą nerwy, a nawet całą głowę. Na koniec tego szalonego roku i całej dekady przygotowaliśmy subiektywne zestawienie miejsc i sytuacji, z którymi mimo upływu lat wciąż jako kierowcy nie dajemy sobie rady.



Największym czarnym punktem na mapie dróg Trójmiasta jest:

Wiadukt na al. HalleraMapka



Trudno zliczyć, ile razy w ostatnich latach podwieszona pod wiaduktem sieć trakcyjna była zrywana przez gapiostwo kierowców samochodów ciężarowych.

Nie pomagały ani prośby, ani groźby mandatów, ani same mandaty. Instalowano kamery, dostawiano znaki - wszystko na próżno.

Wszystko ma się odmienić po trwałej i kosztownej ingerencji w samą infrastrukturę i podniesienie sieci trakcyjnej o kilka centymetrów. Oby to wystarczyło, wówczas z radością będziemy mogli raz na zawsze usunąć wiadukt przy operze z naszego zestawienia.

Drogowcy mają nadzieję, że podniesienie trakcji pod wiaduktem położy kres podobnym sytuacjom w przyszłości. Drogowcy mają nadzieję, że podniesienie trakcji pod wiaduktem położy kres podobnym sytuacjom w przyszłości.

Tunel pod Martwą WisłąMapka



Jazda samochodem na oparach paliwa zdarzyć się może każdemu. O tym, że taka jazda może zakończyć się zatrzymaniem auta i wezwaniem pomocy drogowej, przekonało się wielu kierowców w tunelu pod Martwą Wisłą. Według inżynierów na co dzień zajmujących się utrzymaniem tunelu spore nachylenie jezdni sprawia tam, że auto się przechyla, a pływak znajdujący się w baku przemieszcza się i odcina dopływ resztek paliwa. Następnie auto się "krztusi" i gaśnie. O tym, że skala takich zdarzeń jest spora, mówią statystyki. Prawie połowa zdarzeń w tunelu dotyczy zatrzymania auta z powodu awarii lub braku paliwa. Każdego miesiąca o ryzykownej jeździe na oparach w tunelu przekonuje się średnio 10-12 kierowców.



Zakręt-katapulta na Trasie WZMapka



Po raz pierwszy o zakręcie, z którego kierowcy - głównie przez nadmierną prędkość - wylatują jak z katapulty i lądują na barierkach albo skarpie, napisaliśmy jesienią 2018 r. Nasze sformułowanie się przyjęło i gdy tylko kierowcy informują w Raporcie o kolizji na Armii Krajowej w Gdańsku, natychmiast w komentarzach czytelnicy dopytują, czy chodzi o zakręt-katapultę. I niestety wciąż zdarzają się kierowcy, którzy rzucają wyzwanie prawom fizyki i wciąż z nimi przegrywają.

O skutkach nadmiernej prędkości na zakręcie-katapulcie przekonało się już wielu kierowców. O skutkach nadmiernej prędkości na zakręcie-katapulcie przekonało się już wielu kierowców.

Obwodnica TrójmiastaMapka



Trudno wyróżnić w naszym zestawieniu konkretny odcinek naszej ekspresówki, bo do kolizji, wypadków i innych niebezpiecznych sytuacji dochodzi praktycznie na całej jej długości. Trudno też sobie wyobrazić podobną listę bez uwzględnienia trójmiejskiej "korkownicy", jak ją pieszczotliwie nazywa część kierowców. Obwodnica to droga dróg i trasa tras. Tu dzieje się wszystko i nic. To jedyna trasa w kraju łącząca w sobie zarówno upodobanie do zbyt szybkiej i brawurowej jazdy na zderzaku, jak i stania w wielokilometrowych korkach. Nie pochwalamy ani jednego, ani drugiego.



Przejazdy tramwajowe



Tak jak kierowcy ciężarówek upodobali sobie wiadukt na Hallera do testów zderzeniowych swoich ciężarówek, tak zwykli zjadacze chleba z uporem maniaka próbują przekonać się, czy zwykła osobówka jest w stanie przepchnąć z torów jadący tramwaj. Na przejazdach tramwajowych i na samych torach widzieliśmy już wszystko: zwykłe stłuczki, jazdę po torowisku, dachowania. I wcale nie dlatego, że "tory były złe".



Jednokierunkowa ŚwiętojańskaMapka



Last but not least w naszym subiektywnym zestawieniu jest ul. Świętojańska w Gdyni, którą od początku wakacji można pokonać tylko w jednym kierunku. Wielu kierowców - zwłaszcza na początku lipca - miało wielki kłopot, aby połapać się w nowej organizacji ruchu. Na szczęście w tym przypadku czas działa na korzyść i coraz rzadziej widujemy tam kierowców jadących pod prąd ze zdziwieniem, że się na nich trąbi.



Znacie inne sytuacje i miejsca w Trójmieście, gdzie kierowcy tracą głowę i nerwy? Piszcie w komentarzach. Nasz ranking może mieć ciąg dalszy.

Opinie (193) 7 zablokowanych

  • Czarna głupota

    Nie ma czegoś takiego jak czarny punkt na drodze. Są tylko czarne punkty w głowach kierowców. I to oni są powodem tych wszystkich zdarzeń a nie infrastruktura drogowa. Gdyby była to wina drogi to 100 procent kierowców miało by tam wypadki a tak nie jest. Jak ktoś stosuje się do przepisów to wszystko jest ok. Z korkami na drogach jest tak samo. Nie powstają z winy drogi i infrastruktury tylko z winny kierowców.

    • 2 0

  • zbyt niskie mandaty !

    • 1 0

  • d**il

    Czarnym punktem ta są d**ile siedzący na zderzakach innych... brak wyobraźni głupota. Wyprzedzanie w terenie zabudowanym w mało oświetlonych miejscach...Jazda środkowym pasem (w UK mamy ruch lewostronny reszta Europy prawo... poza Polska tu jest ruch środkowy... nieumiejętność jazdy na suwak... myślenie tylko o swojej d*pie... byle szybciej byle być pierwszym. Moje ulubione wyprzedził tylko po to żeby za 50/100 m dalej skręcić... co sekundowe zmiany pasów, brak kierunkowskazów. To na szybko co obserwuje jeżdżąc po drogach... jestem kobieta i nie uważam się za mistrzynie kierownicy(najzwyczajniej w świecie nie potrafię parkować przodem) jestem normalnym zwracającym uwagę kierowca ale panowie żeby uczyć was jazdy na suwak? Zjazd ze Słowackiego w obwodnice... pozdrawiam wszystkich zjeżdżających z i wjeżdżających którzy ze strachu hamują i patrzą sobie w twarz jak w jakimś westernie kto ma być pierwszy... ręce opadają

    • 4 0

  • Drogi powinny być projektowane pod kierowców

    nie twierdzę, że nie należy płakać nad słabą kulturą jazdy kierowców w naszym kraju, ale w rozwiązaniach dróg powinny być uwzględnione rodzaje błędów jakie statystycznie kierowcy popełniają a nie projektować na tzw. minimum, a jak się nie chce kombinować to się postawi znak i jak kierowca jest dobry to da sobie radę. No niestety, dobrych kierowców nie ma wielu i trzeba to brać pod uwagę.

    • 1 0

  • auto się przechyla, a pływak znajdujący się w baku przemieszcza się i odcina dopływ resztek paliwa. Następnie auto się "krztusi" i gaśnie

    A tym inżynierom na schodach pływak odcina dopływ krwi do mózgu. Większego popisu ignorancji nie widziałem. Pływak jest, owszem , ale sluzy tylko do pomiaru poziomu paliwa, zapewniam niczego nie odcina.

    • 3 0

  • Nie można stracić czegoś czego się nie posiada.

    • 0 0

  • obwodnica po 16 w zimę

    ciemno, zderzak w zderzak 100-120km/h a do niektórych kierowców trzeba dodać +50km/h błyskają światłami i udając że staranują podjeżdżając z dużą prędkością i hamując - często kilkukrotnie...

    • 3 0

  • (1)

    Takich mamy wlasnie kierowcow, przepraszam jasnie panow kierowcow. Zasiadzie taki za kierownica i mysli, ze swiat do niego nalezy i co tu duzo gadac, nie potrafia czytac ze zrozumieniem nie tylko ksiazek ale i znakow drogowych

    • 1 0

    • Rozumiem, że w sytuacjach negatywnych

      nie szukamy już żeńskich wersji rzeczowników, w tym wypadku słowa "kierowca" ?
      Jak ktoś ma być zły, to facet ...

      • 0 0

  • Ci pseudo-kierowcy powinni oddać prawo jazdy i nigdy nie prowadzić samochodu

    Znaki drogowe należy obserwować i się do nich stosować. Typowy przyklad: zakaz wjazdu dla pojazdów powyżej 24 t na ul. Hallerai co? Kierowca wjeżdża, bo lekceważy ten zakaz. W tunelu podana prędkość dopuszczalna, ale niewielu kierowców jej przestrzega. Itd. Itp. Przed zmianą pasa ruchu należy zasygnalizować zamiar włączeniem kierunkowskazu, sprawdzić czy ten pas jest wolny i dopiero wówczas zmienić pas, jeżeli pas, na który kierowca wjeżdża, jest wolny. Tymczasem wielu kierowców nie używa kierunkowskazów, albo mignie kierunkowskazem dopiero po rozpoczęciu manewru zmiany pasa, co czyni często tuż przed znajdującym się na nim pojazdem. O przejazdach na czerwonym i zajeżdżaniu drogi poruszającemu się prawidłowo tramwajowi już nie wspomnę. To nie miejsca są trudne, tylko niektórzy kierowcy sprawni bezobjawowo. To nie ulice trzeba przebudowywać, ale tych kierowców-nieudaczników kierować na komisyjny egzamin na prawo jazdy.

    • 2 2

  • Jednokierunkowa Świętojańska to chory pomysł

    Mieszkam w Gdyni przy Świętojańskiej od 1954 roku i większej bzdury jaką zrobiono na tej ulicy wprowadzając w fizycznie "wąskim" śródmieściu ruch jednokierunkowy nie widziałem. Ktoś chyba upadł na głowę!!!!! A robiono już różnie i asfaltowani i poszerzano, potem zwężano likwidując prawy pas i teraz ta bzdura.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywają się trójmiejscy dealerzy BMW?

 

Najczęściej czytane