- 1 Drogie auta będą jeszcze droższe (249 opinii)
- 2 Nowe zatoki na styku dwóch miast (54 opinie)
- 3 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (13 opinii)
- 4 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
- 5 Wandale niszczą "auta na minuty" (103 opinie)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Wiadukt na Puckiej w Gdyni gotowy za dwa lata
Rozpoczęły się poszukiwania projektanta i wykonawcy wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Prace mają ruszyć w 2021 roku, tak by kierowcy mogli pojechać wiaduktem na koniec 2022 roku.
Dwa pasy ruchu, chodnik i droga rowerowa
Sam wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
W ostatnich miesiącach trwało przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego potrzebnego do ogłoszenia przetargu na budowę. Dokument kosztujący 138 tys. zł jest już gotowy. Do 17 listopada potrwa poszukiwanie projektanta i wykonawcy. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj i ma się zakończyć w listopadzie 2022 roku.
Kryteria wyboru wykonawcy
- cena - 60 proc.
- doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
- okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
- termin wykonania - 10 proc.
- Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze w zakresie "Poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", "Budowy terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" i "Budowy ładowni publicznej przy ul. Puckiej w Gdyni" - wymienia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 roku. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto. To, ile trzeba będzie rzeczywiście zapłacić, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.
Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny
Miejsca
Opinie (207) 8 zablokowanych
-
2020-10-14 11:14
urzednikom brak nie tylko orientacji ale myslenia i przedewszystkim empatii
tory pomiędzy ul Chylońską i Pucką śnią sie zmorą nocną wielu ludziom mieszkającym i pracującym w tym rejonie, niewyobrażalne nerwy w drodze do i z pracy, strata czasu i wypadki przy próbach przejścia przez tory, tam sie czekaaa b. długo i bez sensu, a kładka nad torami (niezależnie od tunelu!) to koszt ok 150 tys zł
- 1 1
-
2020-10-14 11:14
tunel
Po co tunel lepiej wybudowac 10 apartamentowców brawo dla urzedników
- 4 0
-
2020-10-14 10:42
Marcin Horała walczył o to tyle lat.Dawno mogli podjąć taką decyzję. (1)
- 5 4
-
2020-10-14 11:01
To nie jego zasługa. Horała przyczynił się do unicestwienia Lotosu i Energi.
- 4 0
-
2020-10-14 10:56
Zakorkują Gdynię!
Mieszkałam 20 lat na Pogorzu Dolnym, wyprowadziłam sie 10 lat temu. Bo nie doczekałam się ani remontu Unruga w okolicach dawnych zakładów mięsnyCh, ani remontu Puckiej, ani Hutniczej, do domu trudno było dojechać... nie wspomnę o tym jak wyglada droga na Oksywie ... gdyby nie deweloperzy to byłoby Tragicznie. Władze miasta nadal zajmują się centrum Gdyni tzn. Oddali pole deweloperom, bo sami pomysłów nie maja co zrobić z tym niegdyś pieknym miastem... patrz: Skwer Kościuszki. A teraz chcą rozwalić Pucka, zrobią korki na Hutniczej, Unruga i okolicach, ludzie będą stali przez 2 lata w ciężkich kolejkach żeby dojechać do domu, bo nigdy nie było kasy, żeby zająć się tym rejonem Gdyni, bo dla władz miasta to dzielnica slumsów i kolejarzy... i chyba się jej wstydzą. A wstydzić to się oni powinni za to co tam się dzieje... ja wspolczuje mieszkańcom tego co ich czeka...
- 7 0
-
2020-10-14 10:35
w gdyni po staremu
czyli tempo slimacze a inwestycja to malowanie farba
- 6 0
-
2020-10-14 10:33
inwestycje Gdyni
Mamy w Gdyni wiele nie udanych inwestycji wymienie niektore lotnisko infoboks na ulic 10 lutego Swietojanska przebieg ul Chwarznienskiej z kladką dla pieszych przy domu za Falachronem brak budowy parkingow integracyjnych pomnik na Skwerze Kosciuszko decyzje podejmowal wice P Marek Stepa obecny szef dziedzictwa gdyni g r a t u l a c j e
- 9 0
-
2020-10-14 10:28
Przeciez mieszkancom nie o ten wiadukt chodzilo, a na pewno nie jako pierwsza potrzeba w miescie. Potrzebny jest na cito tunel pod torami przy Chylonskiej to tam czeka sie godinami . No ale zeby to wiedziec to trzeba znac potrzeby mieszkancow. Prezydent po raz kolejny udowadania , ze nie zalezy mu na Gdynianach i nawet nie zna ich potrzeb a celem jego panowania jest tylko jego wlasne parcie do wladzy. Inwestycje leza, albo realizowana sa te najmniej potrzebne/ np park centralny, park na Kamiennej Gorze, potok w Wiczlinie., a wzystkie realizowane drogo i byle jak. JUz nawet nie apeluje do Prezydenta by przemyslal swe decyzje, bo to chyba juz niemozliwe, ale apeluje goraco odejdź czlowieku, jezeli nie chcesz by mieszkancu musieli Cie wywieźć na taczkach.
- 9 0
-
2020-10-14 08:45
Gdynia - konia kują, żaba łapę podstawia. (2)
Inwestycja PKP, a urzędasy UM już świętują i trąbią.
Łucyki i im podobne nawet zlecić porządnego malowania na asfalcie nie potrafią.
Budowa wiaduktu/tunelu to dla nich jak wyprawa gdyńskim rowerem cargo na Marsa.
Zadłużyli miasto kretyńskimi inwestycjami, które wymagają ciągłego dokładania do interesu (wpływy z PPNT: 9 mln, koszt utrzymania: 22 mln).- 18 0
-
2020-10-14 10:00
(1)
A pamiętasz budowlę na końcu Władysława IV, wielka hala która miała być konkurencją wystawową dla Hali Olivii ? Postawiła Cegielska, długi miasto spłacało całe lata, nie wiem czy do dziś nie spłaca.
- 1 0
-
2020-10-14 10:26
Chodzi o WTC dla ubogich...?
Pamiętam.
- 0 0
-
2020-10-14 07:05
Skąd oni biorą piarowców :) (2)
"Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych, wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze" - to się nazywa uzgodnienia i jest niezwyklejszą praktyką. Czym tu się podniecać?
- 75 3
-
2020-10-14 07:44
piar to pisowskie określenie PR ; ) (1)
- 2 3
-
2020-10-14 10:22
PR Podziwiajmy Rozkradaczy
Misiewiczów naszych czasów
- 0 1
-
2020-10-14 07:10
Ciekaw jestem jak oni go zwiną na chylońską (4)
tunel byłby lepszy wiadukt ok ale do obwodowej.
- 25 17
-
2020-10-14 07:15
To nie ten przejazd!!! (3)
- 14 0
-
2020-10-14 07:58
innych przejazdów nie będzie (2)
zostaną zlikwidowane!
- 2 0
-
2020-10-14 09:41
wiadukt ma być nad torami do Portu obok elektrociepłowni ... a nie nad tymi gdzie popyla SKM (1)
czytajcie ze zrozumieniem gimbusy!
- 6 2
-
2020-10-14 10:18
Oni tylko nagłówki czytają i bzdety piszą.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.