- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Opera Klasycznie, 07.05.2023
W niedzielny wieczór, 7 maja, parking nieopodal Opery Leśnej w Sopocie ponownie wypełni się klasycznymi samochodami. Przed nami inauguracyjny zlot "Opera Klasycznie". Początek o godz. 19.
Bez wątpienia parking przy Operze Leśnej ma swój klimat. Kilkukrotnie na placu przy ul. Stanisława Moniuszki organizowano zloty motoryzacyjne i za każdym razem były świetnie odbierane. Niedzielna inauguracja "Opery Klasycznie" przy zachodzącym słońcu zapowiada się świetnie.
Wstęp oczywiście się wolny. Nie warto się jednak spóźnić, bo "wietrzenie klasyków" potrwa jedynie godzinę.
Organizatorzy z trójmiejskich grup motoryzacyjnych szacują, że podczas wieczornego spotkania zobaczymy 60-80 oldtimerów i youngtimerów. Będą to modele, których produkcja rozpoczęła się do roku 1989 włącznie, a do tego są w nienagannym stanie wizualnym. Obecna będzie także szeroka reprezentacja aut z Demoludów (pojazdy rodzimej produkcji i te wyprodukowane za Żelazną Kurtyną) oraz samochody, których na co dzień ze świecą szukać na naszych drogach. Wyjątkowe, rzadkie i egzotyczne modele produkowane w latach 1989-1998. Przykładowo: Fiat Coupe Turbo czy Alfa Romeo GTV z Busso.
Czy Passat B5 jest już... klasykiem?
Jak nie zachowywać się na zlotach motoryzacyjnych?
Słońca i sprzyjającej aury coraz więcej, więc postanowiliśmy jako Classic Cars Trójmiasto zainicjować klasyczne spotkania na polance przy Operze Leśnej w Sopocie w ostatnim dniu majówkowego tygodnia. Dla nas Sopot ma specyficzny klimat luksusowego, motoryzacyjnego kurortu. Kiedy byliśmy mali to właśnie w Sopocie, przy "Monciaku", można było spotkać m.in. Porsche 911 Turbo czy Chevroleta Corvette C4 na obcych tablicach. Zapraszamy na spot z uwzględnieniem samochodów klasycznych i rzadkich youngtimerów, które produkowane były maksymalnie do 1998 r. Spodziewamy się niezłej frekwencji. Przyjdźcie z rodzinami, podjedźcie rowerem. Będzie na czym zawiesić oko - zapowiada Bartłomiej Chruściński z Classic Cars Trójmiasto.
Organizatorzy apelują do właścicieli aut o zachowanie kultury. Obowiązuje całkowity zakaz: palenia "gumy", strzelania z wydechów, poruszania się nadmierną prędkością na terenie zlotu oraz sprawdzania, jak wysoko "kręci" się silnik waszego auta.
Klasyk do 10 tys. zł. Czy to ma sens?
Kup sobie klasyka. Nie brakuje ich w naszych ogłoszeniach
Wydarzenia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-07 21:50
Myślałem żeby przyjechać, ale nie łapie się jeśli produkowane do 1998
Mam co prawda auto z 1992 (31 lat) ale jako model było produkowane do 2000r, szkoda ;(
- 2 0
-
2023-05-09 05:50
Te stare auta coś w sobie mają.
Nie muszą być ładne a przyciągają wzrok.
- 0 0
-
2023-05-07 14:55
po 2035 wartość tych aut wzrośnie 100 krotnie (7)
łatwe w naprawie nawet dla majsterkowicza, niewiele plastików ulegających deformacjom i samodegradacji, no i najważniejsze - bez żadnych akumulatorów (oprócz tego ołowiowego do rozruchu).
- 39 6
-
2023-05-08 10:01
beda mogły tylko stac bo jazda nimi bedzie zakazana i to juz za kilka lat w Gdańsku dzieki POwcom
- 1 5
-
2023-05-07 19:15
Patrzysz na to przez pryzmat Nadsebixa z zaścianka. (2)
Ford Model T w latach 20 ubiegłego wieku kosztował wtedy jakiś 900 dolarów. Obecnie,zadbany, jeżdżący model można dziś kupić za 400-500 rownoważnych dolarów. A przecież można go naprawić łatwiej niż passerati B5 albo Polska.
- 2 4
-
2023-05-07 22:40
Pokaż mi Forda T za 500 dolarów to kupie 20 sztuk (1)
A co tam, nawet 50
- 3 2
-
2023-05-10 00:02
równoważnych dolarów
to znaczy po uwzględnieniu inflacji, która wystąpiła w ciągu tych lat (500 dolarów wtedy miało znacznie większą wartość niż 500 dolarów dziś)
- 0 0
-
2023-05-07 19:06
podaj źródło opracowań, fachowej literatury, która potwierdza te tezę. (1)
obejrzałem około 80 odcinków 7 sezonów show'u z aukcji samochodów klasycznych/zabytkowych, gdzie przed samą aukcją prowadzący rozmawiają z wystawcami aut, którzy opowiadają o historii nabycia i/lub odrestaurowania albo przechowania celem spekulacji. Byś się zdziwił ile czynników decyduje, ile jest zmiennych związanych z jednym modelem. Można
obejrzałem około 80 odcinków 7 sezonów show'u z aukcji samochodów klasycznych/zabytkowych, gdzie przed samą aukcją prowadzący rozmawiają z wystawcami aut, którzy opowiadają o historii nabycia i/lub odrestaurowania albo przechowania celem spekulacji. Byś się zdziwił ile czynników decyduje, ile jest zmiennych związanych z jednym modelem. Można zarobić, ale można też bardzo łatwo wtopić. Trzeba się znać, wiedzieć co się robi, a i tak nie ma gwarancji. No chyba, że kupujesz samochód za 5mln euro. Faktycznie, jest szansa, że będzie kosztował 50, ale nie za 10 lat, zaoraj tę myśl. Żaden z przedstawionych na zdjęciach samochodów nie będzie wart nawet trzykrotności swojej ceny, po indeksacji wartości waluty, bo każdy z nich był masowo produkowany i będzie obiektem pożądania amatorów, a nie inwestorów, którzy tworzą ten rynek. Polecam zaczerpnąć wiedzy, może uchronisz się przes finansową katastrofą. Zainwestuj w nieruchomość lepiej.
- 8 1
-
2023-05-07 20:23
uuuuuuuuu jak obejrzałeś 80 odcinków to wiedzę masz qurefską
- 4 1
-
2023-05-07 17:44
po 2035 będzie z nich co najwyżej próchno.
Niestety czas robi swoje, nawet dla takich cudeniek
- 5 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.