- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (28 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 5 Apel policji do kierowców aut i motocykli
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Współczesna wersja VW T1, czyli elektryczne ID.Buzz w trójmiejskich salonach
11 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)
Pod koniec roku w trójmiejskich salonach Volkswagena - CityMotors i Plichta - pojawił się długo oczekiwany model - to elektryczny ID.Buzz, czyli swego rodzaju współczesne wydanie kultowego VW T1.
Hołd dla legendy
VW T1, czyli popularny "Bulli", to bez dwóch zdań wóz legendarny. Charakterystyczne auto, które dość mocno kojarzyć się może z hipisami. Jego produkcja trwała 25 lat i zakończyła się w roku 1975 w Brazylii. Dziś VW wyciąga z rękawa swojego asa, wskrzesza legendę i serwuje współczesnemu klientowi dość futurystyczne wydanie "Bulliego".
Zresztą VW całkiem niedawno pokazał, że kultowe modele we współczesnej interpretacji to całkiem niezły pomysł. Nie trzeba szukać daleko, wystarczy spojrzeć na New Beetle'a, który jest nową wersją uwielbianego Garbusa.
Osoby kojarzące charakterystycznego VW T1 bez trudu odnajdą w ID.Buzz sporo podobieństw. To przede wszystkim oryginalny przód, którego nie da się pomylić z żadnym innym. Wielkie logo VW, a pod nim przetłoczenia w kształcie litery "V" w dwukolorowym nadwoziu - tak zapamiętamy "Bulliego". To wszystko ma także ID.Buzz.
Volkswagen ID.5: nawet 500 km zasięgu
Silnik
Nowy model oferowany jest w dwóch wariantach - po prostu osobowym ID.Buzz i jako dostawczy ID.Buzz Cargo.
Obie wersje napędzane są silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm), który został umieszczony z tyłu pojazdu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje ponad 10 sekund, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 145 km/h.
Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Zasięg i ładowanie
Według producenta 2,5-tonowy ID.Buzz na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać około 420 km. To zasługa dużego akumulatora o pojemności 77 kWh, który został zamontowany pod podłogą.
Ładowanie z dużą mocą 170 kW pozwoli na uzupełnienie baterii z 5 proc. do 80 proc w zaledwie 30 minut. Z kolei ładowanie przy użyciu stacji o bardziej realnej mocy, czyli 11 kW, napełni akumulator w 7,5 godz.
Mierzące 4,7 m długości auto zostało zbudowane na przeznaczonej dla "elektrykoów" platformie MEB. To, o czym warto wspomnieć, to zwinność tego pojazdu. Manewrowanie ID.Buzz musi być przyjemne i bezproblemowe, bo średnica zawracania wynosi zaledwie 11 m. A to świetna wiadomość dla osób, które będą tym autem jeździć także po ciasnych, miejskich uliczkach.
Cennik
Cennik 5-osobowego ID.Buzz startuje od kwoty 229 760 zł netto i od 227 920 zł netto za wersję Cargo. Więcej szczegółów i wrażeń z samej jazdy przekażemy po pierwszych testach. Auta można obejrzeć w salonach Volkswagen CityMotors i Volkswagen Plichta.
mJ
Miejsca
Opinie (109)
-
2023-01-13 06:22
Ceny netto? Idźcie dalej, podajcie ceny netto w funtach brytyjskich
nie podając że to funty. Wyjdą bardziej kuszące liczby.
- 3 0
-
2023-01-14 18:13
Plichta to ten kaszub
Co zwolnił 300 ludzi z dnia na dzień w 1 tyg pandemii ?
Zwlolił .... najpierw trzeba ich zatrudniać
Wszyscy na samozatrudnieniu- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.