- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 5 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Za te wykroczenia w kilka sekund stracisz prawo jazdy
Po 17 września 2022 r. stracić prawo jazdy można zdecydowanie szybciej niż przed wejściem w życie zaostrzonych kar. W kilka sekund można uzbierać ponad 24 punkty karne i pożegnać się z uprawnieniami.
1. Wyprzedzanie na pasach i rozmowa przez telefon
Zaczynamy od sytuacji, w której kierowca wyprzedza inny pojazd na przejściu dla pieszych bądź bezpośrednio przed nim. Za to wykroczenie "zarobi" aż 15 punktów karnych. Co gorsza, podczas wyprzedzania kierujący miał przy uchu telefon komórkowy. Za drugie przewinienie zainkasował 12 punktów karnych.
Łączna suma za te dwa wykroczenia to aż 27 punktów. Kierowca w tym momencie traci uprawnienia do prowadzenia pojazdu. To jednak nie koniec kłopotów, bo za przewinienia będzie trzeba zapłacić mandat w kwocie 2 tys. zł (1,5 tys. zł za wyprzedzanie i 500 zł za korzystanie z telefonu).
12 punktów karnych za rozmowę przez telefon w czasie jazdy. Dużo czy mało?
2. Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu, prędkość i brak pasów
Druga kombinacja składa się z trzech wykroczeń. 15 punktów karnych kierowca otrzyma za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu lub osobie, która na to przejście dopiero wchodzi. Kierujący z gapiostwa albo głupoty nie zapiął pasów bezpieczeństwa, za co otrzyma kolejnych 5 punktów karnych. Na domiar złego jechał o 21 km/h szybciej niż dopuszczalna w tym miejscu prędkość. Za przekroczenie prędkości zgarnie 5 punktów karnych.
Suma trzech wykroczeń to 25 punktów karnych. Natomiast kara finansowa w tej sytuacji wyniesie 1,9 tys. zł (1,5 tys. zł za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu, 100 zł za brak pasów i 300 zł za prędkość).
Bądź czujny przed przejściem. Pierwszeństwo nie gwarantuje bezpieczeństwa
3. Wyprzedzanie, prędkość i brak świateł
Pora na trzeci zestaw wykroczeń. Zaczynamy od wyprzedzania innego pojazdu niestosując się do znaku B-25 "zakaz wyprzedzania". Za to przewinienie, czyli wyprzedzenie w niedozwolonym miejscu innego pojazdu silnikowego, na konto kierowcy trafia 15 punktów karnych. Jeśli do tego dorzucimy fakt, że podczas wyprzedzania dozwolona prędkość została przekroczona o 31 km/h (9 pkt karnych) - to z tych dwóch wykroczeń robią nam się 24 punkty karne. Trzecim wykroczeniem jest np. brak świateł od świtu do zmierzchu (2 pkt karne).
Kto płaci mandat za brak zapiętych pasów - kierowca czy pasażer?
Punkty karne 2023. Jak sprawdzić punkty karne?
Za te wykroczenia kierujący uzbierał 26 punktów karnych i 1,9 tys. zł mandatu (1 tys. zł za zakaz wyprzedzania, 800 zł za nadmierną prędkość i 100 zł za brak świateł).
AKTUALNE CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE
Opinie (138) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-18 09:41
Opinia wyróżniona
Problemem jest to, że dwa najwyżej punktowane przewinienia zależą praktycznie wyłącznie od oceny policjanta i dają pole do (36)
Wyprzedzanie bezpośrednio przed przejściem dla pieszych. Ile metrów to jest bezpośrednio przed? W dodatku niektórzy, w tym policja potrafią bez potrzeby hamować i stajemy się wyprzedzającym.
Drugi to nieustąpienie pieszemu wchodzącemu na przejście.
Pieszy wchodzący, to taki który już wystawił nogę poza krawężnik, czy taki który zbliża się do przejścia? Jak blisko przejścia można uznać pieszego za wchodzącego?- 192 29
-
2023-10-12 08:33
wideorejestrator
Najbezpieczniej mieć kamerke w aucie, w razie czego masz nagranie i dowód na swoją obronę
- 0 0
-
2023-02-21 11:46
przepisy kodeksu drogowego jednoznacznie opisują kiedy kierowca MUSI
się zatrzymac przed przejsciem dla pieszych - w skrócie - za kazdym razem , gdy stoi przy nim pieszy. Ustawodawca nie wyszczególniał celowo wszystkich poz pieszego, ani czy stoi bokiem do przejscia, ani czy tyłem, ani czy drapie sie lewą ręką za prawym uchem, bo przepis jest jasny. Zatem nie ma znaczenia zapytania "jak blisko" i "czy sie zbliza
się zatrzymac przed przejsciem dla pieszych - w skrócie - za kazdym razem , gdy stoi przy nim pieszy. Ustawodawca nie wyszczególniał celowo wszystkich poz pieszego, ani czy stoi bokiem do przejscia, ani czy tyłem, ani czy drapie sie lewą ręką za prawym uchem, bo przepis jest jasny. Zatem nie ma znaczenia zapytania "jak blisko" i "czy sie zbliza (bokiem, po skosie, na kuckach czy pełzając)", za kazdym razem będac przy przejsciu dla pieszych uzyskuje status przechodnia i tak w swietle obowiazujących przepisów ma byc traktowany. Gdyby ustawodawca chciał rozszerzyc katalog okolicznosci, gdzie przechodnia nie mozna uznac za uprawnionego do skorzystania z przejscia dla pieszych to niewątpliwie by tak zrobił, zatem roztrząsanie przepisów przez wszystkie "złe baletnice, którym gwóźdż w podłodze przeszkadza" jest niedopuszczalne i oznacza gruntowny brak zrozumienia bądż co badz dobrze skonstruowanego zapisu kodeksowego.
- 0 0
-
2023-02-20 10:49
Problem??
Ty za dużo filozofujesz Problem to brak wyobraźni chamstwo i brak kultury na drodze a nie policjanci czy kary .
- 1 1
-
2023-02-20 10:49
niestety
zdaniem sądów w Polsce pieszy wchodzący to taki, który ma zamiar. A więc pieszy idący = pieszy stojący.
- 0 0
-
2023-02-18 10:39
Ustąpić pierwszeństwa (3)
Czyli nie spowodować, by pieszy zwolnił lub zatrzymał krok, lub przyspieszył. Tyle i aż tyle. Masz kamerkę, to się obronisz jeśli pierwszeństwa ustąpiłeś. Nie masz kamerki, policjant zawsze wygra w sądzie.
- 22 1
-
2023-02-18 12:45
(2)
A co jeśli pieszy zlośliwie w ost. chwili przyśpiesza kroku?
- 7 18
-
2023-02-20 07:14
A co jeśli to nie pieszy a przebrany samochód?
- 8 0
-
2023-02-18 16:04
A co, jesli pieszy się zatrzyma? A co, jeśli pieszy zawróci? A co, jesli pieszy wtargnie na jezdnię? A co, jeśli pieszy się położy na pasach?
Masz jeszcze jakies głupie pytania poza tymi?- 15 14
-
2023-02-18 10:34
Znany z programu Uwaga Pirat (7)
Sierżant Tomasz Powierza z Łodzi złapał gościa, który wyprzedzał NA przejściu dla pieszych. Tyle, że wyprzedzał ciężarówkę, która już przez przejście przejeżdżała. Nie, że ją wyprzedził wysuwając niebezpiecznie swój przód pojazdu - wtedy faktycznie by mógł zgarnąć pieszego np przebiegającego przed ciężarówką. NIE, gość wyprzedzał gdy ciężarówka
Sierżant Tomasz Powierza z Łodzi złapał gościa, który wyprzedzał NA przejściu dla pieszych. Tyle, że wyprzedzał ciężarówkę, która już przez przejście przejeżdżała. Nie, że ją wyprzedził wysuwając niebezpiecznie swój przód pojazdu - wtedy faktycznie by mógł zgarnąć pieszego np przebiegającego przed ciężarówką. NIE, gość wyprzedzał gdy ciężarówka była na pasach i ukarany dokładnie jechał "w cieniu" cieżarówki.
No i sierżant Powierza ukarał gościa, bo stwierdził, że "wyprzedzanie to proces i zachodził cały czas, nawet podczas przejeżdżania obok ciężarówki"
Przecież to ewidentny skok na kasę. Naciągactwo i wbrew zdrowemu rozsądkowi.- 54 9
-
2023-02-21 11:12
W takim przypadku należy nie przyjąć mandatu
- 0 0
-
2023-02-20 12:34
osobiście zgadzam się ale jednak jest to PRD. Nieistotnie od skutków i okoliczności jest to zakazane.
W tej sytuacji powinno być jednak najwyżej pouczenie bo inne to skok na kasę
- 0 0
-
2023-02-18 16:36
(4)
W "Uwaga Pirat" również z Łodzi w innym odcinku chwalili się wystawieniem mandatu za wyprzedzanie na zakazie ustawionym niezgodnie z przepisami. Potem jak ktoś chciał podważyć ten mandat, to rżnęli głupa, że niby ten znak był ustawiony zgodnie z przepisami, choć przepisy wprost mówią co innego, no ale liczą się statystyki i haracze. "Jedź Bezpiecznie" w jednym odcinku nielegalny zakaz wyprzedzania wręcz zachwalali.
- 26 2
-
2023-02-20 11:25
(3)
Co to jest nielegalny zakaz wyprzedzania?
- 2 1
-
2023-02-21 14:02
Np taki ustawiony na drodze o dwóch pasach ruchu w jednym kierunku
- 0 0
-
2023-02-20 13:09
a ty sobie myślisz że znaki drogowe się ustawia na rympał jaki kto ma kaprys?Istnieje coś takiego jak instrukcja w sprawie znaków i sygnałów drogowych
- 2 1
-
2023-02-20 12:32
ustawiony wbrew przepisom, niezgodnie z przepisami = nielegalny
- 1 0
-
2023-02-18 10:31
Tak blisko, żebyś go nie ćwiachnął
- 8 2
-
2023-02-18 09:51
Jest pewien element subiektywności (18)
Jednak jeśli pieszy zbliża się do przejście i patrzy w twoim kierunku, choćby przez moment to powinieneś się zatrzymać.
- 17 35
-
2023-02-20 11:00
jeśli patrzy (1)
mi ostatnio babka weszła od tak sobie z marszu bez patrzenia. Szła i nagle skręciła na pasy, jeszcze przed pasami. Nie na środku zebry, czy z jej prawej strony, ale jeszcze przed zebrą. Gdybym nie trzymał nogi na hamulcu (bo miałem przeczucie że tak zrobi) to bym ją skasował. I czyja byłaby wina?
- 5 1
-
2023-02-20 16:53
Twoja
- 2 1
-
2023-02-18 12:41
(1)
A jeśli się zbliża i patrzy na mnie ale jest 150m od przejścia to co? ;)
- 23 8
-
2023-02-19 10:22
To masz się zatrzymać, wysiąść z samochodu, wyjąć z bagażnika czerwony dywan i rozłożyć na przejściu by jaśnie pan pieszy mógł przejść i jeszcze go chlebem i solą przywitać na przejściu.
- 29 8
-
2023-02-18 12:40
(4)
Skąd wiadomo że patrzy na mnie a nie gdzieś obok mnie / za mnie?
- 19 10
-
2023-02-20 10:23
a jak ma zeza na dodatek?
Bądź tu panie mądry
- 2 1
-
2023-02-19 19:31
Najgorsze są lewackie baby jak stoją przed przejściem i nie chcą przejść (2)
Ale są tak głupie ze nie kojarzą sytuacji
- 14 13
-
2023-02-20 12:23
Wcześniej bym się z tym nie zgodził bo taka niby wymyślona sytuacja ale dzisiaj się potwierdziło! (1)
Stoi dziewczyna (inne określenia wskazujące na człowieka z małym IQ zostały wymoderowane) przy krawężniku przed przejściem. Zatrzymuję się, a ta patrzy w telefon. Czekam parę sekund- nic. Zero reakcji. Nie wiedziałem czy to niedowidząca czy o co chodzi. Typ za mną dał lekko klakson. Ta gapi się na mnie wzrokiem krowy na pastwisku i dalej stoi.
Stoi dziewczyna (inne określenia wskazujące na człowieka z małym IQ zostały wymoderowane) przy krawężniku przed przejściem. Zatrzymuję się, a ta patrzy w telefon. Czekam parę sekund- nic. Zero reakcji. Nie wiedziałem czy to niedowidząca czy o co chodzi. Typ za mną dał lekko klakson. Ta gapi się na mnie wzrokiem krowy na pastwisku i dalej stoi. Po chwili znowu wzrok w telefon. I dalej stoi. Pojechałem. W lusterku widziałem, że zawróciła i poszła chodnikiem w innym kierunku ale zastanawiałem się czy gdyby z daleka obserwował to policjant czy nie byłbym posądzony o nieustąpienie (a kamery w aucie nie mam)
- 5 0
-
2023-02-20 14:45
Krowy
- 2 0
-
2023-02-18 11:47
(8)
a jeśli patrzy w komórkę lub gdzieś w dal, tak jak 99% pieszych?
- 62 13
-
2023-02-20 07:13
Zródło danych: IDZD
- 3 2
-
2023-02-19 19:30
No nie, bo jak przejście jest dwuetapowe i jest pomiędzy wysepka to nie musimy się zatrzymać jak pieszy wszedł na pierwsze pasy (5)
- 26 1
-
2023-02-20 11:32
Dlaczego ? (4)
Jak jest wysepka to dlaczego nie musisz się zatrzymać ? Jest to typowe myślenie egoistycznego bez kultury kierowcy. Jeśli pieszy wchodzi na pasy i nawet jeśli jest wysepka to co Ci się stanie jak dasz mu bezpiecznie przejść!! Stracisz 5 sekund życia ?Może życie mu uratujesz bo potem ten z tyłu za Tobą go nie zauważy. Nie rozumiem takiego myślenia.
- 1 14
-
2023-02-20 12:37
Tak. Potwierdzam, że nie rozumiesz myślenia (3)
- 6 1
-
2023-02-20 14:44
I przez takich jak ty co nie rozumieją stwarzasz zagrożenie i blokujesz płynny ruch. (2)
Doczytaj.
- 2 0
-
2023-10-12 11:24
Po pierwsze żaden z was nie rozumie czym jest ustąpienie pierwszeństwa..... (1)
ŻADEN przepis nie mówi o tym, że masz pieszego puścić przodem...
Mówią tylko o tym, że masz ustąpić (czyli nie możesz wymusić) pierwszeństwa - tj. sprawić, że pieszy zwolni lub przyśpieszy kroku.
Odpowiadanie na powyższe brednie nie ma więc najmniejszego sensu...- 0 0
-
2023-10-12 11:27
pord art 2.
23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, a osobę poruszającą się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch - do zatrzymania się, zmiany kierunku albo istotnej zmiany prędkości;
"jeżeli"....- 0 0
-
2023-02-18 12:42
Pewnie szuka jak wymusić odszkodowanie od kierowcy bo i tacy teraz są.
- 20 9
Wszystkie opinie
-
2023-02-18 06:56
To nie działa.
- 10 0
-
2023-02-18 07:01
Mam PJ od 15 lat (6)
W tym czasie nie miałem żadnej kontroli drogowej, a robię około 18-20 tys km rocznie. Oczywiście dostałem kiedyś że dwa listy z fotoradaru, ale zawsze podawałem jakieś wymyślone dane Szweda czy Niemca, że to on prowadził i sprawy szły do umorzenia.
Obecnie największym zagrożeniem są kamerkowcy konfidenci taki niesety nagra jak wyprzedzasz go na przejściu czy podwójnej i masz problem.- 104 65
-
2023-02-18 07:06
(5)
Oby nagrywali cię jak najczęściej. Podawałeś dane Szweda czy NIemca? Serio, jesteś takim oszustem i frajerem, który nie potrafi przyjąć na klatę tego, że złamał przepisy? Gardzę takimi.
- 28 42
-
2023-02-18 07:20
Czego wymagasz po typowym polakówu-cwaniaczku? Jak cie stuknie to ucieknie. I takie to są "jaja" takich "królów życia".
- 19 23
-
2023-02-18 07:48
Frajerzy to płacą mandaty z fotoradarów. (1)
Pół Polski podaje takie dane.
- 21 24
-
2023-02-18 08:43
Ja nie podaje. Tę korespondencję handlową ze zdjęciem z fotobudki wyrzucam do kosza. Nigdy nikt nie drążył bo mają świadomość, że to tak jakby ktoś na chodniku ci zdjęcie zrobił bez zgody i chciał za to pieniądze.
- 9 15
-
2023-02-18 15:24
A ja gardzę takimi jak Ty.
- 7 8
-
2023-02-20 13:16
a dlaczego ktoś ma płacić tym szm..tom jakieś mandaty wystrugane z brudnego palucha?
- 2 0
-
2023-02-18 07:04
Terror, straszenie, polowania (10)
Cel - uzupełnienie pisowskiej kasy.
Efekt - żaden (oprócz napływu gotówki oczywiscie)
Bezpieczniej nie jest, zdarzeń jest minimalnie mniej. Piesi dalej giną, wypadków i kolizji jest podobna liczba. Jedynie mniej jest wypadków śmiertelnych.
A komediant główny dalej nie poniósł odpowiedzialności za zabawę głośnikiem.- 76 28
-
2023-02-18 07:19
(3)
To nie jest Bangladesz lub Ukraina. Jak nie chcesz jeździć przepisowo, to lepiej strzel sobie w ten pusty lep, zamiast prowokować wypadki i niebezpieczne sytuacje na drodze swoją brawura.
- 14 16
-
2023-02-18 07:26
(1)
Co ty bredzisz głąbie?
- 11 12
-
2023-02-18 15:26
Masz jakiś problem cebulowy biedaku?
- 3 6
-
2023-02-18 16:29
Zacznij od siebie wielce przepisowy mądralo. I naucz się nie ocierać o samochody innych.
- 5 6
-
2023-02-18 09:42
i nie będzie bezpieczniej (3)
Jeżeli całą odpowiedzialność przerzucamy na "nieomylność kierowcy" to prędzej czy później będzie wypadek, bo kierowcy są tylko ludźmi i się mylą.
Żeby było bezpieczniej musielibyśmy to zaakceptować i dostosować infrastrukturę tak, żeby kierowca nie był w stanie popełnić błędu, albo żeby jego błąd nie niósł za sobą tragicznych konsekwencji. Najprostsza metoda - całkowite rozdzielenie infrastruktury dla samochodów, rowerów i pieszych, do tego oczywiście bariery energochłonne i likwidacja przejazdów kolizyjnych.
Tyle że to wymaga akceptacji, że nie tylko kierowca jest winny wypadkom, a to zabrałoby pożywkę dla hien internetowych, które pewnie teraz dadzą łapki w dół.- 15 4
-
2023-02-18 10:12
Sam sobie przeczysz: (1)
Najpierw piszesz, że kierowcy się mylą, a potem przypisujących odpowiedzialność za wypadki kierującemu potencjalnie niebezpiecznym narzędziem nazywasz "hienami"...
- 2 6
-
2023-02-18 13:15
Słyszałeś o modelu sera szwajcarskiego?
To powszechnie stosowany model analizy ryzyka wypadków, np. w lotnictwie.
Każdy plaster sera symbolizuje warstwę zabezpieczeń, np. kierowca, infrastruktura, systemy bezpieczeństwa w samochodzie itd.
Każda dziura w plastrze to sytuacja, w której dany system nie działa, np. kierowca się zagapi, droga będzie śliska czy ABS nie zadziała.
Do wypadku dochodzi dopiero wtedy, gdy wszystkie dziury ułożą się w jedną linię.
Nasza postradziecka kultura szukania kozła ofiarnego i zrzucania całej odpowiedzialności na kierowcę sprawia, że odrzucamy pozostałe warstwy bezpieczeństwa i doprowadzamy do sytuacji, w której jedna dziura w jednym plastrze (kierowcy) doprowadza do wypadku.
No i fajnie, hieny wyzwą kierowcę od id iotów, dowartościują się a za jakiś czas kolejny kierowca popełni ten sam błąd (bo jest tylko człowiekiem) i dojdzie do kolejnego wypadku.- 7 2
-
2023-02-18 16:29
W Szwecji tak właśnie zrobili i mają mało wypadków, ale u nas niejedno nadmuchane ego by takiej mentalności nie wytrzymało.
- 11 0
-
2023-02-20 08:32
nie, w zeszłym roku rekordowy spadek liczny zabitych pieszych (1)
a juz skokowy zabitych na pasach. Wiec rzeczywistosc vs chlopski rozum 1:0
- 2 8
-
2023-02-20 12:50
Raczej skokowy wzrost wypadków.
raktywiści vs rzeczywistość 0:1
- 6 0
-
2023-02-18 07:17
(2)
Czy niektórzy kierowcy wgle wiedzą co to znaki drogowe, tak samo o tym, że nie można prowadzić po pijaku lub bez prawka? A w komentarzach już widzę tradycyjny wysyp bólu tyłka Januszy o opresyjnym państwie haha:) Oczywiście jak jest wypadek to naprawa szkód i leczenie na koszt podatnika...
To bardzo dziwne, że już za Odrą taki polski cwaniaczek cebulaczek jakos potrafi jeździć przepisowo, bo boi się mandaciku w ojro...- 26 29
-
2023-02-18 07:21
Przestań powielać legendy o "mandaciku w ojro"
U nas za nieustąpienie pieszym masz 1500 zł. Więcej niż mandacik w ojro
- 8 15
-
2023-02-18 16:30
skoro niby jeżdżą tak przepisowo, to jak wytłumaczysz liczne zapytania o dane polskich kierowców?
- 12 0
-
2023-02-18 07:25
Radary i kamery drogowe powinny być sprzężone z himarsami, wtedy kierowcy by respektowali przepisy (4)
A tak serio, to "tracenie prawa jazdy" nic nie da, skoro patola jeździ nawet mimo sądowego zakazu prowadzenia pojazdów albo i dwóch. Po prostu kary finansowe powinny być niebotycznie wysokie, jak w Europie Zachodniej. Typowy mandat za podobne przewinienia w Skandynawii przekracza wartość sporej części "samochodów" jeżdżących po Polsce. Gdyby za piractwo drogowe groziła licytacja "życiowego osiągnięcia" na poczet kary, to by się kilka razy tacy zastanowili. A pojazd prowadzony przez osobę z zakazem powinien być konfiskowany - nieważne, czy rodzica, firmowy, w lizingu, czy "na babcię" - niech pilnuje przedsiębiorca, bank, czy starsza pani, komu powierza niebezpieczne narzędzie!
- 28 40
-
2023-02-18 16:19
taa kraść pojazd nienależący do sprawcy?! idź ty się leczyć, a te dyrdymały o mandatach na zachodzie zostaw dla siebie, bo względem ich zarobków te mandaty są dla nich mniej dotkliwe
- 20 5
-
2023-02-18 16:20
Widzę towarzyszu, że was świerzb rączek po cudze dopadł? Idźcie zarobić, to będziecie też to mieli.
- 20 3
-
2023-02-18 16:25
weź piguły
nie jesteśmy u ruskich ani białoruskich
- 15 1
-
2023-02-28 10:37
Milordzie"
może dla Ciebie samochód jest życiowym osiągnięciem ( ja i amerykanie uważamy inaczej )
- 0 0
-
2023-02-18 07:27
Ankieta (8)
Widzę, za autor ankiety nie przewidział możliwości, że ktoś w ogóle nigdy nie dostał punktów karnych. Szkoda.
Prawo jazdy od 23 lat, 10-12 tysięcy km rocznie.- 53 18
-
2023-02-18 08:00
(3)
Dokładnie,mam prawo jazdy od 1976 roku i nie mam punktów karnych,ostatni mandat był w roku 2009 a jeżdżę codziennie.
- 10 5
-
2023-02-18 08:06
40 lewym pasem, znam takich (1)
- 10 25
-
2023-02-18 08:21
Skąd ta wiedza jak ktoś jeżdzi,jak jest ograniczenie do 40 to 40,proste jak budowa cepa ale cep tego nie zrozumie bo cep.
- 20 11
-
2023-02-18 08:39
Czyli miałeś punkty karne
- 3 7
-
2023-02-18 08:10
Bo ankieta tyczy się tylko tych którzy dostali
- 7 3
-
2023-02-18 09:52
Prawo jazdy od 1983 roku
Jeden mandat w życiu, jeszcze za komuny. Zero punktów karnych (bo wtedy nie było).
- 10 1
-
2023-02-18 19:50
Po prostu mało jeździsz.
Ja robię ok. 40 tys rocznie, zarówno w trasie jak i po Trójmieście.
- 1 5
-
2023-02-19 12:25
Stworzenie tematycznej ankiety pod artykułem
Dla redakcji to jak wycieczka na Marsa. Nie oczekiwał bym od nich za dużo.
- 0 0
-
2023-02-18 07:35
(3)
Czy to jest zgodne z konstytucją zabieranie prawa jazdy, punkty karne,oraz zabieranie samochodów nie ma nigdzie na świecie kraju żeby np za jedno wykroczenie /przekroczenie szybkości/ karać podwójnie mandat + punkty karne proszę chociaż podac jeden kraj na Świecie gdzie tak karają jak w Polsce
- 42 22
-
2023-02-18 10:37
O, znowu pan "nigdzie na świecie"
- 6 10
-
2023-02-19 10:28
No nie wiem, pracowałem w Norwegii przed 2010 rokiem i pracowałem z norwegiem, który przekroczył podwójną prędkość i tak: Zabrane prawo jazdy dożywotnio, 3 m-ce aresztu, 40 tys koron grzywny i badanie w psychiatryku. To tak tylko piszę bo się pytasz o jeden kraj to masz.
- 9 8
-
2023-02-20 10:11
Najpierw naucz się pisać po polsku- "karają"?XD
- 2 1
-
2023-02-18 07:58
(5)
Surowo karać piratów drogowych.
- 17 24
-
2023-02-18 08:05
(1)
Część polskich kierowców jest zdemoralizowana i zanarchizowana,takie róbta co chceta wydaniu drogowym.
- 5 12
-
2023-02-18 10:21
Raczej wstawanie z kolan, przywracanie godności i sobiepaństwo
- 7 2
-
2023-02-18 09:32
Tyle że podane kombinacje to nie piractwo drogowe, tylko chwilowy brak roztargnięcia (1)
Smutne, że tak mało potrzeba żeby stracić prawko
- 7 6
-
2023-02-18 12:46
Albo chwilowe wtargnięcie pieszego na pasy zza przeszkody bez upewnienia się.
- 2 4
-
2023-02-18 12:45
I komórkowych pieszych zombie...
- 3 3
-
2023-02-18 08:48
Wyprzedzalam kiedys na zakazie (10)
faceta, jadacego 10! km/h pod gore. Za nami sznur samochodow, przed nim pusto, drugi pas pusty. Robiac to, na bank przekroczylam predkosc o 31 km/h. Ale jestem zuaaaa! On mnie nie chcial wpuscic, zeby sie przed dziewczyna popisac i nawet to mu sie nie udalo. BMW przegralo z malutka Skoda
- 29 24
-
2023-02-18 08:59
(1)
Za utrudnianie ruchu też są mandaty. Niech redakcja sprawdzi i opisze taki wariant też.
- 17 3
-
2023-02-18 11:47
nie opisze, bo jest nagonka na kierowców a policja jest zafiksowana na przekroczeniach prędkości. Te przykłady z artykułu też z pupy wzięte, nikt nie łapie za niebezpieczne wyprzedzanie, niestety. Ani za tamowanie ruchu.
- 15 4
-
2023-02-18 09:58
Moja mama w latach 1970-ch dostała mandat za wyprzedzenie furmanki na odcinku z ciągłym pasem (2)
Niby słusznie ale to było na pustej szosie w miejscu z całkiem dobrą widocznością. Chyba każdego jadącego przez tę wioskę kasowali kolejno bo trudno nie wyprzedzić obiektu poruszającego się 3 km/godz. .
- 9 5
-
2023-02-19 10:20
Jakiś przemęczony koń jak smigał 3km/h, szybciej z buta by szedł :D
- 3 0
-
2023-02-20 12:16
gfgd
a można było zapłacić 100pln za najechanie na linie ciągłą a nie wyprzedzanie. linia ciągła =/= zakaz wyprzedzania.
- 0 0
-
2023-02-18 10:28
3628800 kilometrów?
Pozdro dla kumatych
- 1 2
-
2023-02-18 18:01
No tak, bo najważniejsze przy łamaniu przepisow jest to, żeby Skoda wygrała (3)
- 8 0
-
2023-02-18 21:24
Z glupim karkiem? (2)
Zawsze ;)
- 1 3
-
2023-02-19 18:47
Naprawdę sądzisz, że tylko karki jeżdżą BMW? (1)
Twój umysł pozostał w latach 90 XX wieku
- 2 2
-
2023-02-19 20:08
Kierowalam ta Skoda
Tak ze ten...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.