- 1 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (112 opinii)
- 2 Nowe zatoki na styku dwóch gmin (59 opinii)
- 3 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (21 opinii)
- 4 W trakcie jazdy odpadło mu koło (18 opinii)
- 5 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
- 6 Drogie auta będą jeszcze droższe (262 opinie)
10 mln zł na elektroniczny bilet dla Trójmiasta
2,3 mln euro, czyli ok. 10 mln zł unijnej dotacji otrzymała należąca do samorządu spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenia elektronicznych biletów na terenie Trójmiasta i w okolicach. System ma zacząć funkcjonować w 2020 roku, a całkowity koszt jego wprowadzenia szacowany jest na 75 mln zł.
InnoBaltica, spółka powołana przez urząd marszałkowski, samorządy Gdańska i Gdyni, której zadaniem jest wdrożenie nowego systemu sprzedaży biletów w Trójmieście i na Pomorzu, otrzymała na ten cel 2,3 mln euro.
- Pieniądze wykorzystamy na pomoc techniczną przy projektowaniu i wdrożeniu Platformy Zintegrowanych Usług Mobilności, zwanej potocznie wspólnym biletem - informuje Sylwia Wymysłowska ze spółki InnoBaltica. - Ta kwota pokryje prawie 95 proc. kosztów opracowania studiów wykonalności. Dodatkowo sfinansowane będzie badanie rynku oraz przygotowanie skomplikowanych procedur dla przetargów.
Pomorski e-bilet na zacząć funkcjonować w 2020 roku. Szacowany koszt uruchomienia systemu to 75 mln zł. Jego podstawą ma być tzw. elektroniczna portmonetka, czyli przedpłacona forma karty miejskiej. Pomorski system ma w sposób zautomatyzowany dobierać najkorzystniejsze bilety do pokonanej przez pasażera trasy.
Elektronicznego biletu nie należy jednak mylić z integracją taryfową, czyli jednym wspólnym biletem dla całego regionu. Za dwa lata uda się jedynie połączyć sprzedaż różnych biletów w pomorskich miastach jedną wspólną platformą informatyczną, dzięki której pasażer nie będzie musiał szukać punktów sprzedaży biletów oraz studiować zasad taryfowych każdego przewoźnika.
Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności składać się będzie z:
- bazy centralnej, gdzie tworzone będą konta pasażerów;
- mechanizmu rozliczeniowego, który pozwoli na bezgotówkowy zakup biletów, a także przekazanie środków odpowiednim podmiotom (firmom przewozowym, które zrealizowały dany przejazd)
- planera podróży, który pokaże, jak można dotrzeć z punktu A do punktu B
- elementów identyfikujących pasażera podczas podróży (np. smartfon, karta zbliżeniowa, karta miejska, bilet z kodem QR)
- urządzeń końcowych (urządzenia check-in/check-out, kasowniki)
Opinie (216) 6 zablokowanych
-
2018-06-12 14:43
Jak tak dalej pójdzie... (1)
to w 2020 będą bilety, ale nie będzie komunikacji.
- 61 1
-
2018-06-12 16:33
I o to im chodzi. Już teraz płacimy z góry za usługę której nie potrafią wykonać. Ale to oczywiście nie jest ich wina. Pasażerów oczywiście, bo mają czelność domagać się aby autobus wyjechał zgodnie z rozkładem.
- 8 1
-
2018-06-12 16:30
to wszystko mozna juz zrobic za pomoca SkyCash!
jak mozna wydawac nasze pieniadze na cos co juz isnieje i dziala dobrze
?! co za idiotyzm!- 20 1
-
2018-06-12 16:10
Acha kolejny wal szambiarza i ski
- 15 0
-
2018-06-12 16:05
Karta
A oprocz przedplaconej karty mozna by wprowadzic proste rozwiazanie sciagania kasy z karty z paypassem? Przy wsiadaniu i wysiadaniu przykladam karte i mam pobrana oplate.
- 12 3
-
2018-06-12 15:54
Kiedys byly papierowe bilety, dostępne wszędzie i dobrze bylo..elektronicznych się zachciewa, to jest syf. A jakby komunikacja byla darmowa, nie byloby problemu gdzie jaki bilet, strefa, granica, czy inne bzdety..po prostu, wsiadasz i jedziesz. I na pewno taniej, niż samochodem.
- 19 1
-
2018-06-12 14:51
75 000 000 (1)
to tyle samo co:
przez 12 lat
100 pracownikow
po 5 tysiecy brutto
ktorzy byliby tylko od sprzedawania/kasowania biletow
a mogliby zrobic tego podwyzki po 1000 brutto dla kierowcow i byloby na 60 lat...- 36 2
-
2018-06-12 15:50
Ale dlaczego brutto? Na rękę lepiej, cale to brutto, to jedno wielkie złodziejstwo!!!
- 2 7
-
2018-06-12 15:41
Ku... 75 baniek? To dla całej Polski by szło wdrożyć.
A to i tak za 5 lat nie będzie działać albo będzie działać połowicznie. MASAKRA. Acha! I obsługa na 25 lat, prosiak w radzie nadzorczej i podwyżki cen biletów, by było na obsługę, nie? : )
- 33 0
-
2018-06-12 15:29
to jest wał
spółka do ssania kasy
- 29 0
-
2018-06-12 15:29
Za późno. Za drogo. I po co?
Tyle w temacie. Lepiej reaktywować konduktorów. No tak, ale przecież ktoś znowu musi przytulić kasę...
- 18 1
-
2018-06-12 15:28
spółki spółeczki żałosna mafia chce uszczęśliwić nas kolejnym elektro bublem za ciężkie pieniądze
- 18 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.