• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na utrzymanie systemu Tristar

Krzysztof Koprowski
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej. Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej.

Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.



Czy Tristar wpłynął na poprawę płynności ruchu?

Przetarg na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania:
  1. Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
  2. Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
  • bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
  • dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
  • zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
  • codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
  • obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.

W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
  • serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
  • utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
  • usuwanie wszystkich awarii i usterek,
  • dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.

W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

Nieznacznie przekroczony zakładany budżet



Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.

W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej. W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej.

Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu



Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.

- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (239) 4 zablokowane

  • Skrzyżowanie Pomorskiej z Subisława. Wszystko działa do chwili jak pojawi się tramwaj. I wtedy stoją wszyscy, z każdej strony. Długo, bardzo dlugo ....

    • 1 0

  • za jedyne 20 mln wyłaczę to badziewie i będzie tak samo a 4mln zostaną np. na parkingi

    • 7 0

  • W Gdyni od Wzgorza Maksymiliana az do Chyloni ciagle zatrzymuje sie na czerwonych swiatlach (2)

    Praktycznie kazde skrzyzowanie stoje. Gdybym mial trafiac na zielone musialbym chyba jezdzic 100 km, co oczywiscie byloby skrajnie nieodpowiedzialne. To juz za komuny miedzy Gdynia a Gdanskiem calkiem niezle dzialala zielona linia, byly nawet wyswietlacze nad skrzyzowaniami z jaka predkoscia nalezy jechac, by na kolejne skrzyzowanie trafic na zielone. Dzis technika poszla do przodu, wladowano grube miliony, a na kazdym skrzyzowaniu praktycznie staje. Gdzie tu mowa o ekologii? Przeciez ciagle hamowanie i ruszanie drastycznie zwieksza zuzycie paliwa (i ogolnie samochodu). Dla mnie tu przydaloby sie sledztwo i ostre konsekwencje albo za totalny brak kompetencji, albo i byc moze za przekrety. Co z tego, ze system sledzi ruch, jak nie wyciaga sie z tego odpowiednich wnioskow. A dodatkowo w Gdyni trzeba po prostu budowac nowe drogi i promowac ekologiczny transport, budujac sciezki dla rowerow (prawdziwe, a nie pomalowany pas na chodniku) czy rozwijajac transport szynowy. Tego sie nie robi, a marnuje sie tylko pieniadze, chocby na taki Tristar. Za 25 mln juz troche sciezek rowerowych mozna by wybudowac.

    • 7 0

    • A i nie mowcie mi, ze jest duzo wiecej samochodow, czerwona fala dziala tez np. poznym wieczorem, kiedy praktycznie nie ma ruchu

      • 1 0

    • po co śledztwo

      trzeba było pomyśleć i zagłosować .
      a teraz pa pa

      • 1 0

  • Kolejny drogi i bezsensowny hit

    Ni ale hit, nie ważne ze głupi i drogi

    • 2 0

  • Bezsens

    Bezsens

    • 1 0

  • Nie działa

    Czy drodzy forumowicze też macie wrażenie, że tristar nie działa tak jak powinien?

    • 4 0

  • To lepszy biznes dla budynia &co. niż deweloperka!

    Hahahahah
    d**ile z Gdańska! Hahaha

    • 0 0

  • Tablice z odjazdami

    tramwajów nie działają on 3 dni , przystanek Kościuszki.

    • 0 0

  • Problem leży gdzieś indziej

    nie w tym, że to kosztuje tylko, że to nie moje pieniądze.

    • 2 0

  • Pralnia

    Kasa ucieka ktoś nieźle wymyślił

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane