• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na utrzymanie systemu Tristar

Krzysztof Koprowski
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej. Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej.

Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.



Czy Tristar wpłynął na poprawę płynności ruchu?

Przetarg na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania:
  1. Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
  2. Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
  • bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
  • dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
  • zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
  • codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
  • obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.

W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
  • serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
  • utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
  • usuwanie wszystkich awarii i usterek,
  • dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.

W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

Nieznacznie przekroczony zakładany budżet



Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.

W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej. W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej.

Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu



Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.

- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (239) 4 zablokowane

  • Mandaty

    Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś dostał mandat za przejechanie na czerwonym świetle czy za przekroczenie prędkości. To na cholere za to płacić takie pieniądze. Tristar w ogóle nie spełnia swojej roli. Żenada !!!!!!

    • 2 0

  • Utrzymanie tablic?

    Ta na Słowackiego przed złotą karczmą w połowie przypadków po prostu nie działa a w pozostałych przypadkach pokazuje sytuację sprzed chyba 40 minut. Wyświetla się "Chylonia 12 minut" a po zjechaniu z węzła bum, piękny koreczek

    • 2 0

  • Oddajcie pieniadze do budzetu Gdanska zlodzieje.

    Ktos przeciez podpisal sie lod specgfikacja przetargu..okreslil warunki.Wytem tych warunkow rozumkem nie spelnka.?No chyba ze spelnia?ale wtedy ci co wprowadzili takie warunkj powinni trafic na lawe sadowa. A juz zupelnym skandalem jest robienie kolejnegk przetargu na konserwacje bubla! 25 bankek za co????za co pytam?anek do umkwy ibnaprawa przez tego co zakladal system na jego koszt albo sad.

    • 2 0

  • Za konserwacje bubla 25 milionow?? (1)

    Za infrastrukture w dzialki Nowaka 23 miliony za sprawdzanie biletow i przez zewnetrzna firme i sciagane mandaty ponad 20 milionow poza Gdansk.Pytam kto sie bawi tak na nasz koszt i naszymi pieniedzmi i nas w taki sposob okrada???Czy Cba ciagle tropi afere melexowa czy znowu wystawi slupa do odstrzalu.??Sprawdzcie te umowy ..od tego jestescie.Prawnicza banda pozwolila wlasnie na takie wycieki i celowe trwonienie pienieezy.Klin klinem.Macie swoich prawnikow?

    • 1 1

    • były wybory były. teraz cisza !

      • 0 0

  • Ile

    Ile kosztowało całe przedsięwzięcie dotychczas lepiej zapytajcie. Wtedy dopiero kapcie spadają. 20 mil na utrzymanie to jest nic. Pozdrawiam.

    • 2 0

  • Moim zdaniem to jest taka polityka by generować korki. Kiedyś już Lisicki miał taką koncepcję - im większe korki tym wiecej ludzi wybierze komunikacje miejską. Tristar z czerwoną falą jest tego przykładem. Inny przykład to smieciarki wyjeżdżające w godzinach szczytu.

    • 1 0

  • Tristar to ściema

    Z mojego doświadczenia to zwykle, stałe ustawienie bramek logicznych i masa ruchu z jakiejkolwiek strony nie wpływa na zmianę tego układu działania!

    • 2 0

  • Tristar to porażka

    Służy tak naprawdę inwigilacji (automatyczne rozpoznawanie numerów, a w wielu miejscach również twarzy - tego nie mówią głośno, ale rozdzielczość części kamer na to pozwala), na płynność ruchu ulicznego ma wpływ niezauważalny. Na ulicach jest wręcz gorzej, niż przed jego wprowadzeniem (zapewne też przybyło aut, ale to chyba było oczywiste, że będzie ich przybywać, zwłaszcza po wprowadzeniu 500+). Obiecywana "zielona fala" praktycznie nie funkcjonuje. Nie da się przejechać nawet osi Gańsk-Sopot-Gdynia bez przynajmniej kilkunastokrotnego stania na czerwonym. Auta skaczą o każdej porze dnia od czerwonego do czerwonego. Tablice informacyjne zkmu pokazują głównie bzdury. Z punktów informacji pasażerskiej praktycznie nikt nie korzysta - albo nie działają wcale, albo ludzie się zniechęcają przy próbie ich obsługi bo nie jest intuicyjna. Chciałoby sie powiedziec "król jest nagi" - wszyscy to widzą, ale propaganda sukcesu trwa.

    • 1 0

  • przecież chcieliscie budynia!!!

    • 1 0

  • He

    Trzeba zwolnic polowe urzwdasow to neda pieniadze na to utrzymanie...moze Pan Prezydent skoro taki bogaty sie dołoży ...????

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane