• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Szymon Zięba
16 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Po zmianie organizacji ruchu na ul. Piramowicza w godzinach szczytu powstają ogromne korki.

Odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka nie poprawiło bezpieczeństwa w okolicy, a zmiana utrudniła życie kierowcom. Takiego zdania jest 80 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie przy okazji publikacji dotyczącej pomiaru ruchu w okolicy ul. Piramowicza i al. Hallera. Problemem są także olbrzymie korki, które - wraz z początkiem września - jeszcze mocniej dają się we znaki uczestnikom ruchu. Kierowcy oczekują, że miasto wycofa się z budzącej kontrowersje decyzji.



Jakie działania powinni podjąć urzędnicy ws. ulicy Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Miejscy urzędnicy wprowadzając zmiany, uzasadniali je względami bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Tymczasem zdaniem większości naszych czytelników reorganizacja ruchu, zamiast pomóc - zaszkodziła.

Już po niespełna miesiącu funkcjonowania nowych zasad na krzyżówce Piramowicza i Zwycięstwa aż 80 proc. głosujących w naszej ankiecie uznało, że w okolicy nie tylko nie jest bezpieczniej, ale na dodatek sama zmiana utrudniła życie kierowcom.

O skali zainteresowania tematem świadczy m.in. fakt, że we wspomnianej sondzie udział wzięło prawie 3 tys. osób, a pod publikacją pojawiło się ponad 750 komentarzy, w przytłaczającej większości krytykujących pomysł odwrócenia ruchu przy ul. Piramowicza.

Kierowcy: rozwiązanie jest nielogiczne



Do naszej redakcji regularnie wpływają także sygnały od niezadowolonych mieszkańców, których czas dojazdu do pracy znacznie się wydłużył i którzy zarzucają rozwiązaniom brak logiki.

Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza. Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza.
- Obecna organizacja ruchu jest praktycznie bezużyteczna. Kierowca skręcający z al. Zwycięstwa w Piramowicza ma bowiem dwie opcje, a każda z nich jest pozbawiona sensu: może on zjechać do końca Piramowicza i wyjechać przy wiadukcie na Hallera, gdzie niełatwo jest się włączyć do ruchu w godzinach szczytu. Poza tym i tak kierowca wraca do punktu wyjścia, czyli na al. Zwycięstwa. Absurdem jest zakładanie, że ktokolwiek będzie wybierał tę trasę, aby udać się w kierunku Brzeźna czy przez węzeł Kliniczna do Nowego Portu - zauważa pan Emil.

Powrót do szkół i większe korki



Wspomniany problem stał się jeszcze bardziej palący wraz z 1 września i początkiem roku szkolnego, czyli w czasie kiedy w całym Trójmieście rośnie ruch samochodowy.

Na al. Hallera powstają obecnie olbrzymie korki, nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Swoboda przejazdu samochodów mniejszym priorytetem



Co na to miejscy urzędnicy? Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, przyznaje, że jeżeli pojawi się rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza, przywrócenie "starej" organizacji ruchu może zostać wzięte pod uwagę. Na razie jednak ponowne "odwrócenie" kierunku jazdy samochodów nie wchodzi w grę - i to mimo olbrzymich korków w godzinach szczytu.

- Dla nas kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza było ostatecznością. Przypominam, że wcześniej podjęliśmy szereg działań, by ustabilizować sytuację na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza: powstał m.in. wyniesiony przejazd rowerowy, zbudowana została także wysepka oraz podjęto działania zmierzające do ograniczenia prędkości rowerzystów, poruszających się drogą rowerową - wylicza Tomasz Wawrzonek.
Urzędnik podkreśla, że podjęte działania nie wpłynęły na mniejszą liczbę wypadków, należało więc "zważyć" priorytety: swobodę przejazdu samochodów i bezpieczeństwo rowerzystów.

- W tej chwili odwrócenie ruchu ponownie przywróci sytuację zagrożenia bezpieczeństwa na przejeździe rowerowym wzdłuż al. Zwycięstwa - podkreśla Tomasz Wawrzonek.

Bez zdarzeń z udziałem pieszych, dwie kolizje rowerzystów



Czy faktycznie jednak na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza - przed odwróceniem kierunku ruchu - dochodziło do wielu groźnych wypadków? O statystyki poprosiliśmy gdańskich policjantów.

Jak poinformowała nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, od stycznia do sierpnia tego roku w tej okolicy nie doszło do żadnej kolizji czy wypadku z udziałem pieszych. Faktycznie, odnotowano dwie kolizje (w styczniu i czerwcu), przy których kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.

W tym samym czasie w Gdańsku odnotowano w sumie 253 wypadków (285 osób rannych i 7 zabitych) oraz 4341 kolizji. Wśród najniebezpieczniejszych tras znalazły się m.in.:

  • al. Grunwaldzka - 16 wypadków, 19 osób rannych, 360 kolizji,
  • ul. Kartuska - 16 wypadków drogowych, 17 osób rannych, 158 kolizji.


Niewielkie pole manewru urzędników. Czas, by się wycofać?



Tymczasem pracownicy GZDiZ - by nieco rozładować korki w okolicy Hallera i Zwycięstwa - kalibrują sygnalizację świetlną na krzyżówce tych dwóch ulic. Chodzi o kilkusekundowe dłuższe zielone światło dla aut wyjeżdżających z al. Hallera

Manipulacja przy czasie wyświetlania świateł jest jednak delikatną sprawą: przedłużające się zielone światło może bowiem zakorkować al. Zwycięstwa.

Innych działań w okolicy kierowcy spodziewać się jednak nie powinni. Urzędnicy bowiem przyznają, że na razie nie mają większego pola manewru.

W obliczu tego otwarte pozostaje pytanie, czy negatywne aspekty dla płynności ruchu w jednym z najbardziej newralgicznych punktów Gdańska nie stanowią na tyle dużego utrudnienia, by osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście wysłuchały głosu większości mieszkańców i wycofały się z budzącej kontrowersje decyzji odwrócenia ruchu na ul. Piramowicza.

Opinie (874) ponad 50 zablokowanych

  • (1)

    Jeszcze się nie spotkałem, żeby urzędnicy przyznali się do błędu. Będą robili wszystko, aby udowodnić, że mają rację. Tak więc w ten sposób udowodnią, że ziemia jest płaska i słońce krąży dookoła ziemi.

    • 10 7

    • znam wielu urzędników, którzy przyznali że decyzja polegająca na stawianiu na rozwiązania inżynieryjne

      mające jakoby doprowadzić do likwidacji korków w mieście okazały się błędne. Przebudowa Słowackiego na dwujezdniową trasę pseudo szybkiego ruchu nie rozładowała korków na skrzyżowaniu z aleją Grunwaldzką.

      • 0 1

  • Gd

    Rozliczymy się przy wyborach. Bezsensowne ruchy jakimi są likwidacja przejść podziemnych i teraz bezsensowne odwrócenie ruchu pociągnie Dulkiewicz i całą jej świtę od koryta.

    • 10 3

  • Jako Gdańszczanin rządam natychmiastowej dymisji p. Tomasza Wawrzonka. Urzędnicy dla obywateli, nie odwrotnie!! Proszę złożyć urząd, Pana następca na pewno wsłucha się w głosy mieszkańców.

    • 10 3

  • Redaktorkowi kierowcy nie po drodze ze zmianami (3)

    Trzeba zacząć odwracać tendencje w Gdańsku. To jedno z najbardziej zakorkowanych miast w Polsce, z największym ruchem samochodowym. Czas oddać miasto mieszkańcom, a nie kierowcom. W Berlinie jest 450 samochodów na 1000 mieszkańców i ta liczba stale spada, a w Gdańsku dochodzimy do 700 i ona stale rośnie.

    • 7 11

    • korków nie widziałeś

      Proszę nie podawać nieprawdziwych informacji typu najbardziej , z największym

      • 2 0

    • Czyli inne, mniej zakorkowane polskie miasta, które widziałeś, to Kartuzy ew. Elbląg.

      • 3 0

    • Ja

      Mieszkańcy to przede wszystkim kierowcy. Emeryci i osoby nie pracujące powinny w każdym zdrowym społeczeństwie być w mniejszości. A własnie takie osoby nie korzystają z samochodów.

      • 3 1

  • Kompromis

    Piramowicza powinna być z obu stron jednokierunkowa do Uphagena i wszyscy byliby zadowoleni

    • 6 2

  • Skandal ! Niemiec płakał jak sprzedawał!

    Żonka ma suva na 2 metrowych oponach zazdrość na całej ulicy i tera co ??? Nie moze stać w korku cały dzień ? Spoglądać z góry na mniejsze Audi 80 rocznik 1992 przebieg 15 tys??? Skandal niemieckiej dulkievitz !!!

    • 4 6

  • (2)

    Redaktor Zięba nieźle popłynął. Jaka większość mieszkańców? W sensie kierowcy czy oddający głos w zabawowej ankiecie? Bo ani w jednym przypadku, ani w drugim nie jest to większość. Natomiast pojawia się pytanie skąd taka zaciekłość redaktora w uderzającym w tak dramatyczne tony artykule.

    • 13 23

    • (1)

      a ty oczywiście reprezentujesz większość

      • 3 4

      • Ja tylko zwracam uwagę na manipulacje redaktora Zięby.

        • 5 0

  • (2)

    Puszczenie ruchu lokalną ulicą jako rozwiązanie problemów z korkami?

    • 10 2

    • Każda ulica lokalnie jest lokalna.

      • 0 1

    • lokalną ulicę to Ty masz u siebie we wsi Pierdziszewo.

      To jest miasto słoiku

      • 2 4

  • Zajmijcie sie tym wymysłem w Gdyni na Swietojanskiej..

    Tam to sa dopiero jaja.

    • 4 2

  • Ideologia zamiast racjonalnych decyzji (1)

    Od pewnego czasu podejmuje się ideologiczne decyzje przeciwko użytkownikom samochodów dla rowerzystów. Ale PL to nie Holandia i rowery nigdy nie będą tutaj najważniejszym środkiem transportu. Nawet jak cała ekipa Dulkiewicz, w co wątpię, przesiądzie się na rowery.

    • 17 11

    • tam też nie są

      Holendrzy używają rowerów na bardzo krótkie odległości , sklep ,szkoła ,sąsiad , reszta to opwieści

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane