- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (83 opinie)
- 2 Apel policji do kierowców aut i motocykli (85 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 4 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 5 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (2 opinie)
- 6 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (145 opinii)
Alfa Romeo Tonale teraz także ładowana z gniazdka. W końcu ma "pazura"
Alfa Romeo Tonale w końcu doczekała się hybrydowego napędu typu Plug-in, czyli hybrydy ładowanej z gniazdka. To aż 280 KM mocy. Mieliśmy okazję przetestować ten napęd. Jak wypadł?
W recenzji tamtego egzemplarza napisałem: ten silnik to niestety największy minus Tonale. Wsiadając za kierownicę samochodu, który w swoim wyglądzie ma sportowe zacięcie, oczekiwalibyśmy pewnego rodzaju "kopniaka" i zapas mocy pod stopą. Niestety jeszcze nie teraz. 130 KM to zdecydowanie zbyt mało jak na ten samochód. W tej konfiguracji Tonale się najzwyczajniej męczy, brakuje mu dynamiki. Sprint do "setki" trwa wieczność, bo prawie 10 sekund (9,6 s dokładnie).
280 KM mocy robi różnicę
Słowa "jeszcze nie teraz" oznaczały, że "musimy poczekać na 280-konną hybrydę Plug-in", która prędzej czy później pojawi się w cenniku Tonale. No i w końcu się doczekaliśmy.
Dziś, po jazdach testowych PHEV, stwierdzam jedno: warto było czekać. Teraz Tonale w końcu ma "pazura", którego tak bardzo brakowało przy pierwszych testach. W końcu czuć sportową zadziorność za kierownicą włoskiego SUV-a. Jest o niebo lepiej w porównaniu do pierwotnego wariantu.
Plug-in Hybrid Q4 bazuje na 4-cylindrowym silniku benzynowym MultiAir o pojemności 1,3 l i mocy 180 KM, który napędza przednią oś. Za napęd tylnych kół odpowiada jednostka elektryczna. Układ generuje łącznie 280 KM mocy (maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm).
Jednostka została zestrojona z 6-biegową skrzynią automatyczną. Sprint do "setki" trwa 6,5 s. Prędkość maksymalna to 206 km/h.
Tonale PHEV zostało wyposażone w baterię o pojemności 15,5 kWh brutto. Dzięki czemu - jak podaje producent - jest w stanie przejechać na samym prądzie nawet 80 km. Oczywiście trzeba brać poprawkę na taką informację. Realnie Tonale jest w stanie przejechać ok. 40-50 km.
Hybryda ładowana z gniazdka - to powinna być przyszłość motoryzacji
W tym artykule skupiliśmy się wyłącznie na nowym napędzie. Nie będziemy dublować informacji o stylistyce czy wyposażeniu wnętrza. O tym wszystkim przeczytacie w naszym pierwszym teście.
Nowa Alfa Romeo Tonale. Włoch powie "bella". A Polak?
Cennik Alfy Romeo Tonale PHEV w wersji wyposażenia Ti startuje od kwoty 243 500 zł. Za wyższy wariant Veloce trzeba zapłacić co najmniej 254 500 zł. Sporo.
Egzemplarz testowy (wersja Veloce) został skonfigurowany na kwotę 281 150 zł.
Samochód do jazd testowych użyczyła firma Euro-Car.
Miejsca
Opinie (49) 2 zablokowane
-
2023-04-22 14:00
Piszecie o czymś na co stać 1 proc. spoleczenstwa (3)
Może warto zająć się czymś dla większości
- 5 2
-
2023-04-22 16:23
Czyli np. dobre buty "już od 49.90" :)
Samochody podrożały koszmarnie.
Fiat Panda, trzaskany w tej samej bryle od 2011, najtańsze wersje ponad 70 tysięcy. Trzy lata temu można było kupić taką Pande za niecałe 40.- 5 0
-
2023-04-22 17:42
proszę bardzo
Autobusy miejskie elektryczne. Dla większości.
Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. cena ofertowa: 32.353.920,00 zł brutto.
EvoBus Polska sp. z o.o. (dostawca autobusów marki Mercedes) cena ofertowa: 35.729.040,00 zł brutto.
Pasuje ?- 2 0
-
2023-04-23 23:36
1%?
Za gotówkę może 0,01% a w leasingu 0,10%
280 k Alfa niszowy klient pasjonata 14l/100 km masakra koszty.- 0 0
-
2023-04-22 14:59
phev
szef ma, najstarszy szwagier i sąsiad rodziców. mitsubishi, ford i toyota. i nikt nigdy (jeszcze) ich nie podłączał do kontaktu. gdybym kupił Alfę, też bym jej nie ładował kablem, tylko pistoletem jak teraz Matiza.
- 4 1
-
2023-04-22 16:14
Wszystkie te "suvy" udają coś czym nie są. (3)
Za to są przeskalowane, ledwo się mieszczą na standardowym miejscu parkingowym, no i wożą głównie powietrze.
- 8 6
-
2023-04-22 17:39
Oj tam. Ja + moja ż + jamnik. I vw T5.
A zanim kupiłem. Co wy tam będziecie wozić ?! Się będziemy wozić. Tak jak Micrą.
- 2 0
-
2023-04-22 18:08
Ale to regulacje ekologicznej Unii Europejskiej zabijają małe ekologiczne auta do miasta (1)
to Unia zabiła takie auta jak Citroen C1, Ford Ka+, Peugeot 108 czy VW Polo, bo wymaga wsadzania do nich tak zaawansowanych technologii, że cena małego "taniego" auta do miasta drastycznie rośnie. Dlatego ci, których stać na nowe samochody, wolą wybrać coś dużego i wygodnego zamiast małego Polo za 100 tys. zł.
No i nie zapominajmy o progach zwalniających wsadzanych gdzie się da, przez co samochód do miasta musi mieć wysokie zawieszenie.- 8 0
-
2023-04-23 03:34
Dokładnie.
Bez tych wszystkich "systemów" auto byłoby o 40-50% tańsze.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.