• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta elektryczne zamiast salonu Opla w Gdyni

mJ
25 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta. Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta.

Gdyński salon OplaMapka - jeszcze do niedawna należący do dealera Serwis Haller - znika z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta. Obiekt został przejęty przez firmę Plichta, która otworzy w tym miejscu salon sprzedaży aut elektrycznych. Na pewno klienci w nowej stacji kupią debiutujące na naszym rynku chińskie Seresy. "Elektryków" będzie jednak więcej. Otwarcie jeszcze w te wakacje.



Serwis Haller znika z Gdyni, a to oznacza zamknięcie kolejnego salonu z grupy Stellantis na naszym rynku. Haller nie znika jednak z Trójmiasta. W dalszym ciągu działać będzie obiekt zlokalizowany przy obwodnicy, na ul. Odyseusza 20Mapka.

Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie



Nowy salon z autami elektrycznymi



Gdyński obiekt po Serwisie Haller, mieszczący się przy ul. Morskiej 290AMapka, został przejęty przez trójmiejskiego potentata - Grupę Plichta. To już kolejny salon w portfolio firmy.

Plan jaki mamy na to miejsce to salon przeznaczony pod szeroko rozumianą elektromobilność. Na pewno swoje miejsce znajdą tutaj Seresy - chiński producent samochodów elektrycznych, który właśnie wjechał na rynek europejski. Grupa Plichta przygotowuje naprawdę innowacyjny projekt oparty o kilka ciekawych marek - wyjaśnia Dominik Matusik, kierownik sprzedaży w nowo powstającym salonie samochodów elektrycznych Grupy Plichta.
Dealer potwierdza obecność marki Seres w nowym salonie. W przypadku innych marek jest dość enigmatyczny. Wiadomo jednak, że Grupa Plichta została również przedstawicielem innego chińskiego producenta samochodów elektrycznych - Maxusa. I o ile nasza redakcja miała już styczność z egzotycznym Seresem, to Maxus jest kompletną nowością. Przypomnijmy, że na początku czerwca przy okazji testów Seresa 3 informowaliśmy o debiucie nowej marki w Trójmieście.

Wszystko wskazuje na to, że w nowym salonie - który prawdopodobnie nazywać będzie się Plichta Electric Auto - zaparkuje więcej "elektryków" innych marek.

Seres 3 podczas naszych jazd testowych. Seres 3 podczas naszych jazd testowych.

Seresy zaparkują w Gdyni



Seres to amerykańsko-chiński producent aut elektrycznych, który rozpoczął działalność w 2016 r. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Marka jest własnością chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group. W naszym kraju Seres pojawił się za sprawą litewskiej firmy Busnex, z którą broker Kingsman Finance podpisał roczną umowę na dystrybucję Seresa 3 w Polsce. Będzie to prawdopodobnie jedyny dostępny model na naszym rynku. Jego cennik otwiera kwota 169 900 zł.

Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem



Maxus to zupełna nowość na naszym rynku. Maxus to zupełna nowość na naszym rynku.

Maxusy prawdopodobnie także



Nieco więcej, bo cztery modele zaoferuje Maxus. To dwa osobowe "elektryki" - Euniq 6 (od 224 900 zł) i Euniq MPV (od 222 900 zł), a także dwa auta dostawcze - e-Deliver-3 (od 159 725 zł) i e-Deliver 9 (od 308 497 zł).

Maxus to również młody chiński producent samochodów elektrycznych. Firma działa od 2011 roku i należy do państwowego koncernu SAIC Motor z Szanghaju. Maxus pojawił się w naszym kraju dzięki firmie RSA Polska - to przedstawiciel norweskiej spółki RSA.

Grupa Plichta zaprosi klientów do nowego obiektu jeszcze w te wakacje.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Z salonu znikają szyldy Opla. Z salonu znikają szyldy Opla.
mJ

Miejsca

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • Ludzie są jednak naiwni... (2)

    Najpierw spece od marketingu wmówili nam, że nadeszła moda na SUV y, że niby wygodniejsze, pod krawężnik można podjechać, w pole się wybrać... Nic bardziej błędnego, no chyba że masz abonament na pomoc drogową. Teraz wmawiają nam znowu elektryki, których zasięg jest ograniczony a ładować nie ma gdzie. A czym? Prądem, a skąd ten prąd? No jak to skąd, z gniazdka... A w gniazdku skąd? Z elektrowni...itd. Jak podali eksperci szkodliwość życia całkowitego takiego elektrycznego wynalazku jest większa niż spalinowego! Do tego elektryczny pierdziel, zabawka za ponad 100k PLN... Lubimy być oszukiwani.

    • 23 5

    • Ci sami eksperci pewnie co lasy zamykali i przyłbice kazali stosować?

      • 1 2

    • Żeby za 100k...

      Bez 200 nawet nie ma co podchodzić do tematu. Poza tym rok oczekiwania, brak pewności realizacji zamówienia i na dzień dzisiejszy nieznana cena w dniu odbioru. Tak, tak, tylko elektryki - w nich jest przyszłość! ;)

      • 8 1

  • (6)

    Ciekawe tylko kto to elektryczne badziewie będzie kupował? No i gdzie tradycyjna sonda pod tekstem? Rozumiem,ze nie ma bo gdyby dać pytanie Czy byś kupował elektryki:
    - nie mam zamiaru to głupie
    - tak super pomysł
    - nie mam zdania
    To 99% by było ze to głupie, a to by nie pasowało do ogólnego trendu,który trzeba wciskać

    • 82 21

    • (3)

      Głupoty gadasz, już dawno bym kupił elektryka (tylko nie do Chińczyków bo to dyktatura), tylko nie mam gdzie ładować, a uważam, że warunkiem koniecznym do posiadania auta elektrycznego jest własna ładowarka, choćby i nawet zwykła "wtyczka", byle do prywatnego użytku. Niestety Janusze w mojej wspólnocie nie chcą słyszeć o wydatkach na założeniu ładowarek w hali garażowej "a na co to komu", "mój aŁdi w TDi jeszcze 15 pojeździ" etc. Dziaderskie myślenie.

      • 1 5

      • janusze? (1)

        łącze zakladasz na wlasny koszt przy swoim miejscu parkingowym w hali, nie slyszalem zeby ktos z tym robil problem

        • 3 1

        • Oj bywa, niestety robią.

          • 0 1

      • Juz widze...

        pod naszym najdluzszym w europie falowcem podpisane ladowarki do elektrosmieci z taka wielka klodka co by mi somsiad pradu nie zajumal. Żal .pl. Aj wy elektrog....... Szkoda mi was. Jeezcze bedziemy sie zastanawiac co z tymi tonami baterii robic.

        • 2 1

    • tak super pomysł

      tak super pomysł

      • 1 3

    • po łapkach +33/-8 widać, że ankieta wyglądałaby tak:

      nie mam zamiary to głupie + nie mam zdania - 81%
      tak super pomysł - 19%

      • 0 4

  • Zakładając nawet, że wszyscy przesiądziemy się na elektyki, to co z infrastrukturą do ich łądowania w Pl? (1)

    Nie istnieje, i długo istnieć nie będzie.

    • 15 3

    • Istnieje, rośnie, tak jak infrastruktura komórkowa czy przewodowa.

      • 0 1

  • Mnie zastanawia naiwność EU ale także konsumentów. (21)

    Lobby forsujące "elektryczną zmianę" naprawdę musi mieć niesamowite wpływy.
    Naiwniacy wierzący w elektryczną rewolucję, tylko co potem? Pomijając fakt, że infrastrukrura nie wytrzyma obciążenia, to ceny prądu zabiją sens ekektryków. Kiedy już wszyscy się na nie przesiądziemy, to nie będzie podwyżek jak w przypadku cen benzyny (rzędu 50-60%). Przygotujmy się na podwyżki cen prądu o 500-1000%, pomnicie moje słowa.

    • 110 25

    • Policz (9)

      Cztery lata jeżdżę elektrykiem. Nawet nie wiem ile płacę za kWh bo to nie ma dużego znaczenia, ale z tego co pamiętam ok 70-80gr. Płacę niecałe 15zł za 100km. Nie płacę od 4 lat za serwis. Bateria jak nowa po 80 tys km. O jakim lobby piszesz? Jakich demonów szukasz? Przecież prądu będzie coraz więcej z odnawialnych, ograniczenia to tylko magazyny, ale jak będzie więcej aut to one będą magazynami. Spójrz szerzej. Zgadzam się, że ceny prądu mogą skoczyć tyle, ale tylko jak będzie taka inflacja ;)

      • 13 17

      • Niech zgadnę (3)

        Masz nocną taryfę i ładujesz auto na własnej posesji, prawda? Poza tym jaki zasięg ma Twoje auto i ile godzin musisz ładować baterię? Wyjeżdżasz też czasem "w trasę" czy tylko kręcisz się po 3City? Chciałbym też zauważyć, że w przyszłym roku zostaną uwolnione ceny prądu dla gospodarstw domowych - ciekawe ile wtedy będzie Cię kosztowało przejechanie 100 km.

        • 22 6

        • prawda (2)

          Fotowoltaika, taryfa normalna. Nocą nie ładuję. Zasięg ponad 400 latem, zimą gorzej, Trasy są ale raz w miesiącu, bez problemów. Nie jestem szybki ale bezpieczny. Jak uwolnią ceny to rynek się unormuje, a nie będzie regulowany. Jeśli wyprodukuję prąd to go drożej sprzedam. Dużej różnicy mi nie zrobi. Zrobi krzywdę tym z bloków, pod warunkiem, że rząd się zgodzi, a jak życie pokazuje nie raz robili rzeczy niemożliwe. Rynek zielonej energii rośnie i mam nadzieję (bo też gdybam), że jak będzie słońce lub wiatr to będzie można zatankować taniej, a w newralgicznych momentach nie płacić wcale. Ale to przyszłość.

          • 9 6

          • Ok (1)

            W takiej sytuacji jak Twoja zakup elektryka rzeczywiście ma rację bytu, jednakże większość zjadaczy chleba, ze mną włącznie, mieszka w blokach, więc jeszcze długie lata miną zanim będziemy mogli pomyśleć o przesiadce na auto na prąd. Taka rzeczywistość.

            • 11 0

            • Tak, 2 lata to długo, ale potem będziesz mógł kupić prąd z mojej fotowoltaiki.

              Kosztował mnie on będzie pewnie z 20gr/kWh jeśli faktycznie instalacja 20 lat postoi, Ciebie skroję z zyskiem może na 50gr, ale i tak będziesz wniebowzięty zakładam jak uwolniona cena będzie rzędu 2-3zł/kWh jak tu niektórzy wieszczą?

              • 0 2

      • No i gitara. Ale nie mówmy, że to ekologiczne. Ile ropy musi pójść (1)

        by stworzyć kg baterii? Przyczepki też raczej nie pociagniesz-zasieg diametralnie spada. No i nie ma możliwości natychmiastowego podladowania baterii, chyba że nowe ogniwa stworzą albo system do wymiany całego pakietu. Teraz jesteś w mojej opinii beta testerem.

        • 3 0

        • Mylisz się

          Elektryki są nawet obecnie bardziej ekologiczne, jeśli chodzi o 'lifetime emissions', przy samej produkcji zużywane jest, co prawda, nieznacznie więcej energii niż przy samochodach spalinowych, ale przy użytkowaniu zużywają znacznie mniej, zależnie od tego jak zwęglony jest system energetyczny. Ale nawet w PL 'Lifetime emissions' elektryków są niższe. To są po prostu lepsze samochody.

          • 2 4

      • Dzięki

        Dzięki za normalny wyważony wpis. Elektryki to przyszłość. Przyszłość albo będzie zeroemisyjna albo nie będzie jej wcale.

        • 1 4

      • Dziwak (1)

        Niby nie wiesz ile kosztuje kwh, ale jakoś policzyłeś, że 100km to 15zł. To jednak doskonale wiesz ile kosztuje kwh. I rżnięcie głupa typowe dla elektrofanów :)

        • 13 4

        • co dziwnego?

          te obliczenia zajęły mi ok 4 sek w głowie. gdyby 70gr to 14zł a jak 80gr to 16zł, więc napisałem 15 średnią. Dla ciebie to trudne? Przecież to podstawy matmy i fizy.
          Widać masz jakiś problem skoro dzielisz ludzi na tych z aut elektrycznych i spalinowych. dzielisz też według rejestracji? ;) na francuzy i niemcy też? buhahahaa

          • 7 4

    • Kursy wszyscy się przesiądą na elektryki (1)

      to trzeba będzie od 100-270 GW mocy elektrycznej potrzeba. Przypomnę że dotychczasowy rekord zapotrzebowania na moc elektryczna to ok. 27 GW. I już trzeba było prąd kupować z zagranicy. O czym tu mowa więc?

      • 26 1

      • Niech każdy samochód w Polsce przejedzie średnio dziennie 10km - czyli potrzeba ze 2kWh na każdy z 20mln samochodów.

        Czyli 40GWh. Brzmi groźnie, ale podzielmy przez 24h jakie ma doba i wychodzi raptem 1,5GW dodatkowej mocy. To gdzie te 100-270? Trzeba tylko umieć liczyć.

        • 0 1

    • poczekam

      Wybuchy na słońcu plus za 2 lata meteoryt zmiecie większość satelitów i elektryka padnie.

      • 1 0

    • Jak to mawiał lis, mylimy się, że ludzie są głupi.

      Oni są jeszcze głupsi niż nam się wydaje.

      • 0 1

    • (1)

      Chyba że ktoś ma dużo paneli na dachu + magazyn energii + Teslę jak np. ja to sobie rewolucję elektryczną chwali.

      • 4 2

      • Tesla

        To magazyn energii

        • 0 0

    • Zabawne

      25 lat temu mówiło się że świat już dawno ma technologię żeby pozbyć się aut spalinowych ale lobby które wydobywa ropę na to nie pozwala.

      • 3 1

    • Widzę że się znasz

      A czapka z folii aluminiowej cię nie ciśnie przypadkiem?

      • 3 2

    • (1)

      Przecież nie chodzi aby wszyscy jeździli. Ma być jak kiedyś, plebs do kominukacji miejskiej.

      Wielki reset.

      • 12 3

      • I dobrze

        • 2 7

    • Kwestią czasu jest powrót spalinowych; już Niemcy otwarcie mówią, że nie poprą wprowadzenia jedynie lektrycznych.

      • 16 4

  • Załadowanie baterii do pełna, która starcza na ok 400 km to koszt 50 zł. (11)

    Bez komentarza. Problemem jest tylko cena tych aut, ale to jest przyszłość. Gdy postawimy na rozwój zielonej energii, która już potrafi zaspokajac potrzeby w ładny i wietrzny dzień w 50% i zbudujemy elektrownie jądrowa to jest to bardzo opłacalne. Chiny mają potencjał na produkcję aut, trzeba skorzystać

    • 6 25

    • Realnie (2)

      I po przejechaniu 400 km przymusowy postój na ladowanie gdzieś w Polsce kilka godzin ,biorąc pod uwagę liczbę chętnych i sam czas ładowania minimum 1h dla 100km tak wiec weekendowy wypad w góry czy nad morze nierealny Ludzka mobilność zahamowana i o to chodzi !!!

      • 6 2

      • (1)

        uwielbiam wypowiedzi w tonie "nie znam się, ale się wypowiem".

        • 2 3

        • Ja też uwielbiam - w trasie ładowanie 100km w godzinę, co za tłuk niereformowalny.

          Szybkie ładowanie w trasie to zwykle pół godziny.

          • 1 1

    • 50 zł ? (7)

      To ew. na dziś i to pod warunkiem, że ładujesz auto w swoim własnym garażu i nocnej taryfie. Zresztą jak ta elektromobilność ma się upowszechnić kiedy samochód kosztuje tyle co pół mieszkania, prąd idzie cały czas w górę, a stare sieci przesyłowe nie dają rady nawet przyjąć energii pochodzącej z fotowoltaiki? Aaa, byłbym zapomniał - na moim osiedlu jest jedna ogólnie dostępna ładowarka, a na pobliskich osiedlach nie ma żadnej. Oczyma duszy widzę wręcz świetlany rozwój tej elektromobilności ;)

      • 9 1

      • Poczekaj. Komórki też kiedyś pół kilo ważyły. :) (5)

        • 3 2

        • No niby tak :) (4)

          Ale zauważ, że w przypadku komórek wpierw musiała powstać infrastruktura telekomunikacyjna, żeby one w ogóle mogły działać. Tymczasem u nas zaczyna się od kupowania elektryków, z niczym nieuzasadnioną nadzieją, że będzie gdzie je ładować. I drugie ważne pytanie - czy przy rosnących cenach prądu ten interes będzie opłacalny?

          • 2 2

          • Nie ma gdzie ładować? (3)

            Na osiedlach pełno pustych stacji ładowania, jak już coś stoi to jakiś gruz TDI

            • 3 5

            • Pełno? (1)

              Jedna czy dwie na osiedle to jest pełno, tak? Wystarczy, że kilka osób kupi sobie elektryka i będzie polowanie na wolną wtyczkę :) W NL zachęcają ludzi do elektryków w ten sposób, że aktualnie nabywca takiego czegoś dostaje od gminy na wyłącznośc miejsce postojowe z ładowarką. Taką zachętę to rozumiem.

              • 5 1

              • Myślisz że jak będą stacje obłożone to nie znajdzie się żaden chętny do postawienia kolejnej?

                • 0 1

            • Patrz, a u mnie na osiedlu nie ma ani jednej stacji ładowania

              • 1 0

      • Coś z liczeniem nietęgo - 50zł to 70kWh w dziennej taryfie, na 400km powinno wystarczyć.

        • 0 1

  • (11)

    W końcu musiało do tego dojść. Dziwię się tylko, że dopiero teraz. Teraz tylko patrzeć, jak inne chińskie marki wejdą na europejski rynek. W sumie dobrze, że będzie większa konkurencja, zwłaszcza w elektrykach.

    • 34 75

    • Jo a ładowarki będą (3)

      • 2 1

      • Już są.

        • 0 0

      • zalewu elektryków się nie spodziewaj (1)

        bo to nie problem ilości stacji ładowania bo te zawsze mogą powstać. To problem naszej energetyki. Jakbyśmy w 5 lat wszyscy się na elektryki przesiedli to byś miał zimą co drugi dzień black out

        • 2 0

        • Mysle ze ilość elektryków na poziomie 10/15 procent zachwieje nasza siecia energetyczną a rzad odczuje ubytki wpływów z opłaty paliwowej akcyzy itp na tyle mocno ze wymyśli jak tu rozliczać prad do auta zeby w budżecie się zgadzało...

          • 2 0

    • Będą ci śmieci jeździły po ulicach (5)

      Wspomnisz moje słowa

      • 9 10

      • nikt nie chce twoich słów wspominać. nie schlebiaj sobie. (3)

        • 10 6

        • (2)

          Swojego czasu Ursus (tak ten od ciagnikow) mial aspiracje na bycie dealerem chinskich aut. Pomijajac hocki klocki z homologacja tych cudow techniki to darowali sobie te droge na rozwoj biznesu. Okazaly sie the auta byc bardzo niebezpiecznymi.

          • 0 3

          • (1)

            to już dawne czasy, dziś Chiny stoją technologicznie bardzo wysoko a i do bezpieczeństwa pojazdów się przyłożyli. W kosmos latają, swój przemysł mają, armia II najmocniejsza na świecie. Ogarnęli się. Niedługo mówiąc "chińskie" będziemy mówili z zazdrością jak o czymś dobrym jakościowo. Już teraz tak można powiedzieć. Ale ty ewidentnie postrzegasz ich przez pryzmat taniej chińszczyzny, a nie tej dobrej jakościowo, a oni po prostu zalali rynek w każdym zakresie, od taniochy po dobra zaawansowane technologicznie.

            • 1 0

            • Kiedys śmialiśmy się z koreańskich aut i ogólnie produktów... Chiny jeszcze szybciej osiagna poziom który zetrze usmieszki europejskich producentów. Jakos specjalnie mnie to nie cieszy, nie jestem tez fanem koreańskiej ale musze oddać ze ich postep jest naprawdę imponuajacy... a ludzie którzy uważają ze chińskie =tandetne są po prostu nie poważni. Większość topowych marek z praktycznie wszystkich branz produkuje w Chinach. Tyle.ze wy widzicie tylko tandetę ktora po prostu ktos zamowil dokladnie w takiej jakości i takiej cenie zeby było prawie darmo. To ze zamawiają u nich cala mase chlamu za grosze nie oznacza ze nie potrafią produkować w wysokiej jakości... tesle z Chin tez sa gorsze??

              • 1 0

      • Jakoś VAGowskie trujące śmieci jeździły i przeżyliśmy.

        • 6 3

    • Nie powinno się kupować chińskich produktów (wiem, czasem po prostu innych nie ma) bo to państwo łamiące prawa człowieka i w przyszłości będzie zagrażać całemu Zachodowi.

      • 14 1

  • będą sprzedawać polskie elektryki morawieckiego (1)

    mamy ich koło miliona szt, tak jak morawiecki obiecywał i chyba nie ma kto sprzedawać bo na ulicach tak ich mało ,że nie widać. Teraz bedą sie sprzedawały na pniu, tanie, niezawodne, piekne i trwałe, tak jak obiecywałł morwiecki i pis. podobno niezwodnosc gwarantuje im poswiecenie przez ksiedza pedofila z pisowskiego koscioła katolickiego. A może własnie ten sklep tak wygląda bo od lat sprzedaje te elektyryki ?

    • 19 16

    • Odczep się tylko od kościoła, OK?

      • 0 0

  • Aha (9)

    Bojkot Rosji jest fajny ale bojkot Chin które robią teraz takie interesy z Rosją, plus niszczą Tybet i Tajwan to już nie jest takie fajne..a no tak, przez ciemny lud musi kupić sobie gadżety z AliExpress

    • 86 6

    • (4)

      Tybet bardzo sie rozwinal pod kontrola Chin a Taiwan nikt nei niszczy a bylby znacznie bogatszy gdyby nei byl kolonia hameryki, obludnia prisakowino przeszkadza ci rosja i chiny a jankesi mordujacy miliony ludzi juz nie.

      • 2 7

      • Przykłady (3)

        Poproszę tych "Jankesów mordujących ludzi"

        • 0 1

        • (1)

          w Iraku płatki róż zrzucali czy bomby?W Jugosławii co robili?

          • 0 2

          • Akurat Irak sam rozpoczął wojnę. Hussejn miał już nóż na gardle bo rozwalił gospodarkę. Musiał na kogoś zwalić, pech chciał ze naruszył amerykańskie interesy. Ale nie tylko ich. Również kuwejckie. Akurat wygranie tej wojny z Husseinem było w interesie reszty świata. A z tą Jugosławią to pojechałeś. To był wewnętrznie skłócony kraj, zupełnie sztucznie ustawnowiony i napięcia istniały tam od kilkudziesięciu lat. USA po prostu wsparła stronę która była w ich interesie i tyle. Jedynym krajem który ostatnio sami zdestabilizowali i wywołali wojnę była Syria, ale to już powyżej opisałem.

            • 0 1

        • Syria

          przekaz medialny mówi zależnie od strony propagandy więc nie warto na niego patrzeć. Trzeba natomiast spojrzeć na interesy. Asad się nie zgodził na amerykańską rurę to próbowano go obalić. Przecież wiadomo że nie mógł się do tego przyczynić kacapski sojusznik tylko właśnie USA bo to był ich interes. Oczywiście w naszym interesie jest sojusz z USA, bo z Rosją sojusze zawsze były jednostronne, ale nie ma co być ślepym i obłudnym. To co się dzieje to tylko konflikty interesów.

          • 0 0

    • I tak kupuą chińskie

      • 0 0

    • A żeby to było mało (1)

      Poza międzynarodowymi lewymi układami chiński rząd w dodatku utrzymuje obozy koncentracyjne dla ujgurskiej mniejszości i nagminnie łamie prawa człowieka względem własnych obywateli - nie powinno się ich wspierać finansowo w żadnej formie, nie ma opcji aby mieć jakiekolwiek korzyści z inwestowania w kraj, którego rząd tak się zachowuje. W dodatku Chiny niczego w nowożytności nie wynalazły, opierają swój rozwój na rozkradanie cudzych patentów. Nie zdziwię się jeżeli z tych samochodów wyjdzie mnóstwo mankamentów - sama pracowałam w fabryce samochodów w Chinach i widziałam jak dużo niższe mają standardy i jak przekłamują wyniki w badaniach jakościowych żeby przepchnąć produkt. Naprawdę nic z tego interesu nie zyskamy

      • 11 3

      • Nie wspieraj, jak nie chcesz. Huawei robi świetne smartfony za niewielką cenę. Tylko nie do użytku

        Przez brak dostępu do Google.

        • 1 6

    • Chiny są nam przyjazne, to amerykanie mają z nimi problem. Gospodarczy z resztą.

      Gdy dla Rosji handel przestanie być wojną, wszyscy będą szczęśliwi.

      • 2 17

  • I tak oto (4)

    Zamiast pięknej Insignii czy praktycznej Astry będziecie Państwo mogli za worek pieniędzy kupić elektryczny bezimienny (no-name) szajs z Chin i cieszyć się pudełkiem na kółkach oferującym własności trakcyjne marketowego wózka na zakupy.

    • 69 4

    • czyli jakościowo nic się nie zmieni (2)

      Chińczycy już dawno osiągnęli poziom Opla. Twoje rozgoryczenie wynika chyba z tego że sam kupowałeś najtańszy chiński szajs przez internet podczas gdy wystarczyło dopłacić i kupić coś porządnego. Również z Chin. Oni opanowali rynek zarówno dla biednych jak i dla bogatych. Kwestia tego co sobie wybierzesz.

      • 1 2

      • Podaj jakąś chińską markę aut (1)

        dla bogatych bo jeszcze o takiej nie słyszałem, tylko nie pisz o Volvo.

        • 3 1

        • a czemu akurat aut i to dla bogatych skoro Opel takim nie jest? Mają wiele innych produktów na bardzo wysokim poziomie.

          Z technologią nie mają problemu, w kosmos latają, sami sobie budują satelity czy nowoczesne uzbrojenie. A ty mówisz o szajsie? Jesteśmy w porównaniu do nich jeszcze za murzynami. Tak poza tym czemu miałbym nie podawać jako przykładu volvo? Bo volvo jest tak samo chińskie jak i szwedzkie czy niemieckie albo polskie. Linie technologiczne projektował dla nich częściowo polski oddział thyssen kruppa. Przypisujesz narodowość do miedzynarodowej firmy. Bez sensu podejście.

          • 0 1

    • Ciekawe

      Napisałeś jakby to zamiast salonu opla znikała cała marka... Czyli kompletną bzdurę. Dealer bankrutuje ponieważ nie przedłużono mu licencji , na jego miejsce pojawi się nowy Opel . A śmieszne chińskie elektryki ( jakie będą czas pokaże , choć tandeta w Polsce słabo się przyjmuje ) przejmują po prostu stary kiepski salon który nigdy nie przynosił zakładanego zysku dla SH..

      • 0 1

  • Za 222 tysiące (2)

    To kupię Peugeota na wypasie i jeszcze zostanie pieniędzy na wrzucenie LS6 pod maskę...

    • 29 5

    • a umiesz chociaż wycieraczki zmienić w samochodzie?

      • 0 2

    • Jak już kupisz to zrób fotkę i pochwal się na 3miasto.pl

      a na razie zostaw te opowieści dla szwagra albo sąsiada.

      • 7 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane