• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta elektryczne zamiast salonu Opla w Gdyni

mJ
25 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta. Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta.

Gdyński salon OplaMapka - jeszcze do niedawna należący do dealera Serwis Haller - znika z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta. Obiekt został przejęty przez firmę Plichta, która otworzy w tym miejscu salon sprzedaży aut elektrycznych. Na pewno klienci w nowej stacji kupią debiutujące na naszym rynku chińskie Seresy. "Elektryków" będzie jednak więcej. Otwarcie jeszcze w te wakacje.



Serwis Haller znika z Gdyni, a to oznacza zamknięcie kolejnego salonu z grupy Stellantis na naszym rynku. Haller nie znika jednak z Trójmiasta. W dalszym ciągu działać będzie obiekt zlokalizowany przy obwodnicy, na ul. Odyseusza 20Mapka.

Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie



Nowy salon z autami elektrycznymi



Gdyński obiekt po Serwisie Haller, mieszczący się przy ul. Morskiej 290AMapka, został przejęty przez trójmiejskiego potentata - Grupę Plichta. To już kolejny salon w portfolio firmy.

Plan jaki mamy na to miejsce to salon przeznaczony pod szeroko rozumianą elektromobilność. Na pewno swoje miejsce znajdą tutaj Seresy - chiński producent samochodów elektrycznych, który właśnie wjechał na rynek europejski. Grupa Plichta przygotowuje naprawdę innowacyjny projekt oparty o kilka ciekawych marek - wyjaśnia Dominik Matusik, kierownik sprzedaży w nowo powstającym salonie samochodów elektrycznych Grupy Plichta.
Dealer potwierdza obecność marki Seres w nowym salonie. W przypadku innych marek jest dość enigmatyczny. Wiadomo jednak, że Grupa Plichta została również przedstawicielem innego chińskiego producenta samochodów elektrycznych - Maxusa. I o ile nasza redakcja miała już styczność z egzotycznym Seresem, to Maxus jest kompletną nowością. Przypomnijmy, że na początku czerwca przy okazji testów Seresa 3 informowaliśmy o debiucie nowej marki w Trójmieście.

Wszystko wskazuje na to, że w nowym salonie - który prawdopodobnie nazywać będzie się Plichta Electric Auto - zaparkuje więcej "elektryków" innych marek.

Seres 3 podczas naszych jazd testowych. Seres 3 podczas naszych jazd testowych.

Seresy zaparkują w Gdyni



Seres to amerykańsko-chiński producent aut elektrycznych, który rozpoczął działalność w 2016 r. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Marka jest własnością chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group. W naszym kraju Seres pojawił się za sprawą litewskiej firmy Busnex, z którą broker Kingsman Finance podpisał roczną umowę na dystrybucję Seresa 3 w Polsce. Będzie to prawdopodobnie jedyny dostępny model na naszym rynku. Jego cennik otwiera kwota 169 900 zł.

Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem



Maxus to zupełna nowość na naszym rynku. Maxus to zupełna nowość na naszym rynku.

Maxusy prawdopodobnie także



Nieco więcej, bo cztery modele zaoferuje Maxus. To dwa osobowe "elektryki" - Euniq 6 (od 224 900 zł) i Euniq MPV (od 222 900 zł), a także dwa auta dostawcze - e-Deliver-3 (od 159 725 zł) i e-Deliver 9 (od 308 497 zł).

Maxus to również młody chiński producent samochodów elektrycznych. Firma działa od 2011 roku i należy do państwowego koncernu SAIC Motor z Szanghaju. Maxus pojawił się w naszym kraju dzięki firmie RSA Polska - to przedstawiciel norweskiej spółki RSA.

Grupa Plichta zaprosi klientów do nowego obiektu jeszcze w te wakacje.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Z salonu znikają szyldy Opla. Z salonu znikają szyldy Opla.
mJ

Miejsca

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • Info

    Od 2025 nowy podatek dla aut spalinowych poruszających się po drogach ekspresowy h i autostradach ... trzeba pomoc
    dla ukraińców jakoś finansować

    • 2 2

  • Sądzę, że przyszłość samochodów, także innych pojazdów będzie musiała należeć do elektryków. (2)

    Póki co są to (w subiektywnej ocenie) pojazdy w dużej mierze pilotażowe. Wyprodukowane i
    sprzedawane, ale nie do końca przetestowane pod względem żywotności, awaryjności wraz z upływem czasu. I na ten moment ich cena wydaje się wręcz absurdalna. Ale i podobnie było z pierwszymi na rynku telefonami komórkowymi - były duże, toporne, ciężkie i mega drogie. Tak samo będzie i z elektrykami - z czasem będą zyskiwać na atrakcyjności i jakości. Dla mnie zakup samochodu w cenie powyżej 100tys. jest czystym bezsensem, ale nikomu zabraniać nie zamierzam. Lubię nowinki i sam też troszkę je testuje - w ramach takich testów do sprawnego przemieszczania się po mieście używam hulajnogi elektrycznej:). I muszę powiedzieć że jestem wprost zachwycony łatwością podróżowania w zatłoczonych centrach miast. Zasięg na jednym ładowaniu 60km pozwala na bezstresowe i sprawne( bez korków, opłat parkingowych itp.) podróżowanie. Samochód elektryczny, może też będzie w przyszłości, ale na pewno nie za wszelką cenę:)

    • 4 6

    • W Chinach jest więcej producentów aut elektrycznych (1)

      Niż spalinowych

      • 0 1

      • a w Brazylii używają trzciny do budowy "opon"

        • 2 0

  • Tylko wodór albo coś podobnego.

    • 6 2

  • Dziękuję.

    Ale chińczyka za 170tys zł to chyba duży entuzjasta wynalazków może kupi, przecież w tym budżecie można kupić europejska miękką hybrydę..

    • 6 0

  • Samochody się koñczą

    i to się po prostu czuje

    • 4 3

  • tylko wodór (1)

    który zamieni w prąd i nada autu pęd, "czysty" elektryk to nieporozumienie i niestety głupota, ładowanie, elektrownie, węgiel itd.

    • 15 6

    • Otóż to

      Dzisiejsze naganianie do zakupu elektryków jako żywo przypomina mi wymuszanie zmiany dawnych żarówek na "oszczędne" świetlówki, których producenci przez długi czas robili co tylko mogli, żeby zablokować rozwój technologii LED.

      • 5 2

  • Przeczytałem "chińskie sedesy"

    Może i trafnie

    • 12 1

  • A polskiej Izery nie ma i długo nie będzie. W ub. tygodniu podano iż z powodu brako komponentów... (2)

    ... z Chin .. produkcja Izery odsuwa się w czasie o kolejne 2-3 lata.
    Chińczycy jakoś komponenty dla swoich aut mają, ale nie sprzedają ich za granicę. A my mamy kupować te elektryczne auta, które są dostępne tylko dlatego, że Chiny prowadzą wojnę handlową z Europą i USA?
    W ciągu ostatnich dwóch lat z powodu braku komponentów, nie tylko układów scalonych, produkcje musiało zawiesić lub opóźnić wielu producentów aut, o dziwo głównie z Europy i USA oraz Japonii. Chiny prowadzą wojnę handlową z resztą świata. Szybciej kupię 10 letnie auto niż nowego Chińczyka, który o ile tylko jestem w stanie, nie zobaczy mojego PLN na oczy, lub zobaczy ich jak najmniej.
    Czas na reindustrializację Europy i naszą niezależność od Chin.

    • 17 1

    • Izera to od iluś lat już miała jeżdzić... i jeżdzi w snach...

      • 1 0

    • Czemu mniej inteligentni ludzie mają prawo minusować twoją opinię? Sami sobie w kolano strzelą aby tylko tu i teraz przez chwilę lepiej się poczuć. A że potem będzie wielki płacz i lament... kto tam by planował jakąś wielką strategię gospodarczą.. i dlatego już niedługo się dowiemy, że nie mamy nawet własnego państwa.

      • 4 0

  • Stop (1)

    euro eko

    • 11 1

    • Eko eko

      I bedzie po eko

      • 2 0

  • Haller się kończy ?

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane