• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Kia EV6 z zasięgiem 500 km

Michał Jelionek
20 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Elektryczna Kia EV6. Elektryczna Kia EV6.

Nie sposób nie obejrzeć się za tym samochodem na ulicy, bo prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Jeśli w parze z wyglądem Kii EV6 pójdą także deklarowane przez producenta osiągi i niezawodność - będziemy mogli mówić o naprawdę dobrym produkcie koreańskiego koncernu. Poznajcie w pełni elektryczną Kię EV6 nieco bliżej.



Czy podoba ci się Kia EV6?

Całkiem niedawno opublikowaliśmy artykuł o flagowym "elektryku" ze stajni BMW. Teraz pora przedstawić wam topowy model elektryczny stworzony przez koreańską Kię.

Przypomnijmy: pod koniec maja, przy okazji finału Ligi Europy rozgrywanego na gdańskim obiekcie, przy Forum GdańskMapka przedpremierowo pokazano model EV6. "Elektryk" na kilka dni zaparkował w przeszklonym kontenerze. Od kilku tygodni egzemplarze EV6 są już dostępne we flotach trójmiejskich dealerów.

O tym, że Kia buduje solidne auta na prąd, już wiemy. Najlepszymi tego dowodami są zachwalane modele e-Niro i e-Soul, dla których bazą są spalinowe odpowiedniki. EV6 to pierwszy w historii Kii model zbudowany od podstaw jako "elektryk".

EV6 otwiera nowy, jakże przełomowy rozdział Kii. Według hucznych zapowiedzi Koreańczyków do 2026 r. powstanie łącznie 11 nowych modeli typu BEV (to samochód, który do napędu wykorzystuje wyłącznie energię elektryczną zmagazynowaną w bateriach).

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Siedem ze wspomnianych wyżej modeli będzie bazować na platformie, na której zbudowano właśnie EV6. To płyta przeznaczona do aut elektrycznych: Electric-Global Modular Platform (E-GMP).

Crossover mierzy 4680 mm długości, 1880 mm szerokości i 1550 mm wysokości. Dzięki sporemu rozstawowi osi, liczącemu 2900 mm, udało się wygospodarować naprawdę dużo wolnej przestrzeni w kabinie. Żaden z pasażerów nie powinien narzekać na brak komfortu. Choć ci wyżsi mogą nieznacznie narzekać na przestrzeń nad głową, ale problem szybko znika - wystarczy zmienić kąt pochylenia oparć kanapy. Samo wnętrze - oprócz przestronności - jest funkcjonalnie urządzone.

Dużą pojemność oferuje także bagażnik, który pomieści 520 litrów (po złożeniu oparcia tylnej kanapy przestrzeń wzrośnie do 1300 litrów). Plusem jest łatwa dostępność z bardzo wysoko otwieraną klapą, a także foremność kufra. Drugi z bagażników, a w zasadzie schowek na kable, zlokalizowany jest pod maską. W tylnonapędowych egzemplarzach jego pojemność wynosi 52 litry, natomiast w wersji z napędem na wszystkie koła - 20 litrów.

Więcej artykułów o autach elektrycznych



  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Kia EV6 prezentuje się naprawdę atrakcyjnie i nowocześnie. Szczególnie gdy spotkacie to auto na ulicy. W moim odczuciu na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach. Projektanci stanęli na wysokości zadania i stworzyli spory crossover, zachowując przy tym zgrabne proporcje z dynamicznymi i sportowymi rysami.

Bardzo interesujący pas przedni z potężną maską i nowo nakreślonym grillem, ogromne koła, wysuwane klamki, nietypowy kształt lusterek bocznych, zadziorny spojler i... ten tył. Tył tego auta to prawdziwy stylistyczny majstersztyk. Rzadko to właśnie pas tylny jest znakiem rozpoznawczym samochodu, a tak jest w przypadku EV6. Świetlna listwa, rozciągająca się niemal od koła do koła, wygląda rewelacyjnie. A do tego w ciekawy sposób łączy się w jedną całość z listwą biegnącą wzdłuż dolnej krawędzi drzwi.

  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Kia EV6 dostępna jest w czterech wersjach: EV6, EV6 Plus, EV6 GT Line i EV6 GT. Warianty różnią się mocami silników, rodzajami napędu, zasięgami, wyposażeniem i oczywiście cenami. "Elektryk" oferowany jest z jednym silnikiem elektrycznym zlokalizowanym przy tylnej osi (napęd RWD) albo z dwiema jednostkami przy obu osiach (AWD).

Dostępne moce silników to: 170 (350 Nm), 229 (350 Nm), 325 (605 Nm) i 585 KM (740 Nm). Dwie pierwsze opcje oferowane są z napędem na tylną oś, natomiast pozostałe dwie z napędem na wszystkie koła. Topowa wersja GT od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.

Silniki zostały zestrojone z przekładnią redukcyjną o stałym przełożeniu (sterowanie elektryczne typu "shift by wire").

Dostępne są również dwie pojemności baterii litowo-jonowo-polimerowej: 58 kWh i 77,4 kWh. Oferowane napięcie ładowania to nawet 800 V, dzięki czemu napełnienie baterii od 10 do 80 proc. zajmuje jedynie 18 min (100 km zasięgu ładuje się w 4,5 min).

Zasięg oczywiście zależy od kilku czynników. Najbardziej wydajna jest wersja z większą baterią i napędem wyłącznie na tylną oś. Według producenta EV6 w takiej konfiguracji jest w stanie przejechać ponad 500 km na jednym ładowaniu. Mniejsza pojemność baterii pozwala na pokonanie ponad 350 km na pełnej baterii.

EV6 oferuje sześć stopni rekuperacji, czyli odzyskiwania energii. Siłę rekuperacji wyznacza kierowca przy pomocy łopatek znajdujących się za kołem kierownicy. W zasadzie przy najwyższym poziomie auto jest w stanie wyhamować do zera, natomiast na najniższym EV6 "żegluje".

Ważący ponad 2 tony crossover (w wersji RWD jest o 100 kg lżejszy) prowadzi się naprawdę dobrze. EV6 pomimo dużej masy bardzo zwinnie zachowuje się w zakrętach. Dość sztywno zestrojony "elektryk" lubi sportowo się prowadzić, a jednocześnie oferuje komfortowe podróżowanie. W trybie sportowym auto staje się bardzo drapieżne.

Zaglądamy do nowoczesnego wnętrza EV6, które przypomina nieco to z BMW iX. Tu również zastosowano zakrzywiony panel z dwoma ekranami (wirtualne zegary i ekran multimedialny). Każdy z nich mierzy ponad 12 cali. W EV6 również występuje "lewitująca" konsola środkowa z charakterystycznym przyciskiem do uruchomiana pojazdu skierowanym ku kierowcy. Do obsługi systemu multimedialnego trzeba się przyzwyczaić.

Kabina wykonana została z bardzo przyjemnych w dotyku, miękkich materiałów wysokiej jakości.

  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Cennik Kii EV6 startuje od kwoty 184 900 zł za bazową wersję. Topowy wariant GT to już wydatek rzędu 299 900 zł.

Co istotne, producent nakłada 7-letnią gwarancję na akumulator (bądź limit 150 tys. km). Producent gwarantuje minimum 70 proc. pojemności baterii na koniec okresu gwarancyjnego.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Kia JD Kulej.

Miejsca

Opinie (182) 1 zablokowana

  • (1)

    Jakby kosztowała 68.900 zł to byłaby prawdziwym hitem hitów.

    • 28 4

    • no wiesz...

      dwutonowa pralka musi kosztować tyle co kosztuje. Na prawdę, warto.

      • 0 0

  • Ja to czekam na stacje wodorowe u nas. Niby takie mirai i tak swoje kosztuje ale przynajmniej zasięg ma 650 km no i tankowanie jest szybkie

    • 1 0

  • (5)

    Nadal o 2 razy za malo. Do miasta spoko, ale dwa urlopy w roku i juz auto sie nie sprawdzi aby w gory pojechac.

    • 1 1

    • Na urlopy to lata się samolotem (2)

      Ale skoro ty jedziesz samochodem to oznacza że i tak nie stać ciebie na nowe EV więc nie ma problemu

      • 0 5

      • Samolotem do Szklarskiej Poreby, albo do Tykocina.... (1)

        • 1 1

        • Pan emeryt do szkalarskiej może pkp jechać

          • 0 0

    • (1)

      Jak jedziesz w te góry, to jedziesz ciurkiem z północy na południe bez zatrzymywania się?

      • 0 3

      • No prawie

        Ja np. zatrzymuję się z reguły raz - na krótkie siku na stacji benz. i jadę dalej. A weź po drodze szukaj stacji ładowania i jeszcze trać czas. Bez sensu. Po mieście elektryki mogą być całkiem spoko, ale w dłuższej trasie.. jakoś to do mnie nie przemawia.

        • 2 1

  • Hit (16)

    Nie bedzie hitem, za 300 tysięcy?? Chcemy mieć mniej smogu nad miastem czy nie? Nie dlugo odbieram diesla, zasieg 2 x wiekszy, gdy temo spadnie ponizej zera, zasieg pozostanie ten sam. Na razie dziekuje za elektryka.

    • 33 4

    • (3)

      Za 10lat twoj disel nie dojedzie bez wymainy wtryskow itp do 300tys hehhe szrot

      • 1 5

      • (1)

        Mój diesel CRDi ma 14 lat. Chodzi idealnie, DPF się nie zapycha, sprężarka również oryginalna. I daję głowę, że ten mój "szrot" będzie jeździł jeszcze długo po tym, jak w tych elektrycznych cackach baterie się wyeksploatują, a posiadaczom przyjdzie kupić nowe - za pół ceny auta. Szerokości!

        • 2 1

        • trochę przesadzasz, baterie po 10 latach będą miały połowę pojemności, a twój będzie miał wtedy 24 lata i rdza go zeżre. Nawet ci się nie opłaci go naprawiać. Silnik, owszem, pewnie będzie jeszcze działał.

          • 0 0

      • za 10 lat za elektryka zapłacisz by ci go na złom przyjeli

        • 5 1

    • Niedługo to tym ropniakiem do miasta nie wjedziesz (9)

      • 7 12

      • nie wiem jak to chcą zrobić bo wszystkie dostawczaki to diesle (7)

        każdy sklep w centrum zaopatrywany jest przez pojazdy z takim zasilaniem

        • 7 2

        • Po Gdańsku jeździ mnóstwo dostawczakow ma prąd (3)

          Nawet ja jestem zaskoczony ile ich jest z zieloną tablicą

          • 1 4

          • takie mnóstwo że może 1% (2)

            • 3 2

            • Dlatego z Kartuz na roboty będziecie mieli pks lub pkm (1)

              • 0 1

              • z Kartuz przyjeżdżają tu Passatami TDI

                prędzej będziesz wąchał ich spaliny niż zabronią dieslom wjazdu do miasta

                • 1 1

        • (2)

          Pod ikeą stoją do wypożyczenia dostawczaki na prąd

          • 3 5

          • ale firmy przewozowe nie będą wypożyczać bo już mają swoje (1)

            z resztą ile ich tam jest? 5? Tu potrzeba tysięcy.

            • 2 1

            • Jeden stoi

              Starutki Renaut Zoe

              • 1 1

      • Bo po mieście się autem nie jezdzi

        • 0 4

    • weś wytnij odrazu fyrtl bo dyzel musi dymić

      • 1 1

    • up

      up

      • 0 1

  • zasięg

    zasięg 500 latem , 250 zimą przy spokojnej jeździe

    • 1 0

  • pedałować

    Przy agresji ze strony rosjan czy niemców będziemy z powodu braku prądy poruszać się pedałując bo koni już nie ma.

    • 1 0

  • ta jasne

    taki zasięg to tak samo jak spalanie 3 litry w mieście silników 1.0, musisz jeździć 10 km/h cały czas na trójce

    • 3 0

  • Cena masakra (1)

    Wolę Tesle kupić...tańsza i wygląda lepiej ;)

    • 2 1

    • No wlasnie ostatnio podjechali z cenami na LR i juz tak tansza bardzo nie jest.

      Wnetrze w EV6 jest z lepszych materialow, natomiast zarzadzanie energia i pewne rozwiazania w Tesli sa lepsze.

      • 0 0

  • Mialem okazje przejechac sie EV6 na jezdzie probnej.

    Wnetrze to spory plus - tyle, ze za wysoko wewnatrz nie jest.
    Lubie siedziec wysoko, i brakowalo mi centymetrow nad glowa (mimo, ze mam tylko 1.82m wzrostu), a do tego w takim ustawieniu gorna krawedz szyby wypadala prawie na linii wzroku.
    Materialy w wersji GT-Line bardzo zacne, fotele wygodne (jak nie azjatyckie). Kwestia gustu - wolalbym szare slupki i podsufitke - w czarnej wersji wnetrze robi sie przytlaczajace. Pozostaje wersja "plus".

    Bagaznik niski - SUV czy van to to nie jest.
    Brak wycieraczki tylnej szyby to dla mnie wada - o ile w czasie lekkiego deszczu podczas jazdy nie ma problemu, to juz przy ruszaniu z postoju i w sniegu robi sie klopot.

    Kolejna wada - wstepnie podgrzac wnetrze mozna tylko kiedy samochod podpiety jest do ladowania - w Tesli da sie to zrobic bez podpiecia, korzystajac z baterii.

    Osiagi (przyspieszenie, elastycznosc) w wersji 229 KM bez zachwytu - czekam na wersje AWD.
    W trybach Normal i Eco opozniona reakcja na wcisniecie pedalu gazu, w Sport jest lepiej.
    Jesli chodzi o osiagi lepsze wrazenia sprawiala e-Niro - mimo, ze na papierze jest podobnie.

    Zuzycie pradu - eNiro to to nie jest: wieksza masa, wieksze kola, slaby wspolczynnik Cx.
    Przy bardzo spokojnej jezdzie testowej (emeryckiej+ jedno wieksze przyspieszenie do 110 km/h na obwodnicy) udalo sie osiagnac 18.5 kWh/100 km w trybie Normal.
    Przy normalnym jezdzeniu spodziewam sie okolo 22 kWh.
    Z testow norweskiego guru od elektrykow (Bjorna Nylanda) wynika, ze z 77 kWh baterii, dostepne jest tylko 73 kWh netto - czyli emerycko maxymalnie 400 km zasiegu, nie emerycko jakies 330 km.
    Autostradowo 250 km bedzie osiagnieciem.

    Szybkie ladowanie - tylko w okreslonych warunkach, a i ladowarek dostarczajacych ponad 230 kWh/godz. jest u nas baaardzo malo.
    W sumie to mam mieszane uczucia.

    • 2 0

  • Nie (1)

    Samochody elektryczne, to przejściówka do samochodów z napędem wodorowym.

    • 11 10

    • pozyskiwanie wodoru jest bardzo drogie

      a produkuje się go z... gazu ziemnego!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane