• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne debiuty tego roku w trójmiejskich salonach

mJ
30 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W tym przedziwnym, 2020 roku, nie brakowało interesujących premier elektrycznym modeli. W tym przedziwnym, 2020 roku, nie brakowało interesujących premier elektrycznym modeli.

Kilka dni temu opublikowaliśmy ranking najgorętszych debiutów samochodowych roku 2020 w trójmiejskich salonach. Takie zestawienie to już niemal nasza mała tradycja. Tym razem postanowiliśmy przedstawić dodatkowe, nieco mniejsze zestawienie nowych, w pełni elektrycznych modeli. Przed wami osiem elektryzujących debiutantów.



8. DS3 Crossback E-Tense



  • Elektryczny reprezentanta DS-a, czyli model DS3 Crossback E-Tense.
Cena: od 159 900 zł
Moc: 136 KM (260 Nm)
Pojemność baterii: 50 kWh
Zasięg wg producenta: około 300 km

Zestawienie otwiera model marki, która na polskim rynku wciąż jest mało znana. To francuski DS3 Crossback E-Tense. Ten model w wersji spalinowej jest dostępny na rynku od 2018 roku. Całkiem niedawno doczekał się swojej elektrycznej odmiany. Dlaczego warto pochylić się nad tym autem? Bo ma swój własny styl, a to coś, czego coraz bardziej brakuje we współczesnej motoryzacji. Crossback E-Tense bazuje na innych "elektrykach" ze stajni Grupy PSA - Peugeocie e-208 i Oplu Corsa-e. Auto zostało wyposażone w baterię o pojemności 50 kWh, która pozwala na przejechanie na jednym ładowaniu nieco ponad 200 km. Wynik nie powala, ale DS3 Crossback E-Tense jest warty uwagi osób, które przymierzają się do zakupu "elektryka".

7. Mazda MX-30



  • Pierwsza elektryczna Mazda.
Cena: 142 900 zł
Moc: 143 KM (264 Nm)
Pojemność baterii: 35,5 kWh
Zasięg wg producenta: około 200 km

Siódme miejsce przypadło pierwszemu "elektrykowi" w historii Mazdy. To model MX-30, którego znakiem rozpoznawczym są... tylne drzwi otwierane w przeciwległą stronę. To ukłon w kierunku sportowej Mazdy RX-8. Dlaczego elektryczna Mazda nie uplasowała się wyżej? Bo naszym zdaniem zasięg niespełna 200 km na jednym ładowaniu to trochę zbyt mało. Po Maździe spodziewaliśmy się zdecydowanie bardziej spektakularnego wyniku. MX-30 wygrywa z DS-em przede wszystkim ceną.

6. Mini Cooper SE Electric



  • Elektryczne Mini wygląda jak standardowy, spalinowy model Mini. To nam się podoba.
Cena: 139 200 zł
Moc: 184 KM (270 Nm)
Pojemność baterii: 32,6 kWh
Zasięg wg producenta: 235-270 km

Cooper SE Electric to pierwsze Mini na prąd, które trafiło do masowej produkcji. Za najniższą cenę spośród wszystkich sześciu modeli tego zestawienia, otrzymujemy zasięg oscylujący w granicach 230 km na pełnej baterii i całkiem przyzwoite właściwości jezdne. A do tego elektryczne Mini wygląda... jak standardowy, spalinowy model Mini. Co jest niewątpliwą zaletą.

5. Honda e



  • Elektryczna Honda e zadebiutowała w Trójmieście pod koniec roku.
Cena: od 152 900 zł
Moc: 136 KM lub 154 KM (315 Nm)
Pojemność baterii: 35,5 kWh
Zasięg wg producenta: około 220 km

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia w gdańskim salonie Hondy zaparkował elektryczny model "e". Auto, które wygląda dość futurystycznie, zamiast lusterek bocznych ma kamery, a we wnętrzu aż trzy duże ekrany rozpościerają się na całą szerokość kokpitu. Honda e jest oferowana w dwóch wersjach silnikowych - 136 KM lub 154 KM. Moment obrotowy dla obu wariantów jest taki sam i wynosi 315 Nm. Według danych producenta, pełna bateria o pojemności 35,5 kWh pozwoli na przejechanie około 220 km. Przeraża jedynie cena, ale przywykliśmy do wysokich cen aut elektrycznych.

Trójmiejskie salony samochodowe


4. Ford Mustang Mach-E



  • Ford Mustang na prąd.
  • Ford Mustang na prąd.
  • Ford Mustang na prąd.
  • Ford Mustang na prąd.
Cena: około 220 000 zł
Moc: 351 KM (580 Nm)
Pojemność baterii: 98,8 kWh (dostępna także mniejsza pojemność 75,7 kWh)
Zasięg wg producenta: około 540 km

Pod koniec roku w trójmiejskich salonach Forda zadebiutował elektryczny... Mustang. Tak, to prawda. Kultowy model napędzany elektrycznie - dla jednych to profanacja, a dla drugich świetny ruch Forda. Mowa o modelu Mach-E, który w 2020 roku tylko na moment pojawił się w trójmiejskich salonach. Ale kiedy już na stałe zadomowi się w polskim cenniku - klienci będą mieć do wyboru dwie pojemności baterii - 75,7 kWh oraz 98,8 kWh. Realnie, większa pojemność pozwoli na przejechanie na jednym ładowaniu - według danych producenta - nawet 600 km. Mach-E na stałe do salonów wjedzie w połowie przyszłego roku. Jego cennik będzie otwierała kwota oscylująca w granicach 220 tys. zł. Co ciekawe, Mustang Mach-E oferowany będzie także w topowej, 465-konnej wersji GT.

3. Volkswagen ID.3



  • ID.3 ma ogromny potencjał i chrapkę na zawojowanie rynku aut elektrycznych.
Cena: 155 890 zł
Moc: 204 KM (290 Nm)
Pojemność baterii: 58 kWh (opcjonalnie 77 kWh)
Zasięg wg producenta: około 420 km

To długo zapowiadana nowość w gamie Volkswagena. To model ID.3, który ma być tak samo przełomowy dla koncernu z Wolfsburga jak niegdyś Garbus czy Golf. Stąd też "trójka" w nazwie debiutującego modelu, która ponoć oznacza początek trzeciego rozdziału. Nieco futurystycznie wyglądający samochód z jasnym wnętrzem dostępny jest w dwóch pojemnościach baterii (prawdopodobnie pojawi się jeszcze trzecia, najmniejsza bateria). Auto zachwyca w wielu aspektach i ma duży potencjał, aby zawojować segment "elektryków". Jedynie cena mogłaby być ciut niższa.

2. Kia e-Niro



  • Kia e-Niro w pełni zasłużenie znalazła się na podium naszego rankingu "elektryków".
Cena: 167 990 zł
Moc: 204 KM (395 Nm)
Pojemność baterii: 64 kWh (dostępna także mniejsza pojemność 39,2 kWh)
Zasięg wg producenta: około 450 km

Drugie miejsce tego niewielkiego rankingu przyznaliśmy modelowi e-Niro. Kia pokazała właściwy kierunek, którym powinna podążać elektromobilność. Całkiem przestronny crossover, którego stylistyka niemal niczym nie wyróżnia się na tle konwencjonalnie napędzanych aut, oferuje naprawdę przyzwoite osiągi. 204 KM i aż 395 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a do tego zasięg na pełnej baterii w granicach 400-450 km. I to zasięg nie tylko na papierze producenta, a realny do osiągnięcia bez większych wyrzeczeń i przy normalnej jeździe. Co prawda cena e-Niro w porównaniu do poprzednich modeli jest najwyższa, ale też zasięg jest największy. Dodajmy tylko, że elektryczna Kia wyposażona w mniejszą baterię o pojemności 39,2 kWh i zasięgiem około 280 km, jest o ponad 20 tys. zł tańsza. Kosztuje 146 990 zł.

1. Porsche Taycan Turbo



  • Pierwszy w pełni elektryczny model Porsche zbudowany od podstaw.
  • Pierwszy w pełni elektryczny model Porsche zbudowany od podstaw.
  • Pierwszy w pełni elektryczny model Porsche zbudowany od podstaw.
  • Pierwszy w pełni elektryczny model Porsche zbudowany od podstaw.
Cena: 653 000 zł
Moc: 625 KM (850 Nm)
Pojemność baterii: 93,4 kWh
Zasięg wg producenta: 381-450 km

Nie mogło być inaczej. Zdecydowanym numerem naszego rankingu aut elektrycznych roku 2020 jest Porsche Taycan Turbo. Sportowy "elektryk" jest poza konkurencją. 3,2 sekundy do "setki", moc 625 KM i zasięg nawet powyżej 400 km - zwycięzca mógł być tylko jeden. Cena Taycana Turbo to bagatela 653 tys. zł. Jakby nie patrzeć za te pieniądze moglibyście zaserwować sobie... cztery e-Niro i prawie pięć elektrycznych Cooperów.

Więcej na temat aut elektrycznych

mJ

Miejsca

Opinie (52)

  • Nie ma jak Porsche

    Wcale mnie nie dziwi, że numer 1 to Taycan Turbo. Miałem okazję widzieć ten model w salonie Porsche Centrum Sopot. Te wszystkie parametry i możliwości tego modelu robią ogromne wrażenie. Przynajmniej na mnie.

    • 1 0

  • Ładowarek niestety mało i to fakt w PL. Lepiej kupić już hybrydę, przynajmniej tego problemu nie ma i nie trzeba myśleć o naładowaniu. Taniej tez kupić można takie hybrydy toyoty

    • 0 0

  • Kupię elektryka jak zrobią u nas te drogi co ładują w czasie jazdy. (3)

    Jak nowoczesność to na całego no nie?

    • 10 6

    • Mi wystarczy jak będzie można je zatankować w kilka minut tak jak wodorową Mirai. Jak dla mnie jedyne elektryki jakie warto rozwijać

      • 0 0

    • kup trolejbus (1)

      • 2 3

      • juz ma

        • 0 0

  • Coraz większy rozwój hybryd. (1)

    Nie chodzi nawet o w pełni elektryczny napęd ale wspomaganie elektryką. Taki jest teraz kierunek motoryzacji (zmniejszenie emisji CO2) ale u nas za wcześnie na takie technologie. Miękka hybryda to jest to co powinno póki co interesować.

    • 2 1

    • No nie wiem

      Silnik włączający się co chwilę i wyłączający to nie jest dobre rozwiązanie, ani dla jego emisji, ani trwałości.

      • 0 1

  • żaden z nich nie ma połowy zasięgu typowego spalinowego samochodu (3)

    nie mówiąc o tym ,że poza Trojmiastem nie ma ładowerek w okolicy. Kupcie sobie samochod za 200koła, by stał w willi pod miastem i slużył do jazdy do biedronki i z powrotem.

    Technologia jest zbyt niedojrzała. znow liczą producenci, że przez efekt skali jakoś to będzie i koszty spadną. Nie spadną, baterie wymagają drogich surowców, ich wydajność rośnie niewiele i jest i tak ograniczona, wszystko bazuje na bateriach litowo-jonowych, które dużo lepsze nie będą

    • 10 2

    • I co z tego, że nie ma połowy tego zasięgu? Codziennie jeździsz 400km? To współczuję. (2)

      Większość kierowców robi góra kilkadziesiąt km dziennie, i to jest dla elektryka idealne. Nie musi się on rozgrzać, nie pali oleju nawet jak już ma duży przebieg. A ładowarek masz co kilkadziesiąt kilometrów w każdą stronę od Gdańska - musisz jednak się rozejrzeć zanim się wypowiesz. Baterie w 10 lat potrafiły podwoić gęstość energii w samochodach, a poza LiIon jeszcze wiele technologii czega na odkrycie albo tylko wdrożenie - jej magazynowanie potrzebne jest nie tylko w samochodach.

      • 1 1

      • wiekszosc kierowcow jezdzi dostawczakami (1)

        po Polsce, Europie i dalej.

        • 0 0

        • Kierowców zawodowców masz na myśli?

          Ale to nie oni są większością kierowców.

          • 0 0

  • Elektryczne pierduty (1)

    Co to wogóle jest ? Auto elektryczne. W życiu tego nie kupię.

    • 2 1

    • ja kupilem mojemu chłopakowi

      na 4 te urodziny sterowane radiem.

      • 0 0

  • Tajcan (2)

    Moj kolega R. sobie kupil Tajcana, jezdzi za darmo, bo prad z hali garazowej biere za darmo:)
    Mega mistrz dostal 6% rabatu, od niejakiego P.

    Piknie

    • 3 8

    • Tacjan to imie brata

      • 0 0

    • A 6% rabatu to się śmiejesz czy chwalisz?

      • 2 1

  • (1)

    Moim zdaniem najlepiej wypada Nisan Live którego niema w rankingu po względem miejsca z tyłu i ergonomicznosci w kabinie uważam że produkt warty ceny oczywiście to kwestia dyskusyjna wszystkiego dobrego na nowy rok pozdrawiam

    • 0 0

    • Nissan Leaf zapewne?

      • 0 0

  • Wszystkim markom (1)

    Sprzedawanym przez gda. multidealera z gdańska elekt. Spalinowym hybrydowym rakietowym francuzkim niemieckim japońskim mówię Nie

    • 2 1

    • Przyjęliśmy do wiadomości. Następny!

      • 2 1

  • A skąd ten prąd, panie, do tych aut się bierze?... (1)

    z węgla, panie, z węgla... ot i cała ekologia poszła w pi... psu pod ogon :)

    • 9 3

    • Z węgla to się u Ciebie w ziemiance robi prąd

      W moim gniazdku węgla coraz mniej - 40% w pomorskiej sieci jest z odnawialnych źródeł, do tego mam panele na dachu. Jeśli masz ziemiankę podłączoną do sieci to czasem dostaniesz nawet prąd ode mnie.

      • 2 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane