- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (142 opinie)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (95 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Elektryczne debiuty tego roku w trójmiejskich salonach
Kilka dni temu opublikowaliśmy ranking najgorętszych debiutów samochodowych roku 2020 w trójmiejskich salonach. Takie zestawienie to już niemal nasza mała tradycja. Tym razem postanowiliśmy przedstawić dodatkowe, nieco mniejsze zestawienie nowych, w pełni elektrycznych modeli. Przed wami osiem elektryzujących debiutantów.
8. DS3 Crossback E-Tense
Cena: od 159 900 zł
Moc: 136 KM (260 Nm)
Pojemność baterii: 50 kWh
Zasięg wg producenta: około 300 km
Zestawienie otwiera model marki, która na polskim rynku wciąż jest mało znana. To francuski DS3 Crossback E-Tense. Ten model w wersji spalinowej jest dostępny na rynku od 2018 roku. Całkiem niedawno doczekał się swojej elektrycznej odmiany. Dlaczego warto pochylić się nad tym autem? Bo ma swój własny styl, a to coś, czego coraz bardziej brakuje we współczesnej motoryzacji. Crossback E-Tense bazuje na innych "elektrykach" ze stajni Grupy PSA - Peugeocie e-208 i Oplu Corsa-e. Auto zostało wyposażone w baterię o pojemności 50 kWh, która pozwala na przejechanie na jednym ładowaniu nieco ponad 200 km. Wynik nie powala, ale DS3 Crossback E-Tense jest warty uwagi osób, które przymierzają się do zakupu "elektryka".
7. Mazda MX-30
Cena: 142 900 zł
Moc: 143 KM (264 Nm)
Pojemność baterii: 35,5 kWh
Zasięg wg producenta: około 200 km
Siódme miejsce przypadło pierwszemu "elektrykowi" w historii Mazdy. To model MX-30, którego znakiem rozpoznawczym są... tylne drzwi otwierane w przeciwległą stronę. To ukłon w kierunku sportowej Mazdy RX-8. Dlaczego elektryczna Mazda nie uplasowała się wyżej? Bo naszym zdaniem zasięg niespełna 200 km na jednym ładowaniu to trochę zbyt mało. Po Maździe spodziewaliśmy się zdecydowanie bardziej spektakularnego wyniku. MX-30 wygrywa z DS-em przede wszystkim ceną.
6. Mini Cooper SE Electric
Cena: 139 200 zł
Moc: 184 KM (270 Nm)
Pojemność baterii: 32,6 kWh
Zasięg wg producenta: 235-270 km
Cooper SE Electric to pierwsze Mini na prąd, które trafiło do masowej produkcji. Za najniższą cenę spośród wszystkich sześciu modeli tego zestawienia, otrzymujemy zasięg oscylujący w granicach 230 km na pełnej baterii i całkiem przyzwoite właściwości jezdne. A do tego elektryczne Mini wygląda... jak standardowy, spalinowy model Mini. Co jest niewątpliwą zaletą.
5. Honda e
Cena: od 152 900 zł
Moc: 136 KM lub 154 KM (315 Nm)
Pojemność baterii: 35,5 kWh
Zasięg wg producenta: około 220 km
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia w gdańskim salonie Hondy zaparkował elektryczny model "e". Auto, które wygląda dość futurystycznie, zamiast lusterek bocznych ma kamery, a we wnętrzu aż trzy duże ekrany rozpościerają się na całą szerokość kokpitu. Honda e jest oferowana w dwóch wersjach silnikowych - 136 KM lub 154 KM. Moment obrotowy dla obu wariantów jest taki sam i wynosi 315 Nm. Według danych producenta, pełna bateria o pojemności 35,5 kWh pozwoli na przejechanie około 220 km. Przeraża jedynie cena, ale przywykliśmy do wysokich cen aut elektrycznych.
Trójmiejskie salony samochodowe
4. Ford Mustang Mach-E
Cena: około 220 000 zł
Moc: 351 KM (580 Nm)
Pojemność baterii: 98,8 kWh (dostępna także mniejsza pojemność 75,7 kWh)
Zasięg wg producenta: około 540 km
Pod koniec roku w trójmiejskich salonach Forda zadebiutował elektryczny... Mustang. Tak, to prawda. Kultowy model napędzany elektrycznie - dla jednych to profanacja, a dla drugich świetny ruch Forda. Mowa o modelu Mach-E, który w 2020 roku tylko na moment pojawił się w trójmiejskich salonach. Ale kiedy już na stałe zadomowi się w polskim cenniku - klienci będą mieć do wyboru dwie pojemności baterii - 75,7 kWh oraz 98,8 kWh. Realnie, większa pojemność pozwoli na przejechanie na jednym ładowaniu - według danych producenta - nawet 600 km. Mach-E na stałe do salonów wjedzie w połowie przyszłego roku. Jego cennik będzie otwierała kwota oscylująca w granicach 220 tys. zł. Co ciekawe, Mustang Mach-E oferowany będzie także w topowej, 465-konnej wersji GT.
3. Volkswagen ID.3
Cena: 155 890 zł
Moc: 204 KM (290 Nm)
Pojemność baterii: 58 kWh (opcjonalnie 77 kWh)
Zasięg wg producenta: około 420 km
To długo zapowiadana nowość w gamie Volkswagena. To model ID.3, który ma być tak samo przełomowy dla koncernu z Wolfsburga jak niegdyś Garbus czy Golf. Stąd też "trójka" w nazwie debiutującego modelu, która ponoć oznacza początek trzeciego rozdziału. Nieco futurystycznie wyglądający samochód z jasnym wnętrzem dostępny jest w dwóch pojemnościach baterii (prawdopodobnie pojawi się jeszcze trzecia, najmniejsza bateria). Auto zachwyca w wielu aspektach i ma duży potencjał, aby zawojować segment "elektryków". Jedynie cena mogłaby być ciut niższa.
2. Kia e-Niro
Cena: 167 990 zł
Moc: 204 KM (395 Nm)
Pojemność baterii: 64 kWh (dostępna także mniejsza pojemność 39,2 kWh)
Zasięg wg producenta: około 450 km
Drugie miejsce tego niewielkiego rankingu przyznaliśmy modelowi e-Niro. Kia pokazała właściwy kierunek, którym powinna podążać elektromobilność. Całkiem przestronny crossover, którego stylistyka niemal niczym nie wyróżnia się na tle konwencjonalnie napędzanych aut, oferuje naprawdę przyzwoite osiągi. 204 KM i aż 395 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a do tego zasięg na pełnej baterii w granicach 400-450 km. I to zasięg nie tylko na papierze producenta, a realny do osiągnięcia bez większych wyrzeczeń i przy normalnej jeździe. Co prawda cena e-Niro w porównaniu do poprzednich modeli jest najwyższa, ale też zasięg jest największy. Dodajmy tylko, że elektryczna Kia wyposażona w mniejszą baterię o pojemności 39,2 kWh i zasięgiem około 280 km, jest o ponad 20 tys. zł tańsza. Kosztuje 146 990 zł.
1. Porsche Taycan Turbo
Cena: 653 000 zł
Moc: 625 KM (850 Nm)
Pojemność baterii: 93,4 kWh
Zasięg wg producenta: 381-450 km
Nie mogło być inaczej. Zdecydowanym numerem naszego rankingu aut elektrycznych roku 2020 jest Porsche Taycan Turbo. Sportowy "elektryk" jest poza konkurencją. 3,2 sekundy do "setki", moc 625 KM i zasięg nawet powyżej 400 km - zwycięzca mógł być tylko jeden. Cena Taycana Turbo to bagatela 653 tys. zł. Jakby nie patrzeć za te pieniądze moglibyście zaserwować sobie... cztery e-Niro i prawie pięć elektrycznych Cooperów.
Więcej na temat aut elektrycznych
Miejsca
Opinie (52)
-
2020-12-30 13:49
Mielismy też elektryczne denbiuty w komunikacji miejskiej niestety nie w Gdańsku (1)
W gdańsku debiutowały tylko tureckie stare mietki z niemiecką gwiazdą udajaca mercedesa wersji dla biedaków.
- 1 2
-
2020-12-30 16:52
Sam jestes turecki mietek
- 0 2
-
2020-12-30 15:24
A skąd ten prąd, panie, do tych aut się bierze?... (1)
z węgla, panie, z węgla... ot i cała ekologia poszła w pi... psu pod ogon :)
- 9 3
-
2020-12-31 18:06
Z węgla to się u Ciebie w ziemiance robi prąd
W moim gniazdku węgla coraz mniej - 40% w pomorskiej sieci jest z odnawialnych źródeł, do tego mam panele na dachu. Jeśli masz ziemiankę podłączoną do sieci to czasem dostaniesz nawet prąd ode mnie.
- 2 3
-
2020-12-30 15:57
Nie wiem czy wybrać ID3, Mini czy Hondę. Nie przepadam za VW ale chyba najlepszy wybór.
Mam trochę czasu by się w to zagłębić. Ciekawe czy będzie możliwa każda próbna nimi w Trójmieście.- 0 2
-
2020-12-30 16:40
ford mógł by dać każdą inną nazwę , ale mustang
to już jest jakaś paranoja poprawności , co to k88 jest , tak mam wersję 2016 i nie jest to może szczyt techniki ale lubię to auto właśnie za to jakie jest , mam wersję v8.
- 4 0
-
2020-12-30 17:44
Wszystkim markom (1)
Sprzedawanym przez gda. multidealera z gdańska elekt. Spalinowym hybrydowym rakietowym francuzkim niemieckim japońskim mówię Nie
- 2 1
-
2020-12-31 18:06
Przyjęliśmy do wiadomości. Następny!
- 2 1
-
2020-12-31 06:10
(1)
Moim zdaniem najlepiej wypada Nisan Live którego niema w rankingu po względem miejsca z tyłu i ergonomicznosci w kabinie uważam że produkt warty ceny oczywiście to kwestia dyskusyjna wszystkiego dobrego na nowy rok pozdrawiam
- 0 0
-
2020-12-31 18:07
Nissan Leaf zapewne?
- 0 0
-
2021-01-01 07:22
Elektryczne pierduty (1)
Co to wogóle jest ? Auto elektryczne. W życiu tego nie kupię.
- 2 1
-
2021-01-01 14:45
ja kupilem mojemu chłopakowi
na 4 te urodziny sterowane radiem.
- 0 0
-
2021-01-01 17:58
Coraz większy rozwój hybryd. (1)
Nie chodzi nawet o w pełni elektryczny napęd ale wspomaganie elektryką. Taki jest teraz kierunek motoryzacji (zmniejszenie emisji CO2) ale u nas za wcześnie na takie technologie. Miękka hybryda to jest to co powinno póki co interesować.
- 2 1
-
2021-01-05 13:31
No nie wiem
Silnik włączający się co chwilę i wyłączający to nie jest dobre rozwiązanie, ani dla jego emisji, ani trwałości.
- 0 1
-
2021-01-07 12:19
Ładowarek niestety mało i to fakt w PL. Lepiej kupić już hybrydę, przynajmniej tego problemu nie ma i nie trzeba myśleć o naładowaniu. Taniej tez kupić można takie hybrydy toyoty
- 0 0
-
2021-01-15 17:37
Nie ma jak Porsche
Wcale mnie nie dziwi, że numer 1 to Taycan Turbo. Miałem okazję widzieć ten model w salonie Porsche Centrum Sopot. Te wszystkie parametry i możliwości tego modelu robią ogromne wrażenie. Przynajmniej na mnie.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.