• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile kosztuje lakierowanie auta?

mJ
27 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Lakierowanie auta to czasochłonny i skomplikowany proces, który wymaga dużej wprawy fachowca. Lakierowanie auta to czasochłonny i skomplikowany proces, który wymaga dużej wprawy fachowca.

Uszczerbki i zarysowania karoserii, leciwość lakieru, lakierowanie wybranego elementu, a może po prostu chęć zmiany koloru auta - powodów wizyty w profesjonalnym warsztacie lakierniczym jest przynajmniej kilka. Sprawdziliśmy, z jakimi wydatkami wiąże się lakierowanie samochodu.





Jak ważny jest dla ciebie wygląd twojego auta?

Lakier mówi o samochodzie mniej więcej tyle, ile buty o człowieku. Dlatego też wielu właścicieli stara się w miarę swoich możliwości dbać o powłokę lakierniczą swoich aut. Problem w tym, że na niektóre czynniki nie mają żadnego wpływu. Z upływem czasu i przejechanych kilometrów lakier auta płowieje, traci swój pierwotny blask, a do tego często pojawiają się mniejsze lub większe rysy i defekty.

Sposobów na poprawienie estetyki nadwozia pojazdu jest wiele, ale niestety, nie jest to tania zabawa. Lakierowanie auta to czasochłonny i skomplikowany proces, który wymaga dużej wprawy.

Usługi blacharsko-lakiernicze w Trójmieście


Malowanie całego auta - ile to kosztuje?



Dla profesjonalnego warsztatu całkowite lakierowanie samochodu oznacza długą i żmudną pracę, a dla klienta... spore wydatki. Niestety, ale ciężka praca lakierników słono kosztuje, dlatego w wielu przypadkach - z punktu widzenia klienta - to zabieg nieopłacalny ekonomiczne, gdyż jego cena może przekroczyć wartość pojazdu.

Wysokość ceny lakierowania całego pojazdu zależy od kilku czynników: wielkości auta, liczby drzwi, stanu technicznego (np. korozja, nierówności, otwory czy kształt nadwozia), rodzaju lakieru, ale również renomy i lokalizacji warsztatu.

- Cenę lakierowania auta ustalamy indywidualnie z klientem, zaraz po oględzinach samochodu. W naszym serwisie koszt takiej usługi kształtuje się w granicach od 7 do 11 tys. zł - zdradza Robert Żarliński z warsztatu MRCAR Żarlińscy.
Lakierowanie całego auta trwa z reguły do dwóch tygodni.

- Proces lakierowania jest dość skomplikowany. Opisując go w dużym uproszczeniu, w pierwszej kolejności rozbrajamy nadwozie z wszelkich listewek, klamek, lamp czy zderzaków. Następnie szlifujemy, szpachlujemy i oczyszczamy karoserię w celu przygotowania jej do nałożenia podkładu. Potem następuje obróbka podkładu, czyli szlifowanie papierem ściernym o różnych granulacjach. Kolejnym etapem jest oczyszczanie, odtłuszczenie i oklejenie części. W końcu nadchodzi czas samego lakierowania. Dodam tylko, że lakier wygrzewamy przez 30 minut w temperaturze 60 stopni, czas zależy od rodzaju lakieru. Ostatnimi etapem jest konserwacja, polerowanie, uzbrojenie i końcowe oczyszczenie lakieru - dodaje.
W zależności od warsztatu czas oczekiwania na realizację usługi trwa z reguły od dwóch tygodni do nawet kilku miesięcy.

Bezbarwna folia ochronna - droga, ale bardzo skuteczna


Zmiana koloru się nie opłaca



Lakiernicy jak jeden mąż powtarzają, że w dzisiejszych czasach nie ma chętnych na "przefarbowanie" swojego auta. Zmiana koloru jest zdecydowanie zbyt kosztowaną usługą. Tym bardziej, że w ostatnich latach bardzo modne stało się oklejanie samochodów specjalną folią. Taki zabieg trwa krócej, jest tańszy, a do tego całkowicie odwracalny. Dlatego też w większości przypadków zmiana koloru poprzez tradycyjne lakierowanie nie jest brana pod uwagę. Nie ma to po prostu sensu.

- Zmiana koloru na inny wiąże się z przygotowaniem i polakierowaniem większej liczby elementów. Przy zmianie koloru wymagany jest demontaż dodatkowych elementów wyposażenia auta, jak chociażby uszczelki, mocowania, wnętrze pojazdu, szyby itp. W związku z tym dochodzi nam sporo pracy, przez co też koszt takiej usługi - w porównaniu do lakierowania w tym samym kolorze - może się zwiększyć nawet o 100 proc. Orientacyjnie, zmiana koloru nadwozia na inny w przypadku np. Skody Fabii to koszt rzędu 8-20 tys. zł. Przy większym aucie, załóżmy Jeepie Grand Cherokee, klient zapłaci 12-30 tys. zł - wylicza Sławomir Ostrowski z serwisu samochodowego ANRO Ryszard Ostrowski.

Folia alternatywą dla lakieru


Koszt polakierowania jednego elementu



W celu poprawienia estetyki auta wielu właścicieli decyduje się na lakierowanie tylko wybranych elementów. W celu poprawienia estetyki auta wielu właścicieli decyduje się na lakierowanie tylko wybranych elementów.
W celu poprawienia estetyki auta, wielu właścicieli decyduje się na lakierowanie tylko wybranych elementów. Cena takiej usługi jest nieporównywalnie niższa od kosztów lakierowania całego nadwozia. W renomowanych warsztatach, w zależności od wielkości lakierowanej powierzchni, trzeba się liczyć z wydatkiem od 100 zł do nawet 1,5 tys. zł za jeden element.

- Nie powinno się stosować cennika lakierowania rozbitego na poszczególne elementy, bo jest to po prostu mało precyzyjne. Elementem może być dach pojazdu, pokrywa bagażnika, ale również lusterko czy spojler. Wbrew pozorom, procesy lakierowania drzwi i lusterka nie różnią się znacząco, gdyż koszty stałe przygotowania i lakierowania są wysokie. Cena lakierowania jednego elementu uzależniona jest od jego wielkości, kosztów przygotowania oraz rodzaju lakieru i jego ilość - tłumaczy Ostrowski.
Dla przykładu, koszt polakierowania lusterka wynosi 150-250 zł, natomiast drzwi 500-800 zł. Czas realizacji usługi w dużej mierze zależy od tego, czy element jest po pracach blacharskich. Taki proces trwa do trzech dni.

Nieszablonowe folie. Do wyboru, do koloru

mJ

Opinie (92) 4 zablokowane

  • który to marnuje farbę w takich warunkach

    • 1 0

  • Był taki koleś na Babich Dołach, lakierował w blaszaku....nie było mu równych.

    • 4 0

  • kiedyś jak komu znudził się kolor auta (2)

    to jechał z rana pod Nautę w Gdyni a po fajrancie odbierał auto w nowym nieraz całkiem ciekawym odcieniu

    • 8 1

    • (1)

      Farba antyporostowa pracowała najlepiej, nic mi nie wyrosło na lakierze po tym...

      • 1 0

      • Kiedyś gościu chciał farbę na działkę żeby altankę pomalować to mu dałem antyporostówke antyfauling, po tygodniu mówił mi że stara go zj....ła bo kwiaty i trawe wyjarało w koło altanki i zauważył że nawet gołębie nie chciały siadać na daszku. Heh

        • 2 0

  • boss (2)

    Zarlinskich nie polecam odstawiaja fuszerke

    • 5 0

    • Popieram bez żadnej złości, sciagneli z ubezpieczenia dużą kasę i zrobili mi lipę wartą uczciwie jedną piątą tego co ściągneli. Nigdy więcej.

      • 1 0

    • niestety muszę potwierdzić

      co prawda bylo to jakies 6 lat temu; wlaściciel robił b. dobre wrażenie, opinie ok... ale auto było źle zrobione - auto całe zasyfione wsrodku po naprawie z źle wypolerowanym lakierem; po detailngowym podejściu do tematu lakieru wyszły różne tonacje na naprawianym elemencie .
      Szczytem był błotnik, który miał korozję na rancie i zgodnie z uzgodnieniami miał byc wymieniony albo na zamiennik albo naprawiony w zalezności od stanu uszkodzeń. Auto dostałem z ....tym samym blotnikiem, z tą sama rdzą tylko pryśnięte kolorem i wypolerowane. Samochód wydawał jakiś pracownik nie zorientowany w temacie, za ten element nie zapłaciłem - i to jedyny plus.

      • 0 0

  • Samochód to zwykła maszyna. Nie dajcie sie marketingowcom. (1)

    Przywiązywanie uwagi do koloru to przesada. Każdy mógłby wałeczkiem pomalować, aby rdza nie brała. Trzeba taką modę wprowadzić! Samochody powinny być robione jak komputery - z tych samych podzespołów zamiennych. Powinny być modułowe, byłoby taniej i bardziej ekologicznie.

    • 8 2

    • Tymczasem jest dokładnie odwrotnie. Nic do niczego nie pasuje, istnieje po kilka wersji jednego modelu

      • 0 0

  • (2)

    Ci co chuchają myją i pieszczą swoje furki to nie mają zbyt wiele na głowie obowiązkow i pracy. Czyli korpo chłopcy. Dziekuje

    • 1 10

    • A Ty co?Janosik codziennie z Murgrabią walczysz?

      • 1 0

    • Korpo? Oni jeżdżą na wypożyczonych rowerkach albo PKM-ką.

      Z ludzi pieszczących swoje auta to najwięcej znam lekarzy.

      • 0 0

  • Fajny Artykuł sponsorowany - liczyłem na obirktywne dane z średniej krajowej ceny takiej usługi a tu produkty jednego zakładu .

    Dziś dbanie o lakier auta ? W czasach gdy tyle kultury jest na drogach ? A na każdym parkingu można zostać obitym drzwiami przed uprzejmego kierowcę stojącego obok ?

    Ha ha ha

    • 6 0

  • Panowie lakiernicy ile za lakierowanie całego Berlingo, pierwszej generacji, bez zmiany koloru, lakier biały akryl ? (3)

    • 1 0

    • (1)

      5tysiecy

      • 0 0

      • Tak na szybko z oponami i szybami :)

        • 1 0

    • Więcej niż wartość auta - zapraszamy ;)

      • 0 0

  • Co za dużo to niezdrowo

    Czyli mam za tą sumę dobre 10 letnie auto

    • 3 1

  • Samochód to taki większy sprzęt AGD (1)

    Do 30 ki fascynowałem się czymś takim jak wygląd auta. Wyrosłem z tego. To chyba zależy od ilorazu inteligencji i umiejętności patrzenia z dystansem na życie. Teraz mam ponad 50 i wstydziłbym się zajmować czymś takim jak pieszczenie auta. Naprawiam jak się zepsuje. Myję raz na dwa lata. Samochód ma być wygodny i wystaczająco sprawny do zwykłej jazdy.

    • 13 8

    • Jesteś brudas i tyle. Mycie auta raz na 2 lata w tak zasyfionym regionie, gdzie po tygodniu auto grubo zakurzone. Oprócz tego sól na lakierze i podwoziu, no chyba, że auto na kobyłkach w garażu od listopada do kwietnia...

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane