• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeep Renegade po kuracji odmładzającej z nowymi silnikami

Michał Jelionek
1 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Jeep Renegade po faceliftingu. Jeep Renegade po faceliftingu.

Rynkowa ofensywa Jeepa trwa w najlepsze. Całkiem niedawno do trójmiejskich salonów wjechała najnowsza, czwarta generacja legendarnego Wranglera, a już niebawem poznamy nowego Cherokee po kuracji odmładzającej. Zanim do tego dojdzie, sprawdziliśmy, co zmieniło się w najmniejszym i najtańszym modelu Jeepa - Renegade. Zmiany są dość subtelne.



Czy podoba ci się Jeep Renegade?

Jeep Renegade zadebiutował na motoryzacyjnym rynku w 2014 roku i w zasadzie od samego początku budził mieszane uczucia. Jedni od razu pokochali nieszablonową i ekscentryczną stylistykę najmniejszego z Jeepów, drudzy z kolei okrzyknęli Renegade'a jednym z najbrzydszych modeli Jeepa w historii marki. Ile osób - tyle opinii, dlatego o gustach się nie dyskutuje.

Nie zmienia to jednak faktu, że zwolenników tego auta nie brakuje. Tylko w ubiegłym roku, na Starym Kontynencie Jeep sprzedał ponad 73 tys. egzemplarzy swojej małej "terenówki". Dzięki czemu Renegade zyskał miano najlepiej sprzedającego się SUV-a marki w Europie.

Po czterech latach od oficjalnej światowej premiery Renegade'a, Włosi z FCA (Fiat Chrysler Automobiles) postanowili nieznacznie odświeżyć model. Co się zmieniło? Projektanci delikatnie przestylizowali pas przedni, oferta poszerzyła się o nowe silniki benzynowe, poprawiono również systemy dbające o bezpieczeństwo podróżujących.

Zmian stylistycznych należy doszukiwać się w pasie przednim. Zmian stylistycznych należy doszukiwać się w pasie przednim.
Zacznijmy od stylistyki odmłodzonego Renegade'a. Zmiany na rok 2019 są raczej skromne i objęły głównie pas przedni. To przede wszystkim reflektory, które otrzymały LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej. To również delikatnie zmodyfikowany grill i przestylizowany zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi. Spostrzegawcze oko dostrzeże także delikatne zmiany w tylnych lampach. Dodatkowo klienci będą konfigurować swoje egzemplarze z nowymi kolorami lakieru i nowymi wzorami felg. I to by było na tyle.

Czytaj także: Jeep Renegade Trailhawk ma terenowy potencjał

We wnętrzu pojawił się m.in. nowy, dotykowy ekran multimedialny. We wnętrzu pojawił się m.in. nowy, dotykowy ekran multimedialny.
Zaglądamy do kabiny Renegade'a, w którym zaszło kilka zmian. Pojawił się nowy, całkowicie dotykowy ekran centralny (7 lub 8,4 cali) zintegrowany z systemem multimedialnym UconnectTM nowej generacji, który działa bez zarzutów, a dodatkowo oferuje użytkownikom kompatybilność z Apple CarPlay i Android AutoTM. Ponadto delikatnie zmodyfikowano panel z przyciskami oraz pokrętłami od klimatyzacji i radia.

Czytaj także: 707-konny Jeep kupiony w Trójmieście

  • Zmienił się również panel przycisków oraz pokręteł od klimatyzacji i radia.
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
Największą nowością w ofercie Jeepa Renegade'a 2019 są dwa turbodoładowane silniki benzynowe - 1.0 o mocy 120 KM i 1.3 o mocy 150 KM lub 180 KM. Pod maską testowanego przez nas egzemplarza pracuje trzycylindrowa jednostka o pojemności 1 litra, która została zestrojona z 6-biegową manualną skrzynią.

Byliśmy bardzo ciekawi, jak poradzi sobie 120-konny "benzyniak". Ku naszemu zdziwieniu, ten "agresywnie" brzmiący silnik zdał egzamin na mocną czwórkę. Dla osób, które przemieszczają się głównie po mieście - będzie to wystarczająco dynamiczny motor. Mocy zaczyna brakować na drogach szybkiego ruchu. Spalanie? Podczas naszych jazd, w cyklu mieszanym średnie spalanie oscylowało w granicach 10 litrów paliwa na 100 km.

Ofertę silników uzupełniają 1.6-litrowa jednostka wysokoprężna o mocy 120 KM i 2-litrowy silnik MultiJet II turbodiesel o mocy 140 KM lub 170 KM.

Pod maskę trafił nowy, trzycylindrowy "benzyniak" o pojemności 1 litra. Pod maskę trafił nowy, trzycylindrowy "benzyniak" o pojemności 1 litra.
Na pewno dużym plusem nowego Renegade'a są zaawansowane technologicznie funkcje bezpieczeństwa, w tym m.in. system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu (Lane Departure Warning-Plus), inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Assist) z systemem rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) oraz system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus) z systemem aktywnego hamowania awaryjnego (Active Emergency Braking) w wersji Limited.

  • Jeep Renegade 2019.
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
  • Jeep Renegade
Cennik zmodernizowanego Jeepa Renegade'a otwiera kwota 73 900 zł. Egzemplarz testowy w wersji Limited został wyceniony na kwotę 114 tys. zł.

Samochód do testów użyczył dealer Auto Plus.

Miejsca

Opinie (61) 1 zablokowana

  • a pod maską Renegade ale poza unią wolnossący 2.4 L Tigershark (2)

    tak mnie to boli, że prędzej wyprowadzę się np do Rosji albo Kanady, niż kupię uturbione 1.0 w PL

    • 6 2

    • bo w Polsce akcyza na 2.4 wynosi 18,6% (1)

      zamiast 3,1%.
      Nikt nie przepłaci tyle za fiata.

      • 1 0

      • ale chodzi o europejskie normy czystości spalin a nie o polską akcyzę

        jeśli posiadasz dokumenty potwierdzające, że mieszkasz/bywasz/pracujesz w kraju gdzie taki jest sprzedawany, możesz jeździć w Polsce bez przerejestrowania.
        Jeździsz na tamtych blachach i mogą ci skoczyć.

        • 0 0

  • to juz nie jest jeep !!!

    • 8 2

  • Wyglądem przypomina fiata pandę

    • 4 4

  • chcialem to kupic, wybralem dusterA (2)

    normalny silnik mial, a nie fiatowskie turbo z plastiku.

    Niby ladny, niby jeep a w srodku dla 4osob i to malych. niestety.

    • 5 9

    • Jeżeli ten Jeep mam mało miejsca w środku to jesteś kimś o wzroście 2,5 m

      Kupiłeś Dacie Duster i żałujesz i wylewasz żale .....

      • 3 1

    • nawet twoja d..pa tam nie zagościła

      kolego jesteś nie normalny, jeżeli twierdzisz że nie ma miejsca a tylko dla małych osób. Doznałem dużego szoku kiedy siadłem z tyłu za kolegą który ma 180 wzrostu a 185 i normalnie siedziałem co na tę klasę auta to bardzo dużo. Jedynie co to bagażnik bardzo mały jakby nie mogli go z parę centymetrów wydłużyć. Natomiast cena w jakieś w miarę przyzwoitej wersji odstrasza

      • 0 0

  • Padło

    Trzy cylindrowa litrówka spalająca 10 litrów gratulacje .

    • 7 2

  • A ja mam

    1.4 turbo pali 7.1 na 100 km bardzo fajne pojemne auto choc troche nieprecyzyjny uklad kierowniczy ale ogolnie polecam

    • 3 0

  • Ale brzydki ten ...

    fiat...

    • 3 7

  • wybierać najtańszą rzecz, to jak podrywać najbrzydszą dziewczyne na imprezie (1)

    na trzeźwo nie da rady

    • 2 4

    • eee tam

      wybierz starą przechodzoną pudernicę za ciężkie pieniądze. Ja wolę nówkę choćby nie była zbyt piękna,ale świeżutka i zrywna.

      • 0 0

  • Fajne auto. Szkoda że Dacia skopiowała tylne światła bo paradoksalnie teraz Jeep kojarzy mi się z Dacią..

    • 6 0

  • To chyba żart z tymi silnikami

    Jeździlem 1.4 140KM, nie jechało, na 6 biegu gaz w podłoge a auto zwalniało :D
    Ostatecznie wziąłem Compassa 2.0 170 i jakoś to jedzie.
    Następny będzie Wrangler, chociaż tam też już eko terroryści blokują najlpeszy silnik Pentastar :(

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane