- 1 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (26 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (24 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (17 opinii)
Kładka na Zaspie zniknie lub się zmieni. Trzy wizje
Minusy: jest przaśna, przeskalowana i droga w utrzymaniu. Plusy: zapewnia stosunkowo bezpieczne przejście nad ruchliwą dwupasmową ulicą. Tych pierwszych jest więcej, więc kładka na Zaspie nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II na pewno się zmieni. Wachlarz pomysłów obejmuje zarówno jej całkowitą rozbiórkę jak i utworzenie na niej miejskiego ogrodu.
Gdy z planów nic nie wyszło, kładka na 40 lat wpisała się w krajobraz dzielnicy. Dziś straszy. Wielkością, niefunkcjonalnością, wysokimi kosztami utrzymania. Wymaga kolejnego, kosztownego remontu, dlatego urzędnicy wpadli na pomysł, by się jej pozbyć.
- Zrobiliśmy badania ruchu pieszego na kładce. Okazało się, chodzą po niej głównie pasażerowie korzystający z przystanków tramwajowych i autobusowych w ciągu al. Rzeczpospolitej. Wykorzystują jednak wyłącznie jedną część kładki, tę z windami - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy rozpatrują trzy różne warianty przebudowy węzła. Przy każdym z nich uwzględniona jest budowa pełnego skrzyżowania na al. Rzeczpospolitej, na wysokości ul. Żwirki i Wigury . Dzięki temu z tej osiedlowej ulicy można by włączyć się do ruchu zarówno w stronę Wrzeszcza, jak i Przymorza. Dodatkowo uspokoiłoby to ruch na całej alei.
Wariant 1: oszczędnościowy
Zakłada rozbiórkę części kładki, tej która wymaga pilnego remontu i będącą praktycznie niewykorzystywaną. Jeśli miasto zdecydowałoby się na ten wariant to głównie ze względu na niższe koszty całej operacji. Szacuje się, że częściowe wyburzenie kładki kosztowałoby ok. 2 mln zł.
porównać
Wariant 2: kładka znika
Realizacja tego pomysłu oznaczałaby całkowite wyburzenie przestarzałego obiektu. Aby zapewnić pieszym dojście do przystanków, nad łącznicami zjazdowymi i wjazdowymi z al. Rzeczpospolitej na al. Jana Pawła II powstałyby przejścia dla pieszych. Powstałyby one nad jezdniami, które w tym miejscu biegną w niecce. Konieczne byłoby jednak wytyczenie naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczpospolitej. Dlatego - jak już wspomniano wyżej - wiązałoby się to z koniecznością uspokojenia ruchu na tej ulicy.
Jak zastrzegają urzędnicy, ze względu na zakres prac - zarówno wyburzeniowych, jak i budowlanych - koszty realizacji tego wariantu mogłyby wzrosnąć do 3-4 mln zł. Dodają jednak, że po uwzględnieniu kosztów, które nie zostaną wydane na niezbędny remont i bieżące utrzymanie, ten wariant stałby się najbardziej opłacalny.
porównać
III wariant - High Line na Zaspie
Ostatnim pomysłem - najbardziej śmiałym, a przy tym najbardziej kosztownym - jest generalny remont całego obiektu i dostosowanie go do funkcji rekreacyjno-wypoczynkowej. Według odważnych zamierzeń miejskich planistów, na kładce miałaby się pojawić zieleń, ławki, leżaki czy punkt widokowy.
Odniesieniem miałaby być - oczywiście z zachowaniem wszelkich proporcji - nowojorska linia High Line. Na nieczynnych wiaduktach kolejowych w zachodniej części Manhattanu kilka lat temu stworzono atrakcyjną przestrzeń do relaksu i wypoczynku, która dziś jest już jedną z wizytówek Nowego Jorku.
Wydaje się jednak, że na gdańskie wydanie takiego parku będziemy musieli poczekać. Na przeszkodzie mogłyby stanąć nie tylko wysokie koszty, ale i lokalizacja inwestycji - trudno wyobrazić sobie tłumy mieszkańców, wypoczywających nad ruchliwą trasą, gdy tuż obok mają do dyspozycji dwa parki: im. Jana Pawła II i Millenium Gdańska , a nieco dalej Park Reagana i pas nadmorski.
Obecna kładka dla pieszych na Zaspie
Opinie (485) 4 zablokowane
-
2017-12-06 08:48
Ktoś pytał mieszkańców Zaspy o zdanie? (1)
czy znowu urzędasy Adamowicza wiedzą lepiej co ludziom potrzebne, a może wiedzą czego oczekuje developer w zamian za kilka apartamentów!
Nie obce nam takie praktyki znane ostatnio z Wa-wy o których sama prezydent miasta nic o wałkach nie wiedziała, biedulka, tak jak nasz PAN prezydent buahahaha.- 5 2
-
2017-12-06 09:21
takich idiotów jak ty niewarto pytac wystaczy przeczytac twoje chwalenie sie głupota
- 0 2
-
2017-12-06 09:26
Pamietajcie ze te krytyczne głosy to w 100% głosy buraków w swoich blachosmrodach! (1)
Nikt z pieszych rowerzystów nie jest przeciwny rozwiązaniom które są dla nich najlepsze!!
- 2 7
-
2017-12-06 16:50
Oraz 1300% obcisłogacich lub jednego który tutaj trolluje za rowerami
- 0 0
-
2017-12-06 09:42
Zabrakło najprostszego rozwiązania.
Zasypanie tuneli do poziomu zero, zrobienie dużego ronda z możliwie największą ilością przejść naziemnych - teren po zasypanych tunelach wypełnić budynkami z fasadą i mamy nowoczesne miejsce.
No i oczywiście zasypać pozostałe tunele na Zaspie!- 4 6
-
2017-12-06 10:00
temat stary jak świat
Kładka w obecnej formie jest bez sensu, wystarczy w zupełności jedna nitka, bo głównie idzie się nią do tramwaju. Zrobienie przejścia z pasami to najgorszy wariant, bo trzeba by ograniczyć ruch i zrobić kolejne światła, a w pobliżu przy innych przystankach tramwajowych są przejścia podziemne
- 3 6
-
2017-12-06 15:27
Brawo, idąc tym tokiem rozumowania pozbądźmy się urzednikow bo są zbyt kosztowni
a ich pomysły mało praktyczne, ktrotkowzroczne i zbyt drogie.
Kładka kosztowna to chcą się jej pozbyć... ech... ile jeszcze zniszczonych zostanie dobrych rozwiązań drogowych...ech...- 4 1
-
2017-12-06 20:41
Rowerzystom namalować ścieżkę 0,7m
Umyć, oczyścić, oświetlić i nie psuć.
- 1 1
-
2017-12-06 20:57
Sing
Dajcie to do projektowania nowym ludziom. Mamy inne czasy, inne technologie. Oglądnijcie jak to robi się w Singapurze - wiem równik. ale chodzi o przykłady myślenia. Nikt tam nie puści ludzi w poprzek drogi gdzie samochody jadą 100 km/h.
- 2 1
-
2017-12-06 22:46
Nie rozumiem co jest złego w tej kładce, skrzyżowanie jest tam trzy poziomowe z czego dwa poziomy są całkowicie bezkolizyjne
- 3 0
-
2017-12-07 08:35
Jej bezsens pokazuje ten czlowiek idący na przełaj po trawniku - w 27 sekundzie filmu (1)
(w lewym dolnym rogu ekranu)
- 1 1
-
2017-12-07 10:04
piesek chce siku
Ten człowiek po prostu wyprowadził psa na spacer. Co w tym bezsensownego?
- 0 0
-
2017-12-07 10:02
dokończyć, nie burzyć
Może się mylę, ale ta kładka wygląda dla mnie na niedokończony projekt, co było norma w czasach, kiedy ją budowano. Ewidentnie brakuje zejść, lub podjazdów dla rowerów wzdłuż Al. Jana Pawła II.
Poza tym, jest to obiekt charakterystyczny, którego nie powinno się burzyć, a raczej pomyśleć o dobudowaniu funkcjonalnej infrastruktury.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.