• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto nieugięte w sprawie płatnych parkingów w pasie nadmorskim

Maciej Korolczuk
7 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Kierowcy mylą płatne parkingi ze strefą płatnego parkowania. Urzędnicy na to uczulają i przypominają, że od 1 lipca w pasie nadmorskim trzeba płacić za postój przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Kierowcy mylą płatne parkingi ze strefą płatnego parkowania. Urzędnicy na to uczulają i przypominają, że od 1 lipca w pasie nadmorskim trzeba płacić za postój przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Gdańscy urzędnicy wyciągają pierwsze wnioski z wprowadzenia płatnych parkingów w pasie nadmorskim. Przy wjazdach pojawią się dodatkowe oznaczenia o konieczności wnoszenia opłat przez całą dobę i 7 dni w tygodniu, bo wielu kierowców utożsamia te miejsca z miejską strefą płatnego parkowania i uznaje, że w weekend płacić nie musi. Kwestii do poprawek jest jednak zdecydowanie więcej.



Jak oceniasz pilotażowy program płatnych parkingów w pasie nadmorskim?

Mija tydzień od wprowadzenia płatnych parkingów w pasie nadmorskim w Gdańsku. Od zeszłego piątku 13 miejskich parkingów od Sobieszewa do Jelitkowa - dotąd bezpłatnych - należy do prywatnych dzierżawców. Wprowadzenie opłat (3 zł za godzinę, całodobowo przez 7 dni w tygodniu) oburzyło mieszkańców i kierowców (671 opinii). Codziennie do naszej redakcji kolejne osoby zgłaszały szereg nieprawidłowości. Czy pilotażowy program "ucywilizowania" parkowania w pasie nadmorskim już teraz można uznać za porażkę? A może wystarczy wyciągnąć wnioski, poprawić błędy, by przekonać kierowców, że to jednak ma sens?

Przestarzałe parkomaty

Najwięcej krytycznych uwag dotyczyło niedziałających, awaryjnych (w Sobieszewie zgłaszane były już drugiego dnia) i przede wszystkim przestarzałych parkomatów. Miasto nie wymogło na dzierżawcach, by ci zapewnili kierowcom nowoczesne urządzenia, w których można płacić kartą płatniczą. Automaty przyjmują tylko bilon, nie mają stałego dostępu do prądu (przez co sprawiają wrażenie, że nie działają), nie wydają reszty, przez co w wielu miejscach (np. na parkingu przy ul. Czarny Dwór) rozmienienie gotówki okazuje się kłopotliwe.

W praktyce okazuje się też, że w wielu miejscach sprzedawcy nie są chętni do rozmieniania pieniędzy, szczególnie, gdy z takim problemem zwraca się w ciągu dnia wielu kierowców.

Wtorkowa naprawa parkomatu na Zaspie. Nasz czytelnik zaparkował tam auto o godz. 14.30 i nie mógł opłacić postoju. Gdy półtorej godziny później wrócił do auta, za wycieraczką znalazł wezwanie do zapłaty i spotkał pracownika naprawiającego urządzenie. Wtorkowa naprawa parkomatu na Zaspie. Nasz czytelnik zaparkował tam auto o godz. 14.30 i nie mógł opłacić postoju. Gdy półtorej godziny później wrócił do auta, za wycieraczką znalazł wezwanie do zapłaty i spotkał pracownika naprawiającego urządzenie.

Bezpłatne miejsca dla mieszkańców

Wobec turystów Krakowa czy Warszawy byłoby to nie fair, gdyby mieszkańcy Gdańska byli zwolnieni z opłat, a oni sami musieliby płacić - tłumaczy Maciej Radowicz, wiceszef ZDiZ.

W mailach i licznych komentarzach pod naszymi poprzednimi artykułami mieszkańcy - szczególnie nadmorskich dzielnic - dopytywali o możliwość bezpłatnego parkowania na komercyjnych parkingach. Miałoby się odbywać np. poprzez wydawanie identyfikatorów i dodatkowe oznakowanie parkingów z informacją na tablicy "nie dotyczy mieszkańców". W czwartek podczas wideoczatu z Maciejem Radowiczem - wicedyrektorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz Agnieszką Grabowską ze Straży Miejskiej zapytaliśmy o to urzędników.

- To trudne ze względów logistycznych. Trudno sobie wyobrazić całe przedsięwzięcie, musielibyśmy bowiem wydać kilkadziesiąt tysięcy takich identyfikatorów. Poza tym to są drogi publiczne, do których wszyscy użytkownicy mają takie samo prawo. Wobec turystów z Krakowa czy Warszawy byłoby to nie fair, gdyby mieszkańcy Gdańska byli zwolnieni z opłat, a oni sami musieliby płacić - tłumaczy wiceszef ZDiZ.
Wielu kierowców szuka darmowych miejsc. Na zdjęciu zastawiona ul. Wczasy w niedzielne popołudnie. Wielu kierowców szuka darmowych miejsc. Na zdjęciu zastawiona ul. Wczasy w niedzielne popołudnie.
Zobacz także: Oceniamy nadmorskie parkingi

Tłumaczenie urzędników może dziwić, bo o ich pomyśle pisaliśmy już w kwietniu, a decyzje zapadły jeszcze wcześniej. To wystarczająco dużo czasu, by przeprowadzić akcję informacyjną i wydać identyfikatory, oczywiście nie wszystkim kierowcom zameldowanym w Gdańsku, ale chętnym np. poprzez rady dzielnic. Nadzieje na przywrócenie darmowych miejsc parkingowych rozwiewa jednak Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ.

- Potencjał parkingowy obszarów al. Hallera był badany przed wprowadzeniem tam parkingów płatnych. Oceniliśmy, iż miejsca postojowe w podwórkach bloków tam usytuowanych są w stanie pomieścić pojazdy mieszkańców. Po raz kolejny sprawdziliśmy to na początku tygodnia. Sytuacja nie uległa zmianie.
Podobne tablice do tej, która stoi przy parkingu na ul. Lawendowej pojawią się na wjazdach na parkingi w pasie nadmorskim. Podobne tablice do tej, która stoi przy parkingu na ul. Lawendowej pojawią się na wjazdach na parkingi w pasie nadmorskim.
To nie jest strefa płatnego parkowania

Wiele głosów - tak media, jak i sami urzędnicy - odebrali od kierowców, którzy dostali wezwanie do zapłaty po pierwszym weekendzie obowiązywania płatnych parkingów.

- Kierowcy mylą te parkingi ze strefą płatnego parkowania, a te nimi nie są. SPP, jaką znamy choćby z Głównego Miasta nakłada na kierowców obowiązek wnoszenia opłat postojowych w określonych godzinach, ale tylko w dni powszednie. Kierowcy w pasie nadmorskim uznawali więc, że parkując auto w sobotę i niedzielę są zwolnieni z tych opłat. A to błąd. W pasie nadmorskim parkingi należą do prywatnych dzierżawców i są płatne przez siedem dni w tygodniu, a także w nocy. Kierowcy muszą o tym pamiętać - dodaje Radowicz.
Urzędnicy odnieśli się też do sprawy płacenia za parking przez 24 godz. na dobę. Podkreślali, że to program pilotażowy i nie wykluczyli, że jeśli powróci w przyszłym roku (decyzja ma zapaść po wakacjach), system opłat zostanie zmodyfikowany.

Nie można płacić mobilnie

Mylenie parkingów płatnych od 1 lipca z miejską strefą płatnego parkowania niesie za sobą jeszcze jeden problem. Kierowcy chcą tam płacić za postój przez aplikacje mobilne. W efekcie ich pieniądze trafiają nie do tego adresata, do którego powinny trafić, a oni dostają mandat.

- To jeden z pierwszych wniosków, jakie wyciągnęliśmy po kilku dniach od uruchomienia parkingów. Dostawimy tam dodatkowe tablice i uczulimy kierowców, że weekend czy święta nie zwalnia ich z opłat za postój - podkreśla Radowicz.
O konieczność wnoszenia opłat za parkowanie pytali też motocykliści. Ani wicedyrektor ZDiZ, ani wicekomendant SM nie byli w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

Opinie (479) 4 zablokowane

  • (19)

    Jak ktoś nie chce płacić niech parkuje 3 km od plaży.Prosta sprawka) Bierzemy te parawany,młotki i inne rzeczy na plecy i z uśmiechem idziemy 3 km)Dla zdrowia.A i to że zaoszczędzi taki 5 zł to już napawa dumą)Jedyny minus że takie indywiduum spóźni się trochę i nie rozstawi 26m parawanu a jedynie 11.Ale na 2 osoby to i tak aż nadto,oby tylko w tym spacerku klapki Kubota się nie zagubiły)

    • 102 154

    • a co ze smrodem ? (2)

      nieś to tyle

      • 3 0

      • Nawykły (1)

        Nałogowi cykliści zawsze walą jak magazyn odzieży brudnej w koszarach.

        • 2 1

        • spocony kierowca z kilkudziesięcioletnią ciążą spożywczą pachnie fiołkami

          jego bryka także rozsiewa zioła maj.

          Twoje podpisy i posty świadczą, że promieniejesz wiedzą i życzliwością do ludzi.

          • 0 0

    • mozna przy stadionie i dojechac sobie tramkiem (11)

      • 22 10

      • przy stadionie

        Miejsca są platne

        • 0 1

      • Podatki (9)

        Tak - można też kupić samochód (niejednokrotnie za ciężko zarobione pieniądze)i postawić go pod domem tak dla ozdoby,tylko dlatego,że "Nasi" cudowni włodarze postanowili "okradać" Nas na każdym kroku i próbują - jak widać z pozytywnym skutkiem - wmówić Nam,że tak powinno być.

        • 33 16

        • no i w tym problem. kupi dymiacego zloma i mysli ze mu sie wszystko nalezy za darmo. kupiles to musisz sie liczyc z dodatkowymi (7)

          kopenhaga 160samochodow na 1000mieszkancow
          berlin 370 na 1000
          a biedny gdansk 670na tysiac mieszkancow

          komentowac trzeba?

          • 18 27

          • Metro. (4)

            Zdaje się, że w oby tych miastach jest metro. Czy to wymaga komentarza?

            • 9 2

            • ile kosztuje bilet na metro?

              ile kosztuje koszt budowy jednego kilometra tunelu do metra?

              Za koszt budowy 1 kilometra tunelu pod Martwą Wisłą można by zbudować pełną sieć wygodnych dróg dla rowerów wspomaganych elektrycznie i poprawić dostęp pieszych i rowerzystów do wszystkich węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej w Trójmieście

              • 1 1

            • w Trójmieście jest SKM i PKM

              kiedyś SKM jeździło co 6 minut.

              Ile czasu zajmuje przejazd z centrum Berlina do plaży nad Wannsee?

              Jak na razie to szukasz argumentów pod z góry postawioną tezę, zgodnie z tradycją: jak jest pies, to i kij na niego się znajdzie.

              • 2 1

            • i bilety metropolitalne za 5% minimalnego wynagrodzenia (1)

              a w gdańsku za prawie 20%...

              • 3 2

              • a i zapomnialem dodac, że w centrum berlina za całodniowy postój (24 godziny!) zapłace 5

                w bogatej polsce bogatych polaków zapłacę grubo ponad 40 zł...

                • 2 2

          • dojazd z Ujeściska do Jelitkowa 1,5 godz. (1)

            tłok, smród i strata czasu.

            • 27 7

            • to jedź nad jezioro

              do kolbud masz 15 minut

              • 8 10

        • bo kupno samochodu to nie koniec wydatków a początek

          ubezpieczenie, naprawy, amortyzacja, paliwo, PARKINGI.

          trzeba to przemyśleć PRZED zakupem a nie podjeżdżać 20-letnim passatem i marudzić że 3zł trzeba do skrzynki wrzucić.

          • 6 4

    • 3,2,1 km

      3 km od plaży jest kolejka SKM Przymorze, czy Oliwia. Ale od SKM Żabianka jest już tylko 2km.
      A jak przejście 2km jest trudne, do w Sopocie jest tylko 1km

      ps. od tramwaju w Jelitkowie czy Brzeżnie masz na plażę aż 300m.

      • 1 2

    • Właściwie wystarczy 200 m dalej zaparkować

      w skrajnych przypadkach 10m dalej : p

      Ale mieszkańcy mają prawo się wkurzać, że parkingi przy plaży będą przerzedzone a in będzie ciężej w uliczkach osiedlowych zaparkować

      • 12 1

    • Wylewaj może swoje żale gdzie indziej albo spozytkuj swoją energię na coś pożytecznego

      • 5 3

    • Twój nick idealnie odzwierciedla twój intelekt the Billu

      • 10 10

  • Bezczelność i arogancja urzędasów (3)

    zobaczymy w wyborach, zdiz też poleci.

    • 62 14

    • ale za co? za to że miasto pobiera na swoim terenie opłaty? (2)

      trzeba było kupić mieszkanie z miejscem postojowym a nie żerować na publicznym

      • 9 13

      • nie miasto (1)

        Tylko spoleczka

        • 1 2

        • miasto dostało już swoje pieniądze - poczytaj inne artykuły w tym temacie

          • 2 0

  • Olbrzymi bład władz miasta Gdanska (6)

    W czasach agresywnego działania PiS to błąd.Jaro wymyśli wybory i przez takie nie przemyslane decyzje PiS dojdzie w Gdansku do władzy.Panie Prezydencie to nie czas na takie działanie.PiS rozdaje a Pan szuka pieniedzy.Natychmiast cofnąć decyzje i przeprowadzic konsultacje z mieszkancami.

    • 75 17

    • Sami sobie strzelili w stopę i jeszcze idą w zaparte że to był dobry strzał :) (2)

      Nikt po nich płakał nie będzie.
      Jak dla mnie może być bezpartyjna koalicja ludzi którzy nie nienawidzą samochodów

      • 6 1

      • jeśli ktoś nie jeździ samochodem na plażę (1)

        to wcale nie musi oznaczać, że nienawidzi samochodów.

        Twój tekst dowodzi jedynie mentalnego uzależnienia od samochodu.
        Mało który z ludzi uzależnionych czymkolwiek przyznaje się do tej przypadłości.

        • 0 2

        • tak jak robi to np. dwóch minusujących

          • 0 0

    • Idź przeprowadź konsultacje u...lekarza (1)

      • 6 14

      • Juz bylem powiedzial ze tobie nic juz nie pomoze tylko lewatywa\.

        • 1 2

    • Bardzo mi przykro.

      Obawiam się, że Pan Adamowicz ten od Halla to już dawno ma nas w d......
      Bardzo mi przykro.

      • 11 2

  • gdynianie (4)

    Gdynia ma gehennę ze Szczurkiem, to dlaczego gdańszczanie mają mieć lepiej?

    • 20 18

    • Ale Gdańsk Adamowicza już ostatnie 2 lata o ile wcześniej nie wyleci (3)

      przebrała się miarka

      • 4 1

      • a co proponujesz jego następcy? (2)

        stawiam orzechy przeciw migdałom, że jeśli nie opracuje systemu zarządzania popytem na parkowanie, to nie zyska poparcia.

        • 0 1

        • Niestety, niestety (1)

          Aktywiści w rajstopkach to tylko drobny ułamek elektoratu. Podatnicy jeżdżą do pracy samochodami i władze to wiedzą, tylko cały czas uważają, że mogą owieczki ogolić jeszcze trochę.

          • 0 1

          • zbadaj barometry opinii publicznej

            za ograniczeniem roli samochodów w mieście optuje większość mieszkańców

            • 0 0

  • Samochody zarejestrowane w Gdańsku nie powinny płacić za parking na plaży! (15)

    Samochody zarejestrowane w Gdańsku nie powinny płacić za parking przy plaży!

    • 75 29

    • drogi masz za darmo (skladaja sie na nie wszyscy mieszkancy) i to powinno ci wystarczyc (10)

      parkingi za darmo tylko park&ride albo swój prywatny

      • 10 16

      • No ile dołożyłeś do tej drogi drogi piechurze no ile? (3)

        Ja w jednym tankowaniu ok 200zł czystego podatku więc szczym ryj

        • 4 4

        • podaj definicję piechura (2)

          przypuszczalnie sam nim bywasz bardzo często. Do sypialni wjeżdżasz bryką?

          Wpływy z podatków od paliw i zakupu samochodów pokrywają zaledwie ułamek kosztów budowy i utrzymania dróg i parkingów.

          Miasta z mieszkańcami uzależnionymi od samochodów mają kłopoty z pokryciem kosztów epidemii chorób cywilizacyjnych: przyspawanie mentalne do samochodu zwykle skutkuje kilkudziesięcioletnią ciążą spożywczą: zbadaj swoje BMI.

          • 2 2

          • Na szybko znalazłem tylko dane sprzed 5 lat (1)

            Ale sytuacja nie zmieniła się od tego czasu specjalnie:
            "Jak obliczył DGP, w 2010 r. wszyscy polscy kierowcy zostawili w kasie państwa około 50 mld złotych. To jedna piąta całkowitych ubiegłorocznych dochodów szacowanych na 250 mld złotych. Jednak tylko nieznaczna część tych pieniędzy wróciła do kierowców w postaci inwestycji drogowych."

            • 1 2

            • cytujesz nie po raz pierwszy dane opracowywane przez ludzi mentalnie przyspawanych do samochodu

              nie chodzi tylko o inwestycje drogowe z budżetu centralnego, ale nakłady na budowę i UTRZYMANIE ulic i parkingów.

              O chorobach cywilizacyjnych i kosztach ich leczenia nie wspomniałeś, temu się nie dziwię. Wielu chorych nie jest świadomych swoich ułomności, nadal proponuję mierzyć regularnie BMI, to też kosztuje.

              • 2 0

      • popatrz ktoś nie ma dzieci, a składa się na place zabaw (5)

        • 23 1

        • zgadza sie, ale takich na podatnika koszt praktycznie nie ma (4)

          99% to prywatne place zabaw. kilometr zas drogi to juz bardzo konkretne obciązenie dla kasy miasta..

          • 4 13

          • zamknijmy drogi - taki postęp a la Adamowicz (3)

            grunt, że mamy złoty nocnik, ecs'y i inne potrzebne cuda

            • 12 4

            • przeginanie jest tak nudne, że zęby bolą (2)

              skądinąd warto stopniowo wdrażać program zamykania wylotów niektórych ulic osiedlowych, aby nie były one wykorzystywane do objeżdżania korków na głównych arteriach.

              • 1 2

              • przeginanie jest tak nudne, że zęby bolą (1)

                A oszołomy w rajstopkach robią to tutaj bez chwili przerwy.

                • 1 2

              • jakaś zdolność do refleksji się pojawia

                inwektywy nadal trwają.

                Zamiast się przedstawiać tak jak to nagminnie robisz, przypomnij sobie pierwotny nick: matematyk, do tego kierowca

                • 1 0

    • Tiaaa (3)

      Samochody zarejestrowane w Gdańsku nie powinny się tam pojawiać. Do każdej plaży istnieje dojazd by ZKM, korona z głowy spadnie?

      • 11 22

      • (2)

        Tak spadnie, zwłaszcza jak mam jechać godzinę i mieć po drodze 4 awarie tramwajow i spóźnione autobusy..

        • 15 5

        • Tak spadnie (1)

          To jedź autem ( nie za darmo ) i płać za parking - wygody kosztują.

          • 11 16

          • to jest niezgodne z prawami czlowieka

            Różnicowanie na biednych i bogatych ;)

            • 0 1

  • (3)

    Spoko, UM jest nieugiete więc my też bądźmy i nie korzystajmy z tych parkingów. Bądźmy chociaż raz solidarni i pokażmy im, że te płacić nie będziemy. Może znajdzie się jakiś inteligentny i zrozumie, że to nie ma sensu.

    • 23 2

    • ironia - tylko wobec kogo? (2)

      mam nadzieję prowadząca do odspawania mentalnego niektórych przedpiśców od samochodu.

      • 0 2

      • (1)

        Niektórzy dyskutanci ewidentnie mają problem z mentalnym odpierniczeniem się od samochodu.

        • 1 2

        • inni mają problem z odpierniczeniem się od ludzi naciskających na pedały

          choć sami to robią korzystając w większości przypadków z trzech pedałów

          • 0 0

  • te oplaty są za niskie powinno byc po 5 zł!!Blachosmrodziarze są przyzwyczjeni ze wszystko mieli zadarmoche! (8)

    teraz juz niech sie nauczą ze beda płacić coraz częściej!!

    • 11 41

    • (4)

      Niech rowerzyści płacą, dlaczego oni mają mieć za darmo?

      • 8 8

      • dlatego, że drogi dla rowerów i miejsca do parkowania ich (2)

        są dużo bardziej efektywną formą wykorzystania przestrzeni miejskiej.

        Każdy przejazd rowerem to korzyść (oszczędność kosztów) dla miasta.

        Wyobraź sobie te kilka tysięcy rowerzystów jeżdżących codziennie wzdłuż plaży zapakowanych do samochodów: ile miejsca by trzeba przeznaczyć dla nich?

        Swoim wpisem dajesz jedynie wyraz ograniczoności swoich skojarzeń.

        • 0 2

        • dla mnie (1)

          Dużo bardziej efektywne jest jeżdżenie samochodem ponieważ nie jestem socjalista

          • 0 1

          • może socjalistą nie jesteś, ale liczyć swoich pieniędzy nie potrafisz

            • 0 0

      • OC tez powinni mieć jak każdy pojazd

        • 3 2

    • Kierowcy, dziecino, nie mają za darmochę, bo są dojną krową wszystkich władz tego kraju (2)

      Cykliści za to nie płacą podatków od kieszonkowego od mamy i nie mają wyczucia, co ile kosztuje.

      • 3 2

      • mają często lepsze wyczucie niż przyspawani mentalnie do samochodów (1)

        jak na razie to użytkownicy samochodów przodują w generowaniu wyzwisk i obelg.

        Wpływy z podatków ze sprzedaży samochodów i z akcyzy ze sprzedaży paliwa pokrywają jedynie ułamek kosztów budowy i utrzymania dróg i parkingów dla samochodów.

        • 0 4

        • nie ulamek

          A pokaźną cześć. Kierowcy to dojna krowa dla rzadu

          • 0 1

  • Zlodzieje (4)

    Mnie płatny parking na Stogach kosztował dużo nerwów i problemów. Niestety ale fakt że miejsce parkingowe kosztuje 3zl za godzinę ZAWSZE doprowadzil do nieopłacalności mój biznes. mam dość tego burdelu. Co to za cyganeria, miasto może pobierać opłaty w dni tygodnia do 18:00, a wymyślilo sobie jak ominąć prawo oje*ać ludzi. Skandal. Władze miasta to złodzieje. Zabieram mój biznes z Gdańska, pie*rz się UM, adamowicz i reszta, nie dostaniecie mojego CITu

    • 39 5

    • Ja tez uciekam z Gdanska. (1)

      Mam dosc biurokracji i pazernosci tych wladz.

      Zycze powodzenia, moze spotkamy sie kiedys w normalnym miescie.

      • 5 1

      • normalne miasto to takie, które pobiera opłaty za parkowanie

        lub zleca tę czynność wyspecjalizowanym firmom.

        Szkoda jedynie, że wprowadzenie systemu nie było poprzedzone akcją wyjaśniającą sens tego ruchu.

        • 0 0

    • Popieram.

      Juz bylem krok od umowy z deweloperem na kupno mieszkania kolo obwodnicy. Lubie sobie pojechac nad morze, ale lokalizacja oznacza minimum 1h 20 min w komunikacji lub 16 min samochodem. I te oplaty parkingowe przewazyly szale. Juz przedtem byl totalny wyzysk obywatela. Dojenie zmotoryzowanych przy kazdej okazji pod byle pretekstem, wykorzystujac celowo utrzymywany deficyt miejsc parkingowych. Ostatnia wycieczka nad morze i 15 zlotych zostawionych w parkomacie dla jakiejs firemki za parkowanie na drodze publicznej - nie w strefie nawet, tylko na dzierzawie pasa ruchu budowanego z naszych podatkow - pomoglo mi podjac decyzje. To jest chore miasto. Rak urzedniczy toczy je od wewnatrz. A ja nie zamierzam splacac jego deficytu wygenerowanego przez moloch-inwestycje rodem z komuny.

      Uciekam do Torunia lub Bydgoszczy. A nad morze bede jezdzil w bardziej przyjazne miejsca niz budyniowy folwark.

      • 7 1

    • racja

      Parkingowi okradają nas, kryszę nad nimi trzymają budyniowaci (za co dostają działkę). A my jesteśmy robieni w bambuko....

      • 3 1

  • Tylko bojkot obywatelski tych niemadrych decyzji urzednikow miasta... (2)

    • 7 2

    • Jaki bojkot ? (1)

      Skoro to Gdańszczanie rządzą miastem to weźmy sprawy w swoje ręce i zlikwidujmy te parkingi a parkometry można zawsze zawieść Adamowiczowi pod gabinet a przynajmniej pod budynek RM

      • 0 1

      • tiaaa, i traćmy czas na jeżdżenie w kółko po to, by znaleźć miejsce do parkowania

        • 0 0

  • (3)

    Płatne parkingi, no dobra niech będą, ale 24 godz. na dobę to jest chore!!!

    • 12 1

    • a jaki jest sens parkowania przy plaży w godzinach nocnych? (2)

      jaką będziesz miał korzyść z braku opłat za parkowanie po 22:00?

      • 1 1

      • Tam mieszkają ludzie (1)

        Także po 22:00

        • 0 0

        • ludzie mieszkają na płatnych parkingach?

          jeśli nie, to mają korzyść z tego, że nikt im nie zajeżdża w nocy na płatny parking

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane