• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mikrodostawczaki

BaWo
10 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 14:17 (8 lutego 2008)
Współczesne minidostawczaki w niczym nie przypominają dawnych, topornych pojazdów o takim przeznaczeniu. Współczesne minidostawczaki w niczym nie przypominają dawnych, topornych pojazdów o takim przeznaczeniu.

Przestronne, mogące zabrać prawie tonę ładunku i mające wielkość normalnego kompakta. Od kiedy w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych na rynku pojawiła się nowa generacja małych dostawczaków, nic już nie było takie same. Dziś na rynku debiutuje kolejna rodzina samochodów do pracy. Tym razem to minidostawczaki.



Dostawczak: mały i zawsze elegancki w pracy. Dostawczak: mały i zawsze elegancki w pracy.
Najpierw, w 1996 roku, Citroen Berlingo i Peugeot Partner. Zaraz za nimi zaś Renault Kangoo i Fiat Doblo. To przez nie do lamusa odeszło nieodwołalnie małe auto z klasyczną szoferką i nieforemną paką zamiast bagażnika i tylnych siedzeń.

Nowe pokolenie dostawczaków połączyło w sobie cechy dużego furgonu i klasycznego kombi i to wszystko przy rozmiarach auta kompaktowego. Po ponad dziesięciu latach Fiat i PSA postanowiły pójść krok dalej. Tym razem w rozmiar C3 i Clio, czyli klasy B. Nowe mikrovany mają pojemność samochodów kombi i umożliwiają, w wersjach towarowych, odliczenie VAT. Citroen Nemo, Peugeot Bipper i Fiat Fiorino mają 3,86 m długości, ich przestrzeń ładunkowa wynosi 2,5 m sześc. Ładowność wynosi 610 kg. Wyposażono je w asymetryczne drzwi tylne oraz odsuwane drzwi boczne. Zbudowano je tak, aby idealnie sprawdzały się w zatłoczonych ulicach miast.

Oprócz blaszanych wersji dostawczych, stworzono także niewielkie kombi. W tym przypadku wygodę mają użytkownikowi zapewnić podwójne przesuwne drzwi boczne, łatwo odchylane tylne siedzenia, oraz wyposażenie nie odbiegające od standardów porównywalnych samochodów osobowych.

Pod maskami małych pracusiów mieszczą się niewielkie silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemnościach 1.3 i 1.4 litra, oraz mocach 68 - 75 KM, zapewniające niewielkie zużycie paliwa. Pierwsze mikrodostawczaki pojawiły się już w naszych salonach. Na razie wprowadził je Fiat. Fiorino Cargo kosztuje od 42 100 zł do 52 100 złotych.
BaWo

Opinie (8) 1 zablokowana

  • I kto by pomyślał,że prekursorem tej klasy samochodów byliśmy my Polacy...Syreną Bosto

    • 0 1

  • kratka

    do: bowke

    Jestes typowym przykladem krzykliwego ingnoranta. Gadasz bzdury, zeby gadac. Przepis "o kratkach" zostal juz dawno zmieniony.

    • 0 0

  • najpierw piszeci, że tone może przewiezc a potem, że 610 kg, to jak jest?

    • 0 0

  • kratka

    A może w związku z tym co powyżej już nadszedł czas skończyć z ,,debilnym" udawaniem ciężarowek przez luksusowe osobówki z kratką na tylnej szybie?

    • 0 0

  • No widać, że portal zatrudnił kogoś od działu moto i coś się zaczyna dziać. Szkoda tylko, że o tych autach można było przeczytac w tygodniku Motor juz chyba 2 miesiące temu.

    • 0 0

  • 'Nowe mikrovany mają pojemność samochodów kombi i umożliwiają, w wersjach towarowych, odliczenie VAT.'

    Wszyscy tak przyzwyczaili się do tych durnych przepisów, że nikt już nie próbuje kwestionować faktu, że o rodzaju pojazdu używanego w firmie nie decyduje jej właściciel, tylko anonimowy urzędnik ministerialny...
    Może już czas najwyższy, żeby zmienić te przepisy?

    • 0 0

  • fajny:)

    • 0 0

  • pierwsze

    sobota rano i pierwsze dostawy. tak trzymać

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Midibus widoczny na zdjęciu przejeżdża przez:

 

Najczęściej czytane