• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na A1 bez zmian. Wielu kierowców wciąż myli się na bramkach

Michał Jelionek
1 lipca 2024, godz. 06:00 
Opinie (294)
Kierowcy w dalszym ciągu mają problem z odczytaniem oznaczeń nad bramkami A1. Kierowcy w dalszym ciągu mają problem z odczytaniem oznaczeń nad bramkami A1.

W ciągu ostatnich czterech lat dwukrotnie opisywaliśmy problem kierowców korzystających z autostrady A1, którzy mylą się i wjeżdżają w bramki przeznaczone dla posiadaczy aplikacji z płatnościami online. Sytuacja nie uległa poprawie, wielu zmotoryzowanych wciąż popełnia ten sam błąd, dlatego warto co jakiś czas przypominać kierującym o oznaczeniach nad bramkami.



Czy napis "abonament" nad bramkami A1 przeznaczonymi dla kierowców z aplikacją rozwiązałby problem?

O pomyłkach kierowców na bramkach A1 pisaliśmy dokładnie przed dwoma i przed czterema laty. W artykule z 2020 r. zasugerowaliśmy operatorowi autostrady, aby poprawił oznaczenia bramek, bo były dość nieczytelne i rzeczywiście mogły wprowadzać w błąd kierowców, którzy bez aplikacji wjeżdżali i blokowali bramki przeznaczone wyłącznie dla osób posiadających "apkę" do pobierania opłat online. I tak też się stało.

Po kilku miesiącach od wspomnianej publikacji z 2020 r. pojawiły się nowe oznakowania (dokładnie te, które wyświetlane są aktualnie). Nad bramkami dla użytkowników aplikacji mobilnej na białym tle wyświetla się grafika kamery i napis "tylko", zaś na czarnym tle - zielona strzałka i napis "AmberGo". Zarządca drogi poprawił oznaczenia i pomyłek było jakby mniej.



Pomyłki wciąż się zdarzają



Od momentu poprawienia oznaczeń bramek na A1 rzeczywiście pomyłek jest mniej, ale wciąż się zdarzają. Może warto pomyśleć o kolejnej modyfikacji symboli nad punktami poboru opłat?

W sytuacji, w której kierowca bez aplikacji wjedzie w bramkę "AmberGo" - szlaban się nie podniesie, a nad bramką wyświetla się "czerwony X". Jedyną możliwością jest wycofanie. I o ile problemu nie ma, gdy ruch jest znikomy, to nerwowo zaczyna się robić, gdy za takim autem ustawi się sznur samochodów "podpiętych pod apkę". Wówczas wszyscy muszą cofnąć i robi się bałagan.

AKTUALNE CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE



Napis "abonament" rozwiązałby problem?



W okresie letnim, gdy na bramkach obsługiwanych jest więcej aut, tego typu sytuacje potrafią irytować i wprowadzać nerwową atmosferę.

Dlatego mamy kolejną sugestię dla operatora autostrady A1. Może warto zamiast grafiki z kamerą wyświetlać napis "abonament" albo "płatność online" (naprzemiennie w językach polskim i angielskim). Zdajemy sobie sprawę, że płatność za pomocą aplikacji nie jest abonamentem, ale każdy posiadacz AmberGo raczej wiedziałby o co chodzi, natomiast osoby niepodpięte pod płatność online - zapewne omijałyby te bramki szerokim łukiem.

Pierwszy odcinek drogi na A1 wyremontowany Pierwszy odcinek drogi na A1 wyremontowany

AmberGo - o co chodzi?



Warto wiedzieć, że na autostradzie A1 oprócz tradycyjnej formy zapłaty za przejazd (gotówką bądź kartą) dostępny jest także system płatności AmberGo, który oparty jest na automatycznym rozpoznawaniu tablic rejestracyjnych przez kamery wideo. Wystarczy, że kierowca ma zainstalowaną aplikację mobilną, która zapewnia obsługę płatności online (przy zjeździe z autostrady system automatycznie pobierze opłatę). Osoby, które nie posiadają takowej aplikacji, nie mogą skorzystać z systemu AmberGo, muszą tradycyjnie pobrać bilet na wjeździe i opłacić go gotówką lub kartą na zjeździe.

Na bramkach A1 kierowcy korzystający z aplikacji mobilnej mogą przejechać przez każdą otwartą bramkę, a dodatkowo przysługuje im bramka przeznaczona wyłącznie dla nich. I o ile sam system to świetne rozwiązanie i duże ułatwienie dla kierowców, to już samo oznaczenie tejże bramki dla niektórych osób bywa mylące. Stąd też często dochodzi do pomyłek kierowców nieposiadających "abonamentu".

Opinie (294) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Pomimo aplikacji bramka się nie otworzyła (14)

    U mnie było tak jeden raz, a stres nie lada. Aplikacje posiadam od początku,a ostatnio szlaban nie otworzył się.
    Sprawdzam szybko czy tablica czytelna (oczywiście trzeba wyjść z auta) , wszystko ok.
    A szlaban nic . Podjechałam jeszcze bliżej, nic. Czekałm max 1min no i wsteczny,no bo jak inaczej?

    • 23 3

    • Masz guzik, żeby połączyć się z obsługą...

      • 3 1

    • wczoraj szwagier z Torunia przyjechał (1)

      i wycofywał. Druga kamera zadziałała. Dlatego nie bawię się w takie automatyczne badziewia

      • 8 1

      • najważniejsze żebyś wjeżdżał na właściwą bramkę

        • 0 5

    • Zdaje się że jest tam przycisk "pomoc", który łączy z infolinią.

      • 3 2

    • (1)

      Masz tam przycisk do pobrania biletu.

      • 0 1

      • No przy zjeździe to rewelacyjna rada

        • 3 0

    • Korzystam bardzo często (1)

      Raz mi się nie otworzyła z mojej winy - śnieg zalepił tablicę.

      • 5 2

      • to wina warunków atmosferycznych, nie Twoja

        nie bądź dla siebie taki surowy :)

        • 2 1

    • Nigdy nie miałem z tym problemu... (2)

      Podejrzewałbym brak płatności, a nie problem z bramką. Jak 1 użytkownik może mieć problem? Tylko gdy nie zapłacił, czyli dwie opcje:
      1. Albo nie zapłacił
      2. Albo system twierdzi, że nie zapłacił.
      Przed wyjazdem się sprawdza.

      • 0 8

      • (1)

        Ja notorycznie mam problem z wjazdem u siebie w pracy. Jak to twierdzi pan z obslugi - niektore tablice juz tak maja. Chocby byla wypucowana na blysk. Szlaban jej nie czyta. Kazde inne auto przejedzie. Otwierajac kodem qr z Aplikacji - nie ma problemu. Wiec to nie jest ani problem braku platnosci, ani kierowcy a najpewniej slabym ogniwem jest kamera. Czesto tez wystarczy minimalnie zgieta tablica i tez bywa, ze szlaban nie zadziala.

        • 3 1

        • Tak tak

          ciekawe że to ty i tacy jak ty mają problemy ale setki kierowców przejeżdża bezproblemowo , czy to nie dziwne ?

          • 0 4

    • tam jest guzik do łączności z obsługą

      • 1 1

    • Też czasami tak mam. Tablice indywidualne. Działa w 70% tak na oko. Moim zdaniem kamery do poprawy.

      • 1 1

    • Przycisk sos po lewej stronie

      • 0 0

  • (2)

    Ten biały suf zawraca???

    • 2 7

    • Pani z SOS powiedziała pewnie, że ma cofnąć do innej bramki.

      Miałem tak samo

      • 1 0

    • SUF to masz w nosie

      • 1 0

  • Nazwa jest myląca (2)

    AmberGo sugeruje, ze jest aplikacja o tej nazwie.
    Nie tędy droga żeby użytkownik Autopay, SkyCash czy bankowości elektronicznej zastanawiał się czy łapie się pod tę nazwę. Szczególnie że nie ma dużo czasu na podjecie decyzji. Chyba że stoi w korkach :)

    • 43 3

    • Mi sugeruje apkę Amber Gold :D (1)

      • 4 0

      • i jedziesz wpłacić swoje oszczędności ?

        • 1 0

  • Jak kamera nie czyta, trzeba kliknąć guzik pomoc przy okienku (1)

    Jak kamera nie czyta tablicy rejestracyjnej, trzeba kliknąć guzik pomoc przy okienku

    • 4 4

    • he ale to nic nie zmieni dla kierowcy który nie ma aplikacji , i tak będzie musiał wycofać

      • 0 0

  • (6)

    Wprowadzić winety i będzie po problemie

    • 35 2

    • (4)

      Albo darmowe autostrady

      • 10 1

      • nie ma darmowych obiadków.

        • 2 1

      • (1)

        i benzyna żeby jeszcze za darmo była . a może oddaj komuś jeden pokój w twoim mieszkaniu . ktoś jest właścicielem autostrady i chce na tym zarabiać - czego nie rozumiesz ?

        • 1 2

        • prąd jest za darmo ze słońca

          • 0 0

      • Tylko płatne i tylko gotówką i tylko monetami i tylko w nominałach do 2pln.

        • 1 0

    • Ale jakieś cifrowe ale bez możliwości kupna przez net, tylko na cepeenach na autystradzie.

      • 1 0

  • Nowe znaki (2)

    Obecne znaki są nieintuicyjne. Napis AmberGo powtarza się nad każdą bramką. Ikona osoby płacącej nic nie mówi. Podobnie ikona kamery.

    Niech zatrudnią specjalistę od UX, żeby to rozwiązał.

    • 47 3

    • Bezpłatne przejazdy (1)

      Skoro przejazdy autostradą są darmowe, to dlaczego bramka ma znaczenie? Sam się na to naciąłem i musiałem cofać spod 'tylko ambergo'.

      • 1 3

      • wiemy wiemy takich jak ty "naciętych" dostatek , stąd problem

        • 0 0

  • (1)

    kiepski projektant od ux.

    jak rozumiem ten kwadrat z ludzikiem, prostokąt z napisem amberGo oraz tona wyświetlaczu dotyczą rodzaju płatności.
    Szkoda tylko, że każdy jest zupełnie inny.

    Jakiś jeden format znaku, jeden symbolizujący gotówkę/kartę, drugi aplikację (symbol telefonu? nie napis amberGo), nad każdą bramce oba, tyle że na tych po prawej wyraźnie przekreślona część gotówkowa.
    Do tego jakieś znaki informacyjne 500m przed bramkami z tymi samymi symbolami, jakie kierowca za chwilę zobaczy.

    • 38 1

    • bardzo dobrze, brawo

      to każdy zrozumie i jestem pewien, że to standardowe rozwiązanie bo brzmi bardzo znajomo

      • 0 0

  • W sobotę też się na tym zakręciłem. Problem by obsługa wydrukowała jednak ten bilecik :P (7)

    • 9 31

    • Napis amber... wprowadza w błąd, ze to jakaś apka. (2)

      Pierwszy raz człowiek jedzie i jest zmieszany.

      • 7 1

      • a ja jak jadę za takim gamoniem jestem wstrząśnięty

        • 2 5

      • znaczy nie ogarnia , napisz kiedy będziesz jechał to ja pojadę następnego dnia . lepiej na zimne dmuchać

        • 1 2

    • Trzeba wtedy cofać jak ten suv ze zdjęcia i stwarzać zagrożenie.

      • 3 1

    • (1)

      Wtedy zawsze byś wjeżdżał niby przez przypadek, licząc na bilet. Ten wjazd ma być dla tych, co zawczasu się przygotowali i chcą jechać bez stania w kolejce

      • 23 1

      • No super, ale jak stoją za tobą to już nie wycofasz i mamy pat

        • 0 0

    • Problem jest ...

      bo na bramkach wjazdowych nie ma obsługi

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Street Show 2024 (9 opinii)

(9 opinii)
79 - 99 zł
widowisko / show, zlot

Trójmiejski Grill Motocyklowy Moto-Zone

w plenerze

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane