• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Honda Civic: 5,4 l paliwa na "setkę"

Michał Jelionek
1 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Nowa Honda Civic już w Trójmieście. Nowa Honda Civic już w Trójmieście.

Nowa Honda Civic. W dobie wysokich cen paliw dla wielu osób kluczowym wyznacznikiem przy zakupie samochodu jest... średnie zużycie. Właśnie przetestowaliśmy hybrydowy model, który na 100 km przy dość "ciężkiej stopie" pali - uwaga - 5,4 l benzyny. To nowy Civic. Honda Civic. Poznajcie ją bliżej.




Średnie zużycie paliwa w twoim aucie wynosi:

Premierowa odmiana Hondy Civic została zaprezentowana światu 50 lat temu. Dziś fani motoryzacji doczekali się 11. generacji zdecydowanie kultowego i lubianego przez polskich kierowców modelu. Jaka jest najnowsza Honda Civic? Mniej zadziorna, a za to bardziej elegancka z wyglądu od swojej poprzedniczki, a do tego bardzo ekonomiczna. A to przy takich zawirowaniach na rynku paliw - przyznajcie - argument przemawiający.

Nowy Civic dosłownie chwilę temu pojawił się w gdańskim salonie Hondy przy ul. Jabłoniowej 54AMapka. Szybko zabrałem go na jazdę testową i muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył.

Nowa Honda Civic już w Trójmieście. Nowa Honda Civic już w Trójmieście.

Nowy Civic: jest całkiem żwawy



Kompaktowy hatchback debiutuje w odmianie hybrydowej e:HEV. W przyszłości ofertę wzbogaci w pełni spalinowy, rasowy Type R.

Układ napędowy złożony jest z 72-ogniowego zespołu akumulatorów litowo-jonowych, a także dwóch małych, ale za to mocnych silników elektrycznych, które współpracują z 2-litrową, wolnossącą jednostką benzynową i-MMD. Moc układu wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niespełna 8 sekund, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona - podobnie jak w modelach Volvo - do 180 km/h.

Zespół napędowy oferuje kierowcy niezły zastrzyk mocy. Auto jest żwawe, bez trudu zbiera się do wyprzedzania na trasie. Zdecydowanie wystarczający. Dodać warto, że w parze z całkiem energicznym napędem idą także bardzo dobre właściwości jezdne. Hatchback efektywnie słucha się poleceń kierowcy. Został dość sztywno zestrojony, co przekłada się na nieco bardziej sportowe prowadzenie.

Trójmiejskie salony samochodowe



Nowa Honda Civic już w Trójmieście. Nowa Honda Civic już w Trójmieście.

Honda Civic: skrzynia nie wydaje przykrych dźwięków



Silnik został zestrojony z bezstopniową skrzynią e-CVT. I tutaj miłe zaskoczenie. Podczas jazdy nie słyszymy nieprzyjemnego wycia charakterystycznego dla tego typu skrzyni. W zasadzie zapominamy, że to e-CVT, bo bardziej przypomina standardowy automat.

To, co bez wątpienia jest kluczową zaletą układu napędowego, to zużycie paliwa. Przyznam szczerze, że dawno nie testowałem samochodu, który miałby tak niskie spalanie. W dobie wyżyłowanych do granic możliwości niewielkich, acz mocnych jednostek napędowych, których zużycie paliwa oscyluje w granicach 8-10 l na 100 km/h - takie wyniki, jakie osiągnąłem Hondą Civic, wręcz zdumiewają.

Przy dość energicznej jeździe autostradą, ale i w zakorkowanym mieście - rezultat testu to 5,4 l benzyny na 100 km. Coś pięknego. Co ciekawe, Japończycy w kartach technicznych piszą o średnim zużyciu paliwa na poziomie nawet 4,7-5 l paliwa na "setkę". Nie mam wątpliwości, że jest to możliwe do osiągnięcia.

Nasze testy nowych modeli aut



Nowa Honda Civic już w Trójmieście. Nowa Honda Civic już w Trójmieście.

Nowa Honda Civic: Miejsca sporo, ale problemem jest linia dachu



Nowy Civic względem poprzedniej generacji nieco urósł. Jest o 31 mm dłuższy - mierzy teraz 4,55 m długości (rozstaw osi wydłużono o 35 mm do 2,73 m). Jak to się przekłada na komfort podróżowania? W pierwszym rzędzie miejsca jest pod dostatkiem, nie ma na co narzekać. Nieco gorzej jest na tylnej kanapie. Miejsca na nogi wystarczy, problemem jest mocno opadająca linia dachu, która może dać się we znaki osobom mierzącym powyżej 180 cm wzrostu.

Bagażnik przy standardowej konfiguracji siedzeń pomieści 409 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zwiększy się do 1225 litrów.

W wyglądzie nowego Civika nie dostrzegłem rewolucji, a raczej ewolucję. Stylistyka złagodniała, zrobiła się bardziej elegancka w porównaniu do dość agresywnego wyglądu 10. generacji. Japończycy postanowili wygładzić nieco ostre krawędzie, dodać lekkości bryle. Co więcej, zdecydowali się obniżyć linię maski i dachu.

Nowa Honda Civic już w Trójmieście. Nowa Honda Civic już w Trójmieście.

Honda Civic: kabina przyjemna, ale bez fajerwerków



Wnętrze zostało skrojone z niezłej jakości materiałów, choć oczywiście bardziej skrupulatne osoby dostrzegą twardszych plastików. Środek niczym nie zaskakuje, raczej nie ma w nim efektu "wow". Jest przeciętnie, ale przyjemnie się w nim podróżuje.

W centralnej części w oczy rzuca się wystający z deski ekran, którego przekątną zwiększono z 7 do 9 cali. Jego obsługa jest intuicyjna, a działanie szybkie. Na duży plus - pozostawienie przez projektantów fizycznych przycisków i pokręteł. Myślę, że wielu użytkowników się ucieszy.

Na pokładzie nie zabrakło bezprzewodowej ładowarki do smartfonów i bardzo miłego dla ucha nagłośnienia marki Bose. Dodam, że w przypadku Apple CarPlay telefony łączą się bezprzewodowo, natomiast posiadacze smartfonów z Androidem muszą pamiętać o kablu.

  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.

Civic: cennik



Cennik hybrydowej Hondy Civic otwiera kwota 144 400 zł za bazową wersję Elegance. Sporo. Wybierając środkową opcję Sport, zapłacicie co najmniej 150 400 zł. Topowy wariant Advance to wydatek rzędu 164 400 zł. Nie jest tajemnicą, że dziś na nowe samochody czeka się dłużej. Zamawiając dziś Hondę Civic do produkcji dostawy należy spodziewać się najszybciej za około sześć miesięcy.

Jak już wspomniałem, w późniejszym okresie w ofercie Civic pojawi się sportowa odmiana Type R.

Samochód do jazd testowych użyczył dealer Hondy, firma Auto Gdańsk.

  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.
  • Nowa Honda Civic już w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (129) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Na Armii krajowej jadąc z chelmu do centrum o 5 rano. To ok.

    • 9 6

  • Drogo!

    • 16 2

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Potwierdzam. Bardzo niskie spalanie! Aż trudno w to uwierzyć, ale spokojnie można zejść do 5 litrów i to nie jeżdżąc jak niedzielny kierowca

    • 19 17

    • tak tylko informacyjnie - tam nie ma żadnej skrzyni biegów, żadnej, nawet CVT (1)

      eCVT oznacza tylko, że napęd symuluje skrzynie CVT, ale jej tam nie ma.

      • 9 3

      • to prawda, zastanawia mnie tylko co "myśli" trzech wolnomyślących (jak dotąd), którzy dali łapkę w dół

        może myślą, że tam jest skrzynia biegów? No to nie, nie ma.

        • 2 0

    • (3)

      Ok
      Tylko ta cena
      Kupisz używanego dizla za 50k, spali też mało i zostaje 100k na inne wydatki.
      Jak ktoś ma pieniądze to ok, nie robi mu.
      Ale z eko nie ma to nic wspólnego

      • 10 5

      • Tak samo jak można najeść się mortadelę (2)

        A w porównaniu do suchej krakowskiej zostaje 40 zł w portfelu

        • 7 11

        • (1)

          Swietny przykład.
          Widać, że wykształcony.
          Jeść trzeba i na tym się nie oszczędza, na samochodzie, zwłaszcza do użytku prywatnego można. Żeby kupić coś takiego na spokojnie to musisz mieć odłożone 200-250k.
          I wiem, że ty pewnie masz nawet więcej l.

          • 9 3

          • podał bardzo dobry przykład. Na samochodzie też nie zawsze możesz oszczędzać. Jak robisz odpowiednie przebiegi to kupno używki nie wychodzi wcale taniej. Porównanie starego diesla do mortadeli jest jak najbardziej zasadne.

            • 3 3

    • a czemu to to wygląda jak Hyunday Sportback ? Kiedyś Honda się wyróżniała w tłumie ...

      • 0 0

  • (6)

    Cena to kosmos,nieruchomości krach a i aut nikt nie kupuje bo ludzie patrzą co do gara włożyć....do tego silnik 1.1 i upchane 180 KM...daję mu max 150 tys przebiegu i można wywalić na złom.

    • 23 30

    • Wolnossące 2.0

      • 12 1

    • Tak to jest jak się bezwstydnie głupoty wypisuje...

      ... Nawet artykułu nie czytając! To żenujące :(

      • 6 3

    • Przeczytaj jeszcze raz. Postaraj sie zrozumieć tym razem.

      • 2 2

    • 150 tysi przebiegu to max dla silników VW

      To jest dopiero kpinai przekręt stulecia. Dymanie milionów ludzi i wciskanie kitu, że "dolewka" 1 litra oleju na każde 1000km to normalka. Po 20 tys. km okazuje się, że 5 zmian oleju już za nami bez wizyty w serwisie ;-)

      • 6 2

    • Podziękuj swoim w rządzie

      I tylko mi nie mów że to wina Tuska

      • 3 1

    • Nie mow hop

      Ty sie o ludzi nie martw co mają włożyć do gara. Ci co pracują na etacie w biedronkach czy w budżetówce to słabą sobie dają radę ale są ludzie co zarabiają porządne pieniądze. Nowe samochody nie są dla wszystkich, Janusz i tak kupi tego Civica ale za 10 lat.

      • 0 0

  • lubię japońską motoryzację, całkiem ładnie skrojony ten nowy Civic

    • 16 3

  • Kiedyś Civic był praktycznym autem HB, a od modelu X wypuszczają taka coupe w której nie przewieziesz większych pakunków. (7)

    Były też sedany ale one były niepraktyczne i bez sensu.

    • 8 11

    • To efekt popularnosci SUV raczej

      • 2 1

    • Bzdura. (3)

      Nie znam przedmiotu, który dałoby się przewieźć Civikiem IX w wersji hatchback (bo o takiej piszesz), a nie dałoby się tego zrobić Civikiem X również w wersji hatchback... Co do sedana się zgadzam.

      • 2 4

      • Bzdura goni bzdurę. (1)

        • 2 3

        • Dlaczego tak myślisz?

          • 1 1

      • Co ty chcesz wozić w XXI wieku w bagażniku hatchbacka?

        Altanę wozisz w weekendy na swoje RODOS? W czasach, gdy wszystko przywożą pod drzwi z pocalowaniem w rękę, wożenie powietrza mija się z celem. Jeżeli raz w roku masz potrzebę przewiezienia dobytku z północy kraju na południe, wypożycz kampera albo przyczepę kampingową. Jest jeszcze coś takiego jak kombi ;-)

        • 0 7

    • Kup ciężarówkę do wożenia pakunków.

      • 2 1

    • ja mam sedana 6 wersje,2000r,z usa,nie do zajezdzenia

      • 0 0

  • najlepsze nastąpiło na koniec - cena start od 144tys (2)

    ale za to nie pali przesadnie dużo

    • 32 2

    • (1)

      zawsze lepiej kupić auto za 144 tysi palące 5,4 l niż auto za 144 tys. palące 10 l - a takich jest zdecydowana większość. I dziś rynek tak zwariował, że te 140 tysiecy w ogole nie robi wrażenia

      • 14 3

      • Hmm
        Jakbym miał prywatnie kupować i wydać te 150k, bo zakładam, że kilka razy więcej mam odłożone/zainwestowane to miałbym już gdzieś te 5 litrów więcej.
        Bo kupić takie coś prywatnie na jakiś kredyt to jakaś porażka, no chyba, że się zarabia kilkadziesiąt koła na miesiąc i hajs zainwestowałes w coś co przynosi zysk.

        • 6 2

  • Dopłać 30 tys do hybrydy (11)

    i zaoszczędź 2l benzyny na 100km (tylko podczas jazdy po mieście). Przy cenie ok 7 zl/l to wyjdziesz na 0 po ok 200-250 tys km przejechanych po samym terenie zabudowanym. Gdzie tu oszczędność?

    • 52 7

    • Sporo osób liczyć nie potrafi, więc będą chętni

      • 20 1

    • Jeśli kupujesz auto jako inwestycję to jest oszczędność. (8)

      Te 300k km zrobisz w kilka lat ale auto będzie też trzymało wyższą cenę przy odsprzedaży niż normalne benzyniaki.

      • 3 13

      • Auto jako inwesycja jest sprzecznością... (3)

        • 20 2

        • Powiedz to właścicielom Lancii delty integrale, hondy S2000... itd. itp (2)

          Golfy 2 podrożały w krótkim czasie, niedługo Golfy 3 też to czeka. Jeszcze parę ich jeździ, więc zanim skończą pozawijane na drzewach jak pozostałe, masz szansę.

          • 1 8

          • (1)

            I według ciebie ta honda ma szansę na youngtimera?
            Hehehe

            • 6 0

            • Jak zakończą produkcję aut spalinowych

              Wtedy tak

              • 0 1

      • 300k zrobisz w kilka lat, ale na autostradzie, a nie w mieście

        Tylko taksówkarzowi ma szansę się to zwrócić. Auto później może i ma wyższą cenę przy odsprzedaży, ale także wyższą cenę serwisu.

        • 13 0

      • 300 kkm czyli po polsku 300 tysięcy km? (2)

        W kilka lat? Załóżmy że w 5, czyli 60 tys rocznie, 5 tys miesięcznie, prawie 170 km dziennie, świątek, piątek i niedziela.
        Chcesz tym autem na taksówce jeździć?

        • 3 5

        • mój brat robi 120tkm rocznie, także to nie jest jakaś wielka ilość (1)

          jest repem i jego robota wygląda tak, że tylko na weekend zjeżdża do domu, a pozostałe dni krąży po Polsce od kliienta do klienta

          • 1 5

          • Tzw tir robi więcej...

            • 3 2

    • Zdajesz sobie sprawę, że tyle kosztuje byle grat w salonie?

      To normalna cena i nic nie wskazuje, żeby było taniej. Dodaj do tego czas oczekiwania... pół roku? do roku? Zależnie od marki. g*wniane czasy, i tyle.

      • 3 1

  • HAHA (20)

    Ile lat musiałby pracować przeciętny Polak, żeby tylko zapłacić za ten budżetowy samochód. Oby nie trzeba było płacić za czynsz, jedzenie czy odsetki od kredytu.

    • 55 13

    • Nie wiedzialem ze to auto jest produkowane w Polsce

      specjalnie dla Polakow.

      • 8 8

    • Spokoloko. (4)

      Już od 2035 roku na jakikolwiek nowy samochód będzie stać maksymalnie 3-4% pracujących Polaków. Reszta zginie zadeptana w zbiorkomie, który nie wyrabia teraz a jak trafi do niego kilka milionów kierowców, to rozsypie się całkiem.

      • 14 0

      • Są jeszcze rowery i hulajnogi

        • 0 6

      • (2)

        to głosujcie dalej na populistów ;D

        • 8 1

        • (1)

          to nie ma znaczenia na kogo głosujesz. Tak ustaliła EU.

          • 4 1

          • Niby ustaliła, ale zawsze można to zmienić albo opuścić to bagno.

            • 2 2

    • lepiej kupić używaną toyotę (1)

      napęd bezawaryjny i pewny - w szwecji prawie wszystkie taksówki to hybrydowe toyoty, u nas też sporo jeździ na taxi

      • 1 6

      • honda czy toyota

        obie w statystykach niskiej usterkowości są bardzo dobre

        • 4 0

    • Ale to normalna cena samochodu obecnie. (10)

      Nie stać, nie kupujesz, albo szukasz innych opcji. Najgorsze jest, to co robisz, użalanie się nad swoim życiem!

      • 7 4

      • Samochód to jedyny produkt nowoczesnych technologii, który ciągle drożeje. (5)

        I jest to kompletnie niezrozumiałe w świetle faktu, że każdy inny produkt nowoczesnych technologii ciągle kosztuje tyle samo - komputer, lodówka, pralka, telewizor, amplitunery AV i tak dalej. 20 lat temu wypasiony telewizor kosztował 15 tysięcy, minęło 20 lat i wypasiony TV nadal kosztuje 15 tysięcy, tylko... jest większy, lepszy, ma więcej funkcji. Materiały do jego produkcji to w sporej części materiały takie same, jak do produkcji samochodu - to dotyczy też pralek czy lodówek...

        • 4 3

        • bzdura. poczytaj sobie ile mercedes grosser kosztowal jak wychodzil to ci wlosy dęba staną

          • 1 0

        • Popatrz sobie na zdolność nabywczą. Przez 30 lat wzrosła zarówno w porównaniu do telewizorów jak i samochodów (2)

          (nie licz ostatnich 2 lat z zrozumiałych względów). Tylko do telewizorów bardziej, ale to normalne że jedne produkty tanieją szybciej niż inne. Nigdy nie będzie tak samo. Natomiast porównując ceny na przykładzie, mój ojciec w 97 kupił sobie toyotę avensis za około 65 koła. W 2019 z kolei kupił sobie Corollę XI też za tyle samo mniej więcej. Oba auta były w trochę lepszych niż podstawowych wersjach. Powiesz ze Corolla przecież w niższej klasie. No ale samochodu jest wręcz więcej bo mimo że masy i długości podobne to Corolla jest lepiej wygłuszona, bezpieczniejsza i ma więcej elektronicznych ułatwiaczy. Silnik też mocniejszy. Po 22 latach gdyby odnieść to do średniej krajowej to to auto jest dużo bardziej dostępne dla przecietnego Kowalskiego dlatego uważam że wyciągnąłeś błędny wniosek. Natomiast nie biorę pod uwagę obecnych cen samochodów bo wyniku spalenia się fabryki TSMC, epidemii covid co mocno zachwiało łańcuchami dostaw, wojną, inflacją i nowymi podatkami unijnymi od spalinowców ceny mamy teraz dużo wyższe niż 2-3 lata temu, ale to już są czynniki pozatechnologiczne.

          • 1 1

          • Bzdura. (1)

            Corolla XI w roku 2019 w przypadku najlepiej wyposażonej wersji kosztowała 134 tysiące. Bieda wersja bez niczego z najsłabszym silnikiem 75 tysięcy. Avensis będący odpowiednikiem (klasowo) Avensisa z 1997 roku kosztował w 2019 roku za golasa 116 tysięcy a za wersję dobrze wyposażoną 135 tysięcy. A więc wzrost ceny wyniósł... 100%.

            • 0 2

            • bzdura tyle to kosztowała Corolla XII

              Ja piszę o modelu XI (wkleić ci fakturę? Podaj mi tylko gdzie). Mimo że XII weszła już do produkcji to w salonach sprzedawane były nadal XI, przynajmniej na początku 2019. Co do Avensisa to golas w 2018 r chodził od 79 koła w górę (był to już stary model T270 produkowany od prawie 10 lat). A więc różnica cenowa między nową w tamtym czasie Corollą a nowym Avensisem z 1997r była rzadna, a średnia krajowa 5 razy wyższa. Tak tak, dokładnie 4,6x wyższa bo w 1997r wynosiła 1062 brutto.

              • 1 0

        • nowe Iphone'y sątkaei same a kosztują więcej.

          • 0 0

      • Normalna ale za Audi a nie Hondę. (2)

        Rozumiem zapłacić 150tyś za nowe Audi A4, to jest marka premium, ale za Hondę?
        To jest dalej przepaść technologiczna.. mimo że Honda mocno poszła do przodu!

        • 0 5

        • Ty lepiej zrób PJ, skończ szkołe i poszukaj roboty to może kupisz 20 letenie wyśnione, prestiżowe audi a4.

          • 2 0

        • technologicznie to nie jest żadna przepaść, nic ich nie różni

          może co najwyżej w kwestii wyposażenia ale w tej samej cenie w Hondzie będzie lepsze bo tak jak napisałeś audi to marka premium i tam za byle bajer płacisz też premium

          • 2 0

      • i co z tego że normalna skoro chora

        na co wpływ ma obecna sytuacja geopolityczna. Można chyba być wkurzonym na wojnę na którą nie ma się co prawda wpływu, ale tak samo można być wkurzonym na deprecjację złotówki na co wpływ mamy wybierając sobie rządzących. To nie jest użalanie tylko głos sprzeciwu. Bardzo dobrze napisał tylko ty nic nie skumałeś.

        • 1 0

    • Kredyt samochodowy

      Strasznie nas w naszym kochany kraju rzeźbią.W Niemczech zapłacisz po 10 latach kredytowania samochodu 1000 więcej.

      • 0 0

  • za 144 tysiące to mam 20 lat mojej motoryzacji. (2)

    biedny nie bawi się drogimi zabawkami.

    • 11 5

    • kawiorem z bieługi tez sie nie bawi ale co z tego wynika dla tego artykulu?

      • 2 3

    • Skoro ten artykuł ma inne grono odbiorców

      to po co tu się zalisz?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Porsche?

 

Najczęściej czytane