- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (44 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Nowa Honda Civic: 5,4 l paliwa na "setkę"
Nowa Honda Civic. W dobie wysokich cen paliw dla wielu osób kluczowym wyznacznikiem przy zakupie samochodu jest... średnie zużycie. Właśnie przetestowaliśmy hybrydowy model, który na 100 km przy dość "ciężkiej stopie" pali - uwaga - 5,4 l benzyny. To nowy Civic. Honda Civic. Poznajcie ją bliżej.
- Nowy Civic: jest całkiem żwawy
- Honda Civic: skrzynia nie wydaje przykrych dźwięków
- Nowa Honda Civic: Miejsca sporo, ale problemem jest linia dachu
- Honda Civic: kabina przyjemna, ale bez fajerwerków
- Civic: cennik
Nowy Civic dosłownie chwilę temu pojawił się w gdańskim salonie Hondy przy ul. Jabłoniowej 54A. Szybko zabrałem go na jazdę testową i muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył.
Nowy Civic: jest całkiem żwawy
Kompaktowy hatchback debiutuje w odmianie hybrydowej e:HEV. W przyszłości ofertę wzbogaci w pełni spalinowy, rasowy Type R.
Układ napędowy złożony jest z 72-ogniowego zespołu akumulatorów litowo-jonowych, a także dwóch małych, ale za to mocnych silników elektrycznych, które współpracują z 2-litrową, wolnossącą jednostką benzynową i-MMD. Moc układu wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niespełna 8 sekund, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona - podobnie jak w modelach Volvo - do 180 km/h.
Zespół napędowy oferuje kierowcy niezły zastrzyk mocy. Auto jest żwawe, bez trudu zbiera się do wyprzedzania na trasie. Zdecydowanie wystarczający. Dodać warto, że w parze z całkiem energicznym napędem idą także bardzo dobre właściwości jezdne. Hatchback efektywnie słucha się poleceń kierowcy. Został dość sztywno zestrojony, co przekłada się na nieco bardziej sportowe prowadzenie.
Trójmiejskie salony samochodowe
Honda Civic: skrzynia nie wydaje przykrych dźwięków
Silnik został zestrojony z bezstopniową skrzynią e-CVT. I tutaj miłe zaskoczenie. Podczas jazdy nie słyszymy nieprzyjemnego wycia charakterystycznego dla tego typu skrzyni. W zasadzie zapominamy, że to e-CVT, bo bardziej przypomina standardowy automat.
To, co bez wątpienia jest kluczową zaletą układu napędowego, to zużycie paliwa. Przyznam szczerze, że dawno nie testowałem samochodu, który miałby tak niskie spalanie. W dobie wyżyłowanych do granic możliwości niewielkich, acz mocnych jednostek napędowych, których zużycie paliwa oscyluje w granicach 8-10 l na 100 km/h - takie wyniki, jakie osiągnąłem Hondą Civic, wręcz zdumiewają.
Przy dość energicznej jeździe autostradą, ale i w zakorkowanym mieście - rezultat testu to 5,4 l benzyny na 100 km. Coś pięknego. Co ciekawe, Japończycy w kartach technicznych piszą o średnim zużyciu paliwa na poziomie nawet 4,7-5 l paliwa na "setkę". Nie mam wątpliwości, że jest to możliwe do osiągnięcia.
Nasze testy nowych modeli aut
Nowa Honda Civic: Miejsca sporo, ale problemem jest linia dachu
Nowy Civic względem poprzedniej generacji nieco urósł. Jest o 31 mm dłuższy - mierzy teraz 4,55 m długości (rozstaw osi wydłużono o 35 mm do 2,73 m). Jak to się przekłada na komfort podróżowania? W pierwszym rzędzie miejsca jest pod dostatkiem, nie ma na co narzekać. Nieco gorzej jest na tylnej kanapie. Miejsca na nogi wystarczy, problemem jest mocno opadająca linia dachu, która może dać się we znaki osobom mierzącym powyżej 180 cm wzrostu.
Bagażnik przy standardowej konfiguracji siedzeń pomieści 409 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zwiększy się do 1225 litrów.
W wyglądzie nowego Civika nie dostrzegłem rewolucji, a raczej ewolucję. Stylistyka złagodniała, zrobiła się bardziej elegancka w porównaniu do dość agresywnego wyglądu 10. generacji. Japończycy postanowili wygładzić nieco ostre krawędzie, dodać lekkości bryle. Co więcej, zdecydowali się obniżyć linię maski i dachu.
Honda Civic: kabina przyjemna, ale bez fajerwerków
Wnętrze zostało skrojone z niezłej jakości materiałów, choć oczywiście bardziej skrupulatne osoby dostrzegą twardszych plastików. Środek niczym nie zaskakuje, raczej nie ma w nim efektu "wow". Jest przeciętnie, ale przyjemnie się w nim podróżuje.
W centralnej części w oczy rzuca się wystający z deski ekran, którego przekątną zwiększono z 7 do 9 cali. Jego obsługa jest intuicyjna, a działanie szybkie. Na duży plus - pozostawienie przez projektantów fizycznych przycisków i pokręteł. Myślę, że wielu użytkowników się ucieszy.
Na pokładzie nie zabrakło bezprzewodowej ładowarki do smartfonów i bardzo miłego dla ucha nagłośnienia marki Bose. Dodam, że w przypadku Apple CarPlay telefony łączą się bezprzewodowo, natomiast posiadacze smartfonów z Androidem muszą pamiętać o kablu.
Civic: cennik
Cennik hybrydowej Hondy Civic otwiera kwota 144 400 zł za bazową wersję Elegance. Sporo. Wybierając środkową opcję Sport, zapłacicie co najmniej 150 400 zł. Topowy wariant Advance to wydatek rzędu 164 400 zł. Nie jest tajemnicą, że dziś na nowe samochody czeka się dłużej. Zamawiając dziś Hondę Civic do produkcji dostawy należy spodziewać się najszybciej za około sześć miesięcy.
Jak już wspomniałem, w późniejszym okresie w ofercie Civic pojawi się sportowa odmiana Type R.
Samochód do jazd testowych użyczył dealer Hondy, firma Auto Gdańsk.
Miejsca
Opinie (129) 6 zablokowanych
-
2022-11-01 13:18
Aha czyli wszystko jasne 145tys zł bieda wersja (2)
XD Dziękuję postoję, kupię auto premium 3-4 letnie za 100-110tys i jeszcze zostanie w kieszeni.
- 7 8
-
2022-11-01 15:23
Zobacz jak wyglada wersja podstawowa w Hondzie a potem praw swoje moraly
Jw
- 3 3
-
2022-11-02 09:17
Już nie kupisz
Za 110 to mozesz kupić pięcioletniego pasata w bida wersji po przedstawicielu handlowym.
- 2 0
-
2022-11-01 13:53
I ekran typu deska wbity w deskę.
Tak oklepane i ohydne stylistycznie, że aż się nie chce kupować współczesnych samochodów, bo wszędzie jest tak samo...
- 11 2
-
2022-11-01 14:23
Z zewnątrz ok, ale ten tablet w desce... I jeżdżenie po nim palcem w czasie jazdy.
Tęsknie do klasycznych zegarów, pokręteł itp.
Do dobrego odtwarzacza cd.
Itp itd- 12 1
-
2022-11-01 14:24
Honda X (1)
1.6d jeździ
moja Żona nie przekracza 3.9 l na setkę ja tak nie umiem nie używa hamulca przyspiesza płynie no niestety ja gas odcinka- 3 1
-
2022-11-01 17:57
Bo te eko obecnie to zwykła ściema
- 1 0
-
2022-11-01 14:30
Civic X sedan
Mam Civica X sedan EX 2019 z Kanady, silnik 1996 cm, 158 KM - spalanie miasto od 7 do 8,5 l/100, trasa przy 120km/godz 6-6,5l/100. Sprowadzenie lekko uszkodzonego w 2020 z ceną zakupu i wszystkimi opłatami oraz naprawą koszt ok 70 000 PLN. Ma wszystko co powinien mieć i miałbym wywalić dwa razy tyle za to że za pół roku dostanę. A i jeszcze jeden plus - brak sprężarki turbo i dodatkowego ciężaru akumulatorów i silników elektrycznych.
- 5 2
-
2022-11-01 14:49
myslalem, ze pojemnosc tej HONDY to 5.4 l a tu zonk :(
- 3 2
-
2022-11-01 15:11
normalka od lat w każdej hybrydowej Toyocie od wielu lat (9)
w starym aurisie można zejść nawet do 4,6 na krótkich odcinkach w mieście, na dłuższych do 4,0, na trasie z gdańska na hel 3,5
- 16 12
-
2022-11-01 15:22
(8)
bzdura, hybryda na trasie pali tyle co każdy benzyniak
- 15 6
-
2022-11-01 18:42
Pali więcej (3)
Miałem na test toyotę dynamik force i spalanie autostradowe 140 to było 10 litrów... W mieście owszem mało paliło ale szybka jazda to dramat w toyocie pali jak smok i głośne...
- 13 3
-
2022-11-01 19:54
(1)
widocznie nic z tego testu się nie dowiedziałeś, mam aurisa i pali 6 przy 140km/h
- 1 6
-
2022-11-01 22:29
YYYYyyyyyyyyyyyyyyyasne ;D
- 5 1
-
2022-11-02 17:01
RAV4 2,5 hybryda 140 spaliła mi ostatnio 8,6
400 km trasy ale nie było szarpania bo ruch był względnie mały i jazda dosyć płynna. Nawet instrukcja podaje, że oszczędności w spalaniu są przy prędkości poniżej 100 km/h. Powyżej to normalnie główny silnik ciągnie i tyle.
- 0 0
-
2022-11-01 19:45
(2)
mam aurisa na trasie pali 3,5 na autostradzie przy 140km/h 6l
- 2 5
-
2022-11-01 21:00
To więcej niż moje lupo
- 6 0
-
2022-11-01 22:39
Taa napewno ;D ten 2.0 i 180konny dynamic forece przy 140 poniżej 9 nie schodzi
może te słabsze wersje z 1.8 choć wątpię fizyki się nie oszuka :]- 5 0
-
2022-11-04 00:48
pojechalem hybrydą do Warszawy i z powrotem- wyjeżdzałem majać 5.8/100 i wróciłem z tym samym wynikiem. No ale jak ktos musi jechac 150/h zamiast 110.
- 0 0
-
2022-11-01 17:14
Honda civic 1.6 doładowana olej napędowy w wersi sport IX generacji
Mam ją od 2016 roku kupiłem nową od dilera nakręciłem na niej ponad 200 tyś. Km średnie zużycie aktualnie 4.7 l na 100/km, na autostradzie w Niemczech daje radę powyżej 200 km na godzinę a za nową zapłacilem 94600.00 zł. Wersja sport z pełnym wyposażeniem tak jak XI generacji.
- 2 2
-
2022-11-01 18:20
Hybryda?
Odpada !
- 5 3
-
2022-11-01 19:02
taki mały bagażnik, a z tyłu mogą właściwie siedzieć tylko dzieci?
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.