- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (45 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (357 opinii)
Nowa Honda Civic: 5,4 l paliwa na "setkę"
Nowa Honda Civic. W dobie wysokich cen paliw dla wielu osób kluczowym wyznacznikiem przy zakupie samochodu jest... średnie zużycie. Właśnie przetestowaliśmy hybrydowy model, który na 100 km przy dość "ciężkiej stopie" pali - uwaga - 5,4 l benzyny. To nowy Civic. Honda Civic. Poznajcie ją bliżej.
- Nowy Civic: jest całkiem żwawy
- Honda Civic: skrzynia nie wydaje przykrych dźwięków
- Nowa Honda Civic: Miejsca sporo, ale problemem jest linia dachu
- Honda Civic: kabina przyjemna, ale bez fajerwerków
- Civic: cennik
Nowy Civic dosłownie chwilę temu pojawił się w gdańskim salonie Hondy przy ul. Jabłoniowej 54A. Szybko zabrałem go na jazdę testową i muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył.
Nowy Civic: jest całkiem żwawy
Kompaktowy hatchback debiutuje w odmianie hybrydowej e:HEV. W przyszłości ofertę wzbogaci w pełni spalinowy, rasowy Type R.
Układ napędowy złożony jest z 72-ogniowego zespołu akumulatorów litowo-jonowych, a także dwóch małych, ale za to mocnych silników elektrycznych, które współpracują z 2-litrową, wolnossącą jednostką benzynową i-MMD. Moc układu wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niespełna 8 sekund, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona - podobnie jak w modelach Volvo - do 180 km/h.
Zespół napędowy oferuje kierowcy niezły zastrzyk mocy. Auto jest żwawe, bez trudu zbiera się do wyprzedzania na trasie. Zdecydowanie wystarczający. Dodać warto, że w parze z całkiem energicznym napędem idą także bardzo dobre właściwości jezdne. Hatchback efektywnie słucha się poleceń kierowcy. Został dość sztywno zestrojony, co przekłada się na nieco bardziej sportowe prowadzenie.
Trójmiejskie salony samochodowe
Honda Civic: skrzynia nie wydaje przykrych dźwięków
Silnik został zestrojony z bezstopniową skrzynią e-CVT. I tutaj miłe zaskoczenie. Podczas jazdy nie słyszymy nieprzyjemnego wycia charakterystycznego dla tego typu skrzyni. W zasadzie zapominamy, że to e-CVT, bo bardziej przypomina standardowy automat.
To, co bez wątpienia jest kluczową zaletą układu napędowego, to zużycie paliwa. Przyznam szczerze, że dawno nie testowałem samochodu, który miałby tak niskie spalanie. W dobie wyżyłowanych do granic możliwości niewielkich, acz mocnych jednostek napędowych, których zużycie paliwa oscyluje w granicach 8-10 l na 100 km/h - takie wyniki, jakie osiągnąłem Hondą Civic, wręcz zdumiewają.
Przy dość energicznej jeździe autostradą, ale i w zakorkowanym mieście - rezultat testu to 5,4 l benzyny na 100 km. Coś pięknego. Co ciekawe, Japończycy w kartach technicznych piszą o średnim zużyciu paliwa na poziomie nawet 4,7-5 l paliwa na "setkę". Nie mam wątpliwości, że jest to możliwe do osiągnięcia.
Nasze testy nowych modeli aut
Nowa Honda Civic: Miejsca sporo, ale problemem jest linia dachu
Nowy Civic względem poprzedniej generacji nieco urósł. Jest o 31 mm dłuższy - mierzy teraz 4,55 m długości (rozstaw osi wydłużono o 35 mm do 2,73 m). Jak to się przekłada na komfort podróżowania? W pierwszym rzędzie miejsca jest pod dostatkiem, nie ma na co narzekać. Nieco gorzej jest na tylnej kanapie. Miejsca na nogi wystarczy, problemem jest mocno opadająca linia dachu, która może dać się we znaki osobom mierzącym powyżej 180 cm wzrostu.
Bagażnik przy standardowej konfiguracji siedzeń pomieści 409 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zwiększy się do 1225 litrów.
W wyglądzie nowego Civika nie dostrzegłem rewolucji, a raczej ewolucję. Stylistyka złagodniała, zrobiła się bardziej elegancka w porównaniu do dość agresywnego wyglądu 10. generacji. Japończycy postanowili wygładzić nieco ostre krawędzie, dodać lekkości bryle. Co więcej, zdecydowali się obniżyć linię maski i dachu.
Honda Civic: kabina przyjemna, ale bez fajerwerków
Wnętrze zostało skrojone z niezłej jakości materiałów, choć oczywiście bardziej skrupulatne osoby dostrzegą twardszych plastików. Środek niczym nie zaskakuje, raczej nie ma w nim efektu "wow". Jest przeciętnie, ale przyjemnie się w nim podróżuje.
W centralnej części w oczy rzuca się wystający z deski ekran, którego przekątną zwiększono z 7 do 9 cali. Jego obsługa jest intuicyjna, a działanie szybkie. Na duży plus - pozostawienie przez projektantów fizycznych przycisków i pokręteł. Myślę, że wielu użytkowników się ucieszy.
Na pokładzie nie zabrakło bezprzewodowej ładowarki do smartfonów i bardzo miłego dla ucha nagłośnienia marki Bose. Dodam, że w przypadku Apple CarPlay telefony łączą się bezprzewodowo, natomiast posiadacze smartfonów z Androidem muszą pamiętać o kablu.
Civic: cennik
Cennik hybrydowej Hondy Civic otwiera kwota 144 400 zł za bazową wersję Elegance. Sporo. Wybierając środkową opcję Sport, zapłacicie co najmniej 150 400 zł. Topowy wariant Advance to wydatek rzędu 164 400 zł. Nie jest tajemnicą, że dziś na nowe samochody czeka się dłużej. Zamawiając dziś Hondę Civic do produkcji dostawy należy spodziewać się najszybciej za około sześć miesięcy.
Jak już wspomniałem, w późniejszym okresie w ofercie Civic pojawi się sportowa odmiana Type R.
Samochód do jazd testowych użyczył dealer Hondy, firma Auto Gdańsk.
Miejsca
Opinie (129) 6 zablokowanych
-
2022-11-02 14:54
przekombinowana
przekombinowany tył, poprzednia wersja ładniejsza
cena kosmos- 4 1
-
2022-11-02 17:32
rdza
gratis!
- 2 2
-
2022-11-02 18:52
koszmarna linia nadwozia - bardzo brzydki samochod
Tę szpetotę widac szczegolnie gdy postawic takiego pokracznego civica obok mazdy
- 2 6
-
2022-11-03 10:59
Nie stac mnie
Nie stać mnie, zarabiam 3400 zł netto plus moja żona zarabia 3200 zł, mamy dwójkę dzieci na utrzymanie i wynajem mieszkania. Zostaje nam co miesiąc około 1500 zł gdzie możemy sobie odłożyć. Dodam że podwyżki nie widzieliśmy od 3 lat!
- 0 1
-
2022-11-03 19:18
kierowca Hondy
ceny nowych samochodów to jakis absurd, szesc lat temu bazowa Honda Civic 1.4 kosztowala ok. 70kzl
- 0 0
-
2022-11-04 23:01
Honda civic UFO 2.2 i-cdti
Honda ósmej generacji (UFO) z silnikiem diesla o mocy 182km i momencie 425Nm (Chiptunning)starając się potrafi spalić 4,5 l.W trasie 5,6 l jadąc 140.
- 0 0
-
2022-11-07 12:39
Wesołek
Testowałem ten samochód. Po mieście i autostradzie - cykl mieszany...4,3L
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.