- 1 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (121 opinii)
- 2 W trakcie jazdy odpadło mu koło (44 opinie)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (36 opinii)
- 4 Nowe zatoki na styku dwóch gmin (61 opinii)
- 5 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (24 opinie)
- 6 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
Nowa Jabłoniowa: buspas, a nie tramwaje
Zamiast tramwajów w ul. Nowej Jabłoniowej powstaną buspasy. Pasażerowie komunikacji miejskiej w drodze do Śródmieścia czy Wrzeszcza będą musieli przesiadać się po pokonaniu zaledwie kilku przystanków. Decyzja ta podyktowana jest względami "ekonomiczno-eksploatacyjnymi".
Problemy z przygotowaniem dokumentacji i tym samym przesunięciem w czasie całego procesu projektowego sprawiły, że miasto zmieniło także zakres inwestycji. Zamiast tramwaju powstaną jedynie buspasy wydzielone na jezdniach ul. Nowej Jabłoniowej.
- Decyzja taka [o rezygnacji z tramwaju - dop. red.] została podjęta ze względów ekonomiczno-eksploatacyjnych. Przeprowadzone analizy wykazują, że częstotliwość kursowania tramwaju nie byłaby satysfakcjonująca dla mieszkańców, przez co tramwaj nie byłby dogodną alternatywą podróży - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje przygotowanie dokumentacji dla ul. Nowej Jabłoniowej.
Zdaniem urzędników, buspasy pozwolą nadal na pozyskanie wsparcia z funduszy europejskich, a cały układ linii komunikacji miejskiej ma się bazować na dojazdach autobusem do wspomnianego węzła Nowa Bulońska - Nowa Warszawska, skąd dalsza podróż do Wrzeszcza (przez Nową Bulońską Północną i dalej Trasę GP-W/Nową Politechniczną) czy Śródmieścia (Nową Warszawską do al. Havla) będzie realizowana tramwajami.
Wątpliwe jest także, by tramwaj wzdłuż ul. Nowej Jabłoniowej powstał w nieodległej przyszłości. Wprawdzie przewiduje się pozostawienie dla niego rezerwy, ale problemem będzie znalezienie pieniędzy w sytuacji, gdy skończy się obecna i niemal na pewno ostatnia perspektywa tak dużego unijnego wsparcia.
Tak mogła wyglądać ul. Nowa Jabłoniowa z tramwajem
Wersja robocza wizualizacji ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem i przebudową okolicznego układu drogowego, wykonana dla poprzedniego wykonawcy dokumentacji projektowej.
- Jesteśmy na etapie wyboru projektanta dokumentacji. Nie można więc jeszcze mówić o tym, jak będą funkcjonowały buspasy, jakie będzie usytuowanie przystanków i docelowa organizacja ruchu. Takie szczegóły określi dokumentacja uzgodniona z Zarządem Transportu Miejskiego i Zarządem Dróg i Zieleni - dodaje Zakrzacka.
W przetargu na przygotowanie dokumentacji swoje oferty złożyły cztery firmy. O wyborze zdecyduje cena (90 proc.) i przedłużenie minimalnego okresu rękojmi (10 proc.). Obecnie trwa analiza ofert pod kątem spełnienia wymogów formalnych.
1. Mosty Katowice Sp. z o.o. - Katowice - 1 291 500 zł
2. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA - Gdańsk - 1 303 800 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o. - Gdańsk. - 2 142 660 zł
4. Europrojekt Gdańsk SA - Gdańsk - 2 411 415 zł
Miejsca
Opinie (136)
-
2016-07-29 00:33
Brawa dla Adamowicz a
To jest kpina najbardziej zamieszkana dzielnica, ogrom dzieci i młodzieży jak mozna na to pozwoolic.Pkm zabrala wszystko i co? to totalna porażka ...Jak mozna zostawic takie dzielnice bez tramwaju jak nnie zrobia tego treaz to juz nigdy bo Adamowicz kolejne mieszkanii sobie kupi tereny sprzeda a kasy i tak nie bedzie bo upchnie to na premie dla kolesiostwa z UM i Z DZ co za debile ...
- 20 2
-
2016-07-29 00:00
W DRODZE DO SOPOTU BEDE SIE PRZESIADAL DWA RAZY
efekty takich niekonsekwentnych w swojej logice decyzji beda odczuwalne przez wiele lat. powinni jeszcze wymyslic monorail i trolejbusy w gdansku, zebym przesiadal sie 7 razy. sorry ale wybiore mojego Golfa z 2003 roku
- 13 1
-
2016-07-28 23:43
Chamy
I tam będa korki predzej czy pozniej.. Nie wspominajac juz o weekenach w fashion house!!
- 7 0
-
2016-07-28 23:35
wegług mnie tramwaje jako zabytek utrzymuje się tylko dla stołków i dla kasy ludzi pracujących
tam na wygodnych stanowiskach.
zamiast tych wszystkich torowisk powinny być asfaltowe pasy zarówno dla autobusów, trolejbusów, gimbusów, innych pojazdow uprzywilejowanych itd. ta sama powierzchnia a duzo bardziej wykorzystana- 7 9
-
2016-07-28 23:34
Tramwaje zabierają
... ale na dwupasmóweczkę z lewoskrętami do deweloperskich osiedli to będą wyciągać łapkę do Unii - oczywiście pod płaszczykiem promowania zrównoważonego transportu (czyli 1 mieszkaniec = 1 samochód).
Mam nadzieję, że na tak słaby projekt nie dostaną kasy.- 12 5
-
2016-07-28 23:33
A Nowa Świętokrzyska kiedy???
- 6 2
-
2016-07-28 21:32
jestem przeciwnikiem i tramwajów, i buspasów, ale ten drugi jest i rozsądniejszy (3)
Jest tańszy, może mieć więcej zastosowań, łatwiej go serwisować i modyfikować przeznaczenie do bieżących potrzeb komunikacyjnych.
- 19 12
-
2016-07-28 21:33
(2)
I jest mniej wygodny i mniej osób zdolny przewieźć. Do tego zmusza do przesiadek na tramwaj, czyli Siedlce bis.
- 10 4
-
2016-07-28 22:46
(1)
Nie jest mniej wygodny, zresztą to subiektywne. Ilość osób które pomieści autobus jest zbliżona do tramwaju. Więc korzyści z tramwaju żadne, same problemy.
- 4 1
-
2016-07-28 23:25
Tramwaj 260, autobus 160. Bardzo podobna. Tramwaj sunie po szynach, autobus uderza w każdą dziurę.
- 4 1
-
2016-07-28 22:51
Nastepne debilne buspasy paralizujace ruch w miescie! (1)
W cywilizowanych kraju jak chcą zrobić buspas to robią nowy a nie rozwalają ulic w mieście tworząc korki żeby śmierdzący autobus przejechał
- 14 9
-
2016-07-28 23:02
Mają być nowo wybudowane, wydzielone, baranQ ty.
- 0 4
-
2016-07-28 22:52
Dobra decyzja. Z tamtych rejonów nowa linia PKM jak już kiedyś. Ale najpierw likwidacja smrodu szadółkowego.
- 8 3
-
2016-07-28 22:21
Durnie... Porobią kurka pętle przesiadkowe.. Tramwaje nie zgrane z autobusami totalnie.. Autobusy w korkach.. Buspasy??!! Błagam.. Np zeby autobus jadący z Wrzeszcza dojechał do buspasa musi pokonać Zakorkowana Jaskowa.. Tak właśnie nasze władze miasta pomagają nam w podjęciu decyzji czy wybrać auto czy ztm!!!:/
- 26 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.