- 1 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (23 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (367 opinii)
- 3 Hamowanie przed autem to bandyterka (161 opinii)
- 4 Nie będzie podatku od aut spalinowych (166 opinii)
- 5 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Nowa Toyota Hilux teraz z 204-konnym silnikiem 2,8
Toyota Hilux doczekała się kuracji odmładzającej. Japoński wół roboczy wygląda teraz atrakcyjniej, otrzymał nową, większą i mocniejszą jednostkę napędową, lepszą skrzynię biegów i unowocześniony system multimedialny.
Premierowa odsłona Toyoty Hilux pojawiła się na rynku w 1968 roku. Przez te wszystkie lata, ponad pięć dekad i łącznie kilka generacji, doskonale znany model zapracował sobie na miano solidnego i bardzo wytrzymałego w trudnym terenie samochodu użytkowego. Najświeższa, ósma generacja Hiluxa produkowana jest od 2015 roku (w Europie pojawiła się w 2016 roku). Teraz, po ponad pięciu latach od rynkowego debiutu, doczekała się faceliftingu. Co się zmieniło?
Czytaj także: Jeep Gladiator, czyli Wrangler z "paką"
Zacznijmy od najważniejszej zmiany - silnika. Pod maskę Hiluxa trafił nowy, 4-cylindrowy diesel D-4D o pojemności 2,8 litra, który generuje moc 204 KM i aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To miła niespodzianka. Jednostka może być zestrojona z udoskonalonym 6-biegowym automatem lub 6-biegową skrzynią manualną. Natomiast moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła, we wszystkich dostępnych wersjach.
Nowa jednostka napędowa charakteryzuje się bardzo przyzwoitą kulturą pracy i zadowalającym przyspieszeniem. Średnie spalanie w cyklu mieszanym podczas testów wyniosło 11 litrów paliwa na 100 km.
Alternatywą dla nowego silnika w ofercie jest słabszy diesel 2.4 D-4D o mocy 150 KM.
Drugą dość istotną zmianą w odświeżonym pick-upie jest topowa wersja wyposażenia Invincible, która zastąpiła oferowaną dotychczas limitowaną odmianę Dakar. I właśnie egzemplarz demonstracyjny w tej wersji testowaliśmy. Dodajmy, że ta konfiguracja dostępna jest wyłącznie z podwójną kabiną. Charakteryzuje ją rasowy, off-roadowy wygląd i oczywiście najbogatsze wyposażenie.
Zaznaczmy, że pick-up oprócz wersji z podwójną kabiną oferowany jest także w wariantach: pojedynczej i półtorej kabiny.
Czytaj także: RAM 1500 - wielki, luksusowy pick-up
Hilux w tej wersji wyposażony jest w m.in. nawigację Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali, który kompatybilny jest z Android Auto i Apple CarPlay, pełną elektryczną regulację fotela kierowcy, elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej, nagłośnienie JBL z dziewięcioma głośnikami i subwooferem (jakość dźwięku niestety nie zachwyca), kamerę cofania, perforowaną tapicerkę, a także szereg systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense (np. układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDA z funkcją hamowania, system stabilizacji toru jazdy przyczepy - TSC, układ rozpoznawania znaków drogowych - RSA, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych).
Wersji wyposażenia jest w sumie pięć: DL, DLX, SR, SR5, i właśnie Invincible. To, co z pewnością rzuciło mi się w oczy w najbogatszym wariancie, to jakość wykończenia wnętrza. Jak na auto użytkowe - jest naprawdę nieźle.
Salony samochodowe w Trójmieście
Pick-up z podwójną kabiną mierzy 5325 mm długości (3085 mm rozstaw osi), 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości. Przestrzeń ładunkowa jest niemal kwadratowa - ma długość 1525 mm i szerokość 1540 mm. Wysokość "paki" to 480 mm. Ładowność wynosi 1000 kg, a pojazd może ciągnąć przyczepę o masie do 3500 kg.
Nowy Hilux to naprawdę dobra terenówka. Może brodzić w wodzie do 70 cm. Kąt natarcia wynosi 29 stopni, kąt rampowy - 23 stopnie, a zejścia - 26 stopni. Pick-up może pokonać wzniesienie o pochyleniu nawet 42 stopni. Boczny kąt natarcia wynosi 45 stopni.
Warto dodać, że Toyota wspomagana jest terenowymi asystentami. To chociażby HAC, czyli system wspomagający pokonywanie podjazdów, czy A-TRC, aktywna kontrola trakcji umożliwiająca płynne ruszenie ze wzniesienia. Przy zjeździe z niego przyda się system DAC.
Cennik odświeżonej Toyoty Hiluxa startuje od kwoty 115 620 zł brutto (pojedyncza kabina). Bazowa wersja z podwójną kabiną (DLX) kosztuje co najmniej 147 231 zł. Ceny topowej wersji Invincible rozpoczynają się od 224 106 zł.
Auto do jazd testowych użyczyła firma Toyota Walder.
Miejsca
Opinie (73) 7 zablokowanych
-
2021-05-06 10:21
(2)
Do tego auta diesel bardzo dobrze pasuje. Bardzo fajny wóz, w którym można wybrać się w każdy teren
- 4 7
-
2021-05-06 10:24
Diesel to pasuje do lokomotywy...nie do auta.
- 4 5
-
2021-05-06 11:07
A Polska do dosłownie każdy teren...
Nie mniej przydatny na drogach osiedlowych
- 4 0
-
2021-05-06 10:52
"o pojemności 2,8 litra, który generuje moc 204 KM i aż 500 Nm" (2)
aż 500Nm? Dla diesel'a o takiej pojemności to chyba żaden wyczyn?
- 7 2
-
2021-05-06 11:22
Raczej wyczyn... bo to sztucznie generuje poprzez turbosprężarkę. (1)
TurboPierdziawkoKlekot!
- 2 2
-
2021-05-06 18:37
Sprężarki w silnikach spalinowych stosowanu już 80 lat temu.
Więc co to ma do rzeczy?
- 4 0
-
2021-05-06 11:41
(2)
Pod maską ponad 200 KM i porządny diesel. Widać toyota wie jak robić porządne wozy.
- 3 5
-
2021-05-06 11:50
Akurat ten silnik to najgorszy element tego auta!!!
- 3 1
-
2021-05-06 20:07
Ciekawe czemu na rym nie nakleili "stop smog go hybrid"
- 4 0
-
2021-05-06 12:26
A w którym miejscu widać ten "rasowy, off-roadowy wygląd"? Bo na żadnej z fotek nie widzę
- 4 2
-
2021-05-06 14:11
alternatywą na rozumnych rynkach jest 2.4 benzyna
- 1 1
-
2021-05-06 14:40
Na to czekałam. Chyba czas oddac mojego wysłuzonego Dodge RAM (zreszta idelane auto na zakupy w lokalnym spozywczaku,
czy zeby odebrac młodą z pobliskiego przedszkola). Myśle Hilux godnie zastapi staruszka RAMa na wąskich i krętych uliczkach mojej dzielni. Lubie miec odrobine koników pod szpilkami i poczuć wolnośc.
- 7 1
-
2021-05-06 15:13
Hilux (1)
Miałem ostatnio jazdę testowa najbogatsza wersja, słabe wyciszenie kabiny, uszczelki przepuszczają wiatr, silnik głośny i klekota w środku, roleta z tyłu przychodzi z fabryki i nie można ją zastąpić plastikowa osłona, w środku plastiki słabej jakości, głośniki na podszybiu odbijają się w szybie i wyglądają jak doklejone z marketu. Cena do jakości słaba, 220tys za ten samochód nie jest złodziejstwo w biały dzień!
- 4 1
-
2021-05-07 09:48
xD
co za janusz xDDD Porównujesz terenówkę stworzoną do pracy z minimum niezbędnego komfortu do komfortowego suva.
A teraz w drugąstronę, jechałem X3 - w teren nie wjedziesz, bo napęd się gubi, przeswit za niski, koła za delikatne, a konstrukcja samonośna po prostu się do tego zupełnie nie nadaje. A po 100 tys nie wyjeżdżasz tym z serwisu, bo co chwile coś sie sypie.- 1 0
-
2021-05-06 15:40
(1)
Fajne auto, zawsze podobały mi się Hiluxy. Dla kogoś kto w pracy zapuszcza się w teren idealne. To że tam coś szumi jak ktoś pisze to pikuś. To jest pickup a nie SUV. Na pewno posłuży długie lata i renoma pozostanie. Szkoda że mnie nie stać, lubię takie bezstresowe auta, które nie trzeba myć co chwila, do środka można wejść z brudnymi buciorami, a na pakę można na szybko cisnąć jakiś rower czy inny sprzęt albo narzędzia
- 10 0
-
2021-05-06 21:52
No wlasnie z rowerem to na hak.
Nie dasz rady na pace
- 1 0
-
2021-05-06 16:55
Most Lisewski (1)
cudo dawnych lat
- 3 0
-
2021-05-07 08:09
Ciekawe kiedy pojawią się bose Antki
i pogonią Cię za złą nazwę bo wg nich jest to Most Tczewski, tylko że rodowici Tczewianie mówią właśnie most Lisewski.
- 0 0
-
2021-05-06 18:40
Auto dla bojowek
Al qaidy i innych karteli
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.