- 1 Drogie auta będą jeszcze droższe (251 opinii)
- 2 Nowe zatoki na styku dwóch miast (54 opinie)
- 3 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (15 opinii)
- 4 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
- 5 Wandale niszczą "auta na minuty" (103 opinie)
- 6 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
Nowe BMW serii 3. Książę z Bawarii
BMW 3 szóstej generacji podczas premiery w Trójmieście.
Dłuższa, szersza i o 40 kg lżejsza. Bardziej ekonomiczna, po raz pierwszy w różnych wariantach wyposażenia i z ośmiobiegowym automatem. Oto najnowsza limuzyna BMW w swoim szóstym wcieleniu. Limuzyna słynnej serii 3. Premiera tego modelu odbyła się w gdańskim salonie BMW Zdunek a gościem specjalnym imprezy był Krzysztof Hołowczyc.
"Trójka" BMW od wielu lat należy do najchętniej kupowanych samochodów segmentu premium na całym świecie. Co prawda, w Polsce niektóre generacje serii 3 doczekały się statusu kultowych, głownie wśród pewnego wyróżniającego się grona miłośników marki (zwłaszcza serie E36 i E46), jednak z pewnością nie o takiej grupie docelowej, jako najbardziej pożądanej myślał bawarski producent. Obecna, najnowsza, szósta już generacja serii 3, oznaczona typoszeregiem F30 to samochód, który pełnymi garściami czerpie ze sprawdzonych już rozwiązań większych modeli, chociażby serii 5. Wprowadza także nowe, za którymi pójdą inni producenci, zarówno ci z segmentu premium, jak i do niego aspirujący.
Co więc nowego oferuje nowa seria 3, którą po raz pierwszy zobaczyliśmy na eleganckiej jak zawsze premierze, w salonie firmy Zdunek, pomorskiego przedstawiciela marki? Agresywny przód, reflektory przypominające zmarszczone brwi, wąski tylny słupek nawiązujący do dawnych modeli i dość szeroki tył. To co rzuca się w oczy, to niezwykle elegancki profil samochodu. Wśród pierwszych komentarzy można było usłyszeć głosy, że... to nieco pomniejszone BMW serii 5.
Seria 3 jednak urosła. Jest szersza i dłuższa. Po raz pierwszy też siadając na tylnej kanapie w tym samochodzie, można poczuć się naprawdę przestronnie. Do tego, że praktycznie każda wersja wyposażenia (Sport, Luxury i Modern) spełnia najwyższe standardy, nawet najbardziej wymagających użytkowników, nie trzeba nikogo przekonywać. Po raz pierwszy też w bawarskim "średniaku" pojawiają się wyrafinowane elementy wyposażenia, jak wyświetlacz head-up, system kamer dookoła samochodu, wspomagający parkowanie układ kontroli pasa ruchu i "martwego pola", system Night Vision z funkcją rozpoznawania pieszych, aktywny tempomat, asystent nagłego hamowania, "inteligentne" oświetlenie, oraz zaawansowana telematyka z dostępem do internetu czy mobilnych aplikacji.
Driving Experience Control to nazwa, którą warto zapamiętać w przypadku BWM. Kryje się za nią elektronika sterująca zestrojeniem zawieszenia, układu kierowniczego, automatycznej ośmiobiegowej przekładni oraz przepustnicy. DEC oferuje tryby Comfort, Sport i Sport+ (z całkowicie wyłączonym systemem ESP). Świadomy ekologicznie kierowca może wybrać wariant ECO Pro, który ogranicza zużycie paliwa.
Szósta generacja BMW zdecydowanie stawia na turboładowane, rzędowe, czterozaworowe silniki, zarówno benzynowe jak i diesle. Wśród nich wisienką na torcie zdaje się być 3-litrowy, również turbodoładowany motor benzynowy R6, o mocy 306 KM i słusznym momencie obrotowym 400 Nm. Setkę osiąga w 5,5 sekundy.
Obecnie o wiele ważniejsze od osiągów zdają się być "zielone" aspekty motoryzacji. BMW także podąża tym tropem. Mamy więc system start-stop, układ odzyskiwania energii podczas hamowania, opony o mniejszych oporach toczenia czy specjalne sterowanie poszczególnymi elementami decydującymi o zużyciu paliwa, tak by je maksymalnie ograniczyć. Bawarski koncern z dumą podkreśla, że tak innowacyjny pojazd jest zaledwie o 4 proc. droższy od swojego poprzednika.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (127) ponad 10 zablokowanych
-
2012-02-14 20:24
(1)
Pytanie po co te paskudne komentarze w stronę BMW??? Zapewne każdy z was jakby miał taki samochód lub choć tylko taki napewno by się w nim nie wstydził więc o co chodzi???? Nawet 1/5 polaków nie wie jak przyjemnie prowadzi się auta tej marki! Więc pytam o co chodzi ????
- 11 1
-
2012-02-14 22:33
o zawiść chodzi
- 6 1
-
2012-02-14 07:22
ok, a gdzie Polska marka?? chociaż nawet jakby było to i ją by rudy sprzedał za bezcen (5)
a samochodzik bardzo fajny :)
- 21 24
-
2012-02-14 10:25
a co rudy na do prywatnych firm? (4)
?
- 5 5
-
2012-02-14 14:03
(3)
jak kradnie 3/5 wypracowanych pieniędzy i rzuca pod nogi pełno utrudnień prawnych - to ma
- 6 4
-
2012-02-14 16:37
ano kradnie (2)
ale sprzedac czyjejs wlasnosci nie moze.
- 4 1
-
2012-02-14 19:28
(1)
a robi to
- 1 6
-
2012-02-14 21:58
przykłady?
chłopie czyjaś własność to czyjaś własność. nie da sie jej sprzedać jak sie nie ma prawa właśności
- 5 2
-
2012-02-14 20:10
306 KM i słusznym momencie obrotowym 400 Nm. Setkę osiąga w 5,5 sekundy
ostatnio był taki, co osiągnął setke na drzewie...
- 1 4
-
2012-02-14 15:36
Byłem na wycieczce w fabryce BMW w Monachium (2)
i się okazuje, że produkują tam jedynie "3" w wersji kombi. Reszta produkcji poza Bawarią.
- 1 0
-
2012-02-14 16:34
Nie do konca (1)
Zaklad w Dingolfing (100 km od Monachium) produkuje wersje 5, 6 i 7, a w zakladzie w Regensburgu (120 km od Monachium) produkowane sa wersja 3 i 7.
- 0 0
-
2012-02-14 16:49
moze masz racje. Bylem zszokowany, ze w fabryce w monachium wlasciwie nic nie produkuja, chyba tylko trzymaja ja dla prestizu.
- 1 0
-
2012-02-14 14:31
biorę go
powiedzieli w salonie,że odbiór za 20 lat.Poczekam...
- 0 0
-
2012-02-14 14:22
pięknie by się prezentował
w kolorze afrika korps olivgrun
- 1 0
-
2012-02-14 13:48
przynajmniej E90 stanieje...
- 5 0
-
2012-02-14 12:39
kupię go na pewno, ale...
za 15 lat jak będzie mnie na niego stać! Pewnie przywiozę sobię z Berlina :)
- 4 0
-
2012-02-14 10:53
BMW - SAMOCHÓD SMIERC (1)
wiadomosci byle jakie - BMW = smierc !!! szczegolnie w E46 kiedy mlodzik kupił za 2000zł i chcial sie popisac przed kolegami predkoscią - taa chyba na drzewie
- 0 11
-
2012-02-14 10:58
za 2000
to bys nawet E30 porzadnej nie kupil. co najwyzej bita, spawana z 3 i niezarejestrowana. kazde kolo inne.
a co do BMW, jak sie nie umie jezdzic to sie laduje na drzewie. jakby mlodzikow bylo stac na ferrari to bys pitolil ze ferrari = smierc- 6 0
-
2012-02-14 09:12
:):) (1)
Książę... jasne może delfin... albo graf Potocki
Agresywny przód, reflektory przypominające zmarszczone brwi -- jak u kota s...o w sieczkę.
"inteligentne" oświetlenie - że niby można z nim o Heglu porozmawiać?
Takie trzymanie ręki w gaciach przy opowiadaniu o samochodzie nie przystoi dorosłemu człowiekowi, ale widać co teraz jest ważne i istotne dla "Europejczyków"- 2 5
-
2012-02-14 10:56
popieram
za duzo grafomanii a za malo konkretow. tak czy siak jestem fanem marki
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.