• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Peugeot 308. Lew pokazał pazur

Michał Jelionek
27 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Nowy Peugeot 308. Nowy Peugeot 308.

Peugeot to jedna z tych marek, która w ostatnich latach bardzo pozytywnie zaskoczyła motoryzacyjny świat. Francuzi wypuścili na rynek nową serię swoich - trzeba przyznać - bardzo atrakcyjnie prezentujących się modeli. Najnowszym lwiątkiem ze stajni Peugeota, z zupełnie nowym logo na grillu, jest kolejna generacja 308.



Czy podoba ci się nowy Peugeot 308?

Niespełna rok temu informowaliśmy o nowym logo Peugeota. Już wówczas Francuzi zapowiedzieli, że pierwszym modelem, który zostanie "ubrany" w nowe emblematy będzie kolejna odsłona 308. Jak powiedzieli, tak zrobili. 308 zostało hojnie obdarowane w nowe logo, które widnieje na atrapie chłodnicy, na obu przednich błotnikach, na klapie bagażnika i na alufelgach.

Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy zobaczyłem materiały reklamowe z nowym Peugeotem 308 we flagowym kolorze lakieru "zielony olivine" - byłem zauroczony jego wyglądem. Nic a nic nie zawiodłem się, gdy w końcu zobaczyłem go na żywo. Kompaktowy "lew" prezentuje się świetnie, i nie tylko w zielonym kolorze, ale również w wyrazistym niebieskim "vertigo" (jak na zdjęciach).

Do jazd testowych przekazano naszej redakcji egzemplarz w topowej wersji GT Pack, w której projektanci zastosowali kilka zabiegów dodających zadziorności hatchbackowi. To chociażby poszerzenia progów, nakładki na przedni zderzak, efektywniejsze i nieco inaczej wyglądające światła z przodu (Peugeot Matrix LED Technology) i z tyłu (Full LED 3D), a także większe, 18-calowe felgi. Mocny kolor w połączeniu z czarnymi wstawkami robi wrażenie i sprawia, że ten samochód wyróżnia się w tłumie.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
To, z czym kojarzyła mi się poprzednia generacja 308, to przede wszystkim... ciasne wnętrze. Dobra informacja jest taka, że nowe 308 urosło względem poprzednika o 114 mm, a rozstaw osi zwiększono o 55 mm. Niestety jest też ta gorsza - miejsca w drugim rzędzie wciąż nie jest dużo, a większe osoby podczas podróży będą mogły odczuwać dyskomfort. Rekompensatą mogą być pewne udogodnienia - projektanci wyprowadzili kratki wentylacyjne do drugiego rzędu, a także dwa porty USB-C.

W wersji hybrydowej, którą przetestowałem, bagażnik oferuje 361 litrów pojemności.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił układ hybrydowy typu Plug-in, który znamy z innych modeli. Składa się z "benzyniaka" o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM, który wspierany jest przez 110-konną jednostkę elektryczną. Moc systemowa wynosi 225 KM (360 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 s. Układ został zestrojony z 8-biegowym automatem.

Jak jeździ Peugeot 308 w topowej odmianie hybrydowej? Bardzo przyjemnie. Nie brakuje mu mocy. Jest lekki i zwinny. Przy silniku i właściwościach jezdnych stawiam plus.

Dodam tylko, że podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i obwodnica) komputer pokładowy wskazał średnie spalanie na poziomie 6,8 l paliwa na 100 km. A to bardzo przyzwoity wynik.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Zaglądamy do przyjemnego i nieco futurystycznego wnętrza 308. Centralny ekran dotykowy o przekątnej 10 cali z wirtualnymi przyciskami i-Toggles, Peugeot i-Cockpit 3D z konfigurowalnym wyświetlaczem także o przekątnej 10 cali, no i w końcu sportowa, spłaszczona u góry i u dołu kierownica - to wyróżnia wnętrze Peugeota 308. Do tego dodać trzeba minimalistyczną, nieprzekombinowaną kolumnę środkową. W fotelu kierowcy jest naprawdę przyjemnie, a sam kierowca czuje, że ma wszystko to, co potrzebuje pod ręką.

Niestety, minusem jest mało intuicyjna obsługa systemu multimedialnego. Wciąż nie rozumiem, dlaczego Francuzi nie potrafią tego uprościć.

Kabina została wykonana z niezłej jakości materiałów, a te nieco gorsze zostały dobrze ukryte. To, co spodobało mi się w wersji GT Pack, to ciekawie prezentujące się obszycie tapicerki nićmi w żarówiastym kolorze. To dobry kontrast dla ciemnego, sportowego wnętrza.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Na sam koniec zostawiłem - tradycyjnie - cenę. Cennik nowego Peugeota 308 otwiera kwota 90 300 zł za bazową wersję Active Pack ze 110-konnym silnikiem benzynowym pod maską i manualną skrzynią biegów. Testowany egzemplarz w topowej wersji GT Pack (225-konna hybryda Plug-in) to już wydatek dwukrotnie większy. Auto ze zdjęć kosztuje bagatela 188 800 zł. To zdecydowanie największy minus tego modelu. Cena. Jeśli chcesz mieć mocną i dobrze doposażoną "trzystaósemkę", musisz się liczyć z takim wydatkiem. A to - powiedzmy sobie szczerzę - jak na kompakt od Peugeota to zdecydowanie za dużo.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Peugeot JD Kulej.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.

Miejsca

Opinie (142) 2 zablokowane

  • Lew przez F (1)

    po 150 tyś silnik do remontu

    • 5 7

    • Szybciej.

      • 1 2

  • Jest piękny nowy Lew (9)

    Mam obecnie 308 z 2017 i jestem mega zadowolony. Dla malkontentów małej kierownicy jaka mają 308-ki powiem, że to super rozwiązanie. Ma kilka innych zalet. Ci co mają 308 to wiedzą :)

    • 13 10

    • Innych tzn jakich? (6)

      Że raz odpalisz a raz nie bo jakaś elektryka pierdnie?

      • 7 7

      • nie przesadzaj

        To mit, niemieckie auta nie grzeszą też niezawodnością.
        Toyota nowa z salonu miała dwie usterki elektryczne.

        Więc nie ma reguły.

        • 10 1

      • Jaką elektrykę masz na myśli Homerze? (4)

        Bo mam trzeciego juz Puga salonowego, jeżdze nimi od 16 lat i jakoś mi nigdy w żadnych warunkach pogodowych elektryka nie walnęła. Możesz mnie oświecić, bo widzę, ze jesteś obeznany z Pugami dużo lepiej. Może z takimi 15 letnimi, co do dziadziusie i babcie jezdzili nimi tylko do Aldika na zakupy pod Wiedniem?

        • 5 4

        • te statystyczne, bo twoje 2 sztuki statystyki nie tworzą (1)

          skoro masz już drugiego to pewnie pamiętasz że dawniej mówiło się na nie "Płomieniożoty"

          • 2 3

          • Widzę, że mamy do czynienia ze statystykiem z krwi i kości

            Wow!

            • 0 0

        • Co to jest pug? (1)

          Pług bez ł?

          • 3 2

          • To pytanie ma być dowodem twego poczucia humoru?

            Bo uśmiałem się po pachy. Naprawdę.

            • 0 1

    • 308 (1)

      Ja też mam 308 1.2 benzyna 130bhp GT line.Jestem super zadowolony i czekam na nową 308 ale z drugiej ręki zawsze taniej

      • 3 2

      • również zadowolony

        Potwierdzam zadowolenie. 1.2, 130, automat (8 biegów), 2019. Silnik wystarczy. Testowany na niemieckich autostradach.

        • 4 0

  • Mialem pluga 307...nigdy wiecej lwa

    Do zoo się nadaje

    • 7 5

  • Polecam (1)

    Top Gear o kierowcach Peugeotów-kwintesencja tematu i wszystko się zgadza.

    • 5 2

    • Taaa...

      Właśnie dlatego nikt już nie chciał ich oglądać

      • 5 3

  • Relingi (1)

    W wersji kombi relingi są dopiero od wyposażenia GT gdzie cenowo wchodzimy w okolice 200 konnej octavi 4x4...

    • 7 0

    • octavia to nie auto

      • 0 2

  • Za 90 bieda pakiet? Za tyle to już lepszą biede rakiete kupisz!

    • 4 0

  • 180 tys

    Biorę takie 3.

    • 7 0

  • Mała kierownica do du...

    Ja mam 3008 i ta kiera jest ok,denerwuję tylko to że powinien być o wiele mniejszy obrót a nie że na małym rondzie trzeba dwoma rękoma kręcić bo kiera w prostokącie i ciężko

    • 2 1

  • Kiera jest ok.w peugeot (1)

    Denerwuje to że obrót powinien być mniejszy czyli tak jak w sportowych autach.a nie ze na małym rondzie trzeba używać dwóch rąk bo otwarta dłonią jak w przy normalnej nie dasz rady.i 180ps+110 elektryk razem daje 290 jak dla mnie a ma 225ps.1600kg ponad to dużo,jyz bym wolał zdlubac diesla 1.5 na 170ps,wiem z doświadczenia mam 3008, i bez zestawu focal to u mnie to gra jak w golfie 3 kiedyś

    • 1 2

    • Moce w hybrydach nie sumują się

      Liczy się moc układu, która jest niższa niż suma.
      A co do przełożenia kierownicy, to każdy kij ma dwa końce. Gdyby je zmniejszyć, to ronda pokonywałoby się łatwiej, ale np. na autostradzie musiałbyś wykazać się pewną i spokojną ręką, bo już drobne ruchy kierownicą powodowałyby odczuwalny wpływ na tor jazdy.

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Wygląda fajnie, ale spalanie jest dość duże jak na hybrydę PHEV. W mojej corolli hev z silniem 2.0 mam spalanie mak 5,5l na takich drogach. A jej nie oszczędzam ;)

    • 10 9

    • Niedługo zacznie oddawać (1)

      Paliwo

      • 1 3

      • Tak dobrze to nie ma, tankować i tak trzeba. Ale jednak leje się mniej niż w typowo benzynowym aucie, więc nie narzekam.

        • 0 0

    • ja mam corolle 1.8 hybrid i nie przekraczam 5 l w cyklu mieszanym wiec peugeot niczego nowego nie wnosi (1)

      • 4 0

      • Golf TDI
        Maks 4 litry

        • 0 0

    • Czy to

      Pan Włodek z reklamy?Niech Pan coś o lexusie wspomni i rabatach

      • 0 0

    • Wiadomo

      Myśle że tak już musi być. Twoj pali mniej bo silnik pracuje w cyklu atkinsona. Ten w peugeocie pracuje w cyklu otta co daje mu nieco lepszą dynamikę ale i też spalanie ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane