- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (266 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (67 opinii)
- 3 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (9 opinii)
- 4 Paraliż drogowy na północy Gdyni (192 opinie)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (26 opinii)
Od 17 września kolejne zmiany w taryfikatorze. Niektórzy zapłacą podwójnie
W poniedziałek informowaliśmy o zmianach w przepisach dotyczących braku możliwości redukcji punktów karnych w PORD, które wejdą w życie 17 września. Od tego samego dnia obowiązywać będzie szereg innych zmian dla kierowców. Kluczowe z nich to: podwójna stawka mandatu dla recydywistów i możliwość otrzymania jednorazowo aż 15 punktów w przypadku 21 wykroczeń.
- Taryfikator mandatów 2022 - recydywa oznacza podwójną karę
- Nowy taryfikator mandatów - tabela
- Punkty karne za prędkość 2022 - 15 punktów za jedno wykroczenie
Okazuje się, że to nie koniec zmian - od 17 września zmotoryzowanych czekają kolejne nowości. To tzw. drugi etap zmian. Co się zmieni?
Recydywa w mandatach. Jak jest w przypadku ponownego przekroczenia prędkości?
Taryfikator mandatów 2022 - recydywa oznacza podwójną karę
Opublikowano listę najbardziej niebezpiecznych wykroczeń, za które recydywiści zapłacą podwójnie. Stanie się tak w momencie, gdy kierowca po pierwszym złamaniu przepisów powtórzy swój wybryk w ciągu kolejnych dwóch lat. Wówczas grzywna będzie liczona razy dwa (liczba punktów karnych nie zostanie podwojona). Najwyższa kara wynieść może zatem 5 tys. zł za przekroczenie dozwolonej prędkości o 71 km/h i więcej.
17 września art. 38 Kodeksu wykroczeń zostanie wzbogacony o paragraf dotyczący recydywistów. Ustawa brzmi następująco:
Kierującemu pojazdem mechanicznym ukaranemu za wykroczenie określone w art. 86 § 1a i 2, art. 86b § 1, art. 87 § 1, art. 92 § 2, art. 92a § 2, art. 92b, art. 94 § 1 albo art. 97a, który w ciągu dwóch lat od ostatniego prawomocnego ukarania popełnia to samo wykroczenie, wymierza się karę grzywny w wysokości nie niższej niż dwukrotność dolnej granicy ustawowego zagrożenia.
Dolna granica to oczywiście aktualnie obowiązująca stawka za wykroczenie. Dla porównania, za wspomniane wyżej w artykule wykroczenia recydywiści zapłacą odpowiednio - 1,6 tys. zł (przekroczenie prędkości o 31-40 km/h) i 3 tys. zł (nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu).
Taryfikator mandatów na 2022 r. ma luki
Taryfikator mandatów - lista najniebezpieczniejszych wykroczeń składa się z ponad 20 przewinień, poniżej publikujemy kilka z nich:
- nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu lub wchodzącemu na nie - 1,5 tys. zł / recydywa - 3 tys. zł
- wyprzedzanie na przejściu lub przed nim - 1,5 tys. zł / recydywa 3 tys. zł
- złamanie zakazu wyprzedzania - 1 tys. zł / recydywa - 2 tys. zł
- wjechanie na przejazd kolejowy po opuszczeniu zapór lub zapaleniu czerwonego światła - 2 tys. zł / recydywa - 4 tys. zł
- omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu - 1,5 tys. zł / recydywa - 3 tys. zł
- prowadzenie pojazdu mechanicznego w stanie po spożyciu alkoholu lub innego, podobnie działającego środka - 2,5 tys. zł / recydywa - 5 tys. zł
Podwójne stawki w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości obowiązują od pułapu 31 km/h.
Nowy taryfikator mandatów - tabela
Jak dostać pouczenie zamiast mandatu?
Punkty karne za prędkość 2022 - 15 punktów za jedno wykroczenie
Po zmianach za niektóre wykroczenia policja będzie mogła nałożyć na kierowcę za jedno wykroczenie nie jak dotychczas 10 punktów karnych, a nawet 15. Wykroczeń "za 15 oczek" będzie w sumie 21:
- przekroczenie dopuszczalnej prędkości o powyżej 70 km/h
- omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu
- wyprzedzanie na przejściach dla pieszych i bezpośrednio przed nimi
- nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu dla pieszych albo na nie wchodzącemu
- niezatrzymanie pojazdu w razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej w celu umożliwienia jej przejścia
- niezastosowanie się, w celu uniknięcia kontroli, do sygnału osoby uprawnionej do kontroli ruchu drogowego, nakazującego zatrzymanie pojazdu
- niestosowanie się do znaku B-25 lub B-26 zakaz wyprzedzania
- nieudzielenie pomocy ofiarom wypadku
- niezastosowanie się do sygnałów świetlnych
- kierowanie pojazdem mechanicznym w stanie po użyciu alkoholu lub środka podobnie działającego do alkoholu
- kierowanie pojazdem mechanicznym w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego
- sprowadzenie katastrofy w ruchu, sprowadzenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu, spowodowanie wypadku w ruchu
- niezastosowanie się do sygnałów i poleceń podawanych przez osoby uprawnione do kierowania ruchem drogowym
- niezastosowanie się sygnałów i poleceń dawanych przez osoby uprawnione do kontroli ruchu drogowego
- używanie pojazdu w sposób zagrażający bezpieczeństwu osoby znajdującej się w pojeździe lub poza nim;
- naruszenie zakazu objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeśli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie ich nie zostało zakończone;
- naruszenie wjeżdżania na przejeździe kolejowym za sygnalizator przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych, lub za inne urządzenie nadające te sygnały;
- naruszenie zakazu wjeżdżania na przejazd kolejowy, jeśli po jego drugiej stronie nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
- jazda autostradą lub drogą ekspresową w kierunku przeciwnym niż wynikający z ustawy lub znaków drogowych;
- przewożenie więcej niż dwojga dzieci w pojeździe w sposób niezgodny z przepisami;
- przewóz osób pojazdem nieprzeznaczonym lub nieprzystosowanym do tego celu, bądź w liczbie przekraczającej liczbę miejsc określonych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu albo wynikających z konstrukcyjnego przeznaczenia pojazdu niepodlegającego rejestracji, jeżeli liczba osób przewożonych w niewłaściwy sposób wynosi 10 osób lub więcej
W artykule dotyczącym zniesienia możliwości odbycia szkolenia w celu pomniejszenia liczby punktów karnych na koncie wspomnieliśmy także o innej istotnej zmianie. Otóż punkty karne będą kasowane nie po roku od ich otrzymania, a dopiero po dwóch latach.
Ubezpieczalnie uzyskały dostęp do punktów karnych kierowców
Zgodnie z nowym taryfikatorem (34 opinie)
Opinie wybrane
-
2022-08-24 14:33
Problem nie jest w restrykcyjnym prawie, tylko w infrastrukturze, która jest zmieniana na szkodę kierowców (5)
Najwięcej wypadków zdarza się w miejscu, gdzie krzyżują się ciągi komunikacyjne samochodów i innych samochodów lub pieszych.
Minimalizacja liczby takich miejsc (czyli rozwój dróg w kierunku skrzyżowań bezkolizyjnych i wrzucania samochodów pod przejścia dla pieszych, jak np. tunel pod Placem Zdrojowym) prowadzi do zmniejszenia liczby kolizjiNajwięcej wypadków zdarza się w miejscu, gdzie krzyżują się ciągi komunikacyjne samochodów i innych samochodów lub pieszych.
Minimalizacja liczby takich miejsc (czyli rozwój dróg w kierunku skrzyżowań bezkolizyjnych i wrzucania samochodów pod przejścia dla pieszych, jak np. tunel pod Placem Zdrojowym) prowadzi do zmniejszenia liczby kolizji przy zachowaniu takiej samej prędkości dopuszczalnej.
Jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż kolejne ograniczanie prędkości i wymuszanie jej przestrzegania coraz wyższymi mandatami.- 62 26
-
2022-09-16 08:34
Wybacz ale jazda kierowcy z prędkością 80 km /h na 50 ma niewiele wspólnego z infrastrukturą , to zwyczajne lekceważenie podstawowych zasad. Skoro na jezdni kierujący pojazdem spotyka się z pieszym który nie ma żadnych szans w konfrontacji z samochodem to prawo powinno stać na straży słabszego . Infrastruktura to jedno a zachowania kierowców to
Wybacz ale jazda kierowcy z prędkością 80 km /h na 50 ma niewiele wspólnego z infrastrukturą , to zwyczajne lekceważenie podstawowych zasad. Skoro na jezdni kierujący pojazdem spotyka się z pieszym który nie ma żadnych szans w konfrontacji z samochodem to prawo powinno stać na straży słabszego . Infrastruktura to jedno a zachowania kierowców to drugie . Musimy w końcu nauczyć się żyć w świecie wzajemnego poszanowania się . Te wzajemne oskarżenia i pretensje są o tyle niezrozumiałe że za chwilę kierowca staje się pieszym a pieszy kierującym a zachowujemy się tak jakby to właśnie fakt w którym miejscu jesteśmy w danej chwili zmieniał nasze postrzeganie ,tak , przepisów i zasad w ruchu drogowym . Jest ciasno, duży ruch tym bardziej trzeba stosować się do przepisów
- 0 0
-
2022-08-25 11:10
Stawiasz tezę, która była stawiana na początku XX wieku i jeszcze w tamtym wieku empirycznie obalona (1)
Separacja potoków ruchu stwarza złudne poczucie bezpieczeństwa, w konsekwencji liczba kolizji... wzrasta. Bo te potoki i tak się kiedyś skrzyżują, choćbyś próbował budować estakady wszędzie. Liczba wypadków śmiertelnych per 100000 mieszkańców w kraju o najwyższej separacji ruchu (tj. USA) jest wielokrotnie wyższa niż dowolnym kraju Zachodniej
Separacja potoków ruchu stwarza złudne poczucie bezpieczeństwa, w konsekwencji liczba kolizji... wzrasta. Bo te potoki i tak się kiedyś skrzyżują, choćbyś próbował budować estakady wszędzie. Liczba wypadków śmiertelnych per 100000 mieszkańców w kraju o najwyższej separacji ruchu (tj. USA) jest wielokrotnie wyższa niż dowolnym kraju Zachodniej Europy. Jest nawet wyższa (12,4) niż w Polsce (7,7), a my stanowimy z Rumunią ścisły ogon UE. Zrób prosty eksperyment i prześledź liczbę doniesień o kolizjach między pojazdem i rowerem, gdy rower poruszał się pasem rowerowym (i był z daleka widoczny) i wydzielonym DDR z przejazdem rowerowym.
- 7 12
-
2022-09-16 08:10
Otóż to. Podstawa bezpieczeństwa - to widzieć i być widzianym.
- 0 0
-
2022-08-24 14:38
(1)
Zakazać przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych, a będzie cudnie jak w Moskwie!
- 10 21
-
2022-08-24 15:09
Kto mówi o zakazywaniu? Mamy dobrze działający przejazd pod Placem Zdrojowym, i dziwi mnie, że nie robimy więcej takich przejazdów. Piesi spokojnie idą sobie górą, nie muszą nigdzie schodzić, a jednocześnie samochody nie muszą się zatrzymywać i mają przejazd bezkolizyjny.
- 15 1
-
2022-08-24 15:19
Idea karania recydywistów słuszna (8)
Ale tzw. suszenie za prędkość wygląda zazwyczaj 'srednio'. Np wczoraj jadąc około 14 Wielopolską z Karwin widziałem policję "ukrytą" na pasie pomiedzy jezdniami pomiędzy gratami budowlanymi i łapali ludzi na długiej prostej przed zakrętem, gdzie brak skrzyżowań/pieszych itd - szeroka 2 jezdniowa bezkolizyjna jezdnia. Gdy jechałem o 22:20... nadal
Ale tzw. suszenie za prędkość wygląda zazwyczaj 'srednio'. Np wczoraj jadąc około 14 Wielopolską z Karwin widziałem policję "ukrytą" na pasie pomiedzy jezdniami pomiędzy gratami budowlanymi i łapali ludzi na długiej prostej przed zakrętem, gdzie brak skrzyżowań/pieszych itd - szeroka 2 jezdniowa bezkolizyjna jezdnia. Gdy jechałem o 22:20... nadal tam stali! (ciekawe czy ciągiem cały dzień). Z drugiej strony kilka skrzyżowań obok jest codzineny dramat z blokowaniem skrzyżowań z uwagi na korki remontowe - nigdy przez wiele miesiecy nie widziałem tam służb, aby trochę utemperowali złe nawyki blokowania skrzyżowań, a praktycznie co zmianę mogli by wsytawić X mandatów na 1 skrzyżowaniu....
Wniosek - suszenie w celu typowego łapania mandatów na kasę, zamiast faktyczne karanie tam gdzie zmieniłoby to nawyki ludzi i sytuację z ruchem na ulicy.- 77 14
-
2022-09-16 09:28
Statystyki trzeba wykonać i to jest smutna prawda. Idą na łatwiznę tam nie trzeba się wykazywać. Kierowanie ruchem wymaga więcej finezji.
Marek z Kielna- 0 0
-
2022-09-16 08:42
(1)
Ale karali tych którzy jechali przepisowo ? Co do wniosku : nabierasz nawyku jechania 50 na 50 wiedząc że stoi tam takie ograniczenie . Jeżeli potrzebny jest do tego patrol z mandatem to co ja mam sobie pomyśleć o kierujących . To nie jest sugestia dla chętnych o ograniczeniu to jest przepis prawny określający jaką prędkością masz jechać za załamanie którego grożą konsekwencje .
- 1 0
-
2022-09-16 09:01
Polakowi nie wytłumaczysz. On wie lepiej, kiedy można jeździć szybko i bezpiecznie. O 22.20 przecież jest najbezpieczniej i wtedy można więcej, jeśli się bardzo chce. To tak jak z awaryjnymi na zakazie zatrzymywania/postoju. Przecież nic się nie stało, tylko na chwilkę. Mamy, jako naród, wszystko w poważaniu. Przepisy, siebie nawzajem, wszelkie normy życia w społeczeństwie...
- 1 0
-
2022-09-16 08:05
Opresyjne państwo Brakuje jescze zakazu jazdy (1)
Mandat 5 tys to dla kogo bo oni maja kierowców
- 0 0
-
2022-09-16 08:46
Piszesz ze to opresyjne państwo , jak egzekwują przestrzeganie prawa o ruchu drogowym Czesi , Słowacy , Niemcy , Holendrzy czy Francuzi ? Jechałem ostatnio przez Szwajcarię , na drodze którą jechałem obowiązywało ograniczenie 110 , ustawiłem tempomat na tę prędkość i na odcinku 150 km wyprzedził mnie jeden samochód na nr ...... szczecińskich.
- 0 0
-
2022-08-28 18:27
Radzę zmienić nawyki i jechać zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości. (2)
Typowe podejście polskiego kierowcy. "W tym miejscu jest bezpiecznie, więc bez sensu stosować się do przepisów. Ja wiem przecież lepiej. Mam od 6 lat prawo jazdy i samochód z ABeSem oraz kontrolą trakcji."
- 5 12
-
2022-09-16 08:38
(1)
Wszystko pięknie jeżeli ograniczenia mają sens - powiedz mi jaki sens ma ograniczenie do 50 na trasie różowej w Gdyni od Wielkopolskiej do Riviery? To że kiedyś jakiś artysta owinął się tam pełnoletnim BMW dookoła słupa nie tłumaczy dlaczego jest 50 a nie 70 jak kiedyś - klient musiał jechać grubo powyżej 100.
- 1 0
-
2022-09-16 08:59
Mają sens, czy nie mają, przepisy nadal obowiązują, niezależnie od natężenia ruchu i pory dnia.
- 1 0
-
2022-08-24 12:45
20 lat bez mandatu... ale z moim szczęściem, "załapię" się po nowemu. (35)
Niby nie ma się do czego przyczepić ale czasem człowiek się "zapomni" po prostu.
- 88 17
-
2022-09-16 08:51
Niestety błąd czy celowe lekceważenie przepisów może spowodować tragiczne skutki , to nie gra w warcaby. No ale skoro się "zapomni" to zapłaci a jak mandat zaboli następnym razem będzie uważał. Dobrze jak to "zapomnienie " skończy się tylko mandatem .
- 0 0
-
2022-09-16 08:23
Dokładnie tak, policja głównie łapie takich kierowców, a tych 'szybkich i wściekłych' to nawet nie próbują łapać bo jeszcze radiowóz zarysują i im z pensji zabiorą...
- 1 0
-
2022-08-24 13:09
zrób prawko, kup samochód i zobaczysz (8)
- 12 10
-
2022-08-24 13:20
(7)
Mam od 20 lat.
Ostatni mandat zapłaciłem 160 tysięcy km temu - 100zl. Sam sobie ocen czy to dawno czy nie dawno.
Jestem bardzo zadowolony z wchodzących w życie zmian stawek, szkoda że dopiero teraz.- 15 16
-
2022-08-24 17:45
jak Ci piesi zaczną wymuszać pierwszeñstwo (2)
co już robią nagminnie, bo teraz mają do tego prawo to zmienisz zdanie. Nowe stawki są z d*py, nijak się mają do zarobków w PL, jak mandat może być wyższy niż minimalna pensja. Myślisz że bananowe dziecko z auta z pół miliona rusza mandat za 2 tysie ?
- 11 6
-
2022-08-25 11:15
Egzekwowanie pierwszeństwa i wymuszenie pierwszeństwa może brzmieć podobnie
ale to dwa zupełnie różne zjawiska.
- 3 1
-
2022-08-24 20:08
Jak pieszy może wymusić pierwszeństwo? :D
- 4 4
-
2022-08-24 15:18
(1)
A ja zapi.... I też mandatów nie dostaje :)
- 9 2
-
2022-09-16 07:25
Nie bój,nie bój,przyjdzie i czas na ciebie,znając życie twoja pycha zostanie odpowiednio doceniona kwotowo i administracyjnie.
- 0 0
-
2022-08-24 15:01
Ja mam od 35 lat (1)
I jedyny w życiu mandat zapłaciłem za PRL (czyli na samym początku). A nadal jeżdżę samochodem.
- 9 1
-
2022-08-29 06:34
Mistrz
Bo całe życie siedzisz w Solarisie
- 1 1
-
2022-08-24 12:50
(23)
Dlatego mam nadzieję, że za kilka lat samochody autonomiczne zaczną wypierać te kierowane przez ludzi.
Komputery się nie zapominają.- 6 48
-
2022-08-24 17:29
chyba nigdy danych nie straciłeś
- 4 2
-
2022-08-24 17:00
Ciekawe jakim cudem wyjedziesz poza miasto autem autonomicznym - nie ma szans.
- 4 2
-
2022-08-24 16:59
Ja mam nadzieję, że ty w takim autonomicznym będziesz miał kolizję.
- 3 3
-
2022-08-24 15:15
I tak nie będzie cię stać na takie auto
- 5 2
-
2022-08-24 14:17
Tak jak ten autonomiczny uber co zabił babę w usa
- 10 3
-
2022-08-24 12:55
Niby tak. Nie zmienia to faktu, że część przepisów i ograniczeń jest "od czapy". (17)
50km/h na Elbląskiej czy na Alei Zwycięstwa, to d**ilizm. A takich przykładów są dziesiątki.
- 42 14
-
2022-08-24 15:16
(1)
Teren zabudowany gdzie na całej długości znajduje się tylko 1 dom. To jest hit a takich miejsc trochę jest w Polsce. Jakoś zawsze policja w tych miejscach czuwa nad bezpieczeństwem obywateli w danym miejscu xD
- 20 5
-
2022-09-16 09:06
Skoro stoi znak że to teren zabudowany to..... co jest dla ciebie niejasne ?!
- 0 0
-
2022-08-24 15:19
Na Elbląskiej póki co istnieje przejście dla pieszych przez jezdnię o czterech pasach ruchu. (2)
Więc nie ma mowy o podniesieniu prędkości przynajmniej do czasu budowy sygnalizacji świetlnej.
Ogólnie 50km/h w terenie zabudowanym, o licznych wlotach, wjazdach, przejściach, skrzyżowaniach itd. to nadal niemało.- 9 5
-
2022-08-24 17:41
50 to jeżdże na rowerze (1)
także jeśli to dla Ciebie dużo to ciśnij tramwajem.
- 13 6
-
2022-08-24 19:18
Jeżeli Ty nie potrafisz przestrzegać przepisów prawa ruch drogowego, nie nasz syn raźniej drogowej to Ty jeździj tramwajem. Nie rowerem, bo w mieście takich kolarzy-sprinterów też nam nie trzeba.
- 4 4
-
2022-08-24 13:14
To że ty nie rozumiesz po co są te ograniczenia, nie znaczy że są od czapy (10)
Przede wszystkim w normalnym ruchu miejskim większa prędkość nie oznacza automatycznie krótszego czasu, za to jest przyczyną zakorkowania połowy miasta w razie wypadku. Jadąc 70 zamiast 50 będziesz codziennie szybszy o kilkanaście sekund, ale co kilka tygodni będziesz stał godzinę w korku.
- 12 28
-
2022-08-24 17:39
po pierwsze "specjalisto" od 'ruchu' drogowego (3)
to w takim Gdañsku nie ma ruchu drogowego tylko jest postój drogowy co 100-200 metrów. Niewiem po co robić ograniczenie jak i tak jest pernamętny korek. Przedostanie się w tym mieście z punktu a do b to w 90% - 30min z życia, chyba że jesteś na emeryturze i możesz sobie jeździć o nie typowych porach dnia.
Natomiast przyczyną korków sąto w takim Gdañsku nie ma ruchu drogowego tylko jest postój drogowy co 100-200 metrów. Niewiem po co robić ograniczenie jak i tak jest pernamętny korek. Przedostanie się w tym mieście z punktu a do b to w 90% - 30min z życia, chyba że jesteś na emeryturze i możesz sobie jeździć o nie typowych porach dnia.
Natomiast przyczyną korków są właśnie światła, zbyt duża liczba aut i d**ilne rozwiązania drogowego Anotniego Szczyta z przed kilku lat plus oczywiście takie zamulone łby za kierownicą jak Ty.
Badania odnośnie świateł i korków były przeprowadzane w Londynie, w którym w korku stoisz nawet o 3 nad ranem.
Także budujcie więcej świateł i kolizyjnych skrzyżowañ, i zróbcie strefe 25 w całym k.. mieście, wtedy na pewno będzie 'lepiej'- 4 10
-
2022-09-16 07:57
(1)
Panie "pernamętny" i "z przed". Jak się chce głosić swoje mądrości na forum, to wypadałoby wcześniej skończyć jakąś szkołę.
- 3 0
-
2022-09-16 08:40
On ma pernamętne korki o pisze z Pernambuko :)
- 1 0
-
2022-08-24 17:43
Nie rozjeżdżalibyście pieszych na przejściach
To nie trzeba by budować wszędzie sygnalizacji
- 8 5
-
2022-08-24 15:18
(5)
Starałem się jeździć przepisowo ale jadąc 50 zaliczam wszystkie czerwone światła a już jadąc 70 trafiam na zieloną fale.
- 25 5
-
2022-09-16 08:54
I co zdecydowałeś ? Z jaką prędkością będziesz jeździł ?
- 0 0
-
2022-09-16 08:32
codziennie jezdze do pracy o 5 rano ( z Gdyni do Gdanska ), nie ma żadnej zielonej fali na 50km/h - żeby łapać falę musisz jechać między 60 a 80km/h. Sopot to jest zupełny dramat - tam nie słyszeli jeszcze o synchronizacji świateł, póżniej jeszcze koło hali Oliwi jest słabiej ale dalej już ok. Ostatni artykuł na trojmiasto.pl o zielonej fali gdzie podobno redaktorzy przejechali trojmiasto z 50km/h to bzdury
- 1 1
-
2022-08-24 22:12
To prawda
- 2 0
-
2022-08-24 19:15
(1)
Jedź 35
- 2 10
-
2022-08-24 22:13
35km/h to za szybko. Musiałbyś jechać 60-70km/h lub 5-10km/h.
- 7 2
-
2022-08-24 13:02
Ale to czekaj, to chodzi Ci o to, że się zapomnisz czy po prostu znasz przepisy ale masz je gdzieś, bo ci się nie podobają?
Bo jak to drugie, to twoja decyzja, twoje ryzyko, twój mandat i twój problem.- 12 35
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.