• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OC dla auta elektrycznego - czy jest droższe?

mJ
12 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Ile kosztuje OC dla auta elektrycznego? Ile kosztuje OC dla auta elektrycznego?

Ubezpieczenie OC dla auta elektrycznego - ile kosztuje? Osoby przymierzające się do zakupu "elektryka" z pewnością zastanawiały się nad kwestią obowiązkowej polisy. Czy w przypadku samochodów elektrycznych trzeba się liczyć z większym wydatkiem przy zakupie OC?




W jaki sposób płacisz za ubezpieczenie OC swojego auta?

Auta elektryczne są drogie w zakupie, ale za to dość tanie w eksploatacji (do momentu wymiany baterii). Według ekspertów rankomat.pl oprócz samego użytkowania tanie w samochodach elektrycznych jest także ubezpieczenie OC.

Skąd taki wniosek? Na podstawie kalkulacji użytkowników porównywarki internetowej wyliczono średnie ceny obowiązkowego ubezpieczenia pojazdów z napędem elektrycznym. A następnie porównano je z OC dla aut napędzanych konwencjonalnie.

Polisa OC dla auta elektrycznego



Oczywiście samo zawarcie polisy OC w przypadku auta elektrycznego niczym nie odbiega od samochodu spalinowego. Gwoli ścisłości, zakup nowego samochodu na prąd wiąże się z koniecznością zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a samą polisę należy wykupić najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia go do ruchu.

W przypadku egzemplarzy używanych najprawdopodobniej otrzymacie polisę OC od poprzedniego właściciela pojazdu. Możecie z niej korzystać do końca trwania umowy. W takiej sytuacji warto jednak zweryfikować, czy polisa została opłacona w całości oraz czy ubezpieczyciel będzie wymagał dopłaty do składki w związku ze zmianą posiadacza pojazdu (tzw. rekalkulacja).

Ile kosztuje wymiana baterii w "elektryku"?



Rodzaj paliwa a wysokość składki ubezpieczenia OC dla "elektryka"



Analiza przeprowadzona przez rankomat.pl dotyczy pierwszego półrocza. Od stycznia do końca czerwca 2022 r. średnia cena ubezpieczenia OC dla auta elektrycznego wynosiła 401 zł. W tym samym okresie roku 2021 średnia cena polisy OC dla "elektryków" była o 85 zł większa.

Dla porównania, średnia cena OC w przypadku innych silników w pierwszym półroczu tego roku wynosiła: benzynowe - 511 zł, benzynowe z instalacją gazową - 526 zł, hybrydowe - 529 zł, diesel - 539 zł. Zatem wyliczona składka dla "elektryków" była średnio o 25 proc. niższa niż dla pojazdów z silnikami diesla.

Popularne samochody elektryczne - jakie składki OC?



Bazując na danych porównywarki rankomat.pl, w pierwszym półroczu tego roku 17 proc. spośród wszystkich OC aut elektrycznych dotyczyło Nissana Leafa. Na podium znalazły się również Tesla Model 3 (12 proc.) i Tesla Model S (8 proc.).

Leaf zajął także pierwsze miejsce w zestawieniu najniższej średniej ceny OC auta elektrycznego. Polisa OC na ten model kosztowała średnio 362 zł. To o 17 proc. mniej niż w przypadku wymienionych wyżej modeli Tesli.

Rekordowo niskie ubezpieczenie OC wykupił 43-letni mieszkaniec województwa mazowieckiego, który za polisę Nissana Leafa z 2016 r., zakupionego w Polsce, zapłacił zaledwie 280 zł.

Dopłata do "elektryka". Dużo wniosków z błędami



Od czego zależy wysokość składki OC dla auta elektrycznego?



Firmy ubezpieczeniowe w przypadku kalkulacji OC dla auta elektrycznego biorą pod uwagę w zasadzie te same dane, jak w przypadku samochodów spalinowych. Znaczenie mają zarówno informacje o kierowcy czy właścicielu auta, jak i zgłaszanym do OC pojeździe.

Wyjątkiem jest pojemność silnika, której nie można określić dla pojazdów w pełni elektrycznych. Do przeliczenia składki brana jest za to pod uwagę np. ich moc, przyspieszenie, maksymalna prędkość oraz inne cechy, które mogą zwiększać lub zmniejszać ryzyko spowodowania kolizji czy wypadku.

Zakup używanego auta elektrycznego - na co uważać?

mJ

Opinie (192) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Na każdym kroku starają się ludziom wmówić, że kupując elektryka ratują świat. (8)

    Tu widzimy zachęty finansowe na OC (szczególnie w relacji do diesla). Z danych wynika, że osobówki z UE produkują ok kilku promili światowej emisji CO2 więc nawet jakby cała UE zrezygnowała z indywidualnego transportu, zysk był by absolutnie marginalny. Mało kto mówi z kolei o tym jak wysoce energochłonna jest produkcja i utylizacji elektryków czy o tym w jakich warunkach wydobywa się np kobalt (potrzebny do aut elektrycznych). Nie mówi się też o tym że dla wszystkich nie wystarczy energii elektrycznej, której lwia część i tak będzie pochodziła z paliw kopalnych (bo oczywiście atom jest "zły").

    • 35 3

    • (2)

      Jak ci te elektryki tak strasznie nie pasują, to masz do dyspozycji proste rozwiązanie - nie kupuj. I już jesteś uratowany od globalnej konspiracji. Nie musisz dziękować.

      • 1 24

      • Powiesz to samo jak za kilka lat zbanują wszystkie inne rodzaje napędów? (1)

        • 19 0

        • I nie chodzi o konspirację a o totalny brsk logiki w tym co się ludziom wciska.

          • 19 0

    • (3)

      Jak nie wiesz o co chodzi to chodzi o pieniądze. Sprzedają starą (silniki elektryczne wynaleziono dużo wcześniej niż spalinowe) technologię jako turbo nową i doliczają do niej tzw "podatek od nowości" i można małego hatchbacka czy suva sprzedać w cenie auta klasy premium. A, że ludzie lecą za modą i powtarzają frazesy o ekologii zamiast zdobyć choć podstawową wiedzę to już druga sprawa.

      • 10 0

      • pierwszy (ale tak czytałem, nie bijcie jeśli ktoś wie o innym) był Jaguar w 1899

        • 7 0

      • Oczywiście, tak samo działa skracanie cyklu życia produktów (1)

        np. stare telefony są celowo spowalniane poprzez odpowiednie aktualizacje, aby klienci kupowali co 6 miesięcy nowe (w Hongkongu nowe to kupują chyba średnio co 3-4 miesiące).
        Wszystko po to, aby więcej i więcej ludzie produkowali i kupowali - bo oczywiście to wszystko są produkty ekologiczne, im więcej kupisz ekologicznych aut, lodówek czy telefonów tym większy zysk dla korp... - przepraszam, oczywiście, że dla planety :)
        Zwykłych ludzi się niesłusznie oskarża o "mordowanie planety" - ale na szczęście politycy i korpo śpieszą z odpustem - wydaj 200 tysi i grzechy niszczenia planety odpuszczone! Przypomina Wam coś ten mechanizm?

        • 11 0

        • A czym to się różni od benzynowych samochodów?

          Tylko tym że nikt nie przewidział Polaków, którzy będą jeździli niesprawnymi gruchotami i z dumą mówili "diesel musi kopcić".

          • 1 9

    • 100% racji

      Polecam obejrzenie filmu "Czas w końcu powiedzieć prawdę o autach elektrycznych!" na kanale YT Povagowani.

      • 6 0

  • (5)

    no tak, tylko średni wiek ubezpieczanego elektryka to 3* lata, a samochodu z dieslem 9*.

    *) dane z rzutu kostką

    • 15 0

    • Jak będzie większy współczynnik kolizji i wypadków aut elektrycznych. (4)

      To OC na takie pojazdy wystrzeli w kosmos. Serwis samochodu elektrycznego jest dużo droższy niż spalinowego a i wiele modeli aut elektrycznych po średniej kolozji ze względu na możliwe wewnętrzne uszkodzenie baterii jest złomowane lub wymieniana bateria.

      • 12 1

      • Mylisz ubezpieczenia. Naprawa elektryka po kolizji idzie z OC tego drugiego. (3)

        AC elektryków może wystrzelić z kosmos. OC nie służy do naprawy własnego auta.

        • 1 7

        • Brak świadków i monitoringu, ktoś mi się wbił w błotnik (2)

          Zgłoszone do mojego ubezpieczyciela, wyklepany i polakierowany z mojego OC

          • 3 2

          • Puffff, mózg eksploduje (1)

            Jaki ubezpieczyciel naprawia twój samochód z twojego OC?

            • 4 2

            • Jest taka opcja

              Naprawa z Twojego OC, a potem ubezpieczyciel ściga ubezpieczyciela sprawcy.

              Ale żeby przy jego braku to było, to nie widziałem.

              • 1 1

  • Dajcie już spokój z ta agitacją .... (6)

    Przy dzisiejszych cenach prądu elektryk to kosztowna fanaberia .

    • 37 0

    • dokładnie ale mamy zielony komunizm więc będą dalej niszczyć silniki spalinowe w tzw UE (3)

      ....zobaczymy jak długo elektorat jeszcze wytrzyma drożyznę , niskie pensje netto i wibor w kierunku 10%

      kto zarabia w twardej walucie i oszczędzał to teraz żyje jak Pan - nie groźne żadne podwyżki prądu czy ciepła ...stać mnie

      • 10 0

      • Wytrzyma! Bo jak Tusk wygra to przyłączy Polskę do Niemiec (2)

        TVP

        • 4 8

        • jakby nasi przodkowie zobaczyli, że będziemy jeździć niemieckimi autami (1)

          i pracowac w lidlach, kaufach itp. i wyjeżdzali za chlebem do Niemiec, to nie byłoby żadnych powstań za czasów zaborów. poza tymi na wschodzie.

          • 5 0

          • I o czym to świadczy ? Gdy Polski rząd jeździ niemieckimi samochodami, nie na odwrót

            • 2 0

    • No, a benzyna tania jak nigdy

      • 1 1

    • Przy wczorajszych i przedwczorajszych też? Bo mi się zmieniały w domu kosmetycznie - z 60 na 70gr w ciągu ostatnich 5 lat.

      Mamy też sporo właścicieli fotowoltaiki - koszt 10-40gr/kWh dzieląc koszt instalacji przez wyprodukowaną przez 20 lat energię.

      • 0 0

  • (8)

    Trochę to bez sensu. Przecież ewentualna naprawa powypadkowa elektryka, nawet po niewielkiej stłuczce będzie horrendalnie droga.

    • 25 6

    • (4)

      Tylko jeśli bateria ulegnie uszkodzeniu, a ta zwykle jest pod płytą podłogową i niewielka stłuczka nic jej nie powinna zrobić.

      • 3 13

      • (3)

        W elektryku, nawet przy małej kolizji, zwykle szlag trafia baterię. A wówczas mamy szkodę całkowitą.

        • 11 4

        • Źródło: instytut danych z d**y?

          • 1 4

        • Jakieś badania naukowe? Czy jak zwykle instytut d.z.d ?

          • 0 2

        • Taaa, wymyślił :-)

          • 0 2

    • Tak, bez sensu, bo nie rozumiesz co to jest ubezpieczenie OC.

      • 17 1

    • OC nie naprawia Twojego auta.

      • 17 0

    • Nie rozumiessz OC. Chodzi o szkody wyrządzone innym.

      Mylisz AC z OC.

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Wartość OC zależna od pojemności silnika... (9)

    Kiedy skończy się ten cyrk? Teraz auto 1.2 ma nawet 180 koni. Więc to raczej kierowca a nie silnik powoduje wypadki. Tym bardziej, że nowoczesne auta mają szereg systemów bezpieczeństwa

    • 40 3

    • dlatego w cywilizowanych krajach (8)

      OC jest na kierowcę a nie na auto

      • 13 2

      • No tak, Skandynawia nie jest cywilizowana (1)

        • 4 6

        • Tam jest dużo przyjezdnych, nie rozumieją

          • 3 1

      • (5)

        Podaj te cywilizowane kraje !!!

        • 4 0

        • sam poszukaj ! nie masz internetu ? (4)

          • 2 1

          • (2)

            Piszesz cywilizowane, wiec podaj kilka. Czy potrafisz napisać tylko, ze cywilizowane zakładając, ze Polska nie jest taka? Zle Ci, to wyjedź. Zobaczysz cywilizacje na zachodzie ;)))

            • 1 3

            • Niemcy nie są cywilizowane, biją u nich Żydów (1)

              • 2 1

              • Nawet czytać nie potrafisz. Podaj kraje, które są cywilizowane. A ty podałeś jeden i jeszcze twierdzisz, ze nie jest ;)

                • 1 1

          • Ciężar dowodu spoczywa na wysuwającym tezę

            Ja twierdzę że na orbicie pomiędzy Słońcem a Merkurym krąży porcelanowy czajnik. Udowodnij że tak nie jest. Jak nie dasz rady to ja mam rację.

            • 1 0

  • Są bardzo tanie w eksploatacji. (4)

    Mamy w firmie MB V. Diesle są tańsze od elektrycznego o ponad 100 tys., palą max. 12. Zawyżając to 100 zł na 100 km . W najszybszej stacji ładowania, elektryczną odmianę klasy V, doładujemy na 100 km za 280 zł. I to w niecałe 2 godziny. Śmiech na sali.

    • 20 0

    • Komórkę też chodzisz ładować do stacji ładowania? (3)

      Czy podłączasz na noc jak każdy normalny człowiek?

      • 0 9

      • ale Mercedes e ładujesz szybką ładowarą a nie z gniazdka 240V (2)

        z gniazdka to na fulla w tydzień

        • 5 0

        • A kto Ci broni mieć w domu szybką ładowarkę? (1)

          Nawet z gniazdka 90kWh/3.6kw to raptem 25h :)

          • 1 4

          • do smartfona ?

            przeczytaj jeszcze raz wszystkie komentarze

            • 2 0

  • (5)

    Eksploatacja elektryka będzie lada moment droższa od auta spalinowego. Tak już jest w Holandii. Jeżeli doliczymy w końcu koszt wymiany baterii i utylizacji starej czyli minimum kilkadziesiąt tysięcy złotych to będzie to wręcz kuriozalne.
    Ludzie dali się złapać jak dzieci.

    • 25 3

    • Ty dolicz sobie do kosztu spaliniaka przy zakupie cenę wymiany silnika to pogadamy, OK? I to w ASO żeby nie było. (4)

      • 0 4

      • (1)

        Jak zyje nie znam nikogo kto by zmienial silnik w aucie. Nie licze hobbystow.

        • 2 0

        • A takich co wymieniali baterię znasz? Ona jest na całe życie samochodu przewidziana.

          • 0 0

      • Rzadko kiedy (1)

        Trzeba wymienić cały silnik

        • 1 0

        • I tak samo jest z baterią.

          • 0 0

  • Te narodowe, patryjotyczne powinny mieć duże zniżki w PZU

    Te lewackiej produkcji nie!

    • 9 3

  • (10)

    UE wlasnie pokazala co zrobia z elektrykami. reglamentacja pradu i tyle sobie pojezdzimy. nowa polityka transportowa UE to kolchoz. tylko uprzywilejowani beda jezdzic gdzie chca, motloch bedzie jezdzil tam gdzie mu pozwola

    • 19 1

    • ja uważam po tych ichnich bzdurach, że decyzje o ekologii w UE dyktuje sztuczna inteligencja (1)

      nie mylić z super komputerami

      • 7 2

      • Cos maksymalnie na miare Odry :)

        • 3 0

    • Gdyby nie ta UE, to do samochodu byś się ślinił jak Twój ojciec za PRL. (2)

      • 2 8

      • Dziadek miał po jednym rejsie w 1958 Warszawę Garbuskę a tata po 3 miesiącach letnich w 1975 na taxi Fiata 125p (1)

        Prawko zdałem jak miałem 18 lat. I przez 5 lat jeździłem u ojca w firmie jako kierowca - peugeot 605 v6 (200KM). tak, że spadówa

        • 4 2

        • Wszyscy wszytko mieli w PRL ? Zatem spadówa to ty towarzyszu ?

          • 0 2

    • UE to światowe centrum lobbingu (2)

      Co patrzysz na jakiegoś decydenta to jest to jakaś szycha z rosyjskiego naftochozu albo chińskiego konglomeratu ziem rzadkich.
      Pieniądze rządzą światem a kto najwięcej zarabia na surowcach typu nikiel czy lit? W imię pseudo-ekologii zuboża się Europę a napycha wielkich kapitalistów i autorytarne mocarstwa.

      • 5 2

      • Pieniądze rządzą światem a kto najwięcej zarabia na surowcach typu ropa czy gaz? W imię pseudo-wolności zuboża się Europę a napycha wielkich kapitalistów i autorytarne mocarstwa.

        • 3 1

      • Zi0m, za mało browarów dzisiaj wypiłeś, jak przystało na polskiego Zi0ma ? Piszesz jakieś bzdety.

        • 0 1

    • Co ty za pierdy piszesz o UE ? Komuś nakażą gdzie ma jechać ? Koleś, Bruksela to nie Moskwa. (1)

      • 1 1

      • Jeszcze nie, ale wkrótce będzie gorzej niż Moskwa.

        • 1 0

  • Dla tych co się zastanawiają nad elektrykiem (56)

    Sprawdźcie ile kosztuje wymiana baterii... Najtańsze od 80 tys zł. Trzeba je zmieniać po kilku latach

    • 23 10

    • Kilka to ile? (4)

      • 3 3

      • (3)

        Od 2 do 9

        • 10 2

        • To jeden z moich ma 12 i na wymianę się nie zanosi, mały mieszczuch z przebiegiem 100 tys. km. (2)

          • 1 1

          • (1)

            12 lat ? i 100 tys.km ? ja mam benzyne 1.0, 8 lat, tylko 3miasto i 140 tys. km

            • 3 1

            • Może moja żona ma ciut bliżej do pracy niż Twoja?

              • 1 3

    • (10)

      Czy pod każdym wpisem o aucie elektrycznym musi pojawić się argument o cenie wymiany ?
      Tutaj porównuje się OC...
      Zastanawiam się czy to jest kwestia lobby paliwowego, czy ludzie sami z siebie są "pożytecznymi i**otami" ?

      • 8 7

      • Czy to że ktoś uświadamia innych na jaką minę się wbijają jest czymś złym? (7)

        • 10 2

        • Tak, jeżeli robi to ktoś kto sam nie ma elektryka i nie wie o czym pisze. (3)

          • 2 7

          • Hmm.. (2)

            Zobaczymy co powiesz, kiedy w Twoim aucie przyjdzie czas na wymianę baterii. A prędzej czy później on nadejdzie. I to raczej prędzej :)

            • 7 1

            • Ojej, jak Ty musisz płakać jak przyjdzie moment wymiany silnika w spaliniaku, współczuję.

              • 1 4

            • A ty to kto ? Znawca ? Czego ? Swoich bzdetów na temat tych samochodów.

              • 0 0

        • Podaj link do badań naukowych. Inaczej to nie jest mina tylko niepoparta faktami propaganda. (2)

          • 0 6

          • Mogę podesłać kalkulator, tu nie potrzeba badań naukowych. (1)

            • 5 1

            • Kalkulator ci powie jaka jest żywotność baterii?

              • 3 5

      • muszą. bo temat jest bardziej drażliwy, niż pozamaciczna ciąża prezesa w kraju z zakazem aborcji

        • 7 2

      • Chodzi o skalę, oszczędzisz parę zeta na OC - może się nazbiera tysiak w ciągu paru lat, parę tysi oszczędzisz na eksploatacji

        Z drugiej strony w razie awarii, konieczności wymiany baterii koszty idą w dziesiątki tysięcy.

        • 5 1

    • Sprawdźcie też ile kosztuje wymiana silnika w ASO, skoro już tak liczymy. (17)

      A silnik według tych samych danych, co brane do baterii, trzeba zmienić po 160kkm.

      • 5 6

      • Nie o wymianę a o koszt tu chodzi. Silnik kupisz za grosze i wymienisz poza ASO. (16)

        Za grosze bo przy dziesiątkach tysięcy za samą baterie elektryka, te 1,5-2,5 tys to są grosze

        • 7 4

        • Tak samo i baterię kupisz za grosze i wymienisz poza ASO. (14)

          80k to cena w ASO, więc licząc w ten sposób, silnik spalinowy też kosztuje pół samochodu.

          • 3 7

          • Baterie kupisz za grosze? Chyba taką 5 letnią tylko po co zmieniać złom na złom? Silnik z przebiegiem 5 lat to nie to samo co ba (13)

            • 8 1

            • A zatem porównujesz nową baterię z ASO z zajechanym silnikiem z rozwalonego auta? (12)

              Coraz lepiej, coraz lepiej...

              • 1 6

              • To w końcu chciałeś kupić tanią baterię, nowa będzie horrendalnie droga więc zostają używki (śmietnik albo powypadkowe). (11)

                Silnik auta co ma 5 lat może być w niemal perfekcyjnym stanie - czego nie spowiesz o baterii.

                • 5 1

              • Czemu nie możesz tego powiedzieć o baterii? (9)

                • 1 3

              • Z prostej przyczyny - jej wydajność mocno spada, silnika spalinowego nie. (8)

                Fizyki czy chemii nie oszukasz (ogniwa) .

                • 5 1

              • Poproszę badania naukowe o spadku wydajności baterii. Z moich danych wynika że tesle z przebiegiem 500 tys km mają 80% pojemności. A co do spalinówek to znane jest powiedzenie że "połowa jego koni pasie się na łące".

                • 2 7

              • Jakiej fizyki nie oszukam? (4)

                Rzucasz cały czas jakimiś aksjomatami i uważasz że wszyscy powinni je uznawać.

                Tymczasem 5 letnie elektryki jeżdżą i mają się dobrze.

                • 1 5

              • Jak ktoś jeździ autem 1x w tygodniu po bułki do sklepu przez co ładuje je 1x na ileś dni to może i wstrzyma to kilka lat. (2)

                Uzyskaj taki sam efekt z aucie którym będziesz robić 20-30 tys km rocznie (wycieczki, dojazdy do pracy itp itd)

                • 5 1

              • Opel Ampera z 2012r. może być? 190 tys. km na liczniku.

                • 1 3

              • Ty chcesz pouczać w czymś posiadaczy tych aut ? Twoja sprawa, że ktoś ma ochotę taki samochód posiadać ?

                Zatem po jakie bułki ? Jak widać na raporcie zdjęcia z obwodnicy, gdzie jest coraz więcej aut z zielonymi tablicami rejestracyjnymi ?

                • 0 1

              • 12 letnie też :-)

                • 1 1

              • Wydajność silnika spalinowego nie spada? Hmmmm... no to baterii też nie.

                • 1 6

              • Co ty koleś za dyrdymały piszesz ? Ty pracujesz w jakimś laboratorium badawczym zajmującym się tymi bateriami ?

                Jak widać, bo u ciebie kompletnie nie widać tego, że cały czas jakoś tych baterii jest stale poprawiana.

                Zatem to chyba ty chcesz oszukać postęp dokonujący się w tych laboratoriach naukowo-badawczych zarówno koncernów samochodowych jak i akademickich.

                • 0 1

              • Oczywiście że powiesz to o niejednej baterii używanej.

                • 1 2

        • Silnik kupiony półtora tysiąca będzie w jeszcze gorszym stanie niż obecny

          • 0 5

    • Przestańcie powtarzać te szkodliwe bzdury o wymianie baterii po kilku latach (15)

      Albo podajcie jakieś statystyki. Bo jak ja się zgłębiłem w temat to wyszło że bateria przeżyje całą resztę auta.

      • 3 6

      • Muszę gdzieś zapisywać te komentarze (13)

        Fajnie będą wyglądały za 15 lat, jak Janusze będą zachwalać jakie to dobre id3 z 2022 z tylko 160kkm nalotu, prawie jak nowy, Panie :D

        • 5 2

        • (11)

          Bo 15-letni passat w dizlu to przecież naprawdę nówka, nic się nie psuje, olej jeszcze oryginalny

          • 1 5

          • (10)

            Mam 15. letnią megankę w dieslu. Zawieszenie w tym aucie to skarbonka, ale silnik nadal chodzi idealnie. Nic nie cieknie ani nie kopci. I przez tyle lat żadnej awarii. Auto normalnie użytkowane do celów prywatnych. Acha - rdza też go nie łapie.

            • 9 1

            • Po prostu nie widzisz chmury którą zostawiasz jak przyspieszasz. (7)

              Nie widziałem jeszcze starego diesla który by nie kopcił przy depnięciu.

              • 1 12

              • twoja chmura za to leci z kominów elektrowni - tych produkujących ogromne ilości energii do produkcji oraz eksploatacji eletryka (6)

                pond 75% CO2 powstaje przy wytwarzaniu energii

                • 10 1

              • Twoja lodówka i komórka też mają udział w tej chmurze. Tyle że z elektrowni leci z komina nic w porównaniu z rurą wydechową (4)

                • 1 5

              • Komórka średnio 8 gram kobaltu, auto elektryczne 10 kg kobaltu. (3)

                Auto spalinowe jeździło po 10-20-30 lat i to była ekologia gdy nie wymieniałeś auta (nie trzeba go było produkować) co kilka lat. Produkcja aut elektrycznych nie ma nic wspólnego z ekologią - to przerzucanie syfu z UE do Azji oraz z okolicy rury wydechowej do okolicy komina elektrowni węglowej.

                • 5 1

              • Myślisz że elektryki nie pojeżdżą 10-20-30 lat? Niektóre na pewno, tak jak niektóre spaliniaki. (1)

                • 1 6

              • Szczerze watpie

                • 3 1

              • Co ty pyszałku tu za bajki opowiadasz ? Auta spalinowe jeżdżą po 30 lat ? I ty masz się znać na ekologii, o której nie masz

                kompletnie pojęcia ? I ty jeszcze napisz do szefów znanych koncernów samochodowych co produkują zarówno jeszcze spalinowe jak i elektryczne samochody.

                Wątpię też, abyś słyszał o przełomie w produkcji baterii nie litowych, ale sodowych. Pojęcie tak zwanych dendrytów jest ci obce.

                • 0 1

              • A CO2 potrzebne do produkcji spaliniaka nie powstaje w ogromnych ilościach ? Weź się koleś nie ośmieszaj totalnie.

                Tu ekologia polega wyraźnie na tym, aby nie było kopciuchów na ulicach a nie wśród elektrowni, gdzie na Zachodzie wiele z nich to jądrówki wsparte wiatrakami czy innymi OZE.

                Ty nawet nie wiesz nic, ale to kompletnie nic na temat elektrowni na Zachodzie. Ty jedynie słyszałeś chyba o tym, że Niemcy mają tam jakieś elektrownie na węgiel brunatny. Ale o energetyce pozostałych krajów to jak widać g... wiesz, skoro twoja wiedza to mierzenie polską miarą całego świata, czyli mniemania przez ciebie, że skoro polskie elektrownie są na węgiel, to tak musi być na świecie.

                • 0 1

            • I wszyscy maj w super stanach 20-letnie auta spalinowe ? To czemu moja Mazda 323 z 1992 roku padła po 17 latach

              i przebiegu 230 tys. km ?

              • 1 0

            • I szukasz frajerów do swych mitów o twoim spalinowym, dislowskim kopciuchu ?

              • 0 0

        • Za 15 lat nie będzie tak z elektrykami jak obecnie koleś. Co ty sobie wyobrażasz, że ludzie pracujący nad e-autami

          w laboratoriach, w tym nad bateriami to po co chodzą rano do roboty na Zachodzie ? Na pogaduszki ? Na kawusię ?

          Wszędzie, w każdej dziedzinie techniki mamy postęp, a tu ma być wyjątek ? Powiedz to szefom BMW, Mercedesa, innych koncernów co produkują również i samochody elektryczne. Poucz ich, jakiś ty geniusz, bo już wiesz co będzie z tymi samochodami w 2037 roku.

          • 2 1

      • Dokładnie tak.

        • 0 2

    • Przed zakupem spaliniaka też sprawdzasz cenę wymiany silnika? (4)

      • 1 4

      • Silnik spalinowy spokojnie zrobi minimum 500-600 tys jak nie milion - w elektrykach dają zwykle gwarancję do 160 tys. (3)

        • 4 1

        • Chyba w Tirze albo autobusie niektórym zrobi taki przebieg. A na ile dają gwarancję w spaliniakach? :-)

          • 1 4

        • Jakie bzdety. Jaki 1 000 000 km spalinowym autem osobowym autem przejadę ? Co ty pyszałku za gnioty wstawiasz ?

          Ciesz się, że dopiero za 15 lat w sprzedaży będą jedynie auta elektryczne. W sprzedaży, bo nie będzie zakazu jazdy spaliniakami wyprodukowanymi do tej daty.

          • 0 1

        • Wg ciebie spaliniaki przejadą z 30 lat bez grama rdzy na sobie i już z milion kilometrów ?

          • 0 0

    • No i co w związku z tym pouczaczu ? Piszesz bzdety, bo myślisz, że co ? Frajerzy je kupują ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie przedświątecznym przez Trójmiasto przejeżdżają Mikołaje:

 

Najczęściej czytane