• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażer do kontrolerów: bądźcie wyrozumialsi

Michał
3 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Choć w większości sytuacji spornych podczas kontroli racja jest po stronie kontrolerów, bywają wyjątki. Choć w większości sytuacji spornych podczas kontroli racja jest po stronie kontrolerów, bywają wyjątki.

Kontrola biletów to stresujący moment. I to wcale nie dla oszustów, którzy z zasady jeżdżą bez biletu. Bywa bowiem, że nawet uczciwy pasażer, może stać się ofiarą kontrolerów. Zwłaszcza, gdy na drodze stanie mu tzw. "złośliwość przedmiotów martwych". Przekonał się o tym w autobusie pan Michał, któremu w telefonie przestała działać aplikacja służąca do opłacenia przejazdu. Papierowego biletu, który miał przy sobie, kontrolujący skasować już mu nie pozwolili.



Oto jego relacja ze środowej podróży autobusem 262 w Gdańsku.

Czy w ostatnim czasie miałe(a)ś problemy podczas kontroli biletów?

Dziś rano wsiadając do autobusu na przystanku Rogalińska zobacz na mapie Gdańska, zająłem miejsce stojące. Zdjąłem czapkę i  wyciągnąłem telefon komórkowy, żeby skasować bilet przez aplikację MoBilet. Wykonałem kilka prób skasowania biletu, ale niestety okazały się one bezskuteczne. Wystąpił problem z połączeniem z siecią. Dodam, że z aplikacji MoBilet korzystam od dłuższego czasu i do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów, pomimo kilkukrotnie odbytych kontroli.

W czasie, gdy kilkukrotnie próbowałem skasować bilet, podszedł do mnie kontroler.

Pokazałem panu, że mam problem ze skasowaniem biletu, ale dopiero wsiadłem i cały czas próbuję to zrobić. Po kilku nieudanych próbach wyciągnąłem bilet papierowy, który zawsze mam przy sobie na takie okoliczności.

W tym momencie podszedł do nas drugi kontroler, który uznał, że nie ma już potrzeby kasowania biletu, ponieważ i tak zostanę ukarany mandatem. Na wezwaniu kontroler, na moje żądanie, napisał, że po nieudanych próbach, w obecności kontrolera, chciałem skasować bilet papierowy.

Dodam, że od momentu wejścia do autobusu do momentu rozpoczęcia wystawiania mandatu autobus dojechał zaledwie na kolejny przystanek (Osiedle Jary), co o tej godzinie - zaraz po zakończeniu porannego szczytu - zajmuje mu ok. 1 minutę (Rogalińska 7:54, Osiedle Jary 7:55).

Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnych
Świadczy to o tym, że chciałem skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu. Żeby to zrobić trzeba jednak mieć chociaż kilkanaście sekund, aby wyciągnąć telefon z kieszeni. To próbowałem wytłumaczyć panom kontrolerom.

Zgodnie z regulaminem pasażer ma obowiązek skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu, a nie przed wejściem. Autobusem do pracy jeżdżę prawie codziennie i zawsze korzystam z aplikacji MoBilet. Przedstawiałem nawet kontrolerom historię biletów, jako dowód, że zawsze kasuję bilet, ale byli odporni na argumenty.

Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnych. Gdyby kontrolerzy wykazali się zrozumieniem problemu, pozwoliliby mi skasować bilet papierowy i uniknęlibyśmy całej niepotrzebnej sytuacji, która, nie ukrywam, jest dla mnie stresująca. Jako uczciwy pasażer ZTM czuję się również potraktowany po prostu niesprawiedliwie.

Czytaj też: SKM płaci Renomie za dostęp do gapowiczów
Michał

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (378) 8 zablokowanych

  • rada dla Michasia

    Michasiu - wywal mobilet bo to dziady ja juz ponad rok temu wywaliłem ich apkę gdy przez tydzien się sypały płatnosci i kasowania biletów - zainstaluj SKYCASH i po problemie - dziala o wiele stabilniej niz smierdzący mobilet...

    • 8 2

  • Kiedyś kanar w autobusie linii W przyczepił się do mnie o rzekomo krzywo skasowany bilet. Odszczeknęłam się mu,że to nie moja wina tylko producentów kasownika i skoro mam skasowany bilet niech łaskawie spi....dala!

    Kto pamięta stare czerwone kasowniki wie o co chodzi, jedna cyferka niżej druga wyżej.

    • 14 0

  • kanary mają plany do wyrobienia

    podobnie jak w banku, knajpie czy publicznym kiblu. Niestety podsłyszałem kiedyś rozmowę tych panów że będą jeździć do skutku tą linią żeby dniówkę wyrobić. Żenujące i system funkcjonowania i nastawienie tych ludzi do swojej pracy. A aplikacje są po to żeby właśnie kierowcy tyłka nie zawracać i nie opóźniać jazdy. Że nie działają to nie wina pasażera.

    • 12 1

  • Tylko papier...przyjmie wszystko

    Niedlugo bedą tymi smartfonami i tabletami d*py sobie podcierac jak w tej reklamie

    • 8 1

  • d*pki

    Kanary to pedały i ciule!!!

    • 5 9

  • łoooooooojejkuuuu

    a na fejsbuniu już się pożaliłeś? Urzekła mnie Twoja historia

    • 2 9

  • monitoring ?

    jak to jest możliwe i jakim prawem wypływa monitoring z komunikacji miejskiej ,zdjęcia ,filmiki z kamer ?

    • 8 1

  • MOBilet

    MOB to mafia w języku "language"...

    • 8 0

  • KONTROLERZY TO BANDA OSZUSTÓW (1)

    Moja wspaniała i spokojna żona zapłaciła mandat, pn nie zdążyła skasować biletu, pn zaraz po wejściu kanar zastąpił jej drogę, gdy pojechaliśmy się odwołać to w zeznaniach kanara było , że moja małżonka czekała ze skasowaniem do następnego przystanku,

    • 5 3

    • Jakby to miało jakieś znaczenie czy skasuje na tym czy następnym.
      No, chyba że na jeden wsiada...

      • 1 0

  • Nie rozumiem tych wiecznych żali na trójmieście (1)

    Na temat Renomy też mam swoje zdanie, jednak zacząć trzeba od tego że to ich praca i tyle. Oczywiście niektórzy mogliby być milsi, ale do rzeczy. Jeśli Pan z artykułu chce używać aplikacji w telefonie to niestety musi się z tym liczyć że pewnego dnia może nie zadziałać. W tej sytuacji akurat jestem po stronie kontrolerów... Być może też myśleli, że chciał oszukać i nie kasować....

    • 6 7

    • Obyś też kiedyś padł ofiarą tych ...
      Wszelkie określenia jakie mi przychodzą do głowy na ich temat są niecenzuralne...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce to:

 

Najczęściej czytane