• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażer do kontrolerów: bądźcie wyrozumialsi

Michał
3 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Choć w większości sytuacji spornych podczas kontroli racja jest po stronie kontrolerów, bywają wyjątki. Choć w większości sytuacji spornych podczas kontroli racja jest po stronie kontrolerów, bywają wyjątki.

Kontrola biletów to stresujący moment. I to wcale nie dla oszustów, którzy z zasady jeżdżą bez biletu. Bywa bowiem, że nawet uczciwy pasażer, może stać się ofiarą kontrolerów. Zwłaszcza, gdy na drodze stanie mu tzw. "złośliwość przedmiotów martwych". Przekonał się o tym w autobusie pan Michał, któremu w telefonie przestała działać aplikacja służąca do opłacenia przejazdu. Papierowego biletu, który miał przy sobie, kontrolujący skasować już mu nie pozwolili.



Oto jego relacja ze środowej podróży autobusem 262 w Gdańsku.

Czy w ostatnim czasie miałe(a)ś problemy podczas kontroli biletów?

Dziś rano wsiadając do autobusu na przystanku Rogalińska zobacz na mapie Gdańska, zająłem miejsce stojące. Zdjąłem czapkę i  wyciągnąłem telefon komórkowy, żeby skasować bilet przez aplikację MoBilet. Wykonałem kilka prób skasowania biletu, ale niestety okazały się one bezskuteczne. Wystąpił problem z połączeniem z siecią. Dodam, że z aplikacji MoBilet korzystam od dłuższego czasu i do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów, pomimo kilkukrotnie odbytych kontroli.

W czasie, gdy kilkukrotnie próbowałem skasować bilet, podszedł do mnie kontroler.

Pokazałem panu, że mam problem ze skasowaniem biletu, ale dopiero wsiadłem i cały czas próbuję to zrobić. Po kilku nieudanych próbach wyciągnąłem bilet papierowy, który zawsze mam przy sobie na takie okoliczności.

W tym momencie podszedł do nas drugi kontroler, który uznał, że nie ma już potrzeby kasowania biletu, ponieważ i tak zostanę ukarany mandatem. Na wezwaniu kontroler, na moje żądanie, napisał, że po nieudanych próbach, w obecności kontrolera, chciałem skasować bilet papierowy.

Dodam, że od momentu wejścia do autobusu do momentu rozpoczęcia wystawiania mandatu autobus dojechał zaledwie na kolejny przystanek (Osiedle Jary), co o tej godzinie - zaraz po zakończeniu porannego szczytu - zajmuje mu ok. 1 minutę (Rogalińska 7:54, Osiedle Jary 7:55).

Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnych
Świadczy to o tym, że chciałem skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu. Żeby to zrobić trzeba jednak mieć chociaż kilkanaście sekund, aby wyciągnąć telefon z kieszeni. To próbowałem wytłumaczyć panom kontrolerom.

Zgodnie z regulaminem pasażer ma obowiązek skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu, a nie przed wejściem. Autobusem do pracy jeżdżę prawie codziennie i zawsze korzystam z aplikacji MoBilet. Przedstawiałem nawet kontrolerom historię biletów, jako dowód, że zawsze kasuję bilet, ale byli odporni na argumenty.

Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnych. Gdyby kontrolerzy wykazali się zrozumieniem problemu, pozwoliliby mi skasować bilet papierowy i uniknęlibyśmy całej niepotrzebnej sytuacji, która, nie ukrywam, jest dla mnie stresująca. Jako uczciwy pasażer ZTM czuję się również potraktowany po prostu niesprawiedliwie.

Czytaj też: SKM płaci Renomie za dostęp do gapowiczów
Michał

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (378) 8 zablokowanych

  • Akurat z mobiletem też mam czasem problemy. Kwestia połączenia internetowego. O wiele bezpieczniej byłoby jak nie ma połączenia to byłaby możliwość skasowania offline. A po odzyskaniu połączenia stan konta byłby zsynchronizowany

    • 7 0

  • kontrola (1)

    kontroler jest od sprawdzenia biletu nie ma Pan to mandat od wyjaśnień jest Biuro reklamacji. Nie wiadomo dlaczego Panu nie działała aplikacja a może nie miał Pan środków na koncie. Nie podoba mi się że ludzie jeżdżą bez biletu to jest zwykłe oszustwo i to nie kontroler jest winien tylko obywatel który oszukuje innych

    • 4 6

    • mylisz się

      kontrolerzy celowo robią łapanki na uczciwych ludzi
      wykorzystując to, że ludzie nie znają swoich praw
      i dają się podstępem naciągnąć na opłatę dodatkową

      • 1 3

  • WIele razy byłem świadkiem jak kanar podbiegał do ludzi którzy przed chwilą wsiedli (1)

    i próbóją dopchać się do kasownika.

    Po prostu bydlaki.

    • 15 6

    • klasyczna zagrywka

      mają jeszcze kilka trików,
      ja znam co najmniej 5 metod Renomy na wyłudzenie i zastraszenie

      • 4 3

  • Komentarz ZTM/ZKM/Firmy kontrolujacej (2)

    Drogie trojmiasto.pl bardzo proszę o załatwienie komentarza drugiej strony. Takie sytuacje sa nagminne. Ja nawet kiedyś miałem dobowy bilet ktory mi sie skonczył 15minut przed kontrolą, o czym zapomnialem i chcialem skasowac kolejny dobowy kiedy kontroler mnie uświadomił.. Nie pozwolili mi.

    Moze warto by wprowadzic nakaz "nie skasowales to skasuj przy kontrolerze" zkm nie straci.

    • 8 0

    • dobre myślenie, w wielu miejscach tak jest

      nawet jeśli ktoś cwaniakował naprawdę
      to pozwalają mu skasować.
      I to w waszym kraju, ale to są standardy, które przyszły z zachodu.
      Obce waszej kulturze żmij.

      • 2 2

    • Doszłoby do tego, że ludzie by nie kasowali, tylko czekali na kontrolera, żeby skasować ;) Wiesz o tym.

      • 7 0

  • klient nasz wróg, dlatego nie jeżdżę komunikacją miejską

    • 10 4

  • (3)

    Ja miałam odwrotną sytuację. Kiedy kontroler podszedł, MoBilet jeszcze "mielił" kasowanie biletu, pokazałam kontrolerowi, że się kasuje i to mu wystarczyło.

    Poza tym, boję się właśnie takich sytuacji, jak opisana w artykule, dlatego jeżeli nie wsiadam na ostatni moment, to zawsze w MoBilecie kasuję bilet przed wejściem do tramwaju/autobusu.

    • 9 0

    • w PKP najczęściej są wporządku kontorlerzy

      nie wiem czy wszędzie ale jakoś są ludźmi,
      może miałem szczęśćie
      a może ten kontrast do Renomy, które się wyróżnia na tle całego kraju,
      ale w końcu to ubeckie koligacje i szemrane biznesy z Adamowiczem
      i jego przydupasem od Renomy

      • 2 2

    • Akurat pan Michał ma tu rację, jeśli tak było. w regulaminie kontroli nna stronie ztm jest taki punkt:

      7. Kontroler ogłasza rozpoczęcie kontroli w pojeździe po upewnieniu się, że wszyscy pasażerowie wsiadający na przystanku skasowali bilety natychmiast po wejściu do pojazdu (w przypadku przystanku początkowego niezwłocznie po ruszeniu pojazdu), lub że zachowanie pasażerów nie wskazuje na zamiar skasowania biletów. Czynność kontroli należy poprzedzić skasowaniem kontrolki w celu ustalenia kodu kasownika. Kontroler przed ogłoszeniem kontroli może poprosić prowadzącego pojazd, okazując identyfikator, o zablokowanie kasowników w pojeździe - nie wcześniej niż 1/2 minuty od ruszenia pojazdu z przystanku - a po zakończeniu kontroli o ich odblokowanie, ale nie później niż przed dojechaniem do następnego przystanku.

      Czyli pan Michał wskazywał zamiar skasowania biletu, a do tego jeśli nie mineło 30 sekund od ruszenia z przystanku nie mógł mu zabronić skasowania biletu.

      Jednak to będzie trudne do udowodnienia, chyba że aplikacja zapisuje nieudane próby, bo zdaje się na mandacie powinna być data i godzina wystawienia. (Nie wiem, nigdy nie dostałem mandatu)

      • 3 1

    • Bo jak ci mielił, to gdyby ci wystawił mandat, a ty byś się odwołał, to, jeśli aplikacja zaskoczyłaby

      miałbyś ważny bilet w momencie wystawienia mandatu, a wtedy to on miałby przerąbane, bo wystawił mandat osobie z ważnym biletem.

      • 2 0

  • dlatego zrezygnowałem z mobiletu, coraz częstsze problemy z łącznością, najlepiej w godzinach szczytu..

    szkoda nerwów na taki badziew.

    • 4 1

  • Mobilet (1)

    Złą aplikację Pan wybrał. Mobilet ma zabezpieczenia przeciw osobom zwlekającym z zakupem biletu itd. Nie obwiniam że Pan zrobił to specjalnie możliwe że zawiódł operator sieci komórkowej a może telefon miał Pan z zerowym stanem środków i dlatego połączenie zawiodło. Należy pójść do działu reklamacji i jeśli Pan nie zawinił to na pewno spotka się tam Pan z ludzką wyrozumiałością i zrozumieniem a nie pierw Pan robi aferę w internecie jakby Pan szukał poparcia że Pan nie zawinił.

    • 5 8

    • z komunikacji miejskiej korzystam sporadycznie i wtedy też używam mobiletu. mobilet ma opóźniony start czy jakoś tak 30s więc na da się czekać na kanara i kasować w ostatniej chwili tak jak tu niektórzy piszą. sam miałem kilka przypadków, że kasowałem bilet, pieniądze z konta schodziły, a biletu nie było. na szczęście miałem też na wszelki wypadek bilet papierowy. potem mobilet na reklamację zwracał pobrane pieniądze więc to była wina mobiletu. teraz bilet kasuję zawsze przynajmniej na minutę przed przyjazdem autobusu.

      • 0 0

  • trzeba dokupić więcej giga

    • 6 0

  • kontrolerzy... (1)

    to 'dzieci Chazana'. Ich czaszki kończą się za oczami i nie posiadają zawartości. Równie dobrze można dyskutować z kubłem na śmieci!

    • 11 4

    • Ogry!

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane