• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi z pierwszeństwem podczas wchodzenia na przejście. Sejm przegłosował zmiany

Krzysztof Koprowski
22 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowe regulacje dają pieszemu wchodzącemu na przejście pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami z wyjątkiem tramwaju. Kierowcy i piesi muszą także zachować "szczególną ostrożność". Nowe regulacje dają pieszemu wchodzącemu na przejście pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami z wyjątkiem tramwaju. Kierowcy i piesi muszą także zachować "szczególną ostrożność".

Sejm w czwartek zdecydowaną większością głosów przyjął nowelizację prawa o ruchu drogowym. Od 1 czerwca piesi zyskają pierwszeństwo przed pojazdami w momencie "wchodzenia na przejście". Ponadto wprowadzono ograniczenia w korzystaniu z telefonów na przejściu, ustanowiono minimalne odległości między pojazdami na drogach szybkiego ruchu oraz ujednolicono prędkość w obszarze zabudowanym.



Czy jeżdżąc autem w krajach, gdzie pieszy ma pierwszeństwo przed przejściem, stosujesz się do tego prawa?

To już drugie podejście do zmian w przepisach dotyczących pierwszeństwa pieszych. Podobne rozwiązania próbowano wprowadzić w 2015 r., jednak wówczas na wniosek posła Aleksandra Pocieja z Platformy Obywatelskiej przegłosowano jego odrzucenie.

W czwartek nowy-stary projekt zmian zyskał znacznie większą aprobatę posłów. Poparli go wszyscy biorący udział w głosowaniu członkowie Prawa i Sprawiedliwości oraz Lewicy, a także większość Koalicji Obywatelskiej. Na "nie" głosowało niemal całe ugrupowanie Konfederacji.

Uwzględniając głosy wszystkich parlamentarzystów, za nowelizacją przepisów opowiedziało się 423 posłów, 22 było przeciw, 4 wstrzymało się od głosu, a 10 nie wzięło udział w głosowaniu (w tym z naszego regionu Jerzy Borowczak z KO).

Z Pomorza przeciwko opowiedzieli się: Tadeusz Aziewicz (KO), Jarosław Wałęsa (KO), Artur Dziambor (Konfederacja) oraz Michał Urbaniak (Konfederacja).

Przeciwny zmianom był również Grzegorz Braun (Konfederacja), który do Sejmu dostał się wprawdzie z okręgu wyborczego w Rzeszowie, ale wcześniej - podobnie jak Jarosław Wałęsa - ubiegał się o fotel prezydenta Gdańska.

Kursy prawa jazdy w Trójmieście



Wyniki głosowania w podziale na ugrupowania w Sejmie. Wyniki głosowania w podziale na ugrupowania w Sejmie.

Pieszy zyskuje pierwszeństwo, wchodząc już na przejście



Co konkretnie zakłada nowelizacja przepisów? Wprowadza dwie kluczowe zmiany w pierwszeństwie pieszych. Oprócz dotychczasowego pierwszeństwa przed innymi pojazdami podczas obecności na przejściu, dodaje zapis w brzmieniu:

Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.
Z punktu widzenia kierowcy wprowadza się nowy zapis mówiący o zachowaniu szczególnej ostrożności:

- Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście.
Zachowanie ostrożności dotyczy również pieszego:

- Pieszy wchodzący na jezdnię lub torowisko albo przechodzący przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany zachować szczególną ostrożność.

Czytaj także: Mała rewolucja w prawie drogowym. Większa ochrona pieszego


Polska od lat jest w ogonie państw europejskich pod względem bezpieczeństwa na przejściach i jednocześnie jednym z nielicznych, gdzie pieszy nie ma pierwszeństwa, zbliżając się do przejścia. Liczba zabitych pieszych w przeliczeniu na milion mieszkańców w latach 2016-2018. Dane pozyskano od wydziałów policji lub urzędów statystycznych. Polska od lat jest w ogonie państw europejskich pod względem bezpieczeństwa na przejściach i jednocześnie jednym z nielicznych, gdzie pieszy nie ma pierwszeństwa, zbliżając się do przejścia. Liczba zabitych pieszych w przeliczeniu na milion mieszkańców w latach 2016-2018. Dane pozyskano od wydziałów policji lub urzędów statystycznych.

Zakaz korzystania z telefonów na przejściach dla pieszych



Ponadto w toku prac nad ustawą wprowadzono zapis, który w razie wypadków może przysporzyć problemów pod względem interpretacji i udowodnienia winy lub wręcz zachęci kierowców do próby fałszowania śladów na miejscu zdarzenia. Mowa tutaj o używaniu "telefonów i innych urządzeń elektronicznych":

- [Zabrania się:] Korzystanie z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko oraz na przejściu dla pieszych - w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.
Warto przy tym podkreślić, że w 2018 r. na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przeprowadzono badania w terenie, obserwując zachowania ponad 6,1 tys. pieszych, z których wynikało, że podczas pokonywania jezdni tylko 5 proc. rozmawiało przez telefon, 1 proc. pisało wiadomość oraz 1 proc. słuchało muzyki.

Są to wyniki bardzo zbliżone do zachowań kierowców. W 2015 r. na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dokonano w terenie obserwacji zachowań ponad 19,6 tys. kierowców, w wyniku których stwierdzono, że 4,4 proc. używa telefonu, trzymając go w ręku w trakcie prowadzenia pojazdu.

W razie wypadku śmiertelnego rodzina pieszego może być na przegranej pozycji, ponieważ trudno będzie udowodnić, że pieszy nie korzystał z telefonu, który znaleziono obok ofiary. W razie wypadku śmiertelnego rodzina pieszego może być na przegranej pozycji, ponieważ trudno będzie udowodnić, że pieszy nie korzystał z telefonu, który znaleziono obok ofiary.

Minimalne odległości na "ekspresówkach" i autostradach



Nowelizacja prawa o ruchu drogowym wymusza też zachowanie minimalnej odległości między pojazdami na drogach ekspresowych oraz autostradach. Zgodnie z treścią ustawy odstęp między pojazdami musi być nie mniejszy niż połowa prędkości, z jaką porusza się dany pojazd, wyrażony w metrach.

Przykładowo, jadąc z prędkością 120 km/h musimy utrzymać odległość co najmniej 60 m do pojazdu, który znajduje się przed nami.

Zasada ta nie obowiązuje jednak przy wyprzedzaniu, co podobnie jak z używaniem urządzeń elektronicznych daje dużą swobodę do interpretacji, zwłaszcza na drogach wielopasowych, którymi z założenia są autostrady i większość dróg ekspresowych.

Nowe znaki na polskich drogach. Propozycje Ministerstwa Infrastruktury



Od 1 czerwca w Polsce, wzorem wszystkich krajów europejskich, ograniczenie 50 km/h w obszarze zabudowanym będzie obowiązywało przez całą dobę. Od 1 czerwca w Polsce, wzorem wszystkich krajów europejskich, ograniczenie 50 km/h w obszarze zabudowanym będzie obowiązywało przez całą dobę.

50 km/h przez całą dobę w obszarze zabudowanym



Ponadto w ramach nowelizacji ujednolicono prędkość w obszarze zabudowanym. Po wejściu w życie przepisów nie będzie już podziału na godziny nocne i dzienne - przez całą dobę maksymalna prędkość (o ile nie stanowi inaczej oznakowanie) wyniesie 50 km/h.

Nowe przepisy od 1 czerwca 2021 r., ustawa trafi do Senatu



Pierwotnie wszystkie nowe regulacje miały wejść w życie już 14 dni od publikacji w Dzienniku Ustaw, jednak ostatecznie ustalono vacatio legis na 1 czerwca 2021 r.

Przegłosowana ustawa trafi teraz do Senatu i ewentualnie ponownie pod głosowanie poprawek przez Sejm. Biorąc pod uwagę układ sił politycznych i dużą jednomyślność parlamentarzystów, dokument niebawem powinien uzyskać podpis prezydenta Andrzeja Dudy.

Przypomnijmy, że zmiany w zakresie pierwszeństwa pieszych były zapowiedziane już w exposé premiera Mateusza Morawieckiego w 2019 r. jako jeden z priorytetów działań rządu, przy czym Morawiecki mówił o "wprowadzeniu pierwszeństwa pieszych jeszcze przed wejściem na przejście", a nie jak to ujęto w ustawie podczas "wchodzenia na przejście".

Nowe przepisy mają uniemożliwić jazdę "na zderzaku" na drogach szybkiego ruchu. Nowe przepisy mają uniemożliwić jazdę "na zderzaku" na drogach szybkiego ruchu.

Kierowcy jeżdżą za szybko, dlatego nie stracą prawa jazdy



W nowelizacji przepisów, wbrew wcześniejszym zamiarom, nie zdecydowano się wprowadzić zasady odbierania prawa jazdy przy przekroczeniu o 50 km/h dopuszczalnej prędkości w obszarze niezabudowanym. Przepis ten nadal obowiązuje w obszarze zabudowanym.

Jak informowała w 2020 r. "Rzeczpospolita", o usunięciu tej poprawki zdecydowało... zbyt częste przekraczanie dopuszczalnej prędkości przez kierowców.

Według wyliczeń Związku Powiatów Polskich wprowadzenie tego rozwiązania na obszarach niezabudowanych zwiększyłoby liczbę decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy o ok. 40 tys. spraw rocznie, a to z kolei wymusiłoby zwiększenie zatrudnienia urzędników do obsługi tych spraw.

Zasada zachowania bezpiecznej odległości w ustawie nie dotyczy wyprzedzania. Zasada zachowania bezpiecznej odległości w ustawie nie dotyczy wyprzedzania.

Min. Sprawiedliwości ingeruje w przepisy ruchu drogowego



Przeciwne tym zmianom było także Ministerstwo Sprawiedliwości w ramach uzgodnień międzyresortowych, które tłumaczyło, że byłby to zbyt restrykcyjny środek karny przy prędkościach rozwijanych na drogach w obszarze niezabudowanym.

Zdaniem resortu kierowanego przez Zbigniewa Ziobro w przypadku obszaru zabudowanego dodatkowe 50 km/h oznacza przekroczenie prędkości aż o 100 proc., podczas gdy na drogach ekspresowych (maks. prędkość 120 km/h) "tylko" o ok. 42 proc., zaś na autostradach (maks. prędkość 140 km/h) - ok. 36 proc.

Opinie (247) 9 zablokowanych

  • Ustalić bezwględne pierwszeństwo pieszego na przejsciu (5)

    Tak jak w innych krajach, i po kłopocie. A nie jakieś kombinacje alpejskie... 'piesi zyskają pierwszeństwo przed pojazdami w momencie "wchodzenia na przejście"' - no bo jak to rozumieć?

    • 15 18

    • Przecież na samym przejściu bezwzględne pierwszeństwo jest od 1997 roku (4)

      Bandziory drogowe zawsze szukały wymówki, że pieszy na przejście "wtargnął" (nie ma takiego pojęcia w PoRD notabene). Teraz już nie ma wymówki ani casusu Najsztuba.

      • 1 5

      • jest (2)

        pieszy nadal nie moze wchodzic pod jadacy pojazd. takze na przejsciu, wiec pole do naduzyc bedzie dalej spore. jak ktos zginie bez swiatkow to beda zwalac wine dalej na pieszych.

        • 3 3

        • (1)

          A wg ciebie pieszy powinien móc wchodzic przed jadący pojazd? No pomyśl co ty piszesz! Przecież to proszenie się o śmierć!

          • 2 3

          • nie powinno byc takiej sytuacji. bo kierowca widząc zbliżającego się pieszego powinien sie zatrzymac przed przejsciem.

            • 0 1

      • Nikt nie potrzebuje wymówek, w autach są kamery które bez problemu udowodnią winę pieszego jeśli wtargnął on na jezdnię wprost przed nadjeżdzający pojazd! Pieszego też obowiązują przepisy!

        • 0 0

  • Oczywiście nadal obwiązuje Art. 14, który mówi, że pieszemu: (1)

    Zabrania się:

    1) wchodzenia na jezdnię:

    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

    b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

    2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;

    3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;

    4) przebiegania przez jezdnię;

    5) chodzenia po torowisku;

    6) wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;

    7) przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

    • 5 1

    • czyli pieszy ma pierwszenstwo ale musi przepuscic wszystkich :D pic na wode fotomontaż

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Jeszcze troche brakuje do cywilizowanych krajow (12)

    Jak najszybciej zmienic przepisy:
    -zakazac parkowania na chodnikach - nawet ukraina juz to zrobila, Polska jest jednym z ostatnich krajow w europie gdzie mozna parkowac na chodnikach
    - zlikwidowac zielone strzalki - polski wymysl, zielonych strzalk nie ma chyba w zadnym innym kraju europejskim
    a na pwno zlikwidowac zielone strzalki przy przejsciach gdze sa sciezki rowerowe gdzie rowerzysta moze przejechac przez przejscie

    • 73 63

    • strzałki tam gdzie rowerzyści (1)

      wyjeżdżają zza pleców

      • 1 5

      • strzałki w ogóle to likwidacji.

        • 3 2

    • dodałbym jeszcze esy floresy szlaczki zygzaczki na wąskich chodnikach (6)

      one nie mają nic wspólnego z "drogami dla rowerów"
      "ścieżki" : polski wymysł, nigdzie na świecie niespotykany.

      • 12 7

      • nieprawda (5)

        dwukierunkowe drogi dla rowerów tworzone kosztem lub obok chodników funkcjonują w bardzo wielu miastach Europy i świata

        • 3 8

        • (2)

          obok chodników to tak są owszem. poprowadzone prosto przy samej krawędzi jezdni odseparowane od samego chodnika chociaż mini krawężnikiem, z obu stron jezdni, bez barierek w poprzek i innych przeszkód...

          ale na samym chodniku poprowadzone slalomem od lewej do prawej to nie widziałem nigdzie. do tego raz z jednej, raz z drugiej strony jezdni. bez ładu, bez składu.
          Tak wyglądają u nas główne ciągi komunikacyjne.... niemal wszystkie.

          • 2 1

          • To są pasy rowerowe a nie drogi dla pieszych i rowerów (1)

            Rozwiązanie, które ze swoim rozmachem na kilkudziesięciu metrach wprowadziła Gdynia (wręcz artykuły tu były), a Gdańsk i Sopot jeszcze nie rozumie. A szkoda, bo najbezpieczniejsze i dla pieszych, i dla rowerzystów, i zmotoryzowanych (widoczność!)

            • 3 1

            • Pasy ruchu dla rowerów występują w Gdańsku

              Są na Podwalu Przedmiejskim, na Jana Pawła, na Wita Stwosza, Myśliwska, Raatza..... No fakt. Jak na takie miasto to tyle co nic (i niestety mentalnie dalej jesteśmy w latach 90 ubiegłego wieku. Przykład to fuszerka: Stogach, Dmowskiego, Biskupia Górka...)

              • 0 0

        • Kosztem lub obok chodnikow, powiadasz, a my mamy po prostu dwukolorowy chodnik. (1)

          Dziecko albo osoba niewidoma, niczym nie ograniczeni, moga w każdej chwili z chodnika wejść na te rowerowa czesc chodnika. Żeby było smieszniej, odpowiedzialność za kolizje w takiej sytuacji poniesie rowerzysta, co ostatecznie dowodzi, ze tzw. ciag pieszo rowerowy to chodnik, którym warunkowo mogą poruszac się rowerzysci.

          • 11 3

          • no bo to są chodniki dla pieszych z nakazem jazdy po nich rowerem, a nie żadne drogi dla rowerów

            • 8 1

    • Zlikwidować pierwszeństwo dla rowerzystów i wszyscy będą szczęśliwi (2)

      • 23 19

      • (1)

        Rowerzyści mają pierwszeństwo na przejazdach w całej cywilizowanej Europie.

        • 21 16

        • Nie w całej cywilizowanej tylko całej

          Zawsze pojazd poruszający się prosto ma pierwszeństwo przed skręcającym, o ile znaki/sygnalizacja nie stanowią inaczej

          • 17 0

  • (24)

    No to teraz piesi zamiast uważać będą włazić przed maski samochodów! Bo jak zwykle przeczytają tylko początek i zrozumieją że oto oni maja pierwszeństwo przed jadącym samochodem. A przecież przepis mówiący o tym że przed przejsciem należy bezwzględnie się zatrzymać i dopiero po upewnieniu sie że nic nie nadjezdza wolno pieszemu wejść na pasy! Nadal też obowiązuje przepis mówiący o tym że wejście wprost przed nadjeżdzający pojazd jest wykroczeniem i wymuszeniem pierwszeństwa!

    • 33 23

    • Nie 'wejscie', ale 'wtargnięcie' (7)

      • 6 5

      • (6)

        Dokładnie, piesi rozumieja tylko to co dla nich wygodne, nie chcą zrozumiec że wejście przed nadjeżdzający pojazd jest wtargnięciem i wymuszeniem pierwszeństwa!

        • 5 7

        • W PoRD nie ma słowo "wtargnięcie" (4)

          Jest wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd. Kluczowe słowa: "jezdnię" (nie któryś tam pas ruchu, tylko jezdnię jako całość), "bezpośrednio" (nie mylić z koniecznością hamowania, nawet gwałtownego). Mało który furiat drogowy je rozumie.

          • 5 4

          • (1)

            dokładnie. w praktyce oznacza to że auto musi być już na przejściu, ewentualnie mieć 2-3m do niego. to że ktoś ciśnie 100kmh i ma drogę hamowania 30 nie ma nic tu do rzeczy.
            Kierowca ma obowiązek jechać z taką prędkością żeby w razie co zatrzymać się przed przejściem.

            • 4 2

            • No a piesi właśnie tak wchodzą, 2,3 metry przed maskę jadącego samochodu... nawet najwolniej jadące auto nie zatrzyma się w miejscu!

              • 0 0

          • (1)

            Dobrze że piesi rozumieją włażąc na pasy jak święta krowa , no ale jak komuś życie niemiłe to niech tak włazi dalej!

            • 1 4

            • Masz, przeczytaj kilka razy

              To usłyszysz przed ogłoszeniem wyroku, jak i usłyszały już setki osób wcześniej. A potem płacenie za rehabilitację.

              (...) W ocenie Sądu Okręgowego pojęcie "bezpośrednio" należy wiązać z prędkością zbliżającego się pojazdu. Bezpośrednie wejście przed jadący pojazd ma miejsce wówczas, gdy pojazd przed wejściem pieszego na jezdnię znajdował się w takiej odległości od tego miejsca, że kierujący nim - przy zachowaniu bezpiecznej prędkości - nie jest w stanie zatrzymać go przed przejściem (...)

              • 2 0

        • tzw. "wchodzenie przed jadący pojazd" na przejściu dla pieszych to 0.1% wszystkich wypadków na przejściach

          84% to najechanie na pieszego na przejściu z winy kierowcy.
          To są dane Policji.

          • 5 6

    • zasada jest taka że to kierowca ma przede wszystkim uważać !!!! (11)

      bezwzględnie zatrzymać? co ty zmyślasz. nigdy nic takiego nie było i nie ma.

      bezwzględnie zatrzymać to ma obowiązek kierowca przed zieloną strzałką. to tak

      • 3 8

      • (7)

        Poczytaj może kodeks ruchu drogowego w/w zasady sa tam jasno zapisane! Pieszy także ma obowiązek przestrzegania kodeksu ruchu drogowego nie dotyczy to tylko kierowcy!

        • 7 5

        • (6)

          gdzie jest obowiązek zatrzymania? konkretnie przepis podaj. zmyślasz.

          • 4 3

          • Art 14 pord. (2)

            • 0 3

            • i gdzie tam jest coś o zatrzymywaniu? (1)

              • 3 1

              • Przecież on nie przeczytał tego artykułu

                Bo by zrozumiał, ile głupot napisał. Nie oczekujmy za wiele

                • 1 0

          • (1)

            A ty włazisz bez zatrzymania prosto z chodnika...?

            • 1 4

            • Piesi robili to od zawsze, a teraz jeszcze się to nasili

              Proponuję już zawczasu poszerzać cmentarze. Jeżdżę naprawdę ostrożnie (sam kiedyś byłem ofiarą wypadku spowodowanego przez świra w służbowym dostawczaku), ale jeśli pieszy oszołom wpakuje się z biegu prosto pod maskę, to po prostu nie ma szans, żeby nie doszło do potrącenia. Samochody nie hamują w miejscu, czego piesi jakoś zauważyć nie chcą.

              • 3 4

          • Nie ma

            Zresztą "kodeksu drogowego" nie ma od 24 lat. Zostało zastąpione Prawem o Ruchu Drogowem. Od się na tym etapie zatrzymał.

            • 3 2

      • (2)

        Zasada jest taka że to ty jesteś odpowiedzialny za swoje życie i zdrowie! Z takim podejściem że to ktoś ma na mnie uważać a ja mogę sobie łazić jak chcę to prosta droga na cmentarz!

        • 11 6

        • (1)

          tok myślenia typowego bandyty drogowego.

          ja będę sobie robił co chce niech inni uważają bo mają więcej do stracenia.

          Trzeba tak konstruować prawo żeby ten bandyta miał nie mniej do stracenia niż poszkodowany. Tylko tak można piratów zdyscyplinować.

          • 7 5

          • Ty masz do stracenia zdrowie i życie... nie pomyślałeś o tym?

            • 4 5

    • Nie jest wymuszeniem pierwszeństwa (1)

      I bądź łaskaw zacytować podstawę prawną, mówiącą, że "przed przejsciem należy bezwzględnie się zatrzymać"

      • 3 2

      • Nie trzeba, można wlezc prosto pod koła samochodu jak ci życie niemiłe!

        • 2 5

    • (1)

      Na czerwonym z zieloną strzałką też należy się zatrzymać.
      Ilu tych super kierowców to robi?

      • 9 5

      • Ja tak robię

        • 10 2

  • Na kursie uczono mnie, że przed przejsciem dla pieszych należy zwolnić i zachować szczególną ostrożność, (6)

    Nie powinno więc być problemu, by się zatrzymać.

    • 98 15

    • Na Kołobrzeskiej przejście jest co 100 metrów. (1)

      Gdybym ja miał zwalniać przez każdym przejściem , potem przyspieszać do 50 km/h i znowu hamowac, to bym zużył 2 x więcej paliwa i dojechał do celu 2x później. Już nie wspomnę o braku komfortu jazdy autem

      • 4 7

      • Wojtku, jedz caly czas 50!

        Zaoszczedzisz znacznie wiecej paliwa niz jadac 70 i nikogo nie potracisz, a raptem do celu dojedziesz maksymalnie kilka minut pozniej!

        • 8 0

    • Zwłaszcza jak babcie akurat gawędzą sobie przy wejściu na przejście (3)

      a wiesz, że od czerwca masz się zatrzymać i na nie patrzeć, bo są traktowane jako wchodzący na przejście

      • 15 15

      • one tam mogą

        stać i stać a Ty z nimi...trzeba zaopatrzyć się w kawę na długie czekanie :D

        • 5 4

      • Ach te babcie gawędzące na przejściach, faktycznie skaranie. Prawdę mówiąc, nigdy takiego fenomenu nie spotkałem, natomiast kierowców, którzy muszą zap*lać to na pęczki.

        • 15 4

      • zawsze musisz patrzeć, co się dookoła dzieje

        jeśli one będą gawędzić sobie a ty przejedziesz obok, to nie ma żadnego zdarzenia

        • 11 2

  • Jeszcze przydalyby sie wieksze kontrole/limitacje w strefach chodnikowych/deptakow

    Gdzie myslisz, ze jestes na chodniku a tutaj od tylu samochod po cichu do ciebie podjezdza bo "niektore samochody sa autoryzowane". Tak jakby jakis gosc nie mogl 50m podejsc do taxi!

    • 1 0

  • Odległość pomiędzy pojazdami ma wynosić połowę prędkości poruszania się ? (1)

    Od kiedy odległość mierzy się w km/godz ? Nie czytałem ustawy, więc nie wiem czy posłowie uchwalili takie bezsensowne brzmienie, ale z tego co piszą dziennikarze można to wnioskować ! Jeśli to prawda, to przepis ze względu na oczywistą sprzeczność z prawami fizyki pozostanie martwy.

    • 5 3

    • i jak niby mam ocenić odległość 65 metrów na oko?

      • 0 0

  • Co za durna ankieta, ostatnia odpowiedz???

    • 0 0

  • zima, ciemno, pieszy na czarno z nosem w komórce (nie rozmawia, grzebie coś paluchem i weź mu to udowodnij w sądzie)

    • 5 2

  • Już nie mogę się doczekać, aż posypią się mandaty na obwodnicy.

    Idioci nie będą jaz jezdzic na zderzakach.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się cykl imprez, dedykowany posiadaczom sportowych modeli Porsche?

 

Najczęściej czytane