- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (21 opinii)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (9 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
Piesi z pierwszeństwem podczas wchodzenia na przejście. Sejm przegłosował zmiany
Sejm w czwartek zdecydowaną większością głosów przyjął nowelizację prawa o ruchu drogowym. Od 1 czerwca piesi zyskają pierwszeństwo przed pojazdami w momencie "wchodzenia na przejście". Ponadto wprowadzono ograniczenia w korzystaniu z telefonów na przejściu, ustanowiono minimalne odległości między pojazdami na drogach szybkiego ruchu oraz ujednolicono prędkość w obszarze zabudowanym.
W czwartek nowy-stary projekt zmian zyskał znacznie większą aprobatę posłów. Poparli go wszyscy biorący udział w głosowaniu członkowie Prawa i Sprawiedliwości oraz Lewicy, a także większość Koalicji Obywatelskiej. Na "nie" głosowało niemal całe ugrupowanie Konfederacji.
Uwzględniając głosy wszystkich parlamentarzystów, za nowelizacją przepisów opowiedziało się 423 posłów, 22 było przeciw, 4 wstrzymało się od głosu, a 10 nie wzięło udział w głosowaniu (w tym z naszego regionu Jerzy Borowczak z KO).
Z Pomorza przeciwko opowiedzieli się: Tadeusz Aziewicz (KO), Jarosław Wałęsa (KO), Artur Dziambor (Konfederacja) oraz Michał Urbaniak (Konfederacja).
Przeciwny zmianom był również Grzegorz Braun (Konfederacja), który do Sejmu dostał się wprawdzie z okręgu wyborczego w Rzeszowie, ale wcześniej - podobnie jak Jarosław Wałęsa - ubiegał się o fotel prezydenta Gdańska.
Kursy prawa jazdy w Trójmieście
Pieszy zyskuje pierwszeństwo, wchodząc już na przejście
Co konkretnie zakłada nowelizacja przepisów? Wprowadza dwie kluczowe zmiany w pierwszeństwie pieszych. Oprócz dotychczasowego pierwszeństwa przed innymi pojazdami podczas obecności na przejściu, dodaje zapis w brzmieniu:
Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.
Z punktu widzenia kierowcy wprowadza się nowy zapis mówiący o zachowaniu szczególnej ostrożności:
- Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście.
Zachowanie ostrożności dotyczy również pieszego:
- Pieszy wchodzący na jezdnię lub torowisko albo przechodzący przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany zachować szczególną ostrożność.
Czytaj także: Mała rewolucja w prawie drogowym. Większa ochrona pieszego
Zakaz korzystania z telefonów na przejściach dla pieszych
Ponadto w toku prac nad ustawą wprowadzono zapis, który w razie wypadków może przysporzyć problemów pod względem interpretacji i udowodnienia winy lub wręcz zachęci kierowców do próby fałszowania śladów na miejscu zdarzenia. Mowa tutaj o używaniu "telefonów i innych urządzeń elektronicznych":
- [Zabrania się:] Korzystanie z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko oraz na przejściu dla pieszych - w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.
Warto przy tym podkreślić, że w 2018 r. na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przeprowadzono badania w terenie, obserwując zachowania ponad 6,1 tys. pieszych, z których wynikało, że podczas pokonywania jezdni tylko 5 proc. rozmawiało przez telefon, 1 proc. pisało wiadomość oraz 1 proc. słuchało muzyki.
Są to wyniki bardzo zbliżone do zachowań kierowców. W 2015 r. na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dokonano w terenie obserwacji zachowań ponad 19,6 tys. kierowców, w wyniku których stwierdzono, że 4,4 proc. używa telefonu, trzymając go w ręku w trakcie prowadzenia pojazdu.
Minimalne odległości na "ekspresówkach" i autostradach
Nowelizacja prawa o ruchu drogowym wymusza też zachowanie minimalnej odległości między pojazdami na drogach ekspresowych oraz autostradach. Zgodnie z treścią ustawy odstęp między pojazdami musi być nie mniejszy niż połowa prędkości, z jaką porusza się dany pojazd, wyrażony w metrach.
Przykładowo, jadąc z prędkością 120 km/h musimy utrzymać odległość co najmniej 60 m do pojazdu, który znajduje się przed nami.
Zasada ta nie obowiązuje jednak przy wyprzedzaniu, co podobnie jak z używaniem urządzeń elektronicznych daje dużą swobodę do interpretacji, zwłaszcza na drogach wielopasowych, którymi z założenia są autostrady i większość dróg ekspresowych.
Nowe znaki na polskich drogach. Propozycje Ministerstwa Infrastruktury
50 km/h przez całą dobę w obszarze zabudowanym
Ponadto w ramach nowelizacji ujednolicono prędkość w obszarze zabudowanym. Po wejściu w życie przepisów nie będzie już podziału na godziny nocne i dzienne - przez całą dobę maksymalna prędkość (o ile nie stanowi inaczej oznakowanie) wyniesie 50 km/h.
Nowe przepisy od 1 czerwca 2021 r., ustawa trafi do Senatu
Pierwotnie wszystkie nowe regulacje miały wejść w życie już 14 dni od publikacji w Dzienniku Ustaw, jednak ostatecznie ustalono vacatio legis na 1 czerwca 2021 r.
Przegłosowana ustawa trafi teraz do Senatu i ewentualnie ponownie pod głosowanie poprawek przez Sejm. Biorąc pod uwagę układ sił politycznych i dużą jednomyślność parlamentarzystów, dokument niebawem powinien uzyskać podpis prezydenta Andrzeja Dudy.
Przypomnijmy, że zmiany w zakresie pierwszeństwa pieszych były zapowiedziane już w exposé premiera Mateusza Morawieckiego w 2019 r. jako jeden z priorytetów działań rządu, przy czym Morawiecki mówił o "wprowadzeniu pierwszeństwa pieszych jeszcze przed wejściem na przejście", a nie jak to ujęto w ustawie podczas "wchodzenia na przejście".
Kierowcy jeżdżą za szybko, dlatego nie stracą prawa jazdy
W nowelizacji przepisów, wbrew wcześniejszym zamiarom, nie zdecydowano się wprowadzić zasady odbierania prawa jazdy przy przekroczeniu o 50 km/h dopuszczalnej prędkości w obszarze niezabudowanym. Przepis ten nadal obowiązuje w obszarze zabudowanym.
Jak informowała w 2020 r. "Rzeczpospolita", o usunięciu tej poprawki zdecydowało... zbyt częste przekraczanie dopuszczalnej prędkości przez kierowców.
Według wyliczeń Związku Powiatów Polskich wprowadzenie tego rozwiązania na obszarach niezabudowanych zwiększyłoby liczbę decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy o ok. 40 tys. spraw rocznie, a to z kolei wymusiłoby zwiększenie zatrudnienia urzędników do obsługi tych spraw.
Min. Sprawiedliwości ingeruje w przepisy ruchu drogowego
Przeciwne tym zmianom było także Ministerstwo Sprawiedliwości w ramach uzgodnień międzyresortowych, które tłumaczyło, że byłby to zbyt restrykcyjny środek karny przy prędkościach rozwijanych na drogach w obszarze niezabudowanym.
Zdaniem resortu kierowanego przez Zbigniewa Ziobro w przypadku obszaru zabudowanego dodatkowe 50 km/h oznacza przekroczenie prędkości aż o 100 proc., podczas gdy na drogach ekspresowych (maks. prędkość 120 km/h) "tylko" o ok. 42 proc., zaś na autostradach (maks. prędkość 140 km/h) - ok. 36 proc.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sprzedam samochód - ogłoszenia Gdańsk, Sopot, Gdynia
Opinie (247) 9 zablokowanych
-
2021-01-22 12:42
Opinia wyróżniona
(5)
Nie potrafią raz a dobrze napisać tzw. kodeksu drogowego.W ciągu roku około sto poprawek i dalej jest to tzw.bubel prawny. Potem się dziwią, że jest tyle wypadków. Skoro prawo jest niestabilne to nic dziwnego, że nie jest przestrzegane. Kierowcy tylko częściowo są winni spowodowaniem wypadków. Głównymi winowajcami jest ustawodawca uchwalając buble
Nie potrafią raz a dobrze napisać tzw. kodeksu drogowego.W ciągu roku około sto poprawek i dalej jest to tzw.bubel prawny. Potem się dziwią, że jest tyle wypadków. Skoro prawo jest niestabilne to nic dziwnego, że nie jest przestrzegane. Kierowcy tylko częściowo są winni spowodowaniem wypadków. Głównymi winowajcami jest ustawodawca uchwalając buble prawne, tzw policja drogowa która już dawno przestała sprawować swoją rolę do jakiej została powołana oraz beznadziejne oznakowanie szczególnie w znaki zakazu.
- 42 17
-
2021-01-23 11:21
Głównymi winowajcami to są kierowcy bez cna wyobraźni
Wystarczy spojrzeć na ankietę - 12% na ten moment w sposób dobitny pokazało, że nie ma predyspozycji psychicznych do prowadzenia jakiegokolwiek pojazdu mechanicznego.
- 5 1
-
2021-01-22 13:44
ojjj chyba przesadzasz. (3)
główną przyczyną wypadków jest nadmierna prędkośc. Co jest niejasnego w przepisach według ciebie w tej kwesti?
- 8 6
-
2021-01-22 15:16
(2)
Nadmierna prędkość jest pojęciem względnym. Jeśli masz na myśli, że to jest każda prędkość powyżej dopuszczalnej, to jest to logiczny błąd. Bowiem w przeciwnym wypadku jak tylko byś przekroczył prędkość dozwoloną, powodowałbyś wypadek. A tak się nie dzieje.
Tak, wiem, że ta nadmierna prędkość jako przyczyna wypadków to taki skrót myślowy.Nadmierna prędkość jest pojęciem względnym. Jeśli masz na myśli, że to jest każda prędkość powyżej dopuszczalnej, to jest to logiczny błąd. Bowiem w przeciwnym wypadku jak tylko byś przekroczył prędkość dozwoloną, powodowałbyś wypadek. A tak się nie dzieje.
Tak, wiem, że ta nadmierna prędkość jako przyczyna wypadków to taki skrót myślowy. Gorzej, że jest oficjalną "przyczyną" wypadków wpisywaną w rubryki policyjne. Mniej papierkowej roboty i trafia się na podatny grunt populistycznej i mało refleksyjnej części opinii publicznej.
To samo z przejściami dla pieszych i statystyką liczby ofiar śmiertelnych. To kwestia zawansowania infrastruktury. Przejścia dla pieszych powinny być znacznie lepiej zabezpieczone, przede wszystkim dodatkowo oświetlone, co w Polsce wciąż jest przypadkiem rzadkim.- 7 8
-
2021-01-23 21:03
Akurat to Twój wywód niewiele ma wspólnego z logiką, ponieważ mylisz przyczynę z determinantą.
- 3 0
-
2021-01-23 14:16
-Ograniczenie prędkości nie jest względne. To konkretna wartość
-Co do przejść również bzdura. 90% kierowców nie reaguje na znaki, a 86% jak badania pokazują przekracza dozwoloną prędkość w obrębie przejść dla pieszych !!!! To jest główna przyczyna takich wypadków. Pędzenie przez przejście, a potem tłumaczenie się że ja nie widziałem. Nie wiem skąd się pieszy tam wziął.- 3 2
-
2021-01-22 10:53
Opinia wyróżniona
(10)
Póki nie będzie na ulicach Policji i normalnych mandatów nic się nie zmieni. Wystarczy zobaczyć ilu kierowców zatrzymuje się np na czerwonym gdy jest zielona strzałka. Może 1/10
- 68 26
-
2021-01-25 13:44
głupi przepis:
- 0 0
-
2021-01-23 12:21
zielona strzałka
Jestem tym dziwakiem, który zatrzymuje się przed przejściem, gdy jest zielona strzałka. Ile razy mnie strąbili za to, nie zliczę.
- 3 0
-
2021-01-22 14:09
Masz w ogóle prawo jazdy albo chociaż skończone 18 lat?
W większości wypadków zatrzymanie się przed zieloną strzałką nie daje absolutnie nic. skręcając z Grunwaldzkiej w Hallera, spod strzałki w lusterku widać tylko latarnię i słupki, nie sposób dostrzec chodnika ani ścieżki rowerowej. Nikt nie zatrzymuje się tam na strzałce bo każdy robi to przed przejściem dla pieszych gdzie dopiero widać czy ktokolwiek się do niego zbliża. Przepis powinien zostać zmodyfikowany żeby zatrzymanie następowało przed przejściem, nie przed strzałką.
- 8 7
-
2021-01-22 13:30
(2)
Bo ta strzałka nie powinna być zielona tylko pomarańczowa. Zielony kolor podświadomie jest odbieramy, że można skręcąć zaś pomarańczowy jest ostrzeżenieniem, że nie mamy 100% prawa przejazdu tylko warunkowe i trzeba być ostrożnym.
- 15 5
-
2021-01-23 11:24
Kierowca ma taki fragment plastiku w portfelu
Który "certyfikuje" jego znajomość podstawowych znaków. Podświadomość jakoś w całej Europie nie musi być zmieniana kolorkiem. Niedługo problem będzie akademicki - tak, jak zniknęły strzałki stałe i w lewo, bo kierowcy ich nadużywali, tak znikną i te w prawo. Już znikają. Podziękować powinno się tym, co je ignorowali i przy okazji powodowali kolizje.
- 3 0
-
2021-01-22 15:17
Dobry pomysł.
- 4 2
-
2021-01-22 12:22
To jest problem mentalny (3)
a nie kwestia przepisów czy milicji. Odpowiedzialność zbiorowa g... tu da bo wypadki powoduje jakiś tam ułamek procenta ludzi, którzy to mają gdzieś - równie dobrze można twierdzić że wypadki są dlatego że jeżdżą 60 zamiast 50 :)
Ten problem tkwi głęboko w naszej kulturze i na każdym szczeblu, nie da się przy każdym postawić milicjanta, tu są potrzebne głębokie zmiany systemowe idące od samej góry.- 13 6
-
2021-01-22 13:52
wysokie kary załatwiłyby sprawe
jak bys miał zapłacic 1000zł zamiast 100zł to byś dwa razy pomyślał czy warto. czyz nie? niby takie proste... ale widac ze nie o bezpieczenstwo tu chodzi tylko o kase z mandatow.
- 8 4
-
2021-01-22 13:47
zauważ, że właśnie te zmiany idą od samej góry (1)
Sejm jest jednym z elementów naczelnych władz państwa. Dzięki zmianom prawa można oczekiwać także zmiany zachowań kierowców - będą zwłaszcza po mieście musieli wolniej jeździć i bardziej uważać w pobliżu przejść. Zakaz palenia papierosów w lokalach zmienił kulturę palenia papierosów w naszym kraju i w innych krajach. Analogiczny skutek przyniesie również ta zmiana prawa.
- 1 10
-
2021-01-22 14:30
kiepski przykład - jak posłowie sami nie przestrzegają prawa, które tworzą.
- 10 0
-
2021-01-22 11:41
Opinia wyróżniona
Jeszcze troche brakuje do cywilizowanych krajow (12)
Jak najszybciej zmienic przepisy:
-zakazac parkowania na chodnikach - nawet ukraina juz to zrobila, Polska jest jednym z ostatnich krajow w europie gdzie mozna parkowac na chodnikach
- zlikwidowac zielone strzalki - polski wymysl, zielonych strzalk nie ma chyba w zadnym innym kraju europejskim
a na pwno zlikwidowac zielone strzalki przy przejsciach gdze sa sciezki rowerowe gdzie rowerzysta moze przejechac przez przejscie- 73 63
-
2021-01-22 18:49
strzałki tam gdzie rowerzyści (1)
wyjeżdżają zza pleców
- 1 5
-
2021-01-23 14:23
strzałki w ogóle to likwidacji.
- 3 2
-
2021-01-22 12:21
dodałbym jeszcze esy floresy szlaczki zygzaczki na wąskich chodnikach (6)
one nie mają nic wspólnego z "drogami dla rowerów"
"ścieżki" : polski wymysł, nigdzie na świecie niespotykany.- 12 7
-
2021-01-22 13:48
nieprawda (5)
dwukierunkowe drogi dla rowerów tworzone kosztem lub obok chodników funkcjonują w bardzo wielu miastach Europy i świata
- 3 8
-
2021-01-22 14:37
Kosztem lub obok chodnikow, powiadasz, a my mamy po prostu dwukolorowy chodnik. (1)
Dziecko albo osoba niewidoma, niczym nie ograniczeni, moga w każdej chwili z chodnika wejść na te rowerowa czesc chodnika. Żeby było smieszniej, odpowiedzialność za kolizje w takiej sytuacji poniesie rowerzysta, co ostatecznie dowodzi, ze tzw. ciag pieszo rowerowy to chodnik, którym warunkowo mogą poruszac się rowerzysci.
- 11 3
-
2021-01-22 14:56
no bo to są chodniki dla pieszych z nakazem jazdy po nich rowerem, a nie żadne drogi dla rowerów
- 8 1
-
2021-01-22 14:38
(2)
obok chodników to tak są owszem. poprowadzone prosto przy samej krawędzi jezdni odseparowane od samego chodnika chociaż mini krawężnikiem, z obu stron jezdni, bez barierek w poprzek i innych przeszkód...
ale na samym chodniku poprowadzone slalomem od lewej do prawej to nie widziałem nigdzie. do tego raz z jednej, raz z drugiej strony jezdni. bez ładu, bez składu.
Tak wyglądają u nas główne ciągi komunikacyjne.... niemal wszystkie.- 2 1
-
2021-01-23 11:27
To są pasy rowerowe a nie drogi dla pieszych i rowerów (1)
Rozwiązanie, które ze swoim rozmachem na kilkudziesięciu metrach wprowadziła Gdynia (wręcz artykuły tu były), a Gdańsk i Sopot jeszcze nie rozumie. A szkoda, bo najbezpieczniejsze i dla pieszych, i dla rowerzystów, i zmotoryzowanych (widoczność!)
- 3 1
-
2021-01-23 14:23
Pasy ruchu dla rowerów występują w Gdańsku
Są na Podwalu Przedmiejskim, na Jana Pawła, na Wita Stwosza, Myśliwska, Raatza..... No fakt. Jak na takie miasto to tyle co nic (i niestety mentalnie dalej jesteśmy w latach 90 ubiegłego wieku. Przykład to fuszerka: Stogach, Dmowskiego, Biskupia Górka...)
- 0 0
-
2021-01-22 11:44
Zlikwidować pierwszeństwo dla rowerzystów i wszyscy będą szczęśliwi (2)
- 23 19
-
2021-01-22 12:03
(1)
Rowerzyści mają pierwszeństwo na przejazdach w całej cywilizowanej Europie.
- 21 16
-
2021-01-22 13:17
Nie w całej cywilizowanej tylko całej
Zawsze pojazd poruszający się prosto ma pierwszeństwo przed skręcającym, o ile znaki/sygnalizacja nie stanowią inaczej
- 17 0
Wszystkie opinie
-
2021-01-22 09:30
Co z pieszymi w strefach tempo 30? (18)
Tam nie ma przejść a samochody trąbią na przechodzących przez jezdnie pieszych. Trzeba przebiegać. Oczywiście 30kmh to fikcja.
- 74 34
-
2021-01-22 10:16
Strefa 30 (8)
Tak samo - w strefie 30 pieszy powinien przechodzić na przejściu (jak przejście jest dalej niż 100m może przechodzić poza nim ale pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów) . Strefa 30 określa tylko obowiązującą w niej dopuszczalną prędkość. Zgaduję, że przedmówcy chodzi o "strefę zamieszkania" - tam rzeczywiście pieszy może poruszać się całą szerokością jezdni i ma pierwszeństwo.
- 37 3
-
2021-01-22 10:24
w strefie zamieszkania nie ma podziału na jezdnię i chodnik (3)
fizycznie zazwyczaj jest (ech ci inżynierowie!), ale zgodnie z przepisami kodeksu drogowego nie
- 12 1
-
2021-01-22 10:32
Oczywiście, że jest podział. (2)
Jest podział - piesi mogą iść całą szerokością ale samochody mogą jechać tylko jezdnią.
- 11 3
-
2021-01-22 10:41
Gdzie tak jest?
- 0 4
-
2021-01-22 10:44
samochody mogą po wszystkim jechać. mogą się jedynie zatrzymywać tylko w wyznaczonych miejscach.
- 2 8
-
2021-01-22 10:25
Nie. Chodziło dokładnie o strefę 30 (3)
Np. Przymorze ulice Arkońska, Szczecińska, Śląska, Beniowskiego i cała okolica to strefa 30 i nie ma przejść dla pieszych na tych ulicach. To są ulice a nie drogi wewnętrzne, osiedlowe itp.
- 9 2
-
2021-01-22 10:45
(2)
czyli pieszy może przejść w każdym miejscu ale nie ma przed samochodem pierwszeństwa.
- 19 1
-
2021-01-22 11:34
Kierowca powinien umożliwić pieszemu przejście (1)
- 5 16
-
2021-01-22 12:24
nie. to pieszy w takim miejscu powinien uważać.
- 16 5
-
2021-01-22 10:22
chyba ci się pomyliło ze "strefą zamieszkania"
strefa 30 to tylko ograniczenie prędkości. nic więcej.
jak przejścia niema w odległości 100m to zawsze można przez jezdnie przejść. Nie ma znaczenia czy strefa 30 jest czy jej nie ma i pieszy nie ma pierwszeństwa.
Co innego w"strefie zamieszkania" tam jezdnia jest formalnie chodnikiem. pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo i może iść nawet sobie środkiem jezdni.- 13 3
-
2021-01-22 10:29
(1)
w strefie 30 pieszemu wolno przechodzić tylko na przejściu, a jak nie ma przejścia w odległości 100m, to może przy skrzyżowaniu pod warunkiem że pieszy ustępuje pierwszeństwa pojazdom.
Pieszy może przechodzić gdziekolwiek tylko w strefie zamieszkania (obowiązuje tam ograniczenie do 20).- 11 2
-
2021-01-22 14:45
Przy skrzyzowaniu (bez przejscia) mozna zawsze, nie tylko w strefie 30.
- 6 0
-
2021-01-22 12:36
(5)
W Niemczech nawet na landówkach przebiegających przez miasto nie ma prawie przejść dla pieszych, dlatego u nich wprowadzenie przepisu bezwzględnego pierwszeństwa pieszego przed przejściem ma sens. U nas przejście na przejściu, nic dziwnego że większość kierowców nie zwraca na nie uwagi, bo to jest prawie fizycznie niemożliwe.
- 10 10
-
2021-01-22 13:13
Otóż to. U nas jak zwykle od d... strony wszystko. (4)
Zamiast zrobić audyt wszystkich przejść przed wprowadzeniem bzdurnych przepisów, robi się dokładnie odwrotnie. W Niemczech są 2 typy przejść - zebry gdzie pieszy ma pierwszeństwo i furty, gdzie pieszy pierwszeństwa nie ma. Zebry są tylko i wyłącznie w miejscach gdzie są potrzebne i można w całym mieście je zliczyć na palcach obu rąk. U nas nawalone przejście na przejściu i weź ogarniaj wszystko, czy jakiś d**il zaraz ci nie wleci przed maskę.
Polecam zaznajomić się z raportem gddkia i ich audytu przejść. Gddkia odpowiada za najlepsze jakościowo drogi a w raporcie można wyczytać, że ze skontrolowanych 682 PDP tylko 11 (!!!!) było bez uwag!
A co z przejściami na drogach niższej klasy? Powiatówki, gminne lokalne? O tym nikt nie mówi!- 8 6
-
2021-01-22 13:20
Przecież zrobili, ponad rok temu. (3)
Nawet go wspominasz i zaprzeczasz sam sobie. A później gucio zrobili i liczyli, że problem rozwiąże się sam. Nie rozwiąże, trzeba doświetlać, wynosić ponad powierzchnię jezdni, fizycznie uniemożliwiać nielegalne parkowanie przed (w obszarze 10 metrów przed przejściem parkować nie wolno). Do roboty.
- 7 5
-
2021-01-22 13:56
Czytać umiesz? (2)
gddkia odpowiada tylko za najlepszej klasy drogi - jak autostrady, eski, krajówki. Reszta podlega innym podmiotom - takim jak gminy, powiaty, województwa, miasta itd. Gddkia jest odpowiedzialna jedynie za ułamek wszystkich dróg w Polsce. Ba! gddkia doliczyło się "swoich" PDP 682 sztuk w całym kraju (na najlepszych klasowo drogach, a tylko 11 było bez uwag!).
Podejrzewam, że w samym Gdańsku przejść dla pieszych jest co najmniej tyle samo ile gddkia ma w swoim zarządzie w całej Polsce. Teraz widzisz różnicę?
Gdzie audyt tych pozostałych? Nie ma. Przepisy natomiast wprowadza się w całym kraju, a nie tylko dla dróg głównych, nawet nie wiedząc jaką infrastrukturą się dysponuje.
Pomyśl zanim się zbłaźnisz następnym razem.- 5 3
-
2021-01-23 11:30
Audyty przejść robiły też miasta - choćby Warszawa i Kraków (1)
Jakbyś sam błaznem nie był, znalazłbyś wyniki poniżej minuty. To, że jesteś niedoinformowany i swoją ignorancję przykrywasz agresją, to tylko twój problem. A to zarządca drogi ma się dostosowywać do wymogów prawnych (do tego ogłoszonych ponad rok wcześniej i z sutym vacatio legis), a nie prawodawca do typowego polskiengo "niedasie". Bo u nas niedasie wiecznie, póki nie ma bata za plecami.
- 3 3
-
2021-01-23 19:14
A gdzie reszta dzbanie?
Polska składa się tylko z miast? I co komu po audycie miejskim? To powinno robić ministerstwo infrastruktury PRZED wprowadzaniem przepisów.
- 1 0
-
2021-01-22 09:31
Szkoda tylko, że... (4)
...nie zdecydowano się na aktualizację "cennika" mandatowego. Bo tak to niewiele się zmieni.
- 74 24
-
2021-01-22 09:38
Mandaty powinny pójść mocno w górę, a reset punktów po 3 latach a nie po roku.
Do tego kumulacja punktów i mandatów i recydywa.
Drugie wykroczenie z tej samej kategorii : +50% punktów i mandatu.- 14 2
-
2021-01-22 09:55
:(
I tak niewiele się zmieni, bo nikt nie egzekwuje tych przepisów, które już są. W tym kraju jest jeszcze jakaś drogówka?
- 11 2
-
2021-01-22 10:15
mandat 5 000 zł jednak coś by zmienił (1)
- 7 0
-
2021-01-22 14:47
A kto by go wystawil? I czy mialby homologowany bloczek mandatowy? Bo jak nie, to moze spier., tu jest Polska.
- 0 1
-
2021-01-22 09:32
Na kursie uczono mnie, że przed przejsciem dla pieszych należy zwolnić i zachować szczególną ostrożność, (6)
Nie powinno więc być problemu, by się zatrzymać.
- 98 15
-
2021-01-22 10:21
Zwłaszcza jak babcie akurat gawędzą sobie przy wejściu na przejście (3)
a wiesz, że od czerwca masz się zatrzymać i na nie patrzeć, bo są traktowane jako wchodzący na przejście
- 15 15
-
2021-01-22 11:28
zawsze musisz patrzeć, co się dookoła dzieje
jeśli one będą gawędzić sobie a ty przejedziesz obok, to nie ma żadnego zdarzenia
- 11 2
-
2021-01-22 11:45
Ach te babcie gawędzące na przejściach, faktycznie skaranie. Prawdę mówiąc, nigdy takiego fenomenu nie spotkałem, natomiast kierowców, którzy muszą zap*lać to na pęczki.
- 15 4
-
2021-01-22 12:06
one tam mogą
stać i stać a Ty z nimi...trzeba zaopatrzyć się w kawę na długie czekanie :D
- 5 4
-
2021-01-23 07:55
Na Kołobrzeskiej przejście jest co 100 metrów. (1)
Gdybym ja miał zwalniać przez każdym przejściem , potem przyspieszać do 50 km/h i znowu hamowac, to bym zużył 2 x więcej paliwa i dojechał do celu 2x później. Już nie wspomnę o braku komfortu jazdy autem
- 4 7
-
2021-01-23 09:50
Wojtku, jedz caly czas 50!
Zaoszczedzisz znacznie wiecej paliwa niz jadac 70 i nikogo nie potracisz, a raptem do celu dojedziesz maksymalnie kilka minut pozniej!
- 8 0
-
2021-01-22 09:32
Polska jest rajem dla piratów drogowych w UE .A trójmiasto jest najwiekszą wylegarnia piratów drogowych w Polsce!! (5)
To własnie dzieki nim mamy najwyzsze OC w Polsce. Trzeba jak najszybciej pozbyć się ich z trójmiasta bo niby dlaczego mamy płacic przez nich 40% więcej składek!
Tylko jednego dnia bez większego wysiłku drogówka mogła by 1000 mandatów dziennie wystawiać.A nieudolna straz wiejska tyle samo za parkowanie na chodnikach i trawnikach.Skorzystali by wszyscy !!I zmniejszyła by się liczba wypadków oraz nie brakowało by miejsc do parkowania bo buractwo niebyło by stać na utrzymywanie 20letniego i starszego blachoszrota.- 65 46
-
2021-01-22 09:48
Hmm... (4)
O zgrozo , kierowcy zawsze mozna zabrac prawo jazdy ale , co zrobic z ludzmi ktorzy wchodza na jezdnie w miejscach nie wyznaczonych ? Zastanawia mnie skad w ostatnich latach taki brak kultury osobistej z kazdej strony? Bo przepuszczanie , wpuszczanie , myslenie , troche zdrowego rozsadku . Wszedzie tylko ja ja ja, i wyzwiska oraz generalizowanie , bo tylko kierowcy . Wszedzie sa tylko ludzie , z kazdej grupy spolecznej znajdzie sie ktos hmm delikatnie ujmujac malo rozwazny . Serio przestancie sie ludzie pompowac bo odlecicie zaraz . Make love not war .
- 4 8
-
2021-01-22 12:31
"skad w ostatnich latach taki brak kultury osobistej z kazdej strony" (3)
E tam, brak szacunku dla innych to nasza cecha "narodowa"? Od góry do dołu, nie od kilku lat, tylko od kiedy pamiętam. Nikt tak Polaka nie wydyma jak inny Polak
- 3 0
-
2021-01-22 12:41
Hmm... (2)
Nie wiem gdzie dorastales , ja z domu wynioslam jednak inne wzorce a i w okolicy ludzie zwyczajnie sobie pomagali , a to jak komus auto padlo , jak ktos nawet obcy byl potrzebujacy . Jestem rocznik 89 i za moich czasow obciachem bylo nie ustapic miejsca w autobusie ( mozesz nazwac mnie frajerka - bo dalej to robie ) i szczerze tego ogarnac umyslem nie idzie . Czy to pan w aucie , czy na rowerze , lekarz , mama itp itd wszyscy to ludzie i wszedzie mozna spotkac kogos jak to wspomnialam delikatnie malo rozwaznego. Ale czemu wyzwiska maja sluzyc ? Chcesz zmian - zacznij od siebie . I prosze nie pisz nasza bo to kolejne generalizowanie :) milego dnia ! :)
- 1 0
-
2021-01-22 14:50
To raczej gdzies Ty sie uchowala, skoro tego wszechobecnego robactwa pod ludzka postacia nie dostrzegasz? Szczerze zazdroszcze. (1)
- 3 0
-
2021-01-22 15:18
Hmmm
No ja jednak pamietam ,cytujac klasyka " ludzi dobrej woli jest wiecej ..." :) rodzice pare lat wynajmowali mieszkanie i to w kilku miejscach gdanska zanim sie osiedlili na stale w jednym miejscu . Tych dobrych ,pomocnych i zyczliwych zupelnie zwyczajnych ludzi bylo pelno , kiedys brak kultury byl obciachem (bez wzgledu na stan posiadania bo i bogaty "cham " sie mogl zdarzyc )
Nie wiem z czego to wszyatko wynika . Latka leca i naszla mnie smutna refleksja :p- 2 0
-
2021-01-22 09:36
A gdzie w ankiecie odpowiedź (1)
"tak, bo tak jest bezpieczniej" ?
- 44 6
-
2021-01-22 09:58
Zaraz pod...
"Nie jeżdżę samochodem za granicą Polski"
- 6 0
-
2021-01-22 09:44
Ceny kamerek do samochodów wzrosną (1)
Będzie to artykuł pierwszej potrzeby
- 43 6
-
2021-01-22 11:09
Nie sądzę. Ten przepis jest także po to, żeby odpowiedzialność, w razie jakiegoś zdarzania była tylko po jednej stronie. Nie ważne jak nieodpowiedzialnie ktoś ci wtargnie, prosto pod koła.
- 5 3
-
2021-01-22 09:52
Przecież nic się nie zmieni (7)
Od zawsze należy ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na przejście - wszyscy to robią, a ci co nie dostrzegali pieszych z nieuwagi - i tak nadal nie będą ich dostrzegać. Przepis nie wymusi uważności. Ani niczego nie zmieni. Bo nie napisano, że "pieszy zbliżający się do przejścia" lecz "pieszy wchodzący na przejście". I bardzo dobrze! A przy okazji dowalono pieszym tym zakazem telefonów, hahaha!
- 54 18
-
2021-01-22 10:26
dokładnie. ten przepis obowiązuje przynajmniej od 2011r. Jest zapisany w rozporządzeniu w sprawie znaków
Jedynie zmiany w taryfikatorze mogą coś zmienić...
- 6 1
-
2021-01-22 10:42
czy to ta osławiona polska "życzliwość" pt cieszy cię że inni będą mieli gorzej?
- 6 1
-
2021-01-22 10:44
(2)
pieszym dowalono czyli tez Tobie.. Chyba, ze jestes jednym z tych co samochodem do biedronki wjezdzaja
- 5 2
-
2021-01-22 11:19
Nie korzystam z biedronki. A pod innymi sklepami parkuję najdalej jak się da, żeby uciec od rozszalałej w amoku zakupów tłuszczy obijającej drzwiami inne samochody.
Nie wchodzę na przejście bez upewnienia się i obserwacji zamiarów kierowcy, wręcz kontaktu wzrokowego. Jako pieszy postępuję jakbym był kierowcą. Nie dowalono mi, ale bezmyślnym cielętom.- 11 5
-
2021-01-22 13:03
Nic nie dowalono
Bo to żaden zakaz używania, tylko używania w sposób utrudniający obserwację sytuacji na drodze. Czyli komunikatory, smsy itd. Rozmawiać normalnie można. Ale to już trzeba przeczytać akt prawny, a nie nagłówki.
- 3 0
-
2021-01-23 00:01
bo tak na prawdę, to jaka jest definicja (1)
pieszego wchodzącego na przejście?
- 2 2
-
2021-01-27 01:02
Wchodzenie to pokonywanie granicy przejście - chodnik
Wchodzącym na przejście nie jest osoba oczekująca na nie ani idąca w jego stronę.
- 0 0
-
2021-01-22 09:55
ale bzdury!
.
- 19 17
-
2021-01-22 10:07
Ilość spraw - bzdura (1)
Z tym zabieraniem prawa jazdy i problemami w urzędach w związku z duża ilością spraw to jest kompletna bzdura, nie ma na to żadnych danych, to jest zgrubne założenie Związku Powiatów Polskich. Jest to dla mnie całkowicie niezrozumiałe, szczególnie, że mamy bardzo niebezpieczne autostrady oraz drogi szybkiego ruchu (patrz obwodnica). Tyle jest warte życie ludzkie w Polsce.
- 19 2
-
2021-01-22 10:48
W ogóle to przeliczanie przekroczenia prędkości na procenty to jakieś kuriozum
Jak już miękiszony chciały się bawić w matematykę, to niech sobie przeliczą różnicę w energii kinetycznej.
- 7 0
-
2021-01-22 10:10
Dawno nie widziałem takiego steku bzdur! (2)
Ktoś bezczelnie kłamie z tymi statystykami. 1 procent ludzi korzystało z telefonu podczas przechodzenia przez przejście?! 4 procent kierowców używało go podczas jazdy!? Zera tam gdzieś zgubiliście, ktoś powinien beknąc za takie wyssane z palca dane, totalnie niezgodne ze stanem rzeczywistym. Dramat!
- 47 8
-
2021-01-22 10:13
(1)
Proszę o link do Twoich badań. Co więcej:
Jeśli limit prędkości wynosi 70 km/h, na 100 m przed przejściem szybciej jedzie 90 proc. kierujących, a na 10 m przed nim aż 68 proc.- 3 5
-
2021-01-22 13:59
A na kilometr przed przejściem...
ooo paaaanie!
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.