- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (295 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (104 opinie)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (199 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (175 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Najbardziej znany, a dla niektórych najlepszy samochód sportowy wszech czasów. Obiekt pożądania fanów motoryzacji i kolekcjonerów na całym świecie. Samochód niepowtarzalny i wyjątkowy w każdym calu - Porsche 911, legenda motoryzacji dla pasjonatów sportowych aut.
Coupe 911, zaprojektowane przez Ferrego Porsche (syna Ferdynanda), debiutowało w 1963 roku i od samego początku było skazane na sukces. Charakterystyczna sylwetka, bardzo solidna i rozwojowa konstrukcja, znakomite wykonanie i przede wszystkim niesamowity silnik - 6 cylindrowy bokser, umieszczony za tylną osią, chłodzony powietrzem, o brzmieniu nie do opisania (trzeba posłuchać na filmie). Cechy te stały się przez lata symbolem kultowej firmy z Zuffenhausen.
Porsche 911 Cabrio - jedna z wielu wersji najbardziej legendarnego samochodu sportowego w historii.
"911" początkowo produkowano z silnikiem o pojemności 2 l i mocy 130KM. Auto jak na tamte czasy odznaczało się znakomitą dynamiką, od 0 do 100km/h przyspieszało w 8,7 sek. i osiągało prędkość maksymalną 210km/h. Oczywiście na świecie produkowano szybsze samochody sportowe, lecz Porsche było tańsze od Ferrari, Astona Martina czy Lamborghini i bardziej dostępne dla szerszego odbiorcy. "911" jednocześnie proponowało inny typ samochodu sportowego - małe, szybkie i poręczne Coupe typu 2 + 2 z silnikiem umieszczonym "w bagażniku" - nikt inny czegoś podobnego nie produkował. Przez lata regularnie zwiększano pojemność silnika aż do 3,6 l i podnoszono moc, osiągając w latach 90-tych ponad 400 KM, w wersjach z turbodoładowaniem. Z czasem pojawiły się w sprzedaży: targa, kabriolet, wersja z napędem na cztery koła oraz specjalna oferta dla leniwych - automatyczna skrzynia biegów. Wprowadzano także drobne zmiany w stylistyce, dokładając jednocześnie coraz szersze koła, nadkola i zderzaki. Największa zmiana zewnętrzna miała miejsce w 1993 r., kiedy to pochylono bardziej lampy przednie i zainstalowano bardziej obłe zderzaki - model ten otrzymał oznaczenie wewnętrzne 993.
Ostatecznie Porsche zakończyło produkcję I serii modelu 911 z silnikami chłodzonymi powietrzem po 35 latach, w roku 1998. I tak odszedł do historii jeden z najbardziej legendarnych samochodów sportowych. Jego następcy, choć w pewien sposób naśladują pierwowzór, to jednak zupełnie inne auta sportowe.
Porsche 911 I serii kosztują sporo. Za najtańsze egzemplarze do renowacji trzeba zapłacić ok. 50 tys. zł. Auta w kolekcjonerskim stanie z pieszych lat produkcji osiągają nawet 150 tys. zł. Stare modele 911 wzbudzają na ulicach większe zainteresowanie od współcześnie produkowanych egzemplarzy, więc jeżeli ktoś ma "wolne środki" na odlotowy wóz, powinien kupić legendarne 911 - na tym z pewnością nie straci.
Zobacz także
Opinie (92) 7 zablokowanych
-
2010-09-22 18:28
Jeśli chcesz być na łasce serwisu Groblewski to powodzenia (2)
Przerobią cię na mielonkę.
- 5 2
-
2010-09-22 19:51
(1)
nigdy tam nie byłeś
- 1 1
-
2010-09-23 21:24
byłem ale było zamknięte
nos do szyby jak glonojad... i wróciłem do domu :(- 0 0
-
2010-09-22 19:04
piękne auto i legenda motoryzacji, i do tego ma charakter :)
- 4 0
-
2010-09-22 19:50
trasa Kobysewo - Smołdzino - Żukowo
:)
- 2 0
-
2010-09-22 19:59
dlaczego zaprzestali produkcji tego cuda?
Auto faktycznie odlotowe i po co go zmieniali na nowe pancerne i nadymane modele? A jak by jeżdził 91 turbo taki "na powietrze" !!??
- 1 2
-
2010-09-22 20:05
porsche cabrio rządzi! (1)
chciałoby się mieć takiego kabrioleta - ten egzemlarz wygląda wspaniale - kolorek i alumy no i cabrio - ile za takie auto?
- 3 0
-
2010-09-23 21:16
w takim stanie..
od 60 tys do 100 tys .... i tak cie nie stac.....
- 0 0
-
2010-09-22 20:25
to mi sie podoba
całkiem dobry film. A ten kolo co kieruje to autor tego tekstu? Zasada jeżdził też mini, BMW i merolami zwłaszcza slc z automatetm to był odlotowy wozik.
- 2 1
-
2010-09-22 21:07
I tak Was mili Państwo na to nie stać ! (2)
- 0 4
-
2010-09-22 23:57
a co Ty ludziom po kieszeniach zagladasz...? (1)
- 2 0
-
2010-09-23 12:25
PEWNIE SAM JEŹDZISZ MATIZEM 10 LETNIM HAHAHAHAHAHA
- 0 0
-
2010-09-22 23:53
Fajny temat, fajna bryka
bardzo ciekawy tekscik i filmik, wiecej takich poprosze!
- 4 0
-
2010-09-23 07:53
Mało osób wie że Ferdynand Porsche zbudował pierwszy samochód elektryczny
takie buty
- 2 0
-
2010-09-23 08:38
Porsche 911 i wszystko w temacie
Jak dla mnie to najlepsze auto na świewcie. Jeżdziłem takim samochodem po polskich drogach i powiem wam, ze po dziurach wcale nie trzęsie - komfort znacznie lepszy niż Ferrari!!! No i auto bezawaryjne.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.