- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Powstaną nowe przejścia przy Galerii Zaspa i GUMedzie
W przyszłym roku gotowe będą projekty przejść naziemnych przez al. Rzeczypospolitej w rejonie skrzyżowania z al. Legionów i ul. Hynka oraz przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Ich budowa planowana jest w latach 2020-2021.
To pierwsze było w 2017 i 2018 roku zgłaszane jako projekt do Budżetu Obywatelskiego. Dwa lata temu nie został on wybrany, a rok później, według wyliczeń urzędników, jego koszty wzrosły niemal czterokrotnie, więc realizacja przekroczyłaby kwotę przeznaczoną na zadania dla dzielnicy.
Z kolei możliwość stworzenia przejścia przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny do GUMedu pojawiła się podczas przygotowań do remontu Traktu na odcinku Smoluchowskiego - 3 Maja. Ostatecznie urzędnicy odstąpili od tego pomysłu tłumacząc się ograniczeniami czasowymi i finansowymi.
Teraz miasto podjęło jednak kroki, które pozwalają wierzyć, że w najbliższej przyszłości oba przejścia powstaną.
- Odpowiadając na oczekiwania mieszkańców, władze miasta zleciły stworzenie Gdańskiego Pakietu Dostępności, który zakłada budowę przejść naziemnych w kilku punktach miasta. Przejścia mają zwiększyć komfort pieszych i skrócić czas pokonania głównych arterii miasta. Oba przejścia zostały uwzględnione we wspomnianym pakiecie - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj też: Jakie prawa mają piesi w Europie
Na stronie DRMG znajdziemy zaproszenia do złożenia oferty na opracowanie projektu przejścia i przejazdu rowerowego w obrębie skrzyżowania Rzeczypospolitej - Legionów - Hynka oraz na projekt poprzedzony koncepcją budowy przejścia z przejazdem rowerowym na wysokości przystanków tramwajowych "Uniwersytet Medyczny".
Do pierwszego postępowania wpłynęły dwie oferty:
- Pracownia projektowa Promar - 153,75 tys. zł
- Maxprojekt - 173,43 tys. zł
Realizacja ma nastąpić w przeciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.
W przypadku drugiego postępowania oferty złożyły te same dwie firmy:
- Pracownia projektowa Promar - 149,445 tys. zł
- Maxprojekt - 157,317 tys. zł
Koncepcja ma zostać opracowana do kwietnia, a projekt do końca listopada 2020.
Na kiedy planowana jest budowa obu przejść?
- Po otrzymaniu dokumentacji projektowej miasto zapozna się z kwotami szacunkowymi, będącymi elementem dokumentacji i na tej podstawie podejmie decyzję dot. realizacji inwestycji. Obecnie realizacja planowana jest w latach 2020-2021 - wyjaśnia Izabela Kozicka - Prus z referatu prasowego biura prezydenta Gdańska.
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-10 13:37
Chyba kogos pojarało!
Bez komentarza bo zbędny.
- 1 3
-
2019-12-10 13:38
Masakra
Zawsze uważałem, że tunele to idealne rozwiązanie bo i bezpieczne a i korków nie powodują. Niestety jakieś barany mają inne zdanie.
- 4 4
-
2019-12-10 13:43
Chcą tym sposobem pozabijac wszystkich pieszych?
Zamiast ich chronić? Gratuluję...
- 1 4
-
2019-12-10 13:45
Przed każym przejściem sznur aut musi sie zatrzymywać i ruszać co chwilę
przekłada się to na większe zapylenie klockami hamulc., zadymienie i smog w mieście! To jest trujące!
- 3 4
-
2019-12-10 13:49
Kiedy przejścia zostaną należycie oświetlone
będą mieć wszystkie sygnalizacje oraz odblaskową farbę i nie śliską jak do tej pory? Można złamać nogę.
Postulaty to tylko na początek jeśli ktoś naprawdę myśli o poprawie bezpieczeństwa dla pieszych?- 0 1
-
2019-12-10 14:39
Dzicz samochodowa nawet przez chwilę nie zastanowi się nad konsekwencjami tworzenia barier dla pieszych
Osoby starsze mogą na pieszo zaspokoić swoje potrzeby - zakupy i lekarza - bez pomocy. Gdyby wsiadły do samochodów - jak bardzo by kierowcy narzekali? Jak bardzo zwiększa się ruch gdy rodzice odwożą dzieci do szkół? O ile zmniejszy się ruch, gdy dzieci będą chodzić do szkół same? Wreszcie - o ile tańszy jest chodnik od trzypasmówki, o ile mniej ci sami kierowcy będą musieli w podatkach zapłacić za utrzymanie dróg?
Kierowcom wydaje się, że świat kończy się za maską ich samochodu - bez jakiejkolwiek refleksji, że ich żądania "przepustowości" szkodzą wszystkim, również im samym. To samochody tworzą korki, a nie przejścia dla pieszych.- 4 0
-
2019-12-10 15:09
Tempo iście kosmiczne na projektowanie pasów na ulicy. To powinno być max 2 tygodnie. Najpierw wizja lokalna z dokładnym pomiarem w terenie. A potem rozrysowanie na planie : gdzie pasy, gdzie sygnalizatory, skąd zasilanie gdzie skrzynkę postawić ze sterowaniem. A potem niech urzędowe osoby zatwierdzają. Niestety przepchniecie papier0w przez urząd to droga przez mękę. Uzyskanie wszelkich pozwoleń trwa wieki. Nie podano, ale te 8 miechów to jest tylko na projekt, czy na capościową biurokrację. Ci którzy cokolwiek budują, to wiedzą o co biega
- 1 0
-
2019-12-10 15:20
(1)
zwariowali - na Zwycięstwa są korki
- 0 2
-
2019-12-10 18:15
najwyższy czas zastanowic sie nad jazdą tramwajem lub SKM
Na Alei Zwycięstwa tramwaj jedzie co 3 do 5 minut. SKM w szczycie co 7,5 minuty, a mogłaby jeździć dużo częściej.
- 0 0
-
2019-12-10 16:46
W takim razie
trzeba by zasypać tunele, bo po co one ?
- 3 2
-
2019-12-10 17:04
Nareszcie!
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.