• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Progi zwalniające za przejściem dla pieszych. Czy auta zwalniają?

MKo
6 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Po niedawno zakończonej przebudowie ul. PiastowskiejMapka w Gdańsku w pobliżu przejścia dla pieszych pojawiły się nowe progi zwalniające. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jeden z nich zainstalowano nie przed, a... za przejściem dla pieszych. Na nietypowe rozwiązanie uwagę zwrócił nasz czytelnik.



Przejeżdżając przez próg zwalniający:

W październiku zakończyła się przebudowa fragmentu ul. Piastowskiej na Przymorzu między Chłopską a Subisława. W trakcie półrocznych prac na niespełna kilometrowym odcinku wymieniono nawierzchnię jezdni, przebudowano sieć wodociągową, powstały też nowe chodniki. Wykonawcą prac była firma WPRD Gravel, której miasto za zrealizowanie inwestycji zapłaciło 3,3 mln zł.

Po zakończeniu i oddaniu do użytku wyremontowanej ulicy okoliczni mieszkańcy zwrócili uwagę na nietypowy wyspowy próg zwalniający zainstalowany na jezdni w pobliżu przejścia dla pieszych i przystanku autobusowego i skrzyżowania z ul. Poznańską. Jeden z nich zainstalowano nie przed, a za przejściem dla pieszych. Jeden z kierowców, który także zwrócił na to uwagę, tłumaczy, że wbrew pozorom - nietypowe rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

- Zwalniam i tak przed progiem, a nie na samym progu. W dodatku na samym progu jest ślisko i koła samochodu nie hamują tam tak dobrze, więc lepiej, jeśli mam możliwość przyhamowania na prostym asfalcie - mówi pan Michał.
O rozstrzygnięcie wątpliwości naszych czytelników poprosiliśmy Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

- Ustawienie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych, jak i za przejściem, jest zgodne z przepisami - podkreśla mł. asp. Monika Falkowska z WRD KMP w Gdańsku. - Progi zwalniające mają na celu fizyczne ograniczenie prędkości pojazdu i takie zadanie spełniają. Kierowca jest zmuszony do zmniejszenia prędkości, co w efekcie zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. Odnosząc się do załączonej fotografii, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, próg zwalniający nie może być ustawiony przed przejściem z uwagi na pobliskie skrzyżowanie.
MKo

Opinie (117) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nietypowe progi zwalniające na Piastowskiej

    A można było zrobić wyniesione przejście/skrzyżowanie w ramach przebudowy... (4)

    • 21 7

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nietypowe progi zwalniające na Piastowskiej

      (3)

      Można było ale niestety mamy takie przepisy. W rozporządzeniu jest napisane, że nie można stosować progów zwalniających na całej szerokości jezdni oraz wyniesionych skrzyżowań/przejść dla pieszych jeżeli znajduje się to na trasie autobusu. Więc jedyne dozwolone progi zwalniające to te kijowe kwadraty.

      • 4 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Nietypowe progi zwalniające na Piastowskiej

        Akurat tłumaczenie tego rozporządzeniem to żaden argument. To samo rozporządzenie definiuje minimalną odległość progu od przejścia i jakoś nie widziałem aby ktokolwiek się do tego stosował.

        • 8 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Nietypowe progi zwalniające na Piastowskiej

        noooo to próg przez całą jezdnię niedaleko kościoła mikołaja na ul chylońskiej jest nielegalny (1)

        LOL

        • 4 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Nietypowe progi zwalniające na Piastowskiej

          Jak 90% wszystkich progów w trójmieście, ustawionych zbyt blisko przejść dla pieszych.

          Jeśli dobrze pamiętam to minimalna odległość progu od przejścia powinna wynosić 30m!

          • 0 0

  • Gdyby nie szajbusi, co muszą szybko, to nie byłyby ootrzebne (2)

    • 28 3

    • (1)

      Przecież nasi kierowcy jeżdżą szybko ale bezpiecznie. Tylko niestety w dalszym ciągu nie mogą zrozumieć, że w mieście czasem jest ograniczona widoczność przy wyjeździe, są piesi o różnych stopniach mobilności, wybiegające z lasu zwierzęta czy po prostu inni zamyśleni kierowcy. I wtedy nawet ich super refleks niestety nie wystarczy kiedy prędkość jest zbyt duża.

      • 7 1

      • w japonii gdzie kierowcy są karni i posłuszni też stosują progi zwalnijace przed szkołami

        bo wiedzą, że jeden głupek za kołkiem może wiele dzieci pozabijać

        • 5 0

  • Mnie się marzy, aby kierowcy tak przestrzegali przepisów, że ... (6)

    "wyboje" na nowowyremontowanych drogach nie będą potrzebne. Do tego potrzeba jednak znacznego wzrostu kar. Świadomość zbuduje się sama dopiero później, jak te kary zadziałają

    • 35 11

    • (3)

      A mnie sie marzy zmiana mentalnosci spoleczenstwa, tak zeby wszyscy sie stosowali do przepisow bez koniecznosci surowego bata wiszacego nad nami w postaci kar, kontroli i lapanek.

      • 13 0

      • (1)

        Niestety nie da się tego uniknąć. Infrastruktura zmuszająca kierujących do zmniejszenia prędkości (taka jak np. zwężenia jezdni przed przejściami dla pieszych) i wysokie mandaty są nawet w znacznie bardziej zdyscyplinowanych społeczeństwach jak np. kraje skandynawskie lub Austria i Niemcy.

        • 7 1

        • Tylko szkoda, że w tych zdyscyplinowanych społeczeństwach co chwilę coś wybucha.

          • 1 3

      • Niestety nie da się

        Nie masz przymusu - nie przestrzegasz. Jak świat światem, nigdy to nie działało, bez konsekwencji

        • 9 1

    • (1)

      A mi się marzy żeby niektórzy komentujący przestali wreszcie pleść o karach. Mentalność "jak to dobrze że sąsiadowi dowalili hue hue hue" żenujące i kontrproduktywne.

      • 2 3

      • Nie musisz płacić kar

        wystarczy, że będziesz przestrzegać zasad, które obowiązują wszystkich

        • 3 1

  • A co mieli na środku skrzyżowania walnąć próg? Ludzie myślcie

    • 11 12

  • Są za niskie. (3)

    Gdyby były wyższe to by zwalniali.

    • 7 19

    • (2)

      Ktoś kto ma szerokie auto i tak przeleci nad nim z dowolną prędkością. Jedynym rozwiązaniem są fotoradary, odcinkowe pomiary prędkości jak i częstsze kontrole policji w strefach 30.

      • 7 2

      • i tak wysokie mandaty i dodat. bolesne kary - aby się nie opłacało przekroczyć dozw. prędkości choćby o +1km/h (1)

        w Polsce powinny być wprowadzone najwyższe mandaty w całej UE i jeszcze uzależnione od dochodów ... by obajtkom i sasinom łamanie przepisów też się nie opłacało i też bardzo bolało!

        • 3 3

        • i**otyczne podejście

          Gdyby policja sumiennie wykonywała swoje zadania i korzystała ze sprzętu pomiarowego w sposób prawidłowy, to może by i to miało sens, ale nie obecnie. A uzależnianie mandatu od zarobków to już szczyt głupoty. Po pierwsze sasiny i obajtki nie jeżdżą sami, tylko są wożeni, więc zapłaci najwyżej szofer a nie on sam, po drugie majątki się przepisuje po rodzinie, znajomych, po trzecie jak bezrobotny, bez majątku kogoś potrąci to jaki niby mandat dostanie - 0zł?

          • 0 0

  • (2)

    Jak zwykle próg umieszczony niezgodnie z przepisami: Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych.

    • 13 8

    • Dokladnie

      W razie nagłego hamowania po deszczu na tym progu ślizgasz się na pasy!!! Nawet przy prędkości 30-40km!

      • 6 2

    • A policja ślepa i nie widzi. Ale że za blisko skrzyżowania, to już zauważyła.

      • 1 0

  • (1)

    Tylko w tym smierdzacym miasteczku tyle progów nigdzie tego badziewia nie widziałem tyle.

    • 21 14

    • Jak Ci śmierdzi to wróć do siebie.

      Nie widziałeś tylu progów bo nie jeździsz do innych miast. Przeraża Cię to. W nie śmierdzącym Londynie takie progi od kilkunastu lat są na każdym kroku. W innych miastach europejskich jest podobnie.

      • 7 2

  • (1)

    Na dodatek to te tandetne plastikowe badziewie, z którego po dwóch latach będą wystawać śruby.

    • 18 2

    • Najtańsze g*wno, to co się dziwisz...

      Bardzo fajne progi są na myśliwskiej przy rondzie z jasieńską. Przyjemnie się przejeżdża przy dopuszczalnej prędkości.

      • 0 0

  • (2)

    Te progi nic nie dają i można bez problemu je "wziąć między koła".
    Tylko progi od krawężnika do krawężnika skutecznie hamują zapędy kierowców bo skutkiem szybkiego przejazdu jest uszkodzone auto.

    • 11 12

    • Chyba tirem

      • 2 2

    • Chyba służbowym

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Poprzednie ułożenie się nie sprawdziło (16)

    Były progi przed przejściem z każdej strony i kierowcy nagminnie jeździli slalomem jadąc przez pierwszą część przejścia po przeciwnym pasie omijając je co z oczywistych względów było bardzo niebezpieczne. Dodatkowo na tym skrzyżowaniu skręca autobus i część rozwiązań z tego powodu się dam nie sprawdziło (np. słupki)

    • 77 6

    • Prawda (2)

      To prawda. Kierowcy jadą slalonem. Takie ustawienie powinno być wszędzie.

      • 14 4

      • (1)

        Tylko aby miało to jakikolwiek sens to między tymi kwadratowymi progami musiałyby być jeszcze gumowe słupki.

        • 1 7

        • Żeby miało sens,

          to inne progi są potrzebne- np wynoszące całe przejście. Po kwadracikach najlepiej przejeżdża się szybko- sam łapie się na tym, ze przez nie przejeżdżam szybciej, niż bym chciał- przy 10-40 km /h samochód strasznie dobija, 50-80 i możliwie pośrodkowo ustawiony samochód- garb jest niezauważalny- czyli nie pełni swojej roli. Natomiast garb na długość samochodu jest bardzo wygodny do 30km/h, a od 40 potężnie dobija

          • 0 0

    • Na wyniesione przejścia jeszcze nasi lokalni drogowcy nie wpadli (7)

      • 12 7

      • (5)

        Jeżdżą tam autobusy, więc nie można budować wyniesionych.

        • 6 6

        • Podaj podstawę prawną, dlaczego niby "nie wolno" (3)

          • 3 4

          • aaa

            • 0 0

          • Nie chodzi o prawo, a o nierzucanie pasażerami... (1)

            • 0 2

            • Jak zwolni do odpowiedniej prędkości to nikogo rzucać nie będzie.

              Kierowcy osobówek zwalniać muszą, ale autobusów to święte krowy? Taki autobus to nawet przy 30km/h zrobi miazgę z pieszego w odróżnieniu od osobówki.

              • 0 0

        • To niech autobusy tez jeżdżą po garbach

          albo jeżdżą inna drogą. Swoją droga, myślałem, ze skoro weszło prawo o pierwszeństwie pieszych i to bez problemu jest wszędzie respektowane, to garby powinny znikać, bo stają się zbędne? Czy ktoś misi jeszcze na nich zarobić, zanim zostanie to udowodnione?

          • 2 0

      • piszesz nieprawdę

        wyniesione przejścia dla pieszych są stosowane już od dawna w wielu miejscach: najbliższy przykład ulica Warneńska na Migowie

        • 2 1

    • Przecież żeby zrobic taki slalom (3)

      to i tak trzeba było znacznie zwolnić więc w czym problem?

      • 3 10

      • otóż nie trzeba

        to tzw test łosia

        • 6 1

      • Gdyby trzeba było zwolnić tak samo, nikt by się nie bawił w slalomy. (1)

        • 0 0

        • Lol

          A po co niszczyć zawieszenie?

          • 1 0

    • tylko, że progi tylko z jednej strony są jeszcze gorszym koszmarem. kierowcy lokalsi i tak na pamięć sie nauczą jeździć, a obcy zwolni przed progiem czyli już na przejściu z pieszym na masce. pozostało czekać na taki przypadek. zginie (oby nie) pieszy lokals przyzwyczajony do ruchu lokalsów. pomijając, że te progi na tej ulicy to jest już szczyt agresywności profilu. w zasadzie to trzeba się zatrzymać i wjechać ruszając z jedynki. w przypadku progu za przejściem trzeba to zrobić już na przejściu. takie rozwiązanie po to by nie pozwolić na slalom to masakryczna głupota. progi są agresywne i slalom niewiele by tu dał. i tak trzebaby zwolnić prawie do zera.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane