• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Super, pomkniemy Podwalem Grodzkim

Michał Tusk
29 listopada 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
Remontowana jezdnia Podwala Grodzkiego zostanie oddana do użytku w połowie grudnia. Przez najbliższe miesiące arteria będzie dostępna dla kierowców w obu kierunkach.

O tym, że remont Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich idzie szybciej niż planowano, było wiadomo od kilku tygodni. Przedstawiciele firmy Skanska mówili wtedy, że być może już w grudniu oddadzą modernizowaną jezdnię do użytku (wcześniej zakładano, że stanie się to dopiero na wiosnę).

- Potwierdzam, że sama jezdnia Podwala jest już praktycznie gotowa, widzą to zresztą wszyscy kierowcy - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni. - Na razie czekamy na finał prac wykończeniowych, czyli m.in. wymalowanie pasów oraz wylanie asfaltu na Węźle Piastowskim [tak nazywa się skrzyżowanie pod Zieleniakiem - red.], na którym dopiero co zakończono prace nad infrastrukturą podziemną.

Nam udało się ustalić nieoficjalny termin oddania drogi do użytku.

- 10 grudnia otwieramy Podwale - mówi pracownik jednej z firm biorących udział w inwestycji.

- Wiele zależy od pogody. Jeśli dopisze, otworzymy modernizowaną jezdnię Podwala w połowie grudnia - komentuje te informację Nietupski.

Wstępnie gotowa jest już nowa organizacja ruchu. Jej projekt wciąż jest dyskutowany, ale najprawdopodobniej zostanie zaakceptowany w obecnym kształcie.

Ponieważ w zimowych warunkach nie da się prowadzić kolejnych prac, obie jezdnie będą przez ok. dwa miesiące otwarte dla kierowców. Po nowej nawierzchni pojedziemy w stronę Zieleniaka (i dalej do Wrzeszcza), a po obecnie otwartej w stronę historycznego Śródmieścia. Czy to oznacza, że pojawi się alternatywa dla zakorkowanej 3 Maja?

- Błędnik będzie nadal jednokierunkowy. Jezdnia bliżej dworca będzie dostępna jedynie dla kierowców jadących od strony pomnika Poległych Stoczniowców - wyjaśnia Nietupski. Tuż za dawną przychodnią kolejową będą oni zjeżdżali w prawo w stronę skrzyżowania pod Biblioteką Wojewódzką.

Jest jednak też i zła wiadomość. - Chcemy całkowicie zamknąć wszystkie przejazdy przez tory na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich zarówno dla tramwajów, jak i samochodów - mówi Nietupski. To oznacza, że aby przejechać od Urzędu Miasta na starówkę, będziemy musieli zamiast prosto Huciskiem jechać naokoło Targiem Rakowym. Tramwaje pojadą "górą", czyli ul. 3 Maja. Na razie nie wiadomo, co stanie się z liniami 2, 6 i 9, które korzystają z odcinka torowiska na Hucisku. Najprawdopodobniej 9 zostanie zawieszona, a 2 i 6 pojadą na Siedlce bądź Przeróbkę.

- Zdaję sobie sprawę, że zamknięcie Huciska będzie bolesne dla kierowców, ale te zmiany umożliwią nam szybszy remont skrzyżowania pod starym Żakiem i co za tym idzie, wcześniejsze zakończenie całego remontu - mówi Nietupski.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (39) 3 zablokowane

  • jb

    W "Dzienniku Bałtyckim" swego czasu był artykuł o remoncie Błędnika i jest tam napisane że będzie tam po remoncie ścieżka dla rowerów.
    Na tym portalu był przedruk z jakiejś gazety i obietnica ścieżki przy Podwalu.
    Co mamy w rzeczywistości (chciałbym się mylić):
    1.na Błędniku ścieżki nie ma a najczęściej uczęszczany (od strony zieleniaka) chodnik przez pieszych i rowerzystów jest zamknięty do dnia dzisiejszego.
    2.na Podwalu (przy Krewetce) jest tak wąsko + przystanki autobusowe że fizycznie nie widzę tam możliwości zrobienia ścieżki. Po drugiej stronie ulicy nie jest lepiej. Realną sprawą byłaby ścieżka Rajską ale o tym nigdzie nie było mowy.

    • 0 0

  • ekolog

    wiem ze w planach tej inwestycji ścieżka jest, więc myslę że się z tego wywiążą.nie chodziłam tak i nie patrzyłam, czy jest miejsce czy nie ma.
    pozyjemy, zobaczymy, właściwie ścieżka jest tu niezbędna, żeby nie przeszkadzać samochodom i nie rozjeżdzać pieszych.

    • 0 0

  • tepic rowery

    Nie ma ludzi idealnych w żadnej grupie, ani pieszych, ani rowerzystów, ani samochodziarzy?

    • 0 0

  • ekolog

    znalazłam opis projektu:
    Inwestycja przewiduje działania obejmujące:
    Kompleksową przebudowę ulic Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie (odcinek Wały Piastowskie-Hucisko)
    Remont mostu drogowo-tramwajowego przez Kanał Raduni w ciągu ulic Wały Jagiellońskie-Hucisko.

    W wyniku realizacji projektu powstaną następujące produkty:
    nowa nawierzchnia jezdni i chodników (na odcinku 800 m ),
    przebudowana infrastruktura techniczna w niezbędnym zakresie,
    przebudowane dwa skrzyżowania ulic oraz jeden przejazd przez tory tramwajowe,
    wybudowane ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni ( 1680 m ),
    przebudowane i nowe zatoki autobusowe (pow. 1280 m² ),
    wybudowane dodatkowo lewoskręty na dwóch skrzyżowaniach oraz dodatkowy jeden pas ruchu dla autobusów,
    przebudowany most drogowo-tramwajowy nad Kanałem Raduni ( 150 m ),
    przebudowany tunel dla pieszych prowadzący do Dworca PKP,
    wymieniona nawierzchnia torowa wraz podtorzem ( 305,60 m ),
    przebudowane cztery przystanki tramwajowe z peronami dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych.

    • 0 0

  • Jazda rowerem po ulicy przy obecnym ruchu to rzadna przyjemność.

    Jak w każdej grupie są jednak jednostki. którym się wydaje że zrobią karierę w kolarstwie i często łamią przepisy jadąc po ulicach.

    Faktem jednak jest, że 3-miasto to nie góry i powinno się tu jeździć nie na góralach ale na rowerach miejskich i szosowych. Niestety stan ścieżek na to nie pozwala i nawet koła górali po sezonie nadają się do centrowania.

    • 0 0

  • jb i ekOlog

    A więc jasno wynika, że ścieżki rowerowe mają być. Zobaczymy. Dla mnie obojętnie czy to kostka czy asfalt, buleby była. Inna sprawa to hipokryzja konserwatora nt. ścieżki z kostki, bo teren zabytkowy. A ja się pytam gdzie te zabytki?

    • 0 0

  • jb

    Dzięki
    Najciekawsze z tego co znalazłaś są:
    " wybudowane ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni (1680 m) "
    " przebudowany tunel dla pieszych prowadzący do Dworca PKP "

    Na ścieżki fizycznie nie ma miejsca co bardzo łatwo sprawdić na miejscu. No chyba że ludzie z autobusów będą wysiadali prosto pod koła rowerzystom.
    Jak wiadomo nawierzchnia zstała już wylana po jednej stronie a tunel jest niezmieniony więc co to za przebudowa - może wystrój wnętrza:-) A przydałoby się poszerzenie go o boksy dla chandlarzy lub ich likwidacja co jednak raczej nie nastąpi.

    • 0 0

  • dajcie spokój tej kostce !!!

    nie ma to być kostka fazowana, tak jak np. scieżka wzdłuż morza, tylko gładka kostka, po której się naprawdę nieźle jexdzi i w zasadzie nie ma duzej roznicy w stosunku do czerwonego aslafcika. Poza tym ten konserwator to dziwny czlowiek, obok bedzie 10 metrow czarnego asalftu, najlepiej to niech wezmą i podwale całe wybrukują; -), jak on mogl pozowlic im tam asfalt wylac; -)

    • 0 0

  • biker

    Po prostu śmieszne jest to gadanie o ochronie zabytków, chyba typu CityForum? Mógłby się już konserwator nie ośmieszać z tym pomysłem. Gdzie był jak stawiali zabytek CityForum lub zabytek Krewetka. Wtedy było OK?

    • 0 0

  • biker

    Zgadzam się
    Lepsza kostka niefazowana czerwona (widziałem już ścieżkę z szarej kostki przy chodniku z lekko jaśniejszej też szarej kostki - wszystko można spiepszyć) niż krzywa nawierzchnia asfaltowa (przy spacerowej)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane