- 1 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (107 opinii)
- 2 Nowe zatoki na styku dwóch gmin (58 opinii)
- 3 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (19 opinii)
- 4 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
- 5 Drogie auta będą jeszcze droższe (262 opinie)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (11 opinii)
Tylko jedna stacja z paliwem wątpliwej jakości w Trójmieście
Inspektorzy Inspekcji Handlowej na zlecenie UOKiK skontrolowali jakość paliwa na 30 trójmiejskich stacjach. Tylko jedna placówka sprzedawała wątpliwej jakości olej napędowy w 2012 r. Właściciel feralnej stacji odpiera zarzuty inspektorów i zapewnia, że nie jest to "chrzczone" paliwo.
Przypomnijmy, że niedotrzymanie parametrów paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika - może spowodować wzrost zużycia paliwa, pogorszenie stanu technicznego silnika, a w konsekwencji jego awarię. Naraża to użytkowników na ponoszenie kosztów napraw i remontów silników oraz dyskomfort jazdy.
Wątpliwej jakości paliwo pojawiło się na stacji spółki Lotos Paliwa przy al. Hallera. Inspektorzy stwierdzili po badaniu przeprowadzonym 24 stycznia 2012 r., że temperatura zapłonu paliwa jest niższa i wnosi 51,5 stopnia Celsjusza. Natomiast właściwa temperatura, w której powinno dojść do zapłonu to 55 stopni.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy właściciela stacji.
- Przypadek tej stacji należy traktować jako incydentalny. Wyniki monitoringu jakości oleju napędowego prowadzone przez Lotos Paliwa na innych stacjach zaopatrywanych z bazy w Gdańsku w okresie styczeń-marzec 2012 wskazują na brak systemowych problemów z obniżoną temperaturą zapłonu. Warto dodać, że po tym zdarzeniu na tej stacji nie odnotowano żadnej reklamacji dotyczącej obniżonej temperatury zapłonu sprzedawanego oleju napędowego. Najbardziej prawdopodobną przyczyną była, w ocenie Lotos Paliwa, domieszka niewielkiej ilości benzyny - tłumaczy Krzysztof Kopeć z Biura Komunikacji Grupy Lotos SA.
Według władz spółki zmieszania paliw podczas dostaw na stacje nie można całkowicie wyeliminować tak długo, jak w procesie będzie czynnik ludzki. Faktem jest, że zmieszania paliw podczas rozładunku to problem powszechny w branży i dotyczyć może każdej sieci stacji paliw nie tylko w Polsce, ale i w Europie.
- Powszechnie wykorzystywanym w sieciach systemem dystrybucji paliw na stacje jest tzw. system mieszany, dopuszczający dostawy różnych gatunków paliw w jednej dostawie oraz naprzemienne wykorzystanie komór - na ON i benzyny. Niestety, nie ma możliwości całkowitego wyeliminowania w komorach resztek produktów, co najwyżej można starać się ograniczyć ilość tych resztek - tłumaczy Kopeć.
Przypomnijmy, że w 2011 r. tylko jedna z trójmiejskich stacji rozprowadzała paliwa wątpliwej jakości.
Jak pokazuje raport UOKiK z losowych kontroli przeprowadzonych w 2012 r. w Polsce, pogorszyła się jakość paliw ciekłych na stacjach benzynowych - 4,14 proc. przebadanych próbek nie spełniało norm (rok wcześniej było to 2,99 proc.). Poprawiła się jakość wlewanej do baków benzyny - 1,43 proc. przebadanych próbek (rok wcześniej 2,64 proc.). Pogorszyła jakość oleju napędowego - wymaganiom nie odpowiadało 7,84 proc. próbek (w 2011 roku - 3,45 proc.).
Przeprowadzona w 2012 roku losowa kontrola jakości gazu LPG w całej Polsce wykazała nieprawidłowości w przypadku 1,03 proc. sprawdzonych próbek (rok wcześniej było to 1,8 proc.).
Pobierz cały raport ze strony www UOKiK.
Miejsca
Opinie (56) ponad 50 zablokowanych
-
2013-03-28 09:34
ciultos i wszystko jasne.
- 1 2
-
2013-03-28 09:12
STATOIL
ja tankowałem na shellu sugerując się opinią innych do momentu kiedy moja sonda nie wykryła nieprawidłowości, teraz tylko statoil i jest super. więcej kilometrów robię na jednym zbiorniku,silnik ciszej pracuje i szybciej się nagrzewa (mowa o zwykłej benzynie).
- 1 3
-
2013-03-28 01:42
czy była kontrola na Orlenie przy lotnisku? (1)
mam pewne wątpliwości
- 3 0
-
2013-03-28 09:05
RE: czy była kontrola na Orlenie przy lotnisku?
Mam podobne wątpliwości co do stacji Neste przy Galerii Bałtyckiej
- 2 0
-
2013-03-28 08:52
Jeszcze jedna stacja paliw "BLISKA" - nie polecam!
Nie polecam stacji paliw BLISKA. Jest jedną
z najtańszych stacji, niestety jakość paliwa pozostawia wiele do życzenia. Obniżają ceny,ale również niska jakość paliwa. Poprzednio tylko tam kupowałam paliwo, niestety zorientowałam się, że sprzedają "chrzczone" paliwo - zła praca silnika. Odkąd przestałam tam tankować, silnik pracuje jak nowy.- 3 0
-
2013-03-28 07:28
a gaz ? (1)
GAZ kontrolowano? Dziwne, dziwne ze gdy temperatura spada do -5 to na stacji Pod Zaglami zamarza dystrybutor od LPG, czyzby w gazie bylo za duzo wody ?
- 0 0
-
2013-03-28 08:43
jezdzi tani gaz ze wschodu nie trzymajacy normy jakosciowej. Gaz z siarka i korozja
- 1 0
-
2013-03-27 10:24
wciąż brak rzetelności (1)
1. Pisanie o "chrzczonym" paliwie to sugerowanie i nadinterpretacja, że ktoś z premedytacją dolewa nie wiadomo co do zbiornika!
2. Na jakiej podstawie redakcja pisze "Właściciel feralnej stacji odpiera zarzuty inspektorów i zapewnia, że nie jest to "chrzczone" paliwo."? Ma kopie korespondencji, czy co?
3. z 6700 stacji w Polsce skontrolowano 1205, z czego paliwo nieodpowiadające normom znaleziono na 50 z nich.- 8 4
-
2013-03-28 08:14
ja bym rozciągnął to na wszystkie stacje świata abyś mógł udowodnić
swoją tezę o "braku rzetelności "buchacha
- 1 1
-
2013-03-28 08:11
odparł zarzuty ,gołosłownie i znowu może mieszać w paliwie
jest czysty,buchacha
- 0 3
-
2013-03-28 07:52
24 stycznia 2012 r
?
- 0 0
-
2013-03-28 07:51
Stacja
Tankuje generalnie na jednej stacji diesla ,ale czasami skusze sie zatankować na stacji BLISKA dąbrowszczaków i niestety jest róznica w paliwie na niekorzyść tej stacji.
- 1 0
-
2013-03-28 07:31
Paliwo
Niedawno tankowałem na stacji przy auchan.a że mam
dwa samochody tankowałem też do karnistra z którego
wlewałem do drugiego samochodu przez lejej z sitkiem,
wyleciał jakis glut,trudny do okreslenia.Najprawdopodobnie gdybym tankował bezposredno,a samochód jest na pompo wtryskach,naprawa
wyniosła by 3,4 tys.zł.A z reklamacją do Pana Boga
Przestrzegam- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.