• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Trójmieście wciąż "chrzczą" paliwo

Maciej Naskręt
26 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 11:13 (28 lutego 2010)
Dwie stacje z Trójmiasta trafiły na czarną listę UOKiK Dwie stacje z Trójmiasta trafiły na czarną listę UOKiK

W ubiegłym roku na dwóch trójmiejskich stacjach sprzedawano wątpliwiej jakości paliwo - informuje raport Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W całym województwie pomorskim takich stacji było sześć.



Do nieuczciwej zmiany składu chemicznego paliw dochodzi najczęściej w woj. opolskim. Niewielkich nieprawidłowości  dopatrzono się na stacjach w woj. mazowieckim i podlaskim. Do nieuczciwej zmiany składu chemicznego paliw dochodzi najczęściej w woj. opolskim. Niewielkich nieprawidłowości  dopatrzono się na stacjach w woj. mazowieckim i podlaskim.
W ubiegłym roku kontrolerzy Inspekcji Handlowej wzięli pod lupę jakość sprzedawanych etylin i olejów napędowych na 82 pomorskich stacjach paliw. Badania wykazały nieprawidłowości u sześciu sprzedawców detalicznych. Dwóch z nich paliwa sprzedaje w Trójmieście.

Tegoroczny raport UOKiK informuje, iż pogorszenie parametrów paliwa na stacjach naszej aglomeracji charakteryzowało się niewłaściwą, zbyt niską temperaturą zapłonu. Kierowcy, tankujący paliwo, byli narażeni na wybuch par.

5,69 proc. z wszystkich skontrolowanych płynów napędowych w naszym województwie miała parametry odbiegające od normy określone w przepisach prawa. Nie jest to na szczęście rekord. Najwięcej słabej jakości paliwa w sprzedaży pojawiło się w zeszłym roku województwie opolskim (8,33 proc.).

Pomorskim sprzedawcom paliw trudno dogonić średnią krajową. - Niewiele ponad 3 proc. stacji skontrolowanych przez Inspekcję Handlową w 2009 roku w kraju sprzedawało benzynę i olej napędowy, który nie spełniał norm jakościowych. Rok wcześniej było to 4,2 proc - podkreśla Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Od chwili uchwalenia przepisów określających normy jakości paliw i sankcji związanych z ich przekraczaniem, coraz mniej "chrzczonego" paliwa znajdujemy u dystrybutorów detalicznych, jak i hurtowników - podkreślają kontrolerzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku.

Czy skuteczniej można zapobiegać tym paliwowym nadużyciom? - Oprócz cyklicznie przeprowadzanych kontroli jakości paliwa, prowadzimy także doraźne badania, głównie na prośbę kierowców. Zmotoryzowanym najłatwiej wskazać stację, której paliwa wywołują problemy w pracy silnika ich samochodu - wyjaśnia Waldemar Kołodziejczyk, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku. - Zachęcamy kierowców do informowania o tego rodzaju problemach - dodaje.

Osoby "poprawiające" parametry paliw muszą mieć się na baczności. - Wykryte próby ingerowania w skład chemiczny etylin lub oleju napędowego skutkują zawiadomieniem prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa - przypomina Waldemar Kołodziejczyk.

Nieuczciwi sprzedawcy paliw narażają się także na procesy cywilne, bowiem "ulepszony" skład chemiczny paliw prowadzi między innymi do awarii silników aut. Właściciele czterech kółek chętniej występują z roszczeniem odszkodowania z tytułu pokrycia kosztów napraw.

Na tych stacjach w 2009 r. pojawiło się wątpliwej jakości paliwo:

Stacja Paliw Poczta Polska 80-952 Gdańsk, ul. Partyzantów 70 zobacz na mapie Gdańska
Stacja Paliw Lotos Paliwa Sp. z o.o. 81-335 Gdynia, ul. Janka Wiśniewskiego 20A zobacz na mapie Gdańska


Aktualizacja 26 lutego godz. 19:40. Oświadczenie Grupy LOTOS

Po informacji na temat wyników kontroli oleju napędowego, LOTOS Paliwa podjęły decyzję o wstrzymaniu sprzedaży pozostałego w zbiorniku paliwa, a ponowna kontrola jakości, zrealizowana na tej stacji, nie wykazała odchyleń żadnego z parametrów oleju napędowego. Prawdopodobną przyczyną obniżenia temperatury zapłonu o kilka stopni Celsjusza nie było celowe działanie, a błąd pracownika. Po tym incydencie podjęto decyzję o zaostrzeniu procedur związanych z logistyką dostaw. Kilka litrów benzyny mogło spowodować nieznaczną zmianę, która z całą pewnością nie miała żadnych negatywnych skutków dla silników tankujących samochodów.

Warto dodać, że po tym zdarzeniu nie odnotowaliśmy żadnej reklamacji dotyczącej jakości sprzedawanego oleju napędowego.

Aktualizacja 28 lutego godz. 11:10. Oświadczenie Poczty Polskiej Centrum Logistyki Oddział Regionalny w Gdańsku

Do zaniżenia zakwestionowanego przez WIIH i UOKiK parametru oleju napędowego doszło nie poprzez zamierzone działanie lecz wskutek błędu przedstawiciela dostawcy i pracownika stacji, którzy nie dochowawszy stosownych procedur podczas zrzutu paliw niezamierzenie przyczynili się do powstania domieszki benzyny w próbie oleju napędowego. Po tej przykrej sytuacji nie zanotowano reklamacji ze strony klientów jednakże zacieśnionio kontrolę wewnętrzną nad procesem realizacji i odbioru dostaw oraz współpracę z dostawcą w zakresie logistyki zaopatrrzenia dla naszego przedsiębiorstwa.


Miejsca

Opinie (158) 10 zablokowanych

  • dopoki cena paliwa relatywnie do przecietnych zarobkow nie spadnie (13)

    doputy paliwo bedzie chrzczone i beda kombinacje. paliwo w polsce jest wrecz dobrem luksusowym na ktore bez limitu stac tylko zamoznych

    • 62 14

    • cóż, jaki kraj takie paliwa, (1)

      złodziejskie państwo , złodziejskie banki...Wszędzie tylko próbują naciągnąć, oszukać i okraść szarego człowieka. "Żyję w kraju w którym wszyscy chcą mnie zrobić w ch... "

      • 27 1

      • i to wszystko za mi. Twoją kasę

        • 8 0

    • Oczywiście, że jest paliwo dobrem luksosowym

      Dlatego jest na nie nałożona akcyza.

      • 12 1

    • Bez sensu

      Co ma cena paliwa do chęci oszustw związanych z modyfikacją jego składu? Nawet jakby kosztowało 50gr za litr to i tak znajdzie się ktoś kto doleje jakiegoś wynalazku za 10gr żeby zwiększyć swój zysk.
      Paliwo jest przerabiane bo można to zrobić łatwo i można na tym zarobić

      • 6 1

    • WARTO PAMIETAC ZACZYM SIE NAPISZE BZDURE (7)

      Primo- Zawsze TANKUJ mniej ale czesciej!
      Nigdy nie dopusc do rezerwy!
      Tankuj na najbardziej ruchliwych stacjach!
      Jesli bedziecie przestrzegac tych zasad to zminimalizujecie ryzyko awarii auta.
      Jednego zycie mnie nauczylo,haslo "TERAZ POLSKA" jest gow.o warte.
      Wszystkie testy w magazynach motoryzacyjnych wskazuja jasno ze stacje typu BLISKA,Orlen,Lotos i inne pomniejsze prywatne stacje nie posiadaja takiej kontroli wewnetrznej i przepisow jak BP czy Statoil! Co za tym idzie?Warto kombinowac,i nie chodzi tutaj o dolewanie wody czy opalu.
      Zauwazcie ze Lotos przy Janka Wisniewskiego zawsze swieci pustkami!
      Ile czasu zalega tam paliwo w zbiornikach??? Co sie wtedy robi z takim nie sprzedanym paliwem ,he? Przeciez nie wypompowywuja! A Od czego sa dodatki?

      • 5 8

      • czesciej ?? (1)

        dlaczego trzeba tankowac mniej ale czesciej ?? paliwo jak stoi w zamknietym obiegu to nawet po kilku latach ma wlasciwe parametry...

        • 4 1

        • a zima i mrozy to co?

          nie robi roznicy?

          • 0 2

      • bzdury (4)

        ON to nie mleko, moze czekac w zbiorniku choćby i miesiąc

        • 4 1

        • ON może czekać i dwa lata

          ale w końcu dodatki biobójcze się rozłożą i wtedy w paliwie wyrosną nam algi. W końcu ON jest biodegradowalny :)

          • 1 3

        • A zalozysz sie ze nie? (2)

          Dzisiejsze silniki z zasilaniem CR wmagaja najlepszej jakosci ON!
          Zanim cos napiszesz spojrz na moj pierwszy post.Nie pisz bzdur.
          Jesli dalej sie chcesz upierac to zrob sobie doswiadczenie.Wez kanister 10l i nalej diesla.
          Odstaw go na 1 miesiac i wlej do pustego baku w samochodzie z Nowym CR.
          Powinienes zajechac okolo 100km.Ale bedziesz szczesciarzem jak uda ci sie dojechac do najblizszego serwisu oddalonego o 25km.
          pytanie brzmi ,dlaczego Statoil czy BP PRZYNAJMNIEJ 3 RAZY W MIESIACU UZUPELNIA ZBIORNIKI?

          • 0 1

          • założę się, a teraz mędrku wioskowy napisz nam (1)

            jakie to procesy zajdą w czasie 1 miesiąca w ON zamkniętym w kanistrze. No wykaż się wiedzą...

            • 1 0

            • Z testu widze nici

              Do swojego golfa rocznik 88 mozesz lac nawet łajno.Tez zapali.
              Zwaz ze jest zima osle i byly mrozy po -25stopni.

              • 0 0

    • ja prawie zawsze tankuje na lotosach i jakos nie narzekam, a na BP i Statoil jest zawsze drogie paliwo, na Orlenie i Lotosie jest tansze i do tego bardzo dobre

      • 0 0

  • stacja paliw poczty polskiej (9)

    he he kto tam tankuje przy zdrowych zmysłach..

    • 70 8

    • jaka poczta takie paliwo ;-) (1)

      • 31 4

      • poczta się ostatnimi czasy ogarnęła, i paczki w 3-4 dni dochodzą.

        • 2 0

    • ja do tej pory tam tankowalem, a dlaczego? (6)

      niby taniej niz na miescie, to fakt, poza tym "szczesliwe godziny" miedzy 6:00-8:00 i 18:00-20:00 taniej o 10 groszy, poza tym przy zatankowaniu 20 litrow mozna bylo umyc autko za 10zl, cholera no!

      • 4 2

      • a stało ci się coś z autem czy ulegniesz autosugestii? (3)

        ja tam tankuje i nie narzekam - jak dla mnie blisko tanio i dobrze

        • 3 3

        • przy porannym uruchomieniu silnika... (2)

          ...z rury wydechowej wydostawal sie dym innej barwy niz zwykle, myslalem ze to moze przez uzdataniacz, ktory wlalem by ON nie zamarzal, teraz juz wiem dlaczego... lejac paliwa na innych stacjach i lejac do zbiornika ten sam uzdatniacz nigdy tego nie mialem, poza tym autko po zatankowaniu na Partyzantow bylo slabsze

          lepiej nie oszczedzac na paliwku i lac na firmowych stacjach, ot co

          • 5 1

          • Jak odpalasz to lecisz sprawdzić kolor dymu z wydechu..lol...

            ja tankuje na różnych stacjach w okolicy wrzeszcza i często tez na partyzantów i nie odczuwam zadnej różnicy między pocztowcami a shellami bp i innymi

            • 1 2

          • NIE DOLEWAJ UZDATNIACZY!

            Zbedna rzecz!!!!!!
            Dobr depresator,koszt 25zl.
            Tankujesz lepsze paliwo z uzdatniaczem tak jak np. na Statoilu Diesel Gold okolo 50l i masz taniej.a efekt ten sam.

            • 0 0

      • zatankowalem tam raz i wystarczy...

        zatankowalem tam raz, jakies 2 lata temu i wystarczy... nie dosc ze auto mialo duzo nizsza moc to jeszcze zamiast spalic mi jak zwykle ok15-17l/100 to spalilo ok 25 !! mysle ze kalkulatora nie da sie oszukac i nie jest to zadna moja autosugestia...

        • 4 0

      • tankuję od roku albo właśnie tam, albo na bp i nie ma żadnej różnicy w jeździe ani ilości spalanej benzyny. Aczkolwiek samochód mam z gatunku bardzo starszych, a takim to chyba nic nie straszne ;-)

        • 1 1

  • (10)

    a stacje przy marketach też skontrolowano??

    • 53 1

    • PO CO ? (6)

      Jak to w marketach - gorszy towar, niższa cena. Sam się na to godzisz.

      • 6 8

      • ale leszcz.... (3)

        opierasz sięna badaniach empirycznych, czy opiniach ze swojego kręgu?

        • 4 5

        • tak z kręgu szyjnego - wystarczy być dobrym obserwatorem, ot i wszystko. (2)

          • 5 4

          • ależ błyskotliwa odpowiedź.. (1)

            jakbyś był dobrym obserwatorem, to widziałbyś, że towary w delikatesach "leżakują" dłużej niż dyskontach i marketach, prawda zanana z państw o dłuższym stażu dyskontów i sieci. Do tego jednak, krąg szyjny to za mało, trzeba patrzeć dalej niż tylko na prawo i na lewo...

            • 12 1

            • 2010-02-26 12:22 2010-02-26 12:56 cóż, jaki kraj takie paliwa, (1)

              masz gotową odpowiedź

              • 2 2

      • (1)

        Skontrolowano
        Wszystko jest na stronie UOKiK
        zdziwko (...)?

        • 3 1

        • Cóż, ja już nie tankuję na bezobsługowych; w zeszłym roku po takim tankowaniu, kiedy skończyły się mrozy auto nie zapalało. Okazało się, że miałem zawilgotniały ukł. paliwowy i tak samo w pompie paliwa odłożyła się woda. Nie polacam/.

          • 0 0

    • Skontrolowano (2)

      Rusz dupę do raportu zanim coś napiszesz. W Gdańsku skontrolowano:
      - ON na Auchan
      - ON na Carrefour Morena
      I co? I bez zastrzeżeń.

      • 3 1

      • szkoda, że nie Lukoil (1)

        koło OBI

        kwaśny ON mi tam sprzedali.

        • 2 1

        • skontrolowano Luk

          Co szkoda? Wysil się i przeczytaj tą listę, człowieku! W maju 2009 Lukoil na Slowackiego miał kontrolę - ON i Pb95 były w porządku!

          • 0 0

  • (2)

    Ciekaw jestem jakby się czuła jedna łajza z drugą, gdyby im zaserwować w knajpie wódeczkę pomieszaną z wodą mineralną... Proporcje 70:30 na przykład... Ciekaw jestem jakie są kary dla patałachów, którzy prowadzą tego typu procedery na swych stacjach... Czy jest to grzywna...? Czy zamknięcie interesu...? Orientuje się ktoś...???? Tego typu cwaniactwo powinno być karane z pełną bezwzględnością...

    • 37 1

    • pokiwanie paluszkiem

      • 9 1

    • a gdzie tak NIE serwują?

      • 7 1

  • Takie cwaniactwo powinno być karane zamknięciem stacji (1)

    np. na miesiąc, za drugim razem na rok, za trzecim na zawsze

    • 73 1

    • Gdyby było naprawdę złe z tym paliwem, to by PIH zamknął stacje, skoro nadal otwarta, znaczy, ze nie było to duże uchybienie i nie trwało długo lub często.

      • 1 3

  • niezla reklama dla Lotosu... tam zawsze byl syf szczegolnie w Gdyni na ul.Kontenerowej

    • 38 10

  • Ile jeszcze musi minąć lat?

    W tym śmiesznym kraju, żeby zmienić ludzką (polską) mentalność. Wikiwać kogoś, oskubać, oszukać, wreszcie okraść. I na koniec być z tego dumnym - ot polaczek.

    • 53 4

  • HAHAHaHA (11)

    Stacja lotosu - OMIJAM Z DALEKA, NAJGORSZE!!! Już raz mój samochód stanął po wlaniu dieselka z lotosu na ul. Zamiejskiej. OMIJAJCIE LUDZIE LOTOS

    • 39 18

    • ul. Zamiejska - masakra (1)

      Zatankowałem tam po raz pierwszy i ostatni- dawno nie jeździłem na tak trefnym paliwie jak właśnie zakupionym na Zamiejskiej.

      • 2 2

      • Tak jest omijajcie tę stację LOTOSU na Zamiejskiej!!

        Przestrzegam aby nie tankować na tej stacji Lotosu. Serio tam paliwo jest bardzo słabej jakości!!! Samochód traci moc i nie zdrowo pracuje disel na tym paliwie.

        • 1 2

    • Zwykle tak jest po wlaniu dieselka do benzyniaka

      ;)

      • 5 0

    • pomyśl (3)

      Omijać stacje lotosu tzn omijać wszystkie stacje w województwie pomorskim. To jest proste i logiczne. Paliwo ze stacji typu Shell przeciez nie przyjeżdza do nas cysternami z niemiec!! Wszystkie stacje biora paliwo z Lotosu, trudno żeby bylo inaczej skoro rafineria jest tuż obok. A paliwa typu Racing mają dodawane dodatki (ulepszacze) ale dalej do tego samego paliwa Lotosu. I jedynie te dodatki które poprawiają jakość paliwa mogą przyjeżdzać z niemiec ( co jest zresztą ujęte w cenie, Racing 100 oktanów ponad 5 zł za litr.

      • 2 0

      • (2)

        VPower diesel nie jest z naszej rafinerii. Nie pisz bzdur i nie strasz.

        • 1 2

        • nie strasze

          tylko stwierdzam fakt, przecież nie wiozą tego paliwa z Niemiec. To jest zwykła ropa z lotosu z dodatkami Shella

          • 1 0

        • popatrz na wykaz kontraktów znaczacych Grupy Lotos i dowiesz się gdzie paliwo kupuje Shell. Koledzy mają racje - tankujesz paliwka Lotosu i może mniej ci pali lub ma lepsze przyspieszenie? Zwijać się można ze śmiechu. Choć snobistyczne podejście może kierować do zakupu pod muszelką...

          • 1 0

    • Lotos

      A ja tankuj tylko na Lotosie i chwalę sobie, bo kiedy lałem w zbiornik zimowy olej Neste, to musiałem wymienić całą instalację zasilania, tyle było wody. BP i Statoil biorą od Lotosu i zeby utrzymać cenę muszą zakombinować. Orlen to tragedia, silnik wali zaworami tak, że strach jechać, a o Shell to nawet nie wspomnę. Jedyne porządne stacje Shell są w Niemczech i Szwajcarii - odradzam Beneluks - tam jest jeszcze gorzej niz u nas. Nawet francuskie paliwo, mimo że drogie i cienkie, jest lepsze od holenderskiego czy belgijskiego Shella. Za granicą polecam stacje OMV - maja zupelnie przyzwoite paliwo i niezbyt drogo.

      • 3 0

    • widać jak wiesz gdzie tankujesz (1)

      Jeśli twoja opinia jest tak obiektywna jak trafnie określona lokalizacja stacji to gratuluję. Na Zamiejskiej nie ma stacji Lotosu. Można podjechać do Shell-a i zatankować V-Power (na pewno bedzisz "szybszy" na drodze) i lżejszy bo zapłacisz za paliwo naszj rafinerii ponad 5zł i dasz zagranicznemu koncernowi uzyskać min.30% marże...

      • 1 0

      • zamiejska czy cienista co za różnica wiadomo o co chodzi

        na stacje można wjechać od cienistej i zamiejskiej

        • 0 0

    • na zamiejskiej to nie LOTOS ;-)

      • 0 0

  • :)

    wygląda na to że Stacji Lotos my kierowcy podziękujemy :D

    ja i tak na niej nie tankowałem nigdy a to będzie też ostrzeżenie dla innych by jej unikać :D

    bardzo dobra informacja na koniec tygodnia :D

    • 26 13

  • Płaczki pseudoznafcy lamenciarze....kto ma interes w dolewaniu benzyny do oleju? (4)

    Odpowiedź w wynikach kontroli UOKIK-u patrz Tz nikogo nie chcę bronić ale co do stacji pocztowej to produkt - wiem bo widziałem - dostarcza im Orlen pewnie z terminala na Chodackiego lub z Lotosu

    • 13 6

    • i oni je ulepszają ?

      • 1 1

    • ... (2)

      Wszystkie stacje na pomorzu są zaopatrywane z naszej rafinerii !

      1. Nie opłaca się wozić paliwa z Płocka do nas - ile to cystern by musiało nieprzerwanie jechać w tę i z powrotem - "co trzecie auto to cysterna" !

      2. Różnica polega na dodatkach uszlachetniających - każdy producent dodaje swoje lub nie ;) (paliwo z rafinerii + dodatek = paliwo z pod danej marki).

      • 8 0

      • Kolego do GDA z Płocka zupa jedzie koleją i uwierz opłaca się (1)

        • 2 3

        • t

          tia bardzo ciekawe... zupa leci ale nie koleja... nie chce sie klucic ktora rafineria jest lepsza bo to przeciez bez sensu.. w lotosie zaopatrywane sa wszystkie stacje w gda.. tylko gaz z orlanu jest ciagniety do bliskiej.. reszta to lotos... co do uszlachetnieczy... ten co go wlewa to raz wleje mniej raz wiecej i gitara... a pozniej niby ze cos lepiej jedzie albo gorzej ,,,, pierd.olenie tam takie...

          • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane