- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (238 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (184 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (109 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (283 opinie)
Są auta, które fascynują nawet kilka lat po rynkowym debiucie. Audi Q7 powstało pięć lat temu, ale przejażdżki najnowszą, najdroższą i najlepiej wyposażoną wersją Exclusive z 500 konnym, 6 litrowym silnikiem diesla V12, ceramicznymi hamulcami i nagłośnieniem Bang & Olufsen i tak nie mogliśmy sobie odmówić.
Nasz testowy egzemplarz wyposażony jest w potężny silnik wysokoprężny silnik V12 z dwiema turbosprężarkami, o pojemności dokładnie 5934 cm sześc. i mocy maksymalnej 500 KM przy 3750 obr/min. Maksymalny moment obrotowy, okrągłe 1000 Nm osiągany jest w szerokim zakresie od 1750 - 3250 obr/min. Zasilanie oczywiście typu Common - Rail (sterownik Bosch EDC 17). Jednostka powstała poprzez zblokowanie dwóch silników V6 3.0 dostępnych wcześniej w różnych modelach marki Audi i nie tylko. Zresztą jest to zabieg stosowany we współczesnej motoryzacji, np. V12 Astona Martina to dwa zblokowane silniki V6 z Forda Modeno, oczywiście odpowiednio doposażone. W układzie wydechowym Audi V12 zastosowano dwa katalizatory utleniające oraz dwa bezobsługowe filtry cząstek stałych. Co ciekawe Audi Q7 z tym silnikiem spełnia już teraz wymogi normy emisji spalin Euro 6, która wejdzie w roku 2014. Silnik pracuje bardzo cicho i nie sposób go odróżnić od jednostek benzynowych, także kiedy jest zimny i wchodzi na wysokie obroty. Wzorowa kultura pracy, nie ma żadnych ryków, grzechotów ani świstów.
Audi Q7 V12 jest jednocześnie autem funkcjonalnym. Wnętrze, jak zapewnia producent, można zaaranżować na 27 różnych sposobów dla 5 lub 7 osób. Bagażnik jest ogromny, w wersji 5 osobowej jego pojemność wynosi 755 litrów ,a fotele można dowolnie składać, więc miejsca na bagaż nie powinno zabraknąć. Wymiary Audi Q7: długość 5089 mm, szerokość 1983 mm, wysokość 1737 mm, rozstaw osi 3002 mm.
No i na deser pozostaje jeszcze system nagłośnienia. Mamy tu high - endowe urządzenia Audio renomowanej firmy Bang & Olufsen. 14 głośników, każdy wyposażony w końcówkę mocy i aluminiowy front. Kiedy system zostaje włączony dwa głośniki wysoko tonowe umieszczone w górnej części deski rozdzielczej wysuwają się automatycznie aby optymalnie cieszyć uszy wszystkich pasażerów auta - to sala koncertowa na kołach. Za taki zastaw Bang & Olufsen trzeba dopłacić przy zakupie nowego auta 29 120zł.
Audi Q7 nawet w najprostszej i najtańszej wersji jest autem zwracającym uwagę na polskich ulicach. Nasz egzemplarz o takich osiągach i tak znakomicie wykończony to dzieło sztuki samochodowej, wyznaczające kierunki rozwoju marki Audi na najbliższe lata.
Zobacz także
Opinie (103) ponad 10 zablokowanych
-
2010-09-30 19:35
Bardzo dobre auto. (1)
Tyle, że tak jak BMW upodobały sobie karki, tak te turasy i afgany, szczególnie zajmujący się sutenerstwem. No i nawet jak cię stać, to obciach jak jesteś człowiekiem na poziomie...
- 0 3
-
2011-05-13 22:47
A ty pewnie smigasz KIJOM albo HYUNDKIEM i ciagle masz kompleksy :)
A ty pewnie smigasz KIJOM albo HYUNDKIEM i ciagle masz kompleksy :) W Polsce jest tylu debili, skad oni sie biora??
- 0 0
-
2010-09-30 21:47
zeby dlugo nie mowic odniose sie do waszych kometarzy
Dziwne ze wiekszosc kometarzy jest na "nie",tym bardziej ze obiektywnie to dobry samochod wrecz luksusowy.No coz jego cena i pewnie tez eksploatacja nie sa dla przecietnego smiertelnika,racze jdal milionera ktory chce sie poruszac w miare bezpiecznie i szybko,a przede wszystkim komfortowo.Napewno nie jest to auto terenowe,jak niektorzy sobie wymyslili!W rodiznie SUV podobny osiagami monster produkuje tylko firma Land Rover,szybki i komforotwy(moze z ciekawsza karoseria i o zacieciu terenowym.
Ja osobiscie nie kupilbym tego auta nawet majac zbedne pieniadze,bo jestem sam,bo mi sie nie podoba stylistyka zewnetrzna ,choc przyznam wnetrze zachwyca.Bo tak naprawde komu potrzebny jest taki nadmiar mocy i predkosci(ograniczonej czy nawet nie )kiedy nie ma tym gdzie jezdzic.Samo auto wazace az 2600 kilogramow puste zaladowane ludzmi i ich bagazami to istna ciezarowka.Kazdy wie ze polskie drogi nei sa najlepsze wiec resory i opony w tym samochodzie beda dosc czesto zmieniane.
Tak na moj gust autem roku 2010 jest BMW 5 ,i to auto jest piekne i o takim marze.Nawet BMW5 tauring mnei zachwyca i calkowicie odpowiada moim marzeniom i oczekiwaniom.- 1 6
-
2010-09-30 22:42
Toż to spalinowy.
Tylko elektryczny jest śliczny i nowoczesny.
- 4 2
-
2010-10-01 08:56
chciałbym mieć taką brykę
super gazik dla spoko misiowych gości czyli dla takiego byka jak ja
jak zarobię 500 złotych to kupię sobie domek złoty- 4 0
-
2010-10-01 08:59
Dla fanatyków TD gorzka prawda
Dla fanatyków TD gorzka prawda - poszukajcie przykładów samochodów rajdowych z dieslami i odpowiedzcie sobie na pytanie dlaczego nie można ich znaleźć?!
- 1 0
-
2010-10-01 09:01
Dlaczego ten kokpit jest taki zabawkowy
a właściwie to jest gadżeciarski?
- 1 1
-
2010-10-01 09:02
Przerost formy nad treścią
szczególnie karoseria jest brzydka jak się na toto z boku spojrzy...
- 1 0
-
2010-10-01 09:31
V12 TDI to brzmi pięknie (1)
6 litrów w dieslu i nie mam wiecej pytań! naprawdę auto wspaniałekupiłbym gdybym wygralw totka!
- 0 1
-
2010-10-14 15:14
Chłopie nie wiesz jak to jest głośny diesel.
- 0 0
-
2010-10-01 20:06
lepszy ten Q7 za 700 000 niz Bentley Continetal kombi za 2 300 000 !!! (1)
Ten Q 7 to przecena ,to okazja!
- 0 2
-
2010-10-14 15:16
Bzdury piszesz, Bentleye kosztują 700 tys. do 1.8 mln. zł
- 1 0
-
2010-10-14 15:13
Miałem okazję jeździć. DOBRY, ale NIE PORYWA
Miałem okazję jeździć. DOBRY, ale NIE PORYWA. Samochód świetnie wykonany, wygodny i komfortowy, ale ten 500-konny diesel jest jak w traktorze, bardzo GŁOSNY! Z tego powodu bym go nie kupił. Są dużo lepsze SUV-y: Merc ML, BMW X5, RangeRover Sport, no i Porsche Cayenne.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.