- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (245 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (184 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (109 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (201 opinii)
Są auta, które fascynują nawet kilka lat po rynkowym debiucie. Audi Q7 powstało pięć lat temu, ale przejażdżki najnowszą, najdroższą i najlepiej wyposażoną wersją Exclusive z 500 konnym, 6 litrowym silnikiem diesla V12, ceramicznymi hamulcami i nagłośnieniem Bang & Olufsen i tak nie mogliśmy sobie odmówić.
Nasz testowy egzemplarz wyposażony jest w potężny silnik wysokoprężny silnik V12 z dwiema turbosprężarkami, o pojemności dokładnie 5934 cm sześc. i mocy maksymalnej 500 KM przy 3750 obr/min. Maksymalny moment obrotowy, okrągłe 1000 Nm osiągany jest w szerokim zakresie od 1750 - 3250 obr/min. Zasilanie oczywiście typu Common - Rail (sterownik Bosch EDC 17). Jednostka powstała poprzez zblokowanie dwóch silników V6 3.0 dostępnych wcześniej w różnych modelach marki Audi i nie tylko. Zresztą jest to zabieg stosowany we współczesnej motoryzacji, np. V12 Astona Martina to dwa zblokowane silniki V6 z Forda Modeno, oczywiście odpowiednio doposażone. W układzie wydechowym Audi V12 zastosowano dwa katalizatory utleniające oraz dwa bezobsługowe filtry cząstek stałych. Co ciekawe Audi Q7 z tym silnikiem spełnia już teraz wymogi normy emisji spalin Euro 6, która wejdzie w roku 2014. Silnik pracuje bardzo cicho i nie sposób go odróżnić od jednostek benzynowych, także kiedy jest zimny i wchodzi na wysokie obroty. Wzorowa kultura pracy, nie ma żadnych ryków, grzechotów ani świstów.
Audi Q7 V12 jest jednocześnie autem funkcjonalnym. Wnętrze, jak zapewnia producent, można zaaranżować na 27 różnych sposobów dla 5 lub 7 osób. Bagażnik jest ogromny, w wersji 5 osobowej jego pojemność wynosi 755 litrów ,a fotele można dowolnie składać, więc miejsca na bagaż nie powinno zabraknąć. Wymiary Audi Q7: długość 5089 mm, szerokość 1983 mm, wysokość 1737 mm, rozstaw osi 3002 mm.
No i na deser pozostaje jeszcze system nagłośnienia. Mamy tu high - endowe urządzenia Audio renomowanej firmy Bang & Olufsen. 14 głośników, każdy wyposażony w końcówkę mocy i aluminiowy front. Kiedy system zostaje włączony dwa głośniki wysoko tonowe umieszczone w górnej części deski rozdzielczej wysuwają się automatycznie aby optymalnie cieszyć uszy wszystkich pasażerów auta - to sala koncertowa na kołach. Za taki zastaw Bang & Olufsen trzeba dopłacić przy zakupie nowego auta 29 120zł.
Audi Q7 nawet w najprostszej i najtańszej wersji jest autem zwracającym uwagę na polskich ulicach. Nasz egzemplarz o takich osiągach i tak znakomicie wykończony to dzieło sztuki samochodowej, wyznaczające kierunki rozwoju marki Audi na najbliższe lata.
Zobacz także
Opinie (103) ponad 10 zablokowanych
-
2011-05-13 01:15
W grupie marek premium nikt nie ma tak dużego SUV-a, poza Audi i Lexusem i Caddy. (1)
W grupie marek premium nikt nie ma tak dużego SUV-a, poza Audi i Lexusem i Cadillaciem. Oczywiście nie każdy potrzebuje wóż wielkości wagonu kolejowego, ale mnie Q7 podoba się i to bardzo! Z silnikiem 4 litry w TDI to jest po prostu BOMBA !
- 3 1
-
2012-03-04 20:03
Nie do konca, bo jest Merc GL - jeszcze wiekszy i lepszy i ladniejszy
A niedlugo bedzie BMW X7.
- 0 0
-
2011-09-01 19:09
Lubie AUDI - to marka premium z historią, ponad 100 letnią historią! (1)
Lubie AUDI - to marka premium z historią, ponad 100 letnią historią!
- 1 0
-
2012-03-04 20:04
Z histori, ale na poczatku to byly bardziej Volkswageny niz Audi...
Niemniej Audi jest od paru lat w czolowce marek premium i powoli dogania BMW, Merca i Porsche
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.