- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Apel do prezydent o zmianę ruchu na Piramowicza we Wrzeszczu
Radna Gdańska wystosowała w imieniu okolicznych mieszkańców interpelację, w której postuluje przywrócenie "starej" organizacji ruchu na ul. Piramowicza we Wrzeszczu. - Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę - argumentuje radna. Czy dokument wpłynie na zmianę decyzji urzędników, która od dawna wzbudza spore kontrowersje?
Jaki był cel tej decyzji? Gdański Zarząd Dróg i Zieleni argumentował, że ma ona poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, którzy przejeżdżali przez skrzyżowanie ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa. I rzeczywiście, z ujawnionych przez nas statystyk urzędników wynikało, że to kierowcy byli sprawcami większości kolizji i wypadków we wskazanym miejscu.
Czytaj więcej: Piramowicza. Liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku
Czytelnicy za przywróceniem "starego" ruchu
Jak to często bywa, intencje może były słuszne, ale skutki okazały się - delikatnie mówiąc - kontrowersyjne. Wystarczyło prześledzić komentarze pod naszymi artykułami na ten temat, aby przekonać się, że przytłaczająca większość piszących nie pozostawiła suchej nitki na nowej organizacji ruchu.
Tak samo prezentowały się wyniki naszej ankiety, w której zapytaliśmy czytelników o ocenę decyzji urzędników. Aż 86 proc. głosujących - w ankiecie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób - optowało za przywróceniem wcześniejszej organizacji ruchu, czyli w relacji od al. Hallera do al. Zwycięstwa.
Czytaj więcej: 80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza
Po Piramowicza można dzisiaj jeździć w kółko
Praktyka udowodniła, że oburzenie przeciwników reorganizacji ruchu nie było bezzasadne. Ul. Piramowicza stanowiła bajpas dla zawsze zakorkowanego w godzinach szczytu skrzyżowania al. Hallera i Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej.
Kierowcy jadący al. Hallera w kierunku Oliwy mogli wcześniej ominąć ul. Piramowicza wspomniane skrzyżowanie. Po likwidacji skrótu poranne i popołudniowe zatory na al. Hallera sięgają za wiadukt kolejowy.
To nie wszystko. Po wprowadzeniu zmian ul. Piramowicza została praktycznie wyłączona z ruchu. Trudno się temu dziwić, gdyż korzystanie z niej stało się bezużyteczne, bo polega w zasadzie na jeżdżeniu w kółko. Zgodnie z obecnym oznakowaniem w jednokierunkową ulicę można wjechać wyłącznie z al. Zwycięstwa. Następnie można skręcić w lewo w ul. Uphagena - z czego korzysta niewielu kierowców - albo jechać dalej i dojechać do al. Hallera, gdzie obowiązuje nakaz skrętu w prawo w kierunku... al. Zwycięstwa.
Dwa tygodnie na odpowiedź prezydent Gdańska
Pomimo fali krytyki urzędnicy pozostali nieugięci. Wprowadzona ponad rok temu reorganizacja ruchu obowiązuje do dziś.
Pojawiła się jednak inicjatywa, która być może doprowadzi do przywrócenia stanu poprzedniego. Kilka dni temu na biurko prezydent Gdańska wpłynął apel, którego autorem jest jedna z radnych. Wystosowała go w imieniu mieszkańców domów położonych w okolicy ul. Piramowicza.
- Mieszkańcy okolicznych domów codziennie obserwują, co spowodowała ta zmiana. Według nich to, co się dzieje w rejonie Hallera - Opera - Zwycięstwa w godzinach porannych i popołudniowych, jest jakimś koszmarnym wynikiem totalnie nieprzemyślanej decyzji. Zakorkowanie w tym rejonie sięga granic absurdu. Zwracają też uwagę, że wprowadzona zmiana wyeliminowała ruch na ul. Piramowicza, gdyż mało kto wjeżdża z al. Zwycięstwa w ul. Piramowicza, by wjechać na Hallera i wrócić na Zwycięstwa. Tworzą się korki, auta blokują tramwaje, niektórzy jeżdżą "pod prąd", by ominąć cały stojący pas aut skręcających w prawo w Zwycięstwa, gdzie odcinek do lewoskrętu w al. Zwycięstwa stoi pusty - tylko nie ma jak się do niego dostać. Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców - napisała Emilia Lodzińska z Koalicji Obywatelskiej.
Interpelacja radnej wpłynęła do biura podawczego Rady Miasta Gdańska w środę, 17 listopada. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym adresat pisma ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Gdy tylko zostanie ona opublikowana - i tym samym rozstrzygną się losy sporu wokół ul. Piramowicza - przygotujemy kolejny artykuł.
Zamknięta Piramowicza potęguje korki (22 opinie)
Opinie (628) ponad 50 zablokowanych
-
2021-11-25 20:56
Ciekawe czy jakiś prominętny nie mieszka w tym rejonie !!!???
- 0 0
-
2021-11-25 20:58
Według polskich urzędników na ludzi działa tylko nakaz lub zakaz połaczony z wysokim haraczem !!!
- 0 0
-
2021-11-30 23:35
Przywrócić poprzednią organizację ruchu (1)
Należy przywrócić poprzednią organizację ruchu na Piramowicza i postawić rowerzystom znak STOP+ policjanta, który ukarze mandatem każdego, który się nie zatrzyma. Jak to nie pomoże to nieco większym kosztem barierkami wymusić spowolnienie rowerzystów. Kolejno zostaje przebudowanie przejazdu tak, aby a)wymusić zmianę toru jazdy a tym samym zmniejszenie prędkości przesunąć przejazd wgłąb Piramowicza), b) zrobić miejsce za przejazdem, żeby zmieścił się tam chociaż jeden samochód. Jak jeszcze to nie pomoże to zostaje sygnalizacja swietlna. Nie mówiąc już o ekologii, gdzie na Hallera stoi codziennie setki aut w korku. Dodatkowo z perspektywy kierowcy autobusu dodam, że jadąc z bazy na Hallera do dworca na popołudniowe kursy "dodatki", spóźniamy się do Dworca Głównego 5-10 minut przez korek na Hallera i nici z punktualnego odjazdu. Oczywiście niektórzy wyjeżdżają te 5 minut wcześniej, ale nikt nie zapłaci za to, że codziennie jakas grupa kierowców przychodzi kilka-kilkanaście minut szybciej do pracy...
- 0 0
-
2021-12-01 01:44
Id..to powiedz mi proszę jak można stawiać znaki drogowe niezgodnie z instrukcją i rozporządzeniem i jeszcze policjanta angażować w bezprawne działania a nie prościej baranku zmusić tzw kierowców żeby zaczęli się stosować do przepisu?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.