• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Apel do prezydent o zmianę ruchu na Piramowicza we Wrzeszczu

Rafał Borowski
23 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum. Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum.

Radna Gdańska wystosowała w imieniu okolicznych mieszkańców interpelację, w której postuluje przywrócenie "starej" organizacji ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. - Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę - argumentuje radna. Czy dokument wpłynie na zmianę decyzji urzędników, która od dawna wzbudza spore kontrowersje?



Należy przywrócić dawną organizację ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: z końcem lipca ubiegłego roku władze Gdańska wprowadziły zmianę w organizacji ruchu przy ul. Piramowicza we Wrzeszczu. Od tego momentu kierowcy mogą jechać tą jednokierunkową ulicą w odwrotnym niż dotychczas kierunku, tj. od al. Zwycięstwa do al. Hallera.

Jaki był cel tej decyzji? Gdański Zarząd Dróg i Zieleni argumentował, że ma ona poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, którzy przejeżdżali przez skrzyżowanie ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa. I rzeczywiście, z ujawnionych przez nas statystyk urzędników wynikało, że to kierowcy byli sprawcami większości kolizji i wypadków we wskazanym miejscu.

Czytaj więcej: Piramowicza. Liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku

Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku. Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku.

Czytelnicy za przywróceniem "starego" ruchu



Jak to często bywa, intencje może były słuszne, ale skutki okazały się - delikatnie mówiąc - kontrowersyjne. Wystarczyło prześledzić komentarze pod naszymi artykułami na ten temat, aby przekonać się, że przytłaczająca większość piszących nie pozostawiła suchej nitki na nowej organizacji ruchu.

Tak samo prezentowały się wyniki naszej ankiety, w której zapytaliśmy czytelników o ocenę decyzji urzędników. Aż 86 proc. głosujących - w ankiecie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób - optowało za przywróceniem wcześniejszej organizacji ruchu, czyli w relacji od al. Hallera do al. Zwycięstwa.

Czytaj więcej: 80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów. Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów.

Po Piramowicza można dzisiaj jeździć w kółko



Praktyka udowodniła, że oburzenie przeciwników reorganizacji ruchu nie było bezzasadne. Ul. Piramowicza stanowiła bajpas dla zawsze zakorkowanego w godzinach szczytu skrzyżowania al. Hallera i Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej.

Kierowcy jadący al. Hallera w kierunku Oliwy mogli wcześniej ominąć ul. Piramowicza wspomniane skrzyżowanie. Po likwidacji skrótu poranne i popołudniowe zatory na al. Hallera sięgają za wiadukt kolejowy.

To nie wszystko. Po wprowadzeniu zmian ul. Piramowicza została praktycznie wyłączona z ruchu. Trudno się temu dziwić, gdyż korzystanie z niej stało się bezużyteczne, bo polega w zasadzie na jeżdżeniu w kółko. Zgodnie z obecnym oznakowaniem w jednokierunkową ulicę można wjechać wyłącznie z al. Zwycięstwa. Następnie można skręcić w lewo w ul. Uphagena - z czego korzysta niewielu kierowców - albo jechać dalej i dojechać do al. Hallera, gdzie obowiązuje nakaz skrętu w prawo w kierunku... al. Zwycięstwa.

Radna Emilia Lodzińska. Radna Emilia Lodzińska.

Dwa tygodnie na odpowiedź prezydent Gdańska



Pomimo fali krytyki urzędnicy pozostali nieugięci. Wprowadzona ponad rok temu reorganizacja ruchu obowiązuje do dziś.

Pojawiła się jednak inicjatywa, która być może doprowadzi do przywrócenia stanu poprzedniego. Kilka dni temu na biurko prezydent Gdańska wpłynął apel, którego autorem jest jedna z radnych. Wystosowała go w imieniu mieszkańców domów położonych w okolicy ul. Piramowicza.

- Mieszkańcy okolicznych domów codziennie obserwują, co spowodowała ta zmiana. Według nich to, co się dzieje w rejonie Hallera - Opera - Zwycięstwa w godzinach porannych i popołudniowych, jest jakimś koszmarnym wynikiem totalnie nieprzemyślanej decyzji. Zakorkowanie w tym rejonie sięga granic absurdu. Zwracają też uwagę, że wprowadzona zmiana wyeliminowała ruch na ul. Piramowicza, gdyż mało kto wjeżdża z al. Zwycięstwa w ul. Piramowicza, by wjechać na Hallera i wrócić na Zwycięstwa. Tworzą się korki, auta blokują tramwaje, niektórzy jeżdżą "pod prąd", by ominąć cały stojący pas aut skręcających w prawo w Zwycięstwa, gdzie odcinek do lewoskrętu w al. Zwycięstwa stoi pusty - tylko nie ma jak się do niego dostać. Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców - napisała Emilia Lodzińska z Koalicji Obywatelskiej.
Interpelacja radnej wpłynęła do biura podawczego Rady Miasta Gdańska w środę, 17 listopada. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym adresat pisma ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Gdy tylko zostanie ona opublikowana - i tym samym rozstrzygną się losy sporu wokół ul. Piramowicza - przygotujemy kolejny artykuł.

21:53 30 LISTOPADA 21

Zamknięta Piramowicza potęguje korki (22 opinie)

Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was
Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was Zobacz więcej

Opinie (628) ponad 50 zablokowanych

  • Jeżeli ten artykuł

    jest teraz najczęściej czytany to znaczy, że jest tam duży problem! Takich spraw nie można zamiatać pod dywan.

    • 2 1

  • Nie zgadzam się dopóty, dopóki cisną mnie gacie

    • 1 1

  • Ta trasa to i tak bubel straszy

    Czas najwyższy już na poważniejsze rozwiązania jak pas i kontra pas na trakcie konnym dla rowerów.
    8 pasów kierowcom powinno wystarczyć.

    • 1 1

  • To skandal żeby z powodu rowerów zamykać

    zjazd na Grunwaldzką.

    • 5 1

  • Tak samo i**otyczna decyzja jak ograniczenie 50 na alei.

    • 3 1

  • Statystyka mówi jasno - wypadków i kolizji na tej drodze już nie ma (8)

    ... nie ma bo nie ma tam ruchu.
    Więc można odtrąbić sukces miejski suuuukcesss
    Czyli leczenie bolącej ręki przez odcięcie ręki.
    Można było zastosować w tym miejscu wiele rozwiązań ale po co.....

    • 3 2

    • Jakie niby?

      • 1 1

    • jeśli nie ma tam wypadków, to chyba sytuacja się poprawiła?

      wypadki nie muszą być nieuchronną konsekwencją zapewnienia możliwości jazdy czymkolwiek. Warto poznać pojęcie "wizji zero" lub nawet "vision beyond zero" (do wygooglania). Czy bywają przypadki poniesienia przez kierowcę samochodu ciężkich obrażeń przez rowerzystę wjeżdżającego w bok jego pojazdu? Warto zapobiegać sytuacjom odwrotnym.

      • 1 1

    • A jakie inne rozwiązania można było zastosować? Naprawdę pytam. (2)

      Bo mi do głowy przychodzą tylko światła bez strzałki warunkowej. Bez świateł tam rowerzyści muszą mieć pierwszeństwo, inaczej się nie da tego legalnie rozwiązać. Szykan, zapór, progów i innych ostrzeżeń było tam całe mnóstwo, a kierowcy i tak powodowali wypadki.

      • 1 0

      • Przejście dla pieszych bez przejazdu rowerowego (1)

        Wtedy będą musieli zejść z rowerów i je przeprowadzić na tyle wolno, że wyjeżdżający kierowca zdąży zauważyć i wyhamować.

        • 0 0

        • Bo co bo parę śmieci nie umie pokonując przejazd rowerowy dostosować się do art 27 pord? Nie bądź śmieszny

          • 0 0

    • jak to nie ma tam ruchu? tam jest dość wysokie natężenie ruchu rowerów (2)

      Rower jest też pojazdem - tego można się dowiedzieć nie tylko na kursach prawa jazdy.

      • 0 1

      • Nie ma ruchu poważnych pojazdów, a nie dwóch kółek połączonych kilkoma rurkami (1)

        To już wózkom dziecięcym bliżej do poważnych pojazdów niż rowerom

        • 0 0

        • Poważny pojeździe stój w korku jak nie umiesz ogarnąć prostego przepisu

          • 0 0

  • Ogromny błąd

    Odwrotny ruch na Piramowicza to skandal, jeżdżę codziennie tą drogą i to co się dzieje na drodze to chaos, bezprawie , cyrk, nerwy i wiele minut w korku.
    Gdyby więcej radnych tamtędy podróżowało z pewnością zmieniliby szybko zdanie.
    Najpierw należy odnowić nawierzchnię i torowisko, a potem można eksperymentować !!!

    • 5 1

  • parę zaoszczedzonych sekund bo nie chodzi nawet o całą jedną minutę ma być wazniejsze od bezpieczeństwa rowerzystów ? (3)

    • 2 5

    • Jakich sekund? Tam się kilka-kilkanaście minut czeka w korku do skrzyżowania (2)

      Tam trzeba przywrócić starą organizację ruchu. Ale rzeczywiście, lepiej postawić znak "Stop" "Dotyczy rowerów" żeby rowerzysta stracił kilka sekund a nie swoje życie.

      • 0 4

      • Nie ma takich znaków z takimi tabliczkami

        • 1 1

      • przecież na tym odcinku nadal będzie się stało kilka- kilkanaście minut w korkach, nawet jeśli uruchomi się Piramowicza

        Korki można ominąć zmieniając środek transportu na mniej terenochłonny.

        • 0 1

  • ten skrót leży w interesie bardzo małej grupy zmotoryzowanych, którzy próbują ominąć jedną parę świateł (2)

    cykl sygnalizacji trwa około 1 minuty. Oznacza to, że życie i zdrowie ludzi, którzy poruszają się w tym mieście na rowerach dodatkowo obniżając korki i poprawiając jakość podróży tym, którym na ten rower wsiąść się nie chce wyceniane jest na 1 minutę...

    Oznacza to, że 1 minuta stracona na światłach przez kilkuset cwaniaków, którzy nie potrafią dostosować się do życia w społeczeństwie i panujących w nim zasad ważniejsza jest od życia i zdrowia ludzi, którzy swoją postawą prezentują, że można poruszać się po mieście inaczej niż samochodem, w sposób ekologiczny nie powodujący korków. Ta Pani Radna powinna spalić się ze wstydu !!!! Na piramowicza jest również szkoła i uspokojony ruch w jej rejonie jest koniecznością.

    • 2 4

    • Podczas jednego cyklu nie zdążą przejechać wszystkie samochody. To się nazywa "korek"

      • 0 1

    • Poziom wybitności na poziomie depresji

      i strasznie inspirujący model naprawy świata w 1 minutę ;)

      • 1 0

  • a może (1)

    a może ustawić znaki STOP dla rowerzystów, aż tak dużo ich nie jeździ ta drogą, wiem co mówię mieszkam obok

    • 4 3

    • A może warto przeczytać ustawę i rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane