• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Apel do prezydent o zmianę ruchu na Piramowicza we Wrzeszczu

Rafał Borowski
23 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum. Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum.

Radna Gdańska wystosowała w imieniu okolicznych mieszkańców interpelację, w której postuluje przywrócenie "starej" organizacji ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. - Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę - argumentuje radna. Czy dokument wpłynie na zmianę decyzji urzędników, która od dawna wzbudza spore kontrowersje?



Należy przywrócić dawną organizację ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: z końcem lipca ubiegłego roku władze Gdańska wprowadziły zmianę w organizacji ruchu przy ul. Piramowicza we Wrzeszczu. Od tego momentu kierowcy mogą jechać tą jednokierunkową ulicą w odwrotnym niż dotychczas kierunku, tj. od al. Zwycięstwa do al. Hallera.

Jaki był cel tej decyzji? Gdański Zarząd Dróg i Zieleni argumentował, że ma ona poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, którzy przejeżdżali przez skrzyżowanie ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa. I rzeczywiście, z ujawnionych przez nas statystyk urzędników wynikało, że to kierowcy byli sprawcami większości kolizji i wypadków we wskazanym miejscu.

Czytaj więcej: Piramowicza. Liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku

Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku. Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku.

Czytelnicy za przywróceniem "starego" ruchu



Jak to często bywa, intencje może były słuszne, ale skutki okazały się - delikatnie mówiąc - kontrowersyjne. Wystarczyło prześledzić komentarze pod naszymi artykułami na ten temat, aby przekonać się, że przytłaczająca większość piszących nie pozostawiła suchej nitki na nowej organizacji ruchu.

Tak samo prezentowały się wyniki naszej ankiety, w której zapytaliśmy czytelników o ocenę decyzji urzędników. Aż 86 proc. głosujących - w ankiecie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób - optowało za przywróceniem wcześniejszej organizacji ruchu, czyli w relacji od al. Hallera do al. Zwycięstwa.

Czytaj więcej: 80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów. Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów.

Po Piramowicza można dzisiaj jeździć w kółko



Praktyka udowodniła, że oburzenie przeciwników reorganizacji ruchu nie było bezzasadne. Ul. Piramowicza stanowiła bajpas dla zawsze zakorkowanego w godzinach szczytu skrzyżowania al. Hallera i Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej.

Kierowcy jadący al. Hallera w kierunku Oliwy mogli wcześniej ominąć ul. Piramowicza wspomniane skrzyżowanie. Po likwidacji skrótu poranne i popołudniowe zatory na al. Hallera sięgają za wiadukt kolejowy.

To nie wszystko. Po wprowadzeniu zmian ul. Piramowicza została praktycznie wyłączona z ruchu. Trudno się temu dziwić, gdyż korzystanie z niej stało się bezużyteczne, bo polega w zasadzie na jeżdżeniu w kółko. Zgodnie z obecnym oznakowaniem w jednokierunkową ulicę można wjechać wyłącznie z al. Zwycięstwa. Następnie można skręcić w lewo w ul. Uphagena - z czego korzysta niewielu kierowców - albo jechać dalej i dojechać do al. Hallera, gdzie obowiązuje nakaz skrętu w prawo w kierunku... al. Zwycięstwa.

Radna Emilia Lodzińska. Radna Emilia Lodzińska.

Dwa tygodnie na odpowiedź prezydent Gdańska



Pomimo fali krytyki urzędnicy pozostali nieugięci. Wprowadzona ponad rok temu reorganizacja ruchu obowiązuje do dziś.

Pojawiła się jednak inicjatywa, która być może doprowadzi do przywrócenia stanu poprzedniego. Kilka dni temu na biurko prezydent Gdańska wpłynął apel, którego autorem jest jedna z radnych. Wystosowała go w imieniu mieszkańców domów położonych w okolicy ul. Piramowicza.

- Mieszkańcy okolicznych domów codziennie obserwują, co spowodowała ta zmiana. Według nich to, co się dzieje w rejonie Hallera - Opera - Zwycięstwa w godzinach porannych i popołudniowych, jest jakimś koszmarnym wynikiem totalnie nieprzemyślanej decyzji. Zakorkowanie w tym rejonie sięga granic absurdu. Zwracają też uwagę, że wprowadzona zmiana wyeliminowała ruch na ul. Piramowicza, gdyż mało kto wjeżdża z al. Zwycięstwa w ul. Piramowicza, by wjechać na Hallera i wrócić na Zwycięstwa. Tworzą się korki, auta blokują tramwaje, niektórzy jeżdżą "pod prąd", by ominąć cały stojący pas aut skręcających w prawo w Zwycięstwa, gdzie odcinek do lewoskrętu w al. Zwycięstwa stoi pusty - tylko nie ma jak się do niego dostać. Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców - napisała Emilia Lodzińska z Koalicji Obywatelskiej.
Interpelacja radnej wpłynęła do biura podawczego Rady Miasta Gdańska w środę, 17 listopada. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym adresat pisma ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Gdy tylko zostanie ona opublikowana - i tym samym rozstrzygną się losy sporu wokół ul. Piramowicza - przygotujemy kolejny artykuł.

21:53 30 LISTOPADA 21

Zamknięta Piramowicza potęguje korki (22 opinie)

Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was
Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was Zobacz więcej

Opinie (628) ponad 50 zablokowanych

  • Wina po obu stronach (4)

    Jak i kierowcy samochodów i rowerzyści ponoszą taką samą winę kolizji.
    Wszyscy nie uważamy na siebie jak i kierowcy tak i rowerzyści. Ile razy rowerzysta przejeżdżając przez jezdnie nie zwraca uwagi na samochody bo jak ma pierwszeństwo to myśli, że mu nic nie grozi i odwrotnie.
    Szanujmy sie na wzajem na każdym przejeździe a będzie lepiej.

    • 1 2

    • Nie nie nie to szanowni kierowcy mają gdzieś fakt przejazdu rowerowego

      • 2 1

    • aby rozwiązać problem, nie należy skupiać się na szukaniu winnych

      problemu korków nie rozwiązuje się poszerzaniem ulic, tylko dbaniem o komfort i bezpieczeństwo osób chcących poruszać się mniej terenochłonnymi pojazdami po mieście: w Trójmieście na bliskie odległości pieszo, na średnie rowerem, na większe kombinacjami tych sposobów poruszania się po mieście z SKM, której tabor powinien zostać wymieniony a częstotliwość podniesiona do 12 par pociągów na godzinę, by zapewnić takt 5 minutowy.

      • 1 1

    • Dziwnym trafem jak masz kolizję z innym samochodem, to ustalacie jednego winnego, a nie że wina po obu stronach

      • 1 0

    • wina w takich sytuacjach jest w 100% kierowcy

      nie wybielaj ich. przepisy są jasne.

      • 1 1

  • jest jeszcze ...

    Tam jest jeszcze ulica Konarskiego. Która też jest jednokierunkowa od Al. Zwycięstwa do Hallera. A więc, tak samo jak Piramowicza. Dlaczego? Rozumiem, że mieszkańcy ul. Konarskiego, nie chcieli mieć dużego ruchu samochodowego pod swoimi oknami? Rozwiązanie jest zatem kuriozalne. Dwie krótkie ulice i obie w tym samym kierunku. Tu każde rozwiązanie będzie trudne do wprowadzenia, bo mieszkańcy będą protestować przeciw zwiększeniu ruchu na ich ulicach. Gdyby wprowadzić zmianę kierunku na ul Konarskiego, będzie protest. Gdyby wprowadzić zmianę kierunku na Piramowicza do ul. Uphagena i odcinek od Piramowicza pozostawić dwukierunkowy ruch do skrzyżowania przy kortach tenisowych, przy pozostawieniu jednokierunkowego wjazdu na ul. Piramowicza, to będą protestować mieszkańcy Uphagena. Bo zwiększy się ruch na ich ulicy. Poprzednie rozwiązanie było zdecydowanie lepsze. Jedyny problem był przy wjeździe w ul. Piramowicza od strony Hallera. Niektórzy kierowcy, bardzo niebezpiecznie próbowali wymusić pierwszeństwo wjeżdżając z pasa lewego na skrzyżowaniu z Klinicznej. Poprawnie jadący prawym pasem, był często zmuszany do gwałtownego hamowania, bo z lewej strony wciskał mu się na siłę z pasa lewego. I gdyby zastosowano linię ciągłą pod wiaduktem dla skręcających z lewego pasa, byłoby mniej przypadków wymuszania wpuszczenia w Piramowicza.

    • 0 0

  • Czy w interpelacji można postulować?

    • 1 0

  • droga do przegranej

    Pani prezydent i jej współpracownicy robią wszystko by przegrać następne wybory i prawdopodobnie oddać Gdańsk w ręce złodziejskiej formacji pis, ile to oni porypanych pomysłów mają to się w głowie nie mieści.

    • 2 2

  • Znak STOP (3)

    Postawić rowerzystom znak stop przed wjazdem na skrzyżowanie z Piramowicza, rowerzysta bedzie musiał się zatrzymać przed wjazdem, kierowca go zauważy i będzie bezpiecznie

    • 5 1

    • dlaczego na głównej drodze dla rowerów ma być stop? (2)

      rower to najbardziej wydajne narzędzie umożliwiające osiągnięcie energooszczędności. Każde zatrzymanie niweluje tę zaletę tego pojazdu.

      • 0 2

      • Każde zatrzymanie samochodu powoduje utratę znacznie większej ilości energii (1)

        a i tak każecie im stać w korkach

        • 0 1

        • Korki wynikają z nadmiaru samochodów a nie przepisów

          • 0 1

  • Pani Emilia chyba jedyna radna która słucha głosu nas większości i zdrowego rozsądku.

    • 4 0

  • "Pomimo fali krytyki urzędnicy pozostali nieugięci." - wszystkich ich razem z pomysłodawcą na bruk i wilczy bilet za uporczywą złośliwość skierowaną przeciw mieszkańcom Gdańska. Niech wpełzną z powrotem pod kamień z którego wypełzli.

    • 2 0

  • Spowolnić rowerzystów barierkami.

    Przywrócić ruch na Piramowicza, i z pewnością nie będzie dochodziło tam to tylu kolizji z udziałem rowerzystów, którzy nie zwracają uwagi na innych uczestników drogi.

    • 2 0

  • Nic nie rozumiesz

    My jesteśmy im potrzebni tylko aby ich wybrać potem już nie. Nie ma znaczenia głos większości bo liczy się głos może 5 którzy to wymyślili i 1 najważniejszego który to podpisał. Ujawnić jego nazwisko! Rzadam!

    • 0 0

  • czas na!

    czas na przywrócenie pierwotnej organizacji ruchu na tej ulicy oraz postawienie znaków ograniczenia prędkości dla rowerzystów. skończą się wszelkie problemy jednych i drugich.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane