• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o konflikcie taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami"

Andrzej
14 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami. Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami.

Taksówkarze mają dość "nielegalnych przewoźników" i wytaczają coraz to mocniejsze działa przeciwko "uberom". Całkiem niedawno zorganizowali w Trójmieście spory protest, a następnie złożyli na biurkach prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu swoje postulaty. Mało tego, w sieci coraz częściej można natrafić na filmiki z interwencji służb wobec przewoźników. Swój punkt widzenia w tej sprawie ma jeden z naszych czytelników.



Co wybierasz częściej?

Zgłosił się do nas pan Andrzej, który postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat walki licencjonowanych taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami". Czytelnik zapewnia, że jest osobą bezstronną. Nie jest ani taksówkarzem, ani innym przewoźnikiem.

Poniżej treść jego listu.

Czas spędzony na grupach w mediach społecznościowych, bardzo dużo pojawiających się na nich postów i komentarzy - to wszystko skłoniło mnie do napisania paru słów o konflikcie na linii taxi-uber. Aktywnie śledzę to, co się teraz wyprawia i moim zdaniem, taksówkarze zbyt mocno wojują z samymi "uberami", a zdecydowanie za słabo z urzędami i ustawodawcą. To pewnie brak siły przebicia, bo łatwiej jest dokopać słabemu, czytaj: kierowcy "ubera".

Taksówkarzy boli to, że na ich oczach branża taxi się przekształca i tak naprawdę nie ma od tego odwrotu. Wcześniej czy później dostępna będzie kasa wirtualna, a taksometry nie będą już potrzebne. Całe środowisko "uberów", zwane "nielegalnymi przewoźnikami" nie powinno być kojarzone jako taksówki, a po prostu jako licencjonowane "ubery". Ale związki taksówkarzy podczas negocjacji nowej ustawy włożyli "uberowców" do jednego wora z taksówkarzami. Taka jest prawda. Nie rozdzielili tego na dwie podgrupy, a teraz ponoszą tego konsekwencje.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek. Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek.
Do końca roku "ubery" objęte są przepisami ochronnymi, które uniemożliwiają nakładanie kar i mandatów za większość wykroczeń dotyczących spraw licencji. W mediach społecznościowych pojawia się dużo filmów z prowokacji tzw. obrońców taksówkarzy. Takie działania nie mają najmniejszego sensu, bo jeśli kierowca posiada wypis z licencji, psychotesty, badania lekarskie i zaświadczenie o niekaralności, a auto ma odpowiednie oznakowanie i ubezpieczenie - to taka osoba kary nie otrzyma.

Żadne służby nie nałożą kary na partnera (operatora) czy też kierowcę na miejscu prowokacji. Krzykacze z internetu robią tylko hałas i zamieszanie, a i tak nic z tego nie wynika. Wezwani na miejsce policjanci spisują protokół i na tym się kończy cała akcja. Funkcjonariusze robią kilka zdjęć, spisują dane kierowcy partnera, ale także prowokatorów. Sprawdzają licencję, badania i oznakowania. I tyle.

Na różnych grupach "antyuberowych" straszy się karami w wysokości od 2 tys. zł do nawet 20 tys. zł. Autorzy takich postów starają się wywołać popłoch w branży. Oczywiście, jeśli ktoś oferuje przewóz osób kompletnie "na dziko", bez badań, licencji czy ubezpieczenia - to musi się liczyć z karami. Moim skromnym zdaniem legalne "ubery" będą jeździły bez względu na protesty taksówkarzy.

Czytaj także: "Ubery" zalegalizowane?

Andrzej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • No i co

    taksiarskie lewusy? Weźcie się za uczciwą robotę!

    • 24 7

  • Najlepszym odzwierciedleniem rzeczywistości jest fakt, że sami Ukraincy wolą zwykłe taksówki, bo nie jeżdzą w uberach ze swoimi.

    Artykuł napisany celowo dla prowokacji, albo bez znajomości tematu.

    • 14 26

  • Ale powinno sie zliwkwidowac taksiarzy albo wprowadzic obowiazkowe aplikacje! I skończa sie oszustwa! (4)

    W transporcie takim jak uber nie można oszukiwać i to im się najbardziej nie podoba!

    • 32 13

    • (2)

      Uber ma mnożniki. Czasem jest droższy niż taksówka

      • 8 3

      • Ale dowiadujesz się o tym przed kursem zamiast po.

        • 14 2

      • Taksiarz tez ma mnozniki ale po kursie i zawsze jest drozszy niz uber

        • 5 3

    • Korporacje mają aplikacje!od dawna! Ludzie czy wy normalnie jesteście? Tez wiadomo ile kurs wyniesie nie wiedzą a komentujesz jeden z drugim

      • 4 4

  • a oto moje zdanie (3)

    taksówką ostani raz jechałem 8 lat temu, w przeciągu tego czasu uberem jechałem ze 140 razy, jeśli zlikwidują ubera to się przesiądę na komunikację miejską, ale złotówa nie dostanie ode mnie ani grosza... śmierdzące taksówki, chamy za kierownicą i kiwanie klienta na każdym kroku - tak wygląda branża taksówkowa, zamiast zacząć zwalczać cwaniaków w swoich szeregach to się zabrali za konkurencje bo tak łatwiej....

    • 48 16

    • Skoro ostatni raz jechałeś 8 lat temu, to jak masz mieć pojęcie o dzisiejszych taksówkarzach?!

      • 4 6

    • 8 czy 7 lat temu jechałeś uberem

      Ale masz fantazję...
      Może sprawdź kiedy uber wlazł do Polski.
      Wszyscy są źli, taryfiarze, policjanci, wszyscy księża, no i cały kraj jest zepsuty tak samo jak szyny były złe i wykoleił się skład

      • 2 2

    • lepiej jechać uberem gdzie kierowca nie ma pojęcia o mieście i prawko kupione zaa wschodnią granicą za 300$

      • 5 5

  • Zobaczcie kto jest właścicielem korporacji Taxi (1)

    Byli SB ecy którym przydzielano pasmo łączności kiedyś. Normalny człowiek nie miał szans.

    • 32 9

    • a gdzie to można zobaczyć, mądralo?

      • 3 2

  • Tanio wolny rynek

    Tanio można jeździć autobusem miejskim lub zasuwać na piechotę . Proste jak cię nie stać na dobra Taxi nie jeździsz . Jechałem nie raz śmierdzącym uberem z Ukraińcem który nie ogarniał nawet tego co pokazuje nawigacja nie mówiąc o prowadzeniu auta. Taksiarze powinni jeździć na aplikacjach które dały by zarobić im jako przewoźnikom i nie dawały możliwości oszukania pasażera . Uber to rak który rujnuje gospodarkę i wykańcza poszczególne branże a nie innowacja. Zobaczymy co powiecie jak dobiorą się do waszych firm i zaczniecie mniej zarabiać bo przecież to wwolny rynek pozdrawiam

    • 14 33

  • Kasa fiskalna (4)

    Problem jest taki że nie jest to równomiernie opodatkowane. Kierowca Ubera nie potrzebuje kasy fiskalnej ale już kierowca taxi tak :) dodatkowe koszta pomimo tej samej uslugi

    • 20 11

    • A od kiedy płacisz coś kierowcy Ubera? (2)

      I co z tego że taxi ma kasę fiskalną jak jej nie używa.

      • 13 9

      • I Foch jak chcesz zaplacic karta bo sie nie da przyciac na "nie mam jak wydac".

        • 7 2

      • Nie płacisz kierowcy ubera ? Znaczy cwaniaku jeździsz za darmo ? Podaj ten sposób, please.

        • 2 1

    • kierowca uber placi większy podatek do US niż zwykła taxi

      • 6 6

  • Piszecie o czymś o czym nie macie pojęcia! (6)

    Większość kierowców bolta i ubera to ludzie ze wschodu, którzy przyjechali tu pracować, natomiast zamiast pracy wykonują nielegalne przewozy udając taksówki, a komentujący tutaj piszą o zmianie pracy przez taksówkarzy. Czyli w waszym wypaczonym mniemaniu jest ok wspierać przybysza i gnębić polskiego przedsiębiorcę? W kwestii ceny: ceny usług taxi stoją praktycznie w miejscu od 10ciu lat, ZUS od tego czasu wzrósł 3 krotnie a cena paliwa 2krotnie, ale dla przeciętnego klienta wydajemy się nagle drodzy, bo pojawili się nielegalni przewoźnicy, którzy robią to za pół ceny. Większość twierdzi, że im się to opłaca, ale tak nie jest. Przychodzi wania wynajmuje Skodę odchodzi bo mu się nie opłaca, na jego miejsce Iwana a za Iwana Sasza. Opłaca się to wynajmującym auta (500 na tydz.) i właścicielom (zagranicznych) platform pobierającym 30% prowizji. Ceny są zaniżone o połowę a mogą sobie na to pozwolić bo nie mają kosztów prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej, oraz wydatków związanych z taxi. Zawyżone ceny to marginalny przykład, gdzie niezrzeszonych z wyższymi stawkami jest może 10% w branży a i oni mają narzuconą cenę max. w Trójmieście (taką samą stawka jak na cennikach na szybie w boltach i uberach). Licencję: Wydawane dla nich licencję są wydawane nielegalnie, zgodnie z ustawą która nie weszła w życie, czyli bez taksometrów, na oświadczenie o aplikacji, gdzie taka aplikacja połączona z US nie została stworzona. Wg obowiązujących przepisów żaden z nich nie powinien wykonywać jakiegokolwiek przejazdu ani uzyskać licencji jeśli nie posiada taksometru zintegrowanego z kasą fiskalną. Protesty: już dawno powinny być organizowane, ale większość taksówkarzy odniosło się do sytuacji związanej z uberem, że wożą najmniej majętnych klientów, a racjonalnie myślący ludzi wybiorą komfort, jakość i profesjonalizm, no mylili się, bo ludzie są tak ślepi, że nawet przy mnożniku gdzie cena przejazdu jest wyższa niż wskazania taksometru i tak wybierają kierowcę ze wschodu.

    • 31 46

    • 'komfort, jakość i profesjonalizm'

      To akurat na plus u uberów niż u taksówek, aczkolwiek widze, że u ubera to się obniża i niedługo będę już mieli standardy 'taskówkarskie'

      • 6 2

    • (1)

      taksometr i kasa fiskalna to urządzenia, które mają monitorować rzetelność rozliczeń z klientem i fiskusem. Nie da się w aplikacji z poziomu kierowcy ukryć tych wartości. Można próbować na całkowitym przypale zarówno taksówką jak i uberem/boltem nie rozliczać kursów i brać kasę na lewo. Powiem więcej, łatwiej jest taksówkarzowi walić w ch... nie włączając taksometru niż temu "Iwanowi" czy "Saszy" nie rozliczać się z podatku, bo ten płaci właściciel licencji na podstawie wykonanych kursów. A te zapisane są w aplikacji. I ja też pewnie należę to tego ślepego grona co woli zapłacić więcej za kurs uberem niż wezwać taksówkę, bo taksówkarzom po prostu nie ufam. Kilka razy się naciąłem na nieuczciwych i wole mieć pewność ceny z uberem niż ryzykować z taxi z ulicy. Jak nie ma ubera to szukam korporacji, do taksówek przy ulicy nawet nie podchodzę.

      • 5 1

      • Aplikacja oblicza koszt kursu na podstawie danych GPS, błędy zdarzają się dosyć często, wie ten kto korzysta z nawigacji.

        • 1 1

    • Pokaż choćby wzmiankę że Uber jest nielegalny.

      • 0 5

    • dokładnie

      • 2 1

    • Wszystko na ten temat. Patole i tak nie zrozumieją.

      • 2 1

  • Krótkie wyjaśnienie.
    Wszystkie platformy łączące pasażerów i kierowców (Uber, Bolt, Opti, Speed Drivers, itd.) muszą posiadać licencję na pośrednictwo w przewozie osób, wydaną przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego z siedzibą w Warszawie.

    Zlecenia na przewóz mogą być przekazywane jedynie przedsiębiorcom, którzy posiadają licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką wydaną przez Prezydenta Miasta na określony pojazd i obszar.

    W przypadku wykorzystywania do rozliczeń w taksówce aplikacji mobilnej, nie obowiązuje wymóg posiadania taksometru z ważnym dowodem legalizacji.
    Taksometr, który występuje w taksówce, nadal musi posiadać ważny dowód legalizacji

    • 10 4

  • Taksowkarze sami zapracowali na swoją opinię (3)

    bo najlepszą reklamą przewoźnika jest to, że nie jest taksówką. Każdy z nas zna kilka osób (ja znam), które zostały oszukane przez "licencjonowanych taksówkarzy" lub nawet sam padł tego ofiarą. Dlatego nie rozumiem krzyku kliki taksówkowej, że w końcu jest ktoś kto nie okrada pasażerów i uczciwie podchodzi do rozliczeń za kurs. Chcecie klientów to weźcie sie za uczciwe rozliczanie i usuwajcie czarne owce ze swojego środowiska, dlaczego nie postulujecie, że jeśli u kogoś znajdzie sie przerobiony taksometr czy udowodni oszustwo, ma mu zostać odebrana dożywotnio licencja? Dlaczego chronicie oszustów w swoich szeregach? Moi znajomi nie zamawiają taksówek ze strachu żeby nie zostać oszukanym, ja też, jak myślicie, to wina uberów i innych firm czy was samych? Zacznijcie od siebie samych, chociaż o tym mówi się już tyle czasu a jak naciągaliście klientów tak naciągacie, tak, wiem, nie wszyscy, ale uczciwi nie reagują więc mocno pracujecie na opinię o sobie.

    • 32 5

    • (2)

      Większość osób, która się czuje "oszukana" przez taksówkarza, zapomniała o taryfie nocnej.

      • 1 13

      • Tak, szczególnie jadąc z dworca lub lotniska do domu (1)

        do południa, zwiedzając Gdańsk i płacąc faktycznie podwójną taryfe nocną... w blasku słońca, wrażenia niezapomniane.

        • 9 3

        • a miej jeszcze torbę podróżną przy sobie, raz mi taki jeden chciał zrobić wycieczkę objazdową, a na moje pytanie czemu nie skręcił tam gdzie powinien wydukał, że tamta droga zawsze zamknięta była (nigdy nie była) :D

          • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane