• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o konflikcie taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami"

Andrzej
14 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami. Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami.

Taksówkarze mają dość "nielegalnych przewoźników" i wytaczają coraz to mocniejsze działa przeciwko "uberom". Całkiem niedawno zorganizowali w Trójmieście spory protest, a następnie złożyli na biurkach prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu swoje postulaty. Mało tego, w sieci coraz częściej można natrafić na filmiki z interwencji służb wobec przewoźników. Swój punkt widzenia w tej sprawie ma jeden z naszych czytelników.



Co wybierasz częściej?

Zgłosił się do nas pan Andrzej, który postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat walki licencjonowanych taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami". Czytelnik zapewnia, że jest osobą bezstronną. Nie jest ani taksówkarzem, ani innym przewoźnikiem.

Poniżej treść jego listu.

Czas spędzony na grupach w mediach społecznościowych, bardzo dużo pojawiających się na nich postów i komentarzy - to wszystko skłoniło mnie do napisania paru słów o konflikcie na linii taxi-uber. Aktywnie śledzę to, co się teraz wyprawia i moim zdaniem, taksówkarze zbyt mocno wojują z samymi "uberami", a zdecydowanie za słabo z urzędami i ustawodawcą. To pewnie brak siły przebicia, bo łatwiej jest dokopać słabemu, czytaj: kierowcy "ubera".

Taksówkarzy boli to, że na ich oczach branża taxi się przekształca i tak naprawdę nie ma od tego odwrotu. Wcześniej czy później dostępna będzie kasa wirtualna, a taksometry nie będą już potrzebne. Całe środowisko "uberów", zwane "nielegalnymi przewoźnikami" nie powinno być kojarzone jako taksówki, a po prostu jako licencjonowane "ubery". Ale związki taksówkarzy podczas negocjacji nowej ustawy włożyli "uberowców" do jednego wora z taksówkarzami. Taka jest prawda. Nie rozdzielili tego na dwie podgrupy, a teraz ponoszą tego konsekwencje.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek. Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek.
Do końca roku "ubery" objęte są przepisami ochronnymi, które uniemożliwiają nakładanie kar i mandatów za większość wykroczeń dotyczących spraw licencji. W mediach społecznościowych pojawia się dużo filmów z prowokacji tzw. obrońców taksówkarzy. Takie działania nie mają najmniejszego sensu, bo jeśli kierowca posiada wypis z licencji, psychotesty, badania lekarskie i zaświadczenie o niekaralności, a auto ma odpowiednie oznakowanie i ubezpieczenie - to taka osoba kary nie otrzyma.

Żadne służby nie nałożą kary na partnera (operatora) czy też kierowcę na miejscu prowokacji. Krzykacze z internetu robią tylko hałas i zamieszanie, a i tak nic z tego nie wynika. Wezwani na miejsce policjanci spisują protokół i na tym się kończy cała akcja. Funkcjonariusze robią kilka zdjęć, spisują dane kierowcy partnera, ale także prowokatorów. Sprawdzają licencję, badania i oznakowania. I tyle.

Na różnych grupach "antyuberowych" straszy się karami w wysokości od 2 tys. zł do nawet 20 tys. zł. Autorzy takich postów starają się wywołać popłoch w branży. Oczywiście, jeśli ktoś oferuje przewóz osób kompletnie "na dziko", bez badań, licencji czy ubezpieczenia - to musi się liczyć z karami. Moim skromnym zdaniem legalne "ubery" będą jeździły bez względu na protesty taksówkarzy.

Czytaj także: "Ubery" zalegalizowane?

Andrzej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • Ale bełkot bez ładu i skladu

    Jeżeli ktoś pisze taki "artykuł" to powinien zachowywać minimum higieny przy pisaniu i zrobić wstęp, rozwinięcie, postawić tezę, zaargumentowac i podsumować. A nie pisać byle co i byle jak

    • 43 10

  • jak przewoźnik spełnia wymagania to kary nie będzie, jak nie spełnia to kary są wysokie - lepiej się wstrzymać do czasu aż

    zalegalizują
    kontrola przewoźnika stan prawny na grudzień 2020
    dokumenty :
    1. dowód rejestracyjny z ważnym badaniem technicznym i wpisem "taxi"
    2. prawo jazdy
    3. ważne zaświadczenie o badaniu lekarskim dopuszczające do wykonywania zawodu
    4. ważne zaświadczenie o wykonaniu badań psychotechnicznych
    5. licencja taxi na kontrolowane auto - orginał (stare zasady), lub wypis z licencji (nowe zasady)
    6. ważne świadectwo legalizacji ponownej taksometru
    7. książka kasy fiskalnej z aktualnymi wpisami o przeglądzie (przegląd jest ważny dwa lata)
    8. inne dokumenty zgodne z uchwałą gminy, związku gmin lub miasta stołecznego Waszawy n.p.: identyfikator, hologram, cennik, przepisy porządkowe
    Sprawdzone może być również w bazach danych CEIDG czy przedsiebiorca nie ma zamkniętej lub zawieszonej działalności.
    Sprawdzona może być również zgodność rozmiaru opon na osi napędowej z wpisem wykonanym przez Urząd Miar i Wag podczas ostatniej legalizacji ponownej taksometru.
    Rozmiar opon inny niż w w/w wpisie jest traktowany jako oszustwo w/g ustawy o miarach i wagach i nie jest istotne czy opłata z taksometru jest zaniżana czy zawyżana.
    wyposżenie :
    1. lampa taxi : na dachu z widocznym co najmniej z 50 m z przodu i z tyłu pojazdu napisem taxi, litery napisu taxi czarne, tło żółte lub białe.
    2. zaplombowany przez Urząd Miar i Wag taksometr, zaplombowane podłączenia taksometru, ilość założonych plomb wynika z świadectwa legalizacji ponownej.
    3. zaplombowana przez Urząd Skarbowy kasa fiskalna z naniesionym trwale numerem fiskalizacji zgodnym z wpisem w książkę kasy nadanym przez Urząd Skarbowy.
    4. Ogumione koło zapasowe lub koło dojazdowe, lub zestaw naprawczy do kół.
    5. Gaśnica.
    6 Apteczka pierwsze pomocy.

    • 18 6

  • I jak tu kręcić

    Koniec ery mylicjantow i innych cfaniakow z wąsem. Mundur do szafy, szybka emeryturka i na taxi.... Olej opałowy, jazda na około, brak paragonu i się kręcilo... A tu klops, internety jakieś i wyliczony koszt. Pzdr tych co nie chcieli zabrać mdlejącego chłopa z dworca PKP do szpitala Wojewódzkiego, bo się nie opłaca z kolejki wyjechać na 1 km trasy.

    • 66 8

  • W artykuke brakuje informacji o (1)

    tym że złotówy też jeżdżą na Uber/Bolt

    • 46 3

    • Ale to Ciebie boli?

      • 0 6

  • Ostatnio taki licencjonowany mało nie rozjechał mi psa na chodniku (4)

    Szedłem sobie spokojnie z psem. Licencjonowany kierowca taksówki jechał drogą wzdłuż chodnika z kierunku przeciwnego. Nagle stwierdził, że skręci, przecinając podwójną linię ciągłą i wjeżdżając przez chodnik do pobliskiej myjni (normalnie droga jest trochę dłuższa, bo prowadzi dookoła stacji benzynowej). Tak mu się spieszyło by umyć auto. Dobrze, że w porę zareagowałem i odciągnąłem psa, bo byłoby już po nim. A on nawet się nie odwrócił. To jest licencja na prowadzenie taksówki czy na zabijanie?

    • 34 13

    • A co to ma do rzeczy? Dostawca pizzy, kurier czy zwykły kowalski też mógłby taki numer wyciać (3)

      Aty kundla trzymaj blisko.

      • 6 9

      • Ale wyciął ten, który twierdzi, że jest święty i tylko ubery łamią przepisy.

        • 8 1

      • Chodnik służy do chodzenia i na nim powinienem czuć się bezpieczny.

        Jak będę miał ochotę to mogę się na nim nawet położyć i nic nie powinno mi się stać. Nic ci do tego jak prowadzę swojego psa. Ja natomiast mam prawo wymagać żeby kierowca nie jeździł po chodniku.

        • 9 1

      • Wystarczy zganiania wszystkeigo na innych. Taksiarze to nie święte krowy.

        Wymagają od innych przestrzegania przepisów, a sami robią co chcą i jeszcze tłumaczą się jak politycy - a bo oni też tak robią. Świetne tłumaczenie, na poziomie przedszkolaka.

        • 5 1

  • Artykul sponsorowany? (1)

    Nieźle ktoś się boi skoro trzeba takie artykuły kłamliwe pisac. Nie ma żadnego okresu ochronnego. Kierowcy muszą mieć licencje, taksometr, badania i wszystko inne. Każdy przewoźnik który jeździ bez tego podlega karze i każda kontrola kończy się karą. Jedynie pośrednikiem zrobiono prezent na wiosnę i przedłużono go do końca roku.
    Panie pośredniku a ile płacicie zusu za każdego kierowcę i dlaczego tak mało?

    • 23 13

    • Jeden taksiarz ma kilka samochodów to standard

      A ty ile płacisz zusu za Swoich kolegów ? Dobrze że jest uber bolt ma być tanio

      • 6 3

  • Pan Andrzej taki nie za bezstronny, ale za to związany z jednym z pośredników Ubera. Dokładnie ten sam artykuł umieścił na swoim profilu w mediach społecznościowych kilka dni temu

    • 28 3

  • Jacy nie legalni przewoźnicy

    To klient powinien decydować czym chce jechać a nie były funkcjonariusz MO jeżdżący merolem . Prawda jest taka że mamy wolny rynek i wasze czasy i ceny poszły w odstawkę

    • 37 8

  • Złotówiarz ponosi wyższe koszty

    W zamian za szereg udogodnień, np. postoje koło szpitali, lotnisk, dworców, etc. Trzeba być zwykłym nieudacznikiem, żeby mając tego typu przewagę, nie dawać sobie rady. Jest to jednak skutek wieloletniego "przycinania" klientów, przez wąsatych baronów z passata b5.

    • 44 11

  • Nigdy więcej taxi (1)

    Mafie taryfiarskie nie dość że przez wiele lat mieli monopol, cwaniakowali na stawkach i kilometrach, zwłaszcza wobec naiwnych i podpitych turystów to kiedy przyszedł wiatr zmian miast się dopasować to robią burdy na mieście, ludziom spoza mafii niszczą samochody albo wręcz odwołują się do fizycznej przemocy. Postkomuniści PiSu przystali na ich propozycje godzące w wolny rynek a i tak im wiecznie mało. Z niecierpliwością czekam aż to pokolenie ubeków i milicjantów wreszcie wymrze, bo co prawda ukraińcy którzy ledwo mówią po Polsku to nie jest szczyt oczekiwań to jednak jest to krok milowy względem januszy w zdezelowanych merolach. Dla porównania: z OBC do apartamentu nad Motławą Uberem zapłaciłem 10zł a na tę samą trasę taxi miałem wydatek prawie 40zł... Tyle w temacie

    • 55 9

    • 25m2 to nie apartament...

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane